Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,842,085 views

Damien

Posts: 2,882

#3201 • • Damien [tr3ox]

eevuski,
Tietääkseni en missään kohdassa väittänyt haluavani pitää laitonta monopolia ja markkinoita rikollisten käytössä. (Tai kannattavani ko. toimintaa).

Yksilöillä tulis mun mielestä myös olla velvollisuuksia muitakin kun itseään kohtaan. Ja kyllä yksilön teoilla on usein seurauksensa kanssaihmisille, kuten perheelle, tai laajemmin ympäröivälle yhteiskunnalle.*jeesus**iloinen*



Yksinkertaistettuna jos et kannata huumeiden vapauttamista, tuet mafiaa. Siitä ei pääse mihinkään.
eevuski

Posts: 259

#3202 • • eevuski pikkukanttura

Damien, 7.12.2008 20:30:
---
eevuski,
Tietääkseni en missään kohdassa väittänyt haluavani pitää laitonta monopolia ja markkinoita rikollisten käytössä. (Tai kannattavani ko. toimintaa).

Yksilöillä tulis mun mielestä myös olla velvollisuuksia muitakin kun itseään kohtaan. Ja kyllä yksilön teoilla on usein seurauksensa kanssaihmisille, kuten perheelle, tai laajemmin ympäröivälle yhteiskunnalle.*jeesus**iloinen*

---


Yksinkertaistettuna jos et kannata huumeiden vapauttamista, tuet mafiaa. Siitä ei pääse mihinkään.



No en nyt ihan noin mustavalkosesti sitä näkis*ding*
Riku

Posts: 3,187

#3203 • • Riku The Little Prince

eevuski, 7.12.2008 20:45:
No en nyt ihan noin mustavalkosesti sitä näkis*ding*

Näin lyhykäisyydessään sä et ehkä tue rahoillasi mafiaa, mutta sä tuet systeemiä joka mahdollistaa mafian ja rikollisuuden menestymisen.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Damien

Posts: 2,882

#3204 • • Damien [tr3ox]

eevuski,No en nyt ihan noin mustavalkosesti sitä näkis*ding*



En mä tätä vittuillakseni sano, sanon vaan suoraan koska kyseessä on kuitenkin systeemi mikä on pidemmällä tähtäimelle vahingollisempaa ihmisille kuin pelkät aineet ja niiden vaikutukset elimistöön, psyykeeseen ja käyttäjien lähimmäisiin. Ongelmana ei ole aineiden käyttö ja sen rajoittaminen, vaan se että ihmiset haluavat käyttää niitä. Meidän pitäisi pyrkiä rakentamaan täällä parempaa maailmaa, eikä käytön halua kyetä minimoimaan kieltolain kaltaisilla yrityksillä, mitkä vaan ruokkivat rikollisuutta sekä aiheuttavat ylimääräisiä kuluja yhteiskuntaan. Ihmisten tulee saada itse valita omaan kehoonsa kohdistuvia päätöksiä, niin kauan kun ne päätökset eivät kosketa ketään muita kuin ihmistä itseään. Meillä on myös olemassa toimiva lainsäädäntö niitä mätäpäitä varten ketkä sekopäisyydessään menettävät kontrollin ja alkavat kohdentaa pahaa oloaan muita kohtaan. Ne tulot mitä laillisesta myynnistä kerääntyisi voisimme kanavoida lain valvontaan - puhumattakaan resurssien vapautumisesta kun pilvipäitä ei tarvitsisi ratsata - sekä nuorisotyöhön ja vastaavaan mielenterveystyöhön. Uskon että näillä muutoksilla saisimme jo parempaa jälkeä aikaan, kuin edelliset sukupolvet ovat tähän mennessä tehneet.
eevuski

Posts: 259

#3205 • • eevuski pikkukanttura
Onneks parempi maailma on aika suhteellinen käsite*pepsodent*.

Ja sen mitä mulla on tuntumaa meidän sosiaali-ja terveydenhuollon ja myös poliisin toiminnan rahoituksesta, niin se on satavarma, ettei syntyneet "säästöt" ohjautuis kuitenkaan lain valvontaan tai mielenterveys- ja nuorisotyöhön.

Vaikka doussi oiskin valmistusta myöten laillista, tuskin on mahdollista luotettavasti todeta, että säästöjä tulis syntymään.
Minnalilla

Posts: 418

#3206 • • Minnalilla

Damien, 7.12.2008 20:28:
---
Minnalilla, 7.12.2008 20:09:
Itse ei ymmärrä, ei vaan ymmärrä tätä huumeiden käyttöä *eiei* itse pysyn niistä kaukana, ei oo ihan mun juttu *iloinen*
jos jotkut tykkää, niin siitä vaan, kuhan en itse joudu sekaantumaan niihin *hih*

Mutta jos esimerkiksi tuleva poikaystäväni käyttäis, niin en hyväksyis. Sais valita mut tai huumeet *hmph*

---

Hauskinta on kuitenkin minunkin elämässäni se rakkaus, kaiken siis aivan kaine tulee olla balanssissa myös rakkauden, koska liika yhteen suuntaan tuijottaminen aiheuttaa lopulta henkistä ummetusta, mistä pois pääsy saattaa vaatia erittäin radikaaleja toimia. Rakkaudessa on vielä hauskoja nuo extaasin omaiset piirteet, tismalleen samat masennukset ja laskut jahka tyttöä ei ole päässyt pariin päivään näkemään ja ne nousut, no ei ehkä samanlaista itsessään muhimista ja siinä mielessä se onkin palkitsevampaa kun voi yhdessä keinua rakkauden aivoaalloilla.

Pointtina vaan että samoja kemikaaleja ne tunteet on kuin mitä noissa pillereissä parhaimmillaan on.

Tää maailma on erijännä paikka :)





Meni kyllä tuo loppu ohi, tuo pisin kappale. Ja pahasti ohi menikin *ding*
Oliks toi jotenki epäselvästi selitetty vai ooks mä vaan astetta tyhmempi? *pepsodent*

--
tilulileii!

Damien

Posts: 2,882

#3207 • • Edited Damien [tr3ox]

Minnalilla,
Meni kyllä tuo loppu ohi, tuo pisin kappale. Ja pahasti ohi menikin *ding*
Oliks toi jotenki epäselvästi selitetty vai ooks mä vaan astetta tyhmempi? *pepsodent*



MDMA:n kanssa leikkineenä, ymmärrän miten tunteet muodostuvat kehossa ja miten mieli synkronisoituu noihin kropassa tapahtuviin muutoksiin, muodostaakseen sielun ja kehittääkseen näkemyksen tunnetilasta egolle.

Kun rakastut, alkavat nuo samat kemikaalit ja endorfiinit virrata kropassasi, kuin mitä MDMA:n ja 2CB kaltaiset yhdisteet vapauttavat. Se tunnetila on sama, mutta yhdistäessämme rakkaudessa olevan toisen puoliskon (henkilön, eläimen, vastarakkauden) tähän "rakkauden tunnetilaan", pelkkä hedonistinen nautinto mukautuu lähimmäisen rakkauden ja myötäelämisen avulla, planeetan voimakkaimmaksi tunnetilaksi: [*]Jumalan Rakkaudeksi.

Tämä suurimmalta osaltaan siksi että maailmankaikkeutemme tila on dualistinen, kuten aivopuoliskomme - jotka vastaavat loogisesta ajattelusta ja tunteiden käsittelystä - on meillä olemassa sekä hyvää että pahaa, Isä ja Äiti, Mies ja Nainen. Nämä käsitteet ovat kuitenkin vain roolimalleja omassa ajattelussamme eivätkä ole millään tavoin sidottu sukupuolikäsitteeseen, bi-seksuaalina olentona olen näin käsittänyt verratessani itseäni heteroseksuaalisiin sekä täysin homoseksuaalisiin pariskuntiin.

Vastasinko tarpeeksi tyhjentävästi kysymykseesi, vai haluatko että selvennän ajatteluani vielä tarkemmin ja jos näin voisitko esittää tarkempia kysymyksiä, jotta voisin tarjota sinulle perusteellisemman vastauksin - ilman että liikaa vajoudun omiin maailmoihini?

edit:
Etkä sä ole tyhmä, sulla ei vaan ole kokemuspohjaa siitä asiasta mistä minä puhun (huumeet), etkä täten pysty suoralta kädeltä samaistumaan aiheeseen. *vink*

[*] Tähän on pakko lisätä, että käsite on pikkaisen monimutkaisempi kuin mitä annan ymmärtää. Jumalan rakkaus on läsnä kaikkialla, sinussa minussa -meissä. Sen voi tuntea ilman kemikaaleja tai niiden kanssa, luonnossa, nukkuessa ja rakasteltaessa. Ei siihen tarvita vastapuolta, vain pelkkä rakastaminen ja sen tunnetila riittää. Tämä tunnetila voi olla itseaiheutettu tai sen voi vaan tuntea, Jumala rakastaa sinua jokaisessa tilanteessa ja hetkessä mitkä vain itsellesi sallit, niin hyvässä kuin pahassa, rakkaudessa tai vihassa. Jumala on kaiken yläpuolella eikä kärsi moraalisista dilemmoista, kuten hyvä tai paha. Kiitos.
Damien

Posts: 2,882

#3208 • • Damien [tr3ox]

eevuski, 8.12.2008 07:31:
Onneks parempi maailma on aika suhteellinen käsite*pepsodent*.

Ja sen mitä mulla on tuntumaa meidän sosiaali-ja terveydenhuollon ja myös poliisin toiminnan rahoituksesta, niin se on satavarma, ettei syntyneet "säästöt" ohjautuis kuitenkaan lain valvontaan tai mielenterveys- ja nuorisotyöhön.

Vaikka doussi oiskin valmistusta myöten laillista, tuskin on mahdollista luotettavasti todeta, että säästöjä tulis syntymään.



Mutta eihän syntyneiden säästöjen kanavoimattomuus (varsinkin kun aiheesta keskutellaan hypoteettisesti) voi olla syy siihen, että nykysysteemi olisi parempi vaihtoehto kaikille niille väärinkäytetyille ja raiskatuille kansalaisille, jotka kuitenkin käyttävät ja joista olisi helpompaa elää tehokkaampana osana yhteiskuntaa ilman perisynnin taakkaa?

Reality check,

Kumpi on isompi paha, järjestäytyneen rikollisuuden huumebisnes vai ne potentiaalisesti järkensä menettävät kansalaiset ja ongelmakäyttäjät? Ihan mutu tuntumalla toteaisin, että järjestäytyneestä rikollisuudesta koituu suuremmat kustannukset ihan pelkästään harmaantalouden myyntivoiton menetyksinä, koska ihmiset kuitenkin tälläkin hetkellä käyttävät ja paaaaljon rahassa käyttävätkin.

Kysymys on enemmänkin muutoksen vastustaminen ja pelkääminen, koska huumet eivät tällä hetkellä näy sinun elämässäsi niin näkyvästi, lukuun ottamatta muutamaa tarkoitushakuista uutisointia aiheesta aina silloin tällöin.
eevuski

Posts: 259

#3209 • • eevuski pikkukanttura

Damien, 8.12.2008 17:20:


Mutta eihän syntyneiden säästöjen kanavoimattomuus (varsinkin kun aiheesta keskutellaan hypoteettisesti) voi olla syy siihen, että nykysysteemi olisi parempi vaihtoehto kaikille niille väärinkäytetyille ja raiskatuille kansalaisille, jotka kuitenkin käyttävät ja joista olisi helpompaa elää tehokkaampana osana yhteiskuntaa ilman perisynnin taakkaa?

Reality check,

Kumpi on isompi paha, järjestäytyneen rikollisuuden huumebisnes vai ne potentiaalisesti järkensä menettävät kansalaiset ja ongelmakäyttäjät? Ihan mutu tuntumalla toteaisin, että järjestäytyneestä rikollisuudesta koituu suuremmat kustannukset ihan pelkästään harmaantalouden myyntivoiton menetyksinä, koska ihmiset kuitenkin tälläkin hetkellä käyttävät ja paaaaljon rahassa käyttävätkin.

Kysymys on enemmänkin muutoksen vastustaminen ja pelkääminen, koska huumet eivät tällä hetkellä näy sinun elämässäsi niin näkyvästi, lukuun ottamatta muutamaa tarkoitushakuista uutisointia aiheesta aina silloin tällöin.



Niin, voi kaikkia niitä liimanhaistelija-reppanoita, joita paha valtio sua lainaten raiskaa sääliä tuntematta, kun ei ne saa toteuttaa itseään laillisten huumausaineiden avulla. Sehän on yks suurimmista vääryyksistä tässä maassa, for sure.

Ja kun valtio lätkäsis sen haittaveron, mikä on muun muassa tupakalla haitallisuutensa vuoks paltiarallaa 75%, niin vois into karista sen suhteen, että saa tuntea yllä mainitsemaas Jumalan rakkautta ihan laillisesti. Siispä harmaa talous ei häviäis minnekään.

Mitä muutokseen tulee, niin se on useinkin asia paikallaan, muttei kuitenkaan mielestäni tässä tapauksessa sun ehdottomalla tavalla. Ja yleensäkin päihteet on massiivisesti kartalla mun elämässä johtuen opiskelualasta ja duuneista, joten väitän myös aiheesta jotain tietäväni. *vink*
Damien

Posts: 2,882

#3210 • • Edited Damien [tr3ox]

eevuski,
Niin, voi kaikkia niitä liimanhaistelija-reppanoita, joita paha valtio sua lainaten raiskaa sääliä tuntematta, kun ei ne saa toteuttaa itseään laillisten huumausaineiden avulla. Sehän on yks suurimmista vääryyksistä tässä maassa, for sure.

Ja kun valtio lätkäsis sen haittaveron, mikä on muun muassa tupakalla haitallisuutensa vuoks paltiarallaa 75%, niin vois into karista sen suhteen, että saa tuntea yllä mainitsemaas Jumalan rakkautta ihan laillisesti. Siispä harmaa talous ei häviäis minnekään.

Mitä muutokseen tulee, niin se on useinkin asia paikallaan, muttei kuitenkaan mielestäni tässä tapauksessa sun ehdottomalla tavalla. Ja yleensäkin päihteet on massiivisesti kartalla mun elämässä johtuen opiskelualasta ja duuneista, joten väitän myös aiheesta jotain tietäväni. *vink*



Anteeksi, mutta rakkaus tekstini ei ollut osoitettu kaltaisellesi kylmä-sydämiselle bitch:lle. Voit jatkaa elämistäsi pinnallisena catwalk-huorana, mikä selkeästi olet ja minkä ulkomuodostasi ja tästä todellisen minäsi kirjoittelusta voi huomata.*tirsk*

Eikä täällä kukaan halua haistella liimaa, rehelliset verojakantavat kansalaiset haluavat mahdollisuuden toteuttaa kannabis ja sienikulttuurejaan ja istua shamanistisissä seijooneissa, siinä missä joku haluaa haistella viinejä kellarissa ja syödä juustoja siinä ohella. Nämä kulttuurit ovat tismalleen yhtä arvokkaita sellaisenaan kuvaamaan ihmisten monimuotoisuutta ja kulttuuriemme diversiteettiä. *vink*

edit:
Eli muutoksen vastustaminen johtuu nimenomaan pelkäämisestäsi, koska opiskeluistasi johtuen olet saanut aiheesta varsin yksipuolisen ja negatiivisesti varautuneen kuvan. Onneksi kaikki terveyttä opiskelevat eivät ole kaltaisiasi vouhottajia, koska myös osa osaa pitää asiat kontektissaan. Tunnen nimittäin henkilökohtaisesti sekä sairaanhoitajia ja lääkäreitä jotka osaavat poltella pilveä niinkuin sitä kuuluu tehdä, ilman huonoa omaatuntoa.
edit2:
typ0
maiu

Posts: 328

#3211 • • maiu ..miau..

Damien, 8.12.2008 19:42:
---
[

Anteeksi, mutta rakkaus tekstini ei ollut osoitettu kaltaisellesi kylmä-sydämiselle bitch:lle. Voit jatkaa elämistäsi pinnallisena catwalk-huorana, mikä selkeästi olet ja minkä ulkomuodostasi ja tästä todellisen minäsi kirjoittelusta voi huomata.*tirsk*


NO HUHHUH. *whaat*
aika julmaa puhetta maailmaa syleilevältä ja Jumalan rakkaudesta paasavalta henkilöltä.











vitun hipit. *pepsodent* *piis*

--
sitä saa, mitä tilaa

Damien

Posts: 2,882

#3212 • • Damien [tr3ox]

maiu, 8.12.2008 20:08:
---
Damien, 8.12.2008 19:42:
---
Anteeksi, mutta rakkaus tekstini ei ollut osoitettu kaltaisellesi kylmä-sydämiselle bitch:lle. Voit jatkaa elämistäsi pinnallisena catwalk-huorana, mikä selkeästi olet ja minkä ulkomuodostasi ja tästä todellisen minäsi kirjoittelusta voi huomata.*tirsk*



maiu
NO HUHHUH. *whaat*
aika julmaa puhetta maailmaa syleilevältä ja Jumalan rakkaudesta paasavalta henkilöltä.

vitun hipit. *pepsodent* *piis*



Ei minun tarvitse kylpeä hänen pahassa olossaan. Ongelmana on se että tiedän tasan tarkkaan miten hyvää tarkoittava hän sydämmestään varmastikkin hoitoalan ihmisenä on, valitettavasti tuo näkemys on erittäin yksipuolinen ja tuodaan esiin täysin väärällä tavalla. Hän tarkoittaa hyvää, muttei ymmärtämättömyydessään ymmärrä miten pahaa saa näkemyksellään aikaan.

Huumori huumorina ja vittuilu vittuiluna, kun vittuilee rakkaudella voi vittuilla armotta ja meitsi on tällä sektorilla tän lafkan epä-virallinen Dexter (itse julistautunut), tervetuloa pimeään mieleeni ;)
Sitä paitsi en vain kerro dualisuudesta, minä elän sitä, olen sekä Ying & Yang, hyvä että paha -tasapainossa itseni kanssa ja tiedostan sen. *piis*
Anselmi

Posts: 2,578

#3213 • • Anselmi And sell me

Damien, 8.12.2008 19:42:
Anteeksi, mutta rakkaus tekstini ei ollut osoitettu kaltaisellesi kylmä-sydämiselle bitch:lle. Voit jatkaa elämistäsi pinnallisena catwalk-huorana, mikä selkeästi olet ja minkä ulkomuodostasi ja tästä todellisen minäsi kirjoittelusta voi huomata.*tirsk*


Pitäisköhän sun vedellä hiukan vähemmän niitä rakkaustabujas ettei pää pehmene liikaa ja läppä tipu tuolle tasolle?

Tän sanon ihan suoraan sydämestäni rakkaudella vittuiluna.

Nää teidän läpät kuulostaa lähinnä siltä että ajatte tasan tarkkaa sen oman ryhmänne asiaa joka kokee että handlaatte päihteet ja olis nastaa jos niiden käyttö olisi helpompaa. Ikävä kyllä tämäkin kansakunta, jopa enemmän kuin monet muut, koostuu todella isosta osasta ihmisiä jotka ei handlaa päihteitä. Eevuskin kaltaiset ihmiset vaikuttais yrittävän ajatella myös näitä ihmisiä. Eli kokonaisuutta.


toukopouko, 8.12.2008 20:08:
Hoitohenkilökunta on vähän ku uskis, joka tulee selittämää miten pääsee taivaaseen.


Kohtuu mustavalkoinen käsitys IMO. Ne alalla työskentelevät jotka tunnen koostuu kohtuu laajasta kavalkaadista erillaisia ihmisiä (niinkuin melkein joka ammatissa). Aikamoista vähättelyä heitä kohtaan tuollainen heitto.

--
sen pituinen se

Umbala

Posts: 769

#3214 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Anselmi, 8.12.2008 21:32:
Ikävä kyllä tämäkin kansakunta, jopa enemmän kuin monet muut, koostuu todella isosta osasta ihmisiä jotka ei handlaa päihteitä. Eevuskin kaltaiset ihmiset vaikuttais yrittävän ajatella myös näitä ihmisiä. Eli kokonaisuutta.


Jos tää on oikeasti pääsyy kiellolle, ei alkoholin laillisuudessa ole mitään järkeä. Äläkä nyt mene sinne, että "ei tarvita lisää" tai "näin on toimittu jo pitkään", koska mun mielestä ei ole mitään järkeä toimia vanhojen tapojen mukaan jollei niitä puolusta mikään muu kuin se, että niin on toimittu ennenkin.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

eevuski

Posts: 259

#3215 • • Edited eevuski pikkukanttura
*nauru* Hirveen hienoa kun asiat riitelee, eikä ihmiset..Jos kyvyt loppuu argumentoida itse asiasta, niin ei oo järin fiksua alkaa henkilökohtaiseksi.
Anselmi

Posts: 2,578

#3216 • • Edited Anselmi And sell me

Umbala, 9.12.2008 00:11:
Jos tää on oikeasti pääsyy kiellolle, ei alkoholin laillisuudessa ole mitään järkeä.


Niinpä. Itse kannatan kovaa kiristämistä myös alkoholipolitiikkaan. Tuossa joskus kun alkoholin
aamumyynnin aikoihin puututtiin nousi täälläkin hirveä haloo siitä kuinka natsimeisinki. Jos löydän
itseni kärvistelemästä huoltsikan ovella aamutuimaan kaljan perässä niin kyllä siinä väkisinkin tulee ajatus siitä kuinka skarppia meno on. Toki joskus esim. mökille lähtiessä olisi kova sana että bisseä saisi mukaan aamutuimaan kun autoa tankkaa. Mutta pääsääntöisesti nämä rajoitukset kohdistuu ammattikäyttäjiin joille voisi olla paikallaan pieni raitistuminen.

Fiksusti päihteitä käyttävät ihmiset ovat aina lölytäneet keinonsa saada päihteitä. Rajoitukset rajoittavat eniten niitä joille voisi olla paikallaan olla ottamatta päihteitä. En kannata alkoholin
laittomaksi pistämistä, enkä välttämättä huumeidenkaan laittomuutta. Mutta sen sijaan kannatan
vahvasti kontroloitua päihdepolitiikkaa. Päätöten tulee pohjata kokonaisuuteen, ei siihen että osalla porukasta olisi kivaa ja siinä samassa iso osa ihmisiä, eli ne joiden kivan pitäminen on sitä sun tätä, kärsivät.

EDIT: Nyt kun joku sitten miettii et saleen Anselmikin on joskus aamutuimaan bisseä ostanut huoltsikalta, tekopyhä paskiainen. Niin lisättäköön että kyllä olen ja monta kertaa. Onpa monet muutkin alkoholin rajoitukset estänyt joskus hyvin ansaittua keiton nauttimista. Mutta kyl niissä
tilanteissa on pyrkinyt muistamaan sen että vaikka tää nyt hiukan vituttaa, niin mielummin niinpäin kuin se että ongelmaiset ihmiset kärsii ja aiheuttaa koko yhteiskunnalle enemmän ongelmaa. Mielummin maksan sen pari euroa enemmän viunapullosta jos se erotus vähentää alkoholikuolemia tuhansilla sekä lasten ja vaimon hakkaamista, väkivaltaa sun muuta episodia merkittävästi.

--
sen pituinen se

Anselmi

Posts: 2,578

#3217 • • Anselmi And sell me

Juhgu, 9.12.2008 10:19:
Näin on, mut jos on pakko olla jossain päihdekoukussa, ni joku ganjakierre vois olla pienempi paha kuin viinakierre. Ei örveltäis menemään tuolla kadulla riidellen ja kuseskellen ja oksennellen, ja jos vuosia/vuosikymmeniä jatkuneesta kierteestä joskus sattuis pääsemään takas jaloilleen, ni olis kroppa ja aivot vielä kelvollisessa kondiksessa.

Tai jos mietitään kovempia huumeita, ni saas nähdä mitä esim. Sveitsissä tapahtuu. Siellähän ne ymmärtääkseni alkoivat jakaa pitkäaikaisille ongelmatapauksille laillista heroiinia.


Itse näkisin että tulisi pyrkiä siihen että Jepelle ei lyödä jointtia käteen tuopin sijaan, vaan siihen että Jeppe ei käytä päihteitä koska ne ovat hänelle ongelma.

Erittäin harva
päihteiden kombinaatio saa myöskään ihmisitä yhtä sekaisin kuin ganja ja alkoholi. Siksi olen hiukan huolissani siitä kuinka kävisi kun jengi rupeisi kiskomaan sekaisin.

Mutta en siltikään lähtisi pois sulkemaan mitään vaihtoehtoa. Sen sijaan olisi hyvä että kaikki vaihtoehdot käytäisiin avoimesti läpi ja yritettäisiin löytää kokonaisuuden kannalta paras vaihtoehto.

Uskon että Sveitsin mallista meillä on kovasti opittavaa. Osoitus siitä kuinka ennakkoluulottomalla toiminalla voidaan päästä pitkälle.

--
sen pituinen se

Anselmi

Posts: 2,578

#3218 • • Edited Anselmi And sell me

Juhgu, 9.12.2008 12:26:
Se että Jeppe ei käyttäisi päihteitä on kiva utopia, mutta utopioissa yleensä kestää kelpo tovi toteutua, ja niitä odotellessa voi olla hyvä tehdä myös vähän realistisempiin tavoitteisiin perustuvia ratkaisuja.


Toki, siksi juurikin mitään vaihtoehtoa ei tule pois sulkea. Mutta toki ainakin itse että päihteettömyys
olisi päihdevammaisen hoitoon parempi tavoite kuin päihteillä hoitaminen. Kumpaakin on taidettu hyvällä menestyksellä maailmalla käyttää. Tuossa ensimmäisessä on vain se ongelma että se ei ratkaise itse ongelmaa joka päihteiden takaa löytyy.

Mutta oikeassa olet että utopiaan ei tuossa tule lähteä vaan realistisesti parhaaseen ratkaisuun.
Toivottavasti nämä ratkaisut käytäisiin läpi ja ryhdyttäisiin toimiin.


Jos noita molempia alkaa kiskoa kaksin käsin, niin eikö siinä mene lähinnä huonovointiseksi ja toimintakyvyttömäksi?


Sen mitä itse olen nähnyt sitä edeltää sen pituinen sekavuustila että onnettomuusriskit taitaa hetkellisesti kasvaa
kovasti suuriksi. Ei varmasti kaikissa tapauksissa, mutta myöskään jokainen tapaus ei kuukahda
sen jälkeen jointti suussa ja kalja kädessä untenmaille kun järkevän käytön raja on ylitetty.
Laillistamisen jälkeen jengin ei tarvisi vetää enää kotona, se tarkoittaisi myös sitä että se kansanosa joka tykkää vetää sekaisin, vetäisi missä vain kotisohvien sijaan. Siksi tulisi arvioida minkälaisen riskin tuollainen toimintakyvyttömäksi meneminen aiheuttaisi esim. liikkuessa jalankulkijana liikenteen jne.

EDIT: En siis tiedä että nouseeko riskit merkittävästi. Mutta mitä yritän sanoa on se että mielestäni myös mahdollisimman käytännönläheisesti, pelkän ison kuvan sijaan, tulisi pohtia
vaikutuksia joita esim. ganjan laillistaminen toisi. Kyse on kuitenkin isosta läjästä ihmisiä joita asia
koskee, joten olisi hyvä että asiat mietittäisiin läpi sen sijaan että lähdetään kokeilemaan käyttäen paria miljoonaa ihmistä koekaniineina.

--
sen pituinen se

Umbala

Posts: 769

#3219 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Anselmi, 9.12.2008 12:44:

Sen mitä itse olen nähnyt sitä edeltää sen pituinen sekavuustila että onnettomuusriskit taitaa hetkellisesti kasvaa
kovasti suuriksi.

En siis tiedä että nouseeko riskit merkittävästi. Mutta mitä yritän sanoa on se että mielestäni myös mahdollisimman käytännönläheisesti, pelkän ison kuvan sijaan, tulisi pohtia
vaikutuksia joita esim. ganjan laillistaminen toisi. Kyse on kuitenkin isosta läjästä ihmisiä joita asia
koskee, joten olisi hyvä että asiat mietittäisiin läpi sen sijaan että lähdetään kokeilemaan käyttäen paria miljoonaa ihmistä koekaniineina.


Ganjalla on huomattavasti vaikeampi tappaa itsensä kuin esim kahvilla, ja pitkä sekä lyhytkestoisen käytön terveysriskit ovat huomattavasti pienemmät kuin alkoholilla.
Se iso ryhmä jota tässä oikeasti sorretaan, on ne ihmiset jotka eivät osaa alkoholia käyttää mutta haluavat silti päihtyä (ja heitä on paljon). Tällähetkellä heistä tehdään joko rikollisia tai pakotetaan juomaan jolla saattaa olla vielä pahemmat vaikutukset kuin kukaan uskoisikaan (kännissä tehdyt typeryydet, darrat, pitkäaikaiset terveysvaikutukset).
Ja jollei nyt tuon siirtymävaiheen ongelmia (joita varmasti tulisi olemaan) oteta lukuun, uskosinkin että laillistamisella voisi olla jopa kansanterveydellisesti ajatellen hyötyä. Lisäksi tietysti laillistettaessa, voitaisiin panostaa informaatioon sekä ohjaukseen (jota ei nykyään ole) näin ollen vähentäen päihteisiin liittyviä ongelmia.
Tosin jos asiaa ajattelee perus kukkahattutäti kaavan mukaan, ei laillistamisesta tulisi mitään koska päihtyneet ihmiset pilaavat maisemaa.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

tbo

Posts: 935

#3220 • • Edited tbo budhisattva

Mark, 5.12.2008 16:30:
---Ehkäpä vaan vierastan ajatusta, koska varmastikin nistien hyysäämiseen menee nykyisellä mallilla saman verran sitä pätää..



menee aivan varmalla vielä enemmän. Toi Sveitsin meininki on ollu menestys mm. sen takia et se tulee valtiolle aivan vitun paljon halvemmaks kuin se jos maksellaan nistien aiheuttamia vahinkoja ja terveydenhoito- ja sosiaalikuluja. Päinvastoin kuin useimmat kuvittelee, täyspäivänen pollenisti kykenee jopa duuniin sillon kun sen ei tarvii koko aikaa miettiä mistä se seuraava fiksi ilmestyy ja montako mummoa siihen tarvii ryöstää.


Ihmetyttää et miten valtio voi hankkia laillisia teitä heroiinia?



well duh, syntetisoimalla sitä ihan omin pikku kätösin. Morfiinin kääntäminen diasetyylimorfiiniks on peruskurssitason kemiaa, ja morfiinia sit taas olis tässäkin maassa niin paljon että töttöröö, saati sit jossain Sveitsissä jossa noita lääkefirmoja _piisaa_.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*