858 posts, 43 pages, 381,224 views
diezel:
Osaakohan joku jo TKK:lla opiskeleva vastata, että kuinka normaalia porukkaa tuolta loppuen lopuksi löytyy, kun teekkareiden maine nyt ei ole kovin hyvä ?
vaavu:
Teekkarit ovat loppujen lopuksi tosi heterogeenistä porukkaa, luulisin että jopa enemmän kuin jossakin tavallisessa tiedekunnassa.
Tietysti noin miehiseltä kannalta markkinat ovat vähän huonot, kun tyttöjä on niin vähän. Naispuolisilla taas asia on toisin päin - usein puhutaan ns. prinsessaefektistä, eli tarjonnan puutteessa ne surkeimmatkin tytöt ovat kuumaa valuuttaa Otaniemen pariutumismarkkinoilla.
Itselläni alkaisi olla se vaihe kun pitäisi ruveta isoksi ja valmistua. Tosin tällä hetkellä kyllä näyttää vahvasti siltä että voisin lukea itseni ainakin tekniikan lisensiaatiksi ja toivottavasti myös tekniikan tohtoriksi asti. Truu nördeys kunniaan!
fadeout: Kunnianhimoinen tarkoitus olisi päästä helsingin yliopistoon maantiedettä lukemaan ja nyt pitäis alottaa paahtaminen. Aina yhtä helvetillisen hankalaa
Vinkkejä saa antaa. Miten SINÄ onnistuit / aiot onnistua
mana:
Opiskelen Turun yliopistossa fysiikkaa, tähtäyksenä on jatko-opiskelikan paikka teoreettisessa fysiikassa. Vapaa-ajan ongelmia ei ainakaan ole, lukemisessa ja laskemisessa riittää puuhaa enemmän kuin jaksaisi. Asiat ovat välillä mielenkiintoisia, valillä ei, ja motivaatio riippuu pääasiassa siitä ymmärtääkö asioista jotain vai ei... Pääsin sisälle lukion todistuksen perusteella, tosin fysiikkaa on muutenkin todella helppo päästä lukemaan. (Vinkki ;) Tosin itse opiskelussa ei pääse vähällä...
Hyzenthlay:
btw, jos ei ois tuota kielten ylivaltaa yo-kirjoituksissa, niin olis mullakin enemmän kuin M:n paperit. Reaaliaineet erillisiksi kokeiksi ja vieraista kielistä vaan englanti pakolliseksi
Epailija:
Nimim. Neljäs vuosi, 106 ovaria plakkarissa ja vieläkin toisen vuoden kursseja käymättä.
Epailija:
---
Hyzenthlay:
btw, jos ei ois tuota kielten ylivaltaa yo-kirjoituksissa, niin olis mullakin enemmän kuin M:n paperit. Reaaliaineet erillisiksi kokeiksi ja vieraista kielistä vaan englanti pakolliseksi
---
No eihän niitä keskiarvoja enää oikeasti edes lasketa, joten ei niillä pyrkimisiin ole käytännössä merkitystä. Ainakaan minulla eivät aloituspisteisiin vaikuttaneet kuin pitkän matikan arvosana ja reaalin fysiikan tehtävien pisteiden summa jaettuna tehtyjen tehtävien lukumäärällä. Tosin käpistelyn pääsykokeen sai korvata äidinkielen ylioppilaskokeen arvosanasta saatavilla pisteillä. No, systeemi on kuulemma muuttunut sitten vuoden '99, mutta ei kai sentään noin radikaalisti? Sillä päästötodistuksellakaan ei muistaakseni ollut mitään painoarvoa, mikä oli sääli sinänsä...
BlueWind:
Sä oot mun idoli
Mulla kun on nöyränä tavoitteena valmistua noin 8 vuodessa *heiii* (Kyllä Vanhanen nyt repisi pelihousunsa...)
Hyzenthlay:
kyllä multa kyseltiin ainakin hakulomakkeessa kemiankurssit ja niistä saadut numerot...
Hyzenthlay:
Reaaliaineet erillisiksi kokeiksi ja vieraista kielistä vaan englanti pakolliseksi
Ruotsia ainakaan mä en laske vieraaks kieleks