858 posts, 43 pages, 381,259 views
toma, 12.5.2006 01:43:
Mut ei kyl voi sanoa että motivaatio olisi heikentynyt yhtään, ennemminkin nälkä on kasvanut syödessä ja haluaisi opiskella paremmin noita kursseja.
Epailija, 12.5.2006 07:30:
No mutta sä oletkin tommonen... tommonen! :D Mulla stafy menee tänä vuonna ihan totaalisesti puihin. Jos edes tuosta johdatuksesta säieteoriaan pääsisi läpi, niin olisin ihan tyytyväinen.
toma, 12.5.2006 07:38:
Ai hitto, että toi kiehtois. Millainen kurssi se on, onko linkkiä?
Osaisitko suositella jotain hyvää suhteellisuusteorian tai kvanttikenttäteorian alkeiden kurssia muuten?
Epailija, 12.5.2006 10:29:
Suositeltavaa lukemista aiheesta kiinnostuneille, vaikka ei kurssia kävisikään, joskin ihan nollasta aloittavat saattavat joutua hankaluuksiin. Kirja ei oleta, että lukija muistaa suhteellisuusteoriasta, elektrodynamiikasta yms. kaiken ulkoa, mutta aikaisempi kokemus muista aiheista ja etenkin niiden matemaattisesta formalismista helpottaa uuden sisäistämistä ja yhtymäkohtien huomaamista.
Kvanttikenttäteorian kursseista ei täällä päässä ole mitään kokemusta, eikä tuo nimellisesti käymäni (ja kohta reputtamani) yleisen suhteellisuusteorian kurssi juurikaan innostanut. Vika on toisaalta pitkälti siinä, että tylsistyin luennoilla kuoliaaksi. Luennoitsija ei sinällään ole huono, mutta kalvosulkeiset eivät sovi minulle yhtään. Johtunee osin opetustahdistakin, mutta en jaksa sellaista opetusta seurata juuri laisinkaan.
toma, 12.5.2006 13:16:
"Suositeltavaa lukemista aiheesta kiinnostuneille" :D Tarkoitat varmaan "aiheesta kiinnostuneille fysiikan pääaineopiskelijoille", heti kun pukkaa Poincarén ryhmän esityksiä ekalla sivulla vastaan niin veikkaan että maallikolle saattaa olla "hieman" pahaa luettavaa. :P
Kansantajuinen paras esitys aiheesta mihin olen törmännyt on Brian Greenen Elegant Universe, joka löytyy vieläpä videomuodossa netistä! Suosittelen erittäin lämpimästi.
http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html
6 ov huvin vuoksi on pikkasen... hullua :D Mutta sopisi kyllä minulle!
xandra, 24.5.2006 21:12:
Paniikkipaniikkipaniikkipaniikki..! Vähän ainakin. 5 päivää jäljellä pääsykokeisiin.. Tahtoo vaihtaa alaa.. (ja klubbarissa lorviminen toki edistää asiaa --> takasin lukemaan )
Hyzenthlay, 24.5.2006 21:55:
Hei mihin haet? Mullakin on 5 päivää aikaa
toma, 12.5.2006 13:16:
---
Epailija, 12.5.2006 10:29:
Suositeltavaa lukemista aiheesta kiinnostuneille, vaikka ei kurssia kävisikään, joskin ihan nollasta aloittavat saattavat joutua hankaluuksiin. Kirja ei oleta, että lukija muistaa suhteellisuusteoriasta, elektrodynamiikasta yms. kaiken ulkoa, mutta aikaisempi kokemus muista aiheista ja etenkin niiden matemaattisesta formalismista helpottaa uuden sisäistämistä ja yhtymäkohtien huomaamista.
---
"Suositeltavaa lukemista aiheesta kiinnostuneille" :D Tarkoitat varmaan "aiheesta kiinnostuneille fysiikan pääaineopiskelijoille", heti kun pukkaa Poincarén ryhmän esityksiä ekalla sivulla vastaan niin veikkaan että maallikolle saattaa olla "hieman" pahaa luettavaa. :P Kansantajuinen paras esitys aiheesta mihin olen törmännyt on Brian Greenen Elegant Universe, joka löytyy vieläpä videomuodossa netistä! Suosittelen erittäin lämpimästi.
http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html
---
Kvanttikenttäteorian kursseista ei täällä päässä ole mitään kokemusta, eikä tuo nimellisesti käymäni (ja kohta reputtamani) yleisen suhteellisuusteorian kurssi juurikaan innostanut. Vika on toisaalta pitkälti siinä, että tylsistyin luennoilla kuoliaaksi. Luennoitsija ei sinällään ole huono, mutta kalvosulkeiset eivät sovi minulle yhtään. Johtunee osin opetustahdistakin, mutta en jaksa sellaista opetusta seurata juuri laisinkaan.
---
Ui, tuokin näyttää todella mielenkiintoiselta. Hitto, pitäisköhän sitä hypätä välillä yliopiston puolellekin. :) Tai no, ehkä suoritan tämän oman perustutkinnon ensin loppuun, ja sitten alan lukemaan kaikkea kiintoisaa. On tässäkin vielä ihan tekemistä :D
6 ov huvin vuoksi on pikkasen... hullua :D Mutta sopisi kyllä minulle!