pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 367,064 views

J.J.

Posts: 216

#141 • • J.J. Mutta missä on..?

diezel:

Sama paikka, paitsi pääsykokeiden kautta..
Osaakohan joku jo TKK:lla opiskeleva vastata, että kuinka ”normaalia” porukkaa tuolta loppuen lopuksi löytyy, kun teekkareiden maine nyt ei ole kovin ”hyvä” *vink* ?

[muokattu 19.7.2003 10:10]



Vastaa nyt vaikka en kyseisse laitoksessa opiskelekkaan - tunnen kuitenki aika paljon kavereita sielt. Eli kyllä sielä ihan normaalejakin ihmisiä on, toki kuullu sit kanssa aika järkkyi tapáuksia... ja on siellä ihan oikeesti muutamia hyvän näkösiä naisiakin *nauru*

[muokattu 25.7.2003 09:24]

--
"Kuolema kuittaa univelat"

diezel

Posts: 430

#142 • • diezel -

J.J.:
Vastaa nyt vaikka en kyseisse laitoksessa opiskelekkaan - tunnen kuitenki aika paljon kavereita sielt. Eli kyllä sielä ihan normaalejakin ihmisiä on, toki kuullu sit kanssa aika järkkyi tapáuksia... ja on siellä ihan oikeesti muutamia hyvän näkösiä naisiakin *nauru*



Niin mitä pääsykokeiden perusteella voisi päätellä niin ihan normaalia jengiähän siellä oli ainakin samassa salissa mun kanssa tietty paria poikkeusta lukuunottamatta, naisiakin varmaan löytyy ihan hyvännäkösiä.. ?? *hih*

Lukiokavereista päätellen ja kuvia mitä olen nähnyt jostain teekkaribileistä ei voi kyllä samaa päätellä.. *iloinen*
S-T

Posts: 1,195

#143 • • S-T Pieni
Oikeestaan olen aika iloinen, etten jaksanut tarmolla hakea lääkikseen.. Toi kemia vaikuttaa mun jutulta loppujenlopuksi enemmän ^_______^

Ja ah vielä kun saan sivuaineiksi kaupanpäälle sitten joskus sen biokemian ja farmasian.. mä haluun lääkealalle :]

--
Pieni on kaunista.

Armin

Posts: 411

#144 • • Armin surffitukka
Mulla on ihan hullu haave, tai siis se ei oo haave, menen sinne sisälle vaikka kirveellä.

Haluan yliopistoon lukemaan historiaa ja kulttuuritieteitä, ihan sika vaikee päästä, mut se tavallaan yllyttää mua, kokeet on vasta ensi keväänä ja mä aloitin jo kesäkuussa lukemaan, koska motivaatio on tällä hetkellä ihan huippussa niin haluan hyödyntää sitä.

En ole edes ajatellut muita vaihtoehtoja, koska vihdoin ja viimein tiedän mitä haluan.
Ja sinne sitten yritetään niin kauan että sinne päästää. Jos en pääse menen avoimeen opiskelemaan ja jatkan yrittämistä.

”sisulla siitä selviää” *hymy*

[muokattu 10.9.2003 11:13]
Dragonfly

Posts: 542

#145 • • Dragonfly Mariarawr
jooh, mäkin aloitin just opiskelut.. tietotekniikan sutenööri musta ois tarkotus joskus tulevaisuudessa (mieluiten 4:n vuoden kuluttua) tulla.. *joo* mutta siitäkin asiasta voi olla montaa mieltä.. varsinki mun kaverit jotka tietää että mä oon blondi.. *vink*

--
Uguu~

Elsa F

Posts: 2,763

#146 • • Elsa F Koululainen :)
Valmistun loppuvuodesta tradenomiks, mut nyt huvittaiskin päästä jatko-opiskelemaan..eli alan ehkä keväällä lukemaan taas pääsykokeisiin?*täh**iihhih*

--
On parempi sytyttää kynttilä kuin kiroilla pimeyttä.

Blues

Posts: 5,414

#147 • • Blues Koning van Afrika

Armin:
Mulla on ihan hullu haave, tai siis se ei oo haave, menen sinne sisälle vaikka kirveellä.

Haluan yliopistoon lukemaan historiaa ja kulttuuritieteitä, ihan sika vaikee päästä, mut se tavallaan yllyttää mua, kokeet on vasta ensi keväänä ja mä aloitin jo kesäkuussa lukemaan, koska motivaatio on tällä hetkellä ihan huippussa niin haluan hyödyntää sitä.

En ole edes ajatellut muita vaihtoehtoja, koska vihdoin ja viimein tiedän mitä haluan.
Ja sinne sitten yritetään niin kauan että sinne päästää. Jos en pääse menen avoimeen opiskelemaan ja jatkan yrittämistä.

”sisulla siitä selviää” *hymy*



*nostaa hattua ja kumartaa*
Tuo on todella kunnioitettavaa! Ei sinne historiaan niin vaikea ole päästä..kaveri haki sinne ja pääsi toisella kerralla kun luki ahkerasti 2kk ja lukiossa oli aina kiitettävä historia.
Jos saat motivaatiosi ja työnintosi pysymään huipussaan loppuun asti, pääset lähes varmasti sisään ja lisäksi kumarran vähän lisää. Mulla riittää pääsykokeisiin lukumotivaatio vain sen 3kk jonka jälkeen ei tee edes mieli katsoa niitä kun koe on ohi. *hih*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

ella_

Posts: 1,329

#148 • • ella_
tässä alkoi ensimmäinen vuosi sit hkkk:lla... ja on kyllä ihanaa jossei tota finanssimatikkaa lasketa *hahjust*

ja armin todella ihana asenne, mulla oli sama tosta hkkk:sta viime keväänä.. ja siis totuushan on että jos kunnolla lukee niin kyllä sinne myös pääsee.. jos ei ekalla kerralla niin aika pian kuitenkin

--
Elementary, my dear.

rZi

Posts: 587

#149 • • rZi 42
Epäorgaanisiin suprajohteisiin kuuluvan ns.1,2,3-yhdisteen kaava voidaan kirjoittaa muotoon YBa2Cu3O7-x (eli 2 atomii Ba, 3 Cu, ja 7-x O) , jossa x on välillä 0<x<1. Laske x:n arvo, kun aineen todettiin sisältävän 41,43 massaprosenttia bariumia.

Laitan oheistietoa skidisti ettei tarvii alkaa kaivaa,
M(Ba2)=137,3x2=274,6 g/mol
M(Cu3)=63,55x3=190,65 g/mol
M(O)=16,00 g/mol
a-j

Posts: 785

#150 • • a-j

salama jack:
Epäorgaanisiin suprajohteisiin kuuluvan ns.1,2,3-yhdisteen kaava voidaan kirjoittaa muotoon YBa2Cu3O7-x (eli 2 atomii Ba, 3 Cu, ja 7-x O) , jossa x on välillä 0<x<1. Laske x:n arvo, kun aineen todettiin sisältävän 41,43 massaprosenttia bariumia.

Laitan oheistietoa skidisti ettei tarvii alkaa kaivaa,
M(Ba2)=137,3x2=274,6 g/mol
M(Cu3)=63,55x3=190,65 g/mol
M(O)=16,00 g/mol



tulisko tuo silleen jotenkin näin M(Ba2) / (M(Ba2)*2*M(Cu3)*3*(7-x)*M(O) ) = 0.4143
ja tuolta vaan ratkaset x:n.. tuli mieleen tollanen ratkasu... :)

edit: oletin siis etta tuo Y on tuolla 1
edit2: olin väärin tajunnu ton 3O7-x kohan... :) mut korjasin

[muokattu 1.10.2003 14:20]

[muokattu 1.10.2003 14:24]

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

rZi

Posts: 587

#151 • • rZi 42

a-j:
---
salama jack:
Epäorgaanisiin suprajohteisiin kuuluvan ns.1,2,3-yhdisteen kaava voidaan kirjoittaa muotoon YBa2Cu3O7-x (eli 2 atomii Ba, 3 Cu, ja 7-x O) , jossa x on välillä 0<x<1. Laske x:n arvo, kun aineen todettiin sisältävän 41,43 massaprosenttia bariumia.

Laitan oheistietoa skidisti ettei tarvii alkaa kaivaa,
M(Ba2)=137,3x2=274,6 g/mol
M(Cu3)=63,55x3=190,65 g/mol
M(O)=16,00 g/mol

---


tulisko tuo silleen jotenkin näin M(Ba2) / (M(Ba2)*2*M(Cu3)*3*M(O7) - x ) = 0.4143
ja tuolta vaan ratkaset x:n.. tuli mieleen tollanen ratkasu... :)



Ei natsaa, tehtävän oikean ratkaisun kanssa, Vihkonen väittää saavansa siitä x=0,204
Mitäköhän mä teen väärin, oon sale että se pitää laskee massaprosenttien kautta jotenki, mutta tuun aina seinään lopuks ja en pääse ohi...
a-j

Posts: 785

#152 • • a-j


Ei natsaa, tehtävän oikean ratkaisun kanssa, Vihkonen väittää saavansa siitä x=0,204
Mitäköhän mä teen väärin, oon sale että se pitää laskee massaprosenttien kautta jotenki, mutta tuun aina seinään lopuks ja en pääse ohi...



joo, ei onnistu edes tolla ”korjatulla” kaavalla *hih*

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

She

Posts: 717

#153 • • She
Nyt jossen pääse niin jo on kumma!!!!*pupu*
*odotus*

[muokattu 5.10.2003 15:11]
fadeout

Posts: 171

#154 • • fadeout NoStatus
Onkos kukaan laittanut papereita amk yhteishakuun nyt syksyllä?

Eipä niitä vaihtoehtoja kauheesti ollu, mutta yhteen kokeeseen meen ainaki kokemusta keräämään. Ens keväänä haetaan sitte useampaan, jos nyt ei nappaa.

--
tamppauskone - se olen minä

She

Posts: 717

#155 • • She
Jees. Mä hain just nyt.. Vaihteeks taas. Oikeen kahteen paikkaan*hih*. Yritys kova Helia here i come..
Tyly

Posts: 908

#156 • • Tyly
Onneksi ei tarvii enää miettii mitä lähtis opiskelee. Sen tietää, että tuolla koulussani kuitnekin menee se joku kuus vuotta ja sitten vasta jouttuu alkaa miettimään, että mitä nyt sitten.
Vaikka tietenkin haluis mennä töihin tienaamaan niin ei kuitenkaan jotenkin nappaa ainakaan vielä yhtään työelämä. Siis kokopäivätyö siis.

OPISKELU ON JEES!!!!!!!!

*iloinen*

--
Iloinen vesilintu

Jammailija

Posts: 3,224

#157 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
TSEMPPIÄ:

Ylä-aste meni hengaillessa kunnes tajusin, että jotain täytyis tehdä. En meinannut päästä lukioon, mut just pari viikkoa ennen mulle soitti rehtori, että yx paikka ois vapaana.
No, lukiosta selvisin C:n papereilla, eli ei mitkään huiput. Sit pääsin yliopistoon keskimääräistä paremmilla pääsykoetuloksilla ja lähivuosina tulen opettamaan muita.

Eli, ei pidä lannistua vaikka vituiksi on mennytkin. Pääasia, että jaksaa yrittää ja tsempata. Luin joskus lukion psykologian kirjasta, että ”ihmisen muisti on lähes rajaton”. Silloin mä ajattelin, että ”jos näin on ni kyl munkin sit pitäis noi jutut päähän saada”.*hymy*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Avatar
#158 • • + Guest
Niih.. Mikä motivaatio? Lukiosta pääsi vähän liiankin helposti jatkaan seuraavaan kouluun (ts. lukematta pääsykokeisiin). Nyt pitäis yrittää opiskella. Ei kiinnosta, vaikka ala periaatteessa kiinnostaa. Joillekin luennoille jaksaa raahautua, mutta niitä on harvassa. No taitaa olla syksyllä osuutta asiaan. *uuh*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#159 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Cata:
Niih.. Mikä motivaatio? Lukiosta pääsi vähän liiankin helposti jatkaan seuraavaan kouluun (ts. lukematta pääsykokeisiin). Nyt pitäis yrittää opiskella. Ei kiinnosta, vaikka ala periaatteessa kiinnostaa. Joillekin luennoille jaksaa raahautua, mutta niitä on harvassa. No taitaa olla syksyllä osuutta asiaan. *uuh*



löysin ilmeisesti kohtalotoverin. Itsekin tunnen olevani oikeassa paikassa opiskelemassa, ja olin innostuksesta sekaisin, kun kuulin päässeeni sisään. Vaan nyt itse opiskelu ei innosta ollenkaan, vaikka aihe mielenkiintoinen onkin. En itse asiassa ole vielä edes aloittanut lukemaan... *uuh* opintoviikkoja taitaa kertyä niin vähän, että kohta menetän kaikki tuetkin..

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

ella_

Posts: 1,329

#160 • • ella_
äh.. epäreilua et joillekin on opiskelupaikka pojahtanu lukematta.. itse luin vaikka kuinka paljon.. tosin oisin kyllä itsekin päässyt suoraan paikkoihin joihin en halunnut.. että kais e on suhteellista.

opiskelu on kyllä kivaa mutta nyt tuntuu olevan niin paljon hommia ettei tiedä minne suuntaan repeis.. huoh *ding*

--
Elementary, my dear.