Syöttekö mielestänne terveellisesti ja monipuolisesti? Kertokaa ruokavalionne!

417 posts, 21 pages, 182,111 views

oooo

Posts: 1,249

#141 • • oooo
Syön kaikkea, ihan kaikkea eli siis monipuolisesti, mutten aina niin terveellisesti *iloinen*. Rakastan suolaa ja rasvaa *blush*. Muutaman vuoden päästä alkaa varmaan näkyä ruokavalio uloskin päin. *pepsodent*. Mutta todellakin rakastan myös salaatteja jne. Tai siis kaikkea ruokaa *kuolaa*.
tomii

Posts: 3,594

#142 • • tomii kallion herttua
Syön pääasiassa omatekemääni ruokaa, joka koostuu yleensä jostakin lihasta (porsas, nauta, kana, kalkkuna ja tonnikala), kastikkeesta, riisistä/perunoista/makaronista/pastasta ja vihanneksista. Jos leipää syön, niin Reissumiestä tai sitten välillä patonkia, jonne tungen tonnikalaa jne. väliin. Salaattia tulee koulussa syötyä enemmän kuin kotona. Maitoakin juon pääasiassa koulussa. Muuten juon pääasiassa vettä ja vedellä lantrattua appelsiinituoremehua. Valmisruokia, jos syön, niin pääasiassa Saarioisen maksalaatikkoa. Ja syön normaalisti 3 kertaa päivässä lämpimän aterian, varsinaista aamupalaa kun en osaa oikein syödä. Karkkia ja sipsiä tulee nykyään syötyä aika harvoin. Korvaan nykyään sipsit porkkanoilla ja kurkulla ja dippailen niitä. Mutta välillä tietty on pakko vetä sipsejä ja karkkia kanssa. *joo*
Mutta tässähän tää pääasiallisesti oli.

--
reivaan kunnes kuolen

Bellezaaa

Posts: 573

#143 • • Edited Bellezaaa Afrodite*
*joo*
Paljon vihanneksia niitä ilman ei voi elää!
Jotta sais tarpeeks protskuu kala,
(tonnikala; halpaa opiskelijalle*nauru*),äyriäiset (etenki scampit!), kana, tofu on *slurps*
Myös raejuusto, fetajuusto sekä polarin 5% juusto on oiva protskun lähde...
Leivästä ruisleipä tai hieman vaaleampi, mutta kuitenkin kuitupitoinen ja vähäsuolainen uusin loistava löytöni Polarcraftin Extreme leipä on herkkua*sydän*
Punaista lihaa en syö lainkaan, ei vaan maistu tarpeeks hyvälle...
Jonkin verran hedelmiä ja riisiä...
ja tietysti vähän pitää rasvaaki saada eli kevytlevitettä tai avocadoa leivän päälle....
ja ruoan maustamiseen chiliä ja sitä laitetaan paljon*sydän*

sitten kun herkutellaan herkutellaan suklaalla tai jäätelöllä*hihu*
Avatar
#144 • • Equalizer Guest
Pekonii ja makkaraa vaan joka päivä*tirsk*
Android

Posts: 3,908

#145 • • Android
Olen itse siirtymässä kasvissyöntiin. En kutsu itseäni kasvissyöjäksi ihan vielä, tosin nyt olen ollut kohta pari viikkoa ilman lihaa eikä tunnu missään (paitsi omassatunnossa, joka on parempi). Vielä on paljon opettelemista kasvisruokavalion suhteen, mutta olen päässyt alkuun ja suunta on oikea. Paluuta lihansyöntiin ei enää ole.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#147 • • Aziz Combat Fighter

DiamonDie, 11.7.2005 18:59:
---
Tuyo, 1.7.2005 00:24:

samapa tuo jos ihmisille asia (mun ruokavalio) tulee selvimmin ilmi kun sanon, että olen kasvissyöjä, joka syö myös kalaa. kasviksista kun ruokani pääosin, n. 95% koostuu.

---


Vaan kun se ei ole suinkaan "ihan sama". Kalaa syövät "kasvissyöjät" saavat monet ihmiset kuvittelemaan, että kasvissyöjät söisivät kalaa - järjetön ajatus jo sinänsä, mutta näemmä se menee läpi. Jotkut ovat mielestään kasvissyöjiä, vaikka söisivät "joskus harvoin" kanaa tai jauhelihaa.

Tulee mieleen eräätkin Pulsarin bileet Wäiskissä, joissa oli tarjolla murkinaa. Kasvisvaihtoehtokin piti löytyä. Sääli vaan, että se kasvisvaihtoehto oli paellaa, jossa oli katkarapuja ja kalaa. Kokkina toiminut riemuidiootti yritti vakavissaan selittää minulle, että kala on kasvis. Käskin äijää menemään takaisin peruskouluun, sen verran vitutti tuon tason kädettömyys.



No se on tyhmä eläin, se on melkeen ku kasvis.
Samu81

Posts: 1,224

#148 • • Samu81 kokolihaa
Khyl vois syödä paljon terveellisemmin, tai lähinnä monipuolisemmin. Lähinnä laiskuus keittokirjojen pläräämiseen ja siihen, että ruuan väsäämiseen kuluva aika mitattaisiin puolissa tunneissa, jopa pidemmissä aikamitoissa *ding* ..saa aikaan sen, että tulee vedettyä kaikkea enemmän / vähemmän valmista. Ei sitä oikein yksin viitsi, kaksin kyllä todella mielellään jos se toinen heiluttaa tahtipuikkoa asiassa :)

Yleensä 3 safkaa vuorokaudessa, aamiaiseksi aina tummia leipiä ja meturaa & juustoa. Lämpimiksi aterioiksi jotain puolivalmissafkoja tai vastaavia kera kurkun ja tomaatin. Illalla joskus harvoin leipä-pari. Karkkia ja limua todella harvoin.

Ikävä on - hyvää ruokaa, siitä tulisi parempi mieli :)

Mutsi väsäsi aikoinaan tajuttoman monipuolisia herkkusapuskoja *sydän* , ja eksä myös tosi nam nam *slurps* Satakertaa mielummin hyvää kotisafkaa kuin ulos syömään *joo*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Beliar

Posts: 1,361

#149 • • Beliar
Mä en syö ollenkaan, enkä mitään ja mä lihon silti! *nyyh*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

hallucinogen

Posts: 8,190

#150 • • hallucinogen Edain
Tässä kesän aikana sitä tulee syötyä aika terveellisesti kun asuu vanhempien luona kesätöiden takia. Erittäin harvoin tarvii itse tehdä lämmintä ruokaa kun syö samaan aikaan perheen kanssa ja ruuan tekee poikkeuksetta isä. Aamupala on ihan leipää ja kahvi, lounaaksi tulee joko syötyä edellisen päivän illallista tai sitten joku valmisruoka. Ennen illallista tulee yleensä syötyä pari leipää ja illallinen yleensä koostuu lihasta, kalasta tai kanasta ja näin kesällä on lähes aina uusia perunoita ja salaattia. Viikonloppuisin on yleensä jotain erikoisempaa. Limuja en juurikaan enään juo vaan lähinnä vissyä.

Itse en ymmärrä alkuunkaan ihmisiä jotka syö pelkkiä kasviksia =) Onneksi perheessä ja lähisuvussa ei ole moiseen hurahtaneita niin kaiken karvaisissa kinkereissä on kunnon sapuskaa tarjolla =)

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#152 • • hallucinogen Edain

Samu*, 30.6.2006 15:18:
Satakertaa mielummin hyvää kotisafkaa kuin ulos syömään *joo*


Se riippuu siitä tarkoitetaanko ulkonasyömisellä kebabia etc vai hyvässä ravintolassa ns pitkän kaavan mukaan. Meillä perheessä on aina ollut loistava ruoka ja syöjiltä on aina kysytty mitä ne haluaa ja kyllä hyvä kotiruoka aina huonon tai keskinkertaisen raflassa istumisen voittaa.

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#153 • • hallucinogen Edain

LooPy, 30.6.2006 15:21:
No joo, "pelkkiä" mut silti. *hihu*


Jos ihminen sanoo ei lihalle niin siinä on pakko olla jotain vikaa ;) nyt viikonlopun viettoon =)

--
pikku-*possu*

mekaanikko

Posts: 1,176

#154 • • mekaanikko don selecta

Ana-5000, 30.6.2006 15:16:
No se on tyhmä eläin, se on melkeen ku kasvis.



Kaloissa on eroja. Jos on kasvissyöjä (tai "kasvissyöjä", jos nyt haluaa määritellä termin tiukasti) eläinoikeudellisista syistä, kalat ovat pääosin varsin primitiivisiä otuksia joilla tuskin on esim. tunne-elämää (kaloilla ei esimerkiksi ole pelkorefleksiä). Toisaalta esim. mustekalat ovat erittäin älykkäitä ja mm. Iso-Britannian lainsäädännössä ne luetaan samaan ryhmään kädellisten kanssa (itse en siis syökään mustekalaa).

Jos taas kasvissyönnin taustalla on pääosin ekologinen pyrkimys, kannattaa kaloista välttää tuontitavaraa (tonnikala, sei, turska jne.) ja kasvatettua kalaa (suurin osa lohesta, kirjolohet jne.) joiden matka ruokapöytään tuottaa sivutuotteena helvetisti erilaisia saasteita ja polttaa uusiutumattomia luonnonvaroja. Sen sijaan kotimainen luonnosta pyydetty kala on ekologisesti erittäinkin kestävä vaihtoehto, esim. silakan ekologinen panos-tuotos suhde pieksee mm. viljellyt vihannekset kevyesti.

Jos kasvissyönnin taustalla ovat terveydelliset syyt, kannattaa välttää rasvaisia kaloja, jotka sattumoisin ovat melkein samat kuin edellisessä kohdassa mainitut, eli lohikalat, tonnikala jne.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

mekaanikko

Posts: 1,176

#155 • • mekaanikko don selecta

hallucinogen, 30.6.2006 15:25:
Jos ihminen sanoo ei lihalle niin siinä on pakko olla jotain vikaa ;) nyt viikonlopun viettoon =)



Jos ihminen syö lihaa, mutta rajaa jotkut eläinlajit menun ulkopuolelle, siinäkin täytyy olla jotain vikaa. Miksi ihmeessä possu, nauta ja kana kelpaavat pöytää mutta koira ei?

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Android

Posts: 3,908

#156 • • Edited Android

mekaanikko, 30.6.2006 15:38:
---
hallucinogen, 30.6.2006 15:25:
Jos ihminen sanoo ei lihalle niin siinä on pakko olla jotain vikaa ;) nyt viikonlopun viettoon =)

---


Jos ihminen syö lihaa, mutta rajaa jotkut eläinlajit menun ulkopuolelle, siinäkin täytyy olla jotain vikaa. Miksi ihmeessä possu, nauta ja kana kelpaavat pöytää mutta koira ei?



Jep, toisessa topicissa joku myös yökötteli sitä, että jonkun ravintolan menu-listalla oli mm. kengurunlihaa. Pahimman luokan kaksinaismoralisteja ovat nimenomaan nämä "eläinrakkaaksi" itseään kutsuvat ihmiset, jotka pitävät vaikkapa juuri koiria lemmikkieläiminä mutta hyvin mielin syövät tapettuja eläimiä.

Ihmisessä, joka kannattaa teollista tappamista ja nautakarjan Holocaustia, ei siis ole vikaa?
Bellezaaa

Posts: 573

#157 • • Bellezaaa Afrodite*

Samu*, 30.6.2006 15:18:
Satakertaa mielummin hyvää kotisafkaa kuin ulos syömään *joo*


Kaikkeen tottuu...
Ennen ku olin ravintolakokkina ja sai/joutu syömään ravintolaruokaa
päivittäin siihen kyllästy ja kotiruoka maistu paljon paremmalta
Nykysin taas tulevana farmaseuttina ravintolaruoka jälleen maistuu hyvälle
hassua...*hihu*
Avatar
#158 • • Annakins Guest

lillikutti, 12.6.2005 12:48:
---
Pirpeli
No ding dong vaan itelles. Tossa kuvassa on ruokaa, ja tota loppuosaa ei varmaan tarvi selittää....

---


mietin vaan sitä miksi viittasit mun juttuun. minä en dissaa lihaaneja



Pakko kommentoida vanhaa juttua, mutta lillikutti: jos joku sanoo syövänsä kanaa ja sä postaat siihen elävän kanan kuvan, niin kyllä se musta ainakin vaikuttaa vittuilulta.
Avatar
#159 • • Annakins Guest

Hyzenthlay, 12.6.2005 11:50:
---
Avernian, 12.6.2005 11:43:
Toisaalta monet "kevyt"tuotteet ovet täynnä sokeria, ja mainoksessa hehkutetaan sitten vain sitä rasvattomuutta..

---


Aika monissa kevyttuotteissa on muistaakseni saman verran sokeria kun normaaleissakin, mutta esim. rasvatonta jugurttia (pelkiltään) pitää syödä varmaan 3 kertaa enemmän ennen kuin täytyy *igor* Kannattaa katsoa niitä ravintoarvoja, esim. tossa valion rasvattomassa on muistaakseni 6.2g hiilaria/100g, kun monissa jugurteissa on jopa 17g/100g.



Joo toi taitaa olla se yleinen jogurtteihin liittyvä harhaluulo, eli siis että rasvattomat jogurtit olis jotenkin terveellisempiä kun niissä tosiaan yleensä on saman verran, ellei jopa enemmän, sokeria kuin tavallisissa.

Bulgarian ja naturel jogurtit marjojen kanssa on mun juttu :)
Android

Posts: 3,908

#160 • • Android

Annakins, 30.6.2006 15:54:
Pakko kommentoida vanhaa juttua, mutta lillikutti: jos joku sanoo syövänsä kanaa ja sä postaat siihen elävän kanan kuvan, niin kyllä se musta ainakin vaikuttaa vittuilulta.



Minusta taas ei. Tosin en tiedä mikä oli tässä kyseisessä tapauksessa motiivina, mutta itse näkisin sen pikemminkin ajatustenherättäjänä kuin vittuiluna.

Oliko esim. Animalian taannoinen, julkisuutta herättävä kampanja ("Broilerin kiusaus" jne) myös vittuilua? Kohderyhmästä valtaosa oli kuitenkin lihansyöjiä.