417 posts, 21 pages, 185,129 views
leenuliinu, 24.6.2005 09:47:
---
U n i k, 24.6.2005 09:44:
Juu mä syön oikein terveellisesti ja sillai
---
..pelkkää kanaa.
leenuliinu, 24.6.2005 09:38:
---
SikaihQ, 15.6.2005 15:25:
Kannattaa katsoa aika tarkkaan, miten omega3-omega6 rasvahappojen suhde safkassasi on. Pähkinät ja siemenet esim. on täynnä pelkkää linolihappoa (omega6) eikä käytännössä ollenkaan alfalinoleenihappoa (omega3). Näiden suhteenhan pitäisi olla jotain 2:1 omega6:omega3.
---
Miksi?
Ana-5000, 28.6.2005 14:06:
Mut oon yrittäny niissäki suosii sit sokerittomii tai jotain Hyvää Päivää-litkuja.
lillikutti, 12.6.2005 12:48:
---
Pirpeli
No ding dong vaan itelles. Tossa kuvassa on ruokaa, ja tota loppuosaa ei varmaan tarvi selittää....
---
mietin vaan sitä miksi viittasit mun juttuun. minä en dissaa lihaaneja (en kuitenkaan halua elämänkumppanikseni lihansyöjää), mutta näyttää siltä että joidenkin sellaisten keskuudessa kasvissyöjät ärsyttää. lihaa syöviä, kuten myös kasvisruokavaliolla eläväviä tyyppejä on niin paljon, ettei tällaisten asioiden takia kannata pahoittaa mieltään.
beyootch, 29.6.2005 13:37:
kalaa en syö ollenkaan, vaikka haluaisin, mutta kun en vaan saa sitä alas...
Sitä söis paljon mielummin esim. itse metsästämäänsä lihaa tai ite kasvattamiaan kanoja ku kävis ostaa kaupan tiskiltä pussillisen broileripyöryköitä.
Tuyo, 30.6.2005 17:55:
oon ollu muutaman vuoden kasvissyöjä (kala+maitotuotteet oon kyl pitäny ruokavalios ettei laiskuus aiheuttais puutostiloja), mutta oon miettiny samaa, että itse metsästämää lihaa voisi kyllä syödä. alun alkujaan syy kasvisruokavalioon olikin periaatteellinen, koska inhotti se miten lihaa tuotetaan. nykyään enemmän terveyssyy. mutta mutta, mielelläni lähtisin lapissa ollessa teerimetsälle ja käristelisin nuotiolla omaa pyssyttämää lintusta
DiamonDie, 30.6.2005 18:51:
---
Tuyo, 30.6.2005 17:55:
oon ollu muutaman vuoden kasvissyöjä (kala+maitotuotteet oon kyl pitäny ruokavalios ettei laiskuus aiheuttais puutostiloja), mutta oon miettiny samaa, että itse metsästämää lihaa voisi kyllä syödä. alun alkujaan syy kasvisruokavalioon olikin periaatteellinen, koska inhotti se miten lihaa tuotetaan. nykyään enemmän terveyssyy. mutta mutta, mielelläni lähtisin lapissa ollessa teerimetsälle ja käristelisin nuotiolla omaa pyssyttämää lintusta
---
Jos syöt kalaa, et ole kasvissyöjä.
mekaanikko, 30.6.2005 17:43:
---
No, makunsa tietysti kullakin, mut jotenkin mun on aina ollut vaikea ymmärtää ettei joku pitäisi minkään kalan mausta. Itselleni ei yleisesti ottaen maistu kylmä kala lainkaan ja lämpimänäkään esim. tonnikala, ja sit on joku lohi esimerkiksi joka on tosi booooring, mut esimerkiksi kuha tai siika hyvällä kastikkeella ja uusien perunoiden kera... ahhh! =P
Tuyo, 1.7.2005 00:24:
samapa tuo jos ihmisille asia (mun ruokavalio) tulee selvimmin ilmi kun sanon, että olen kasvissyöjä, joka syö myös kalaa. kasviksista kun ruokani pääosin, n. 95% koostuu.