pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 368,117 views

peepe

Posts: 904

#701 • • peepe
Nyt se on sitten edessä, opiskelu siihen ammattiin mistä olen haaveillut, eli sosiaalityöntekijäksi. Rovaniemen yliopistossa.
Aika hurjaa!
luode

Posts: 287

#702 • • luode
välivuotta tässä aloitellaan. ei mitään havaintoa mitä tahtoisin. keväällä kuitenkin on pakko johkin hakea tai äiti suuttuu ja mustaksi muuttuu.
jeesboks

Posts: 4,064

#703 • • jeesboks p u p u
välivuos edessä, toisaalta kyl ihan hyvä kerkiää vähän pohtimaan mitä sitä oikeesti tahtois tehä ja sillei... keväällä sit viimestään hakemassa jotain..

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

Epailija

Posts: 5,636

#704 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Kukaan ei ole tainnut tässä topikissa vielä weboodista avautua, so let me be the first to say a few select words: Voi ?!&&@ #¤¤!¤*¤ tuota kielikursseille ilmoittautumista.

Teoria:

1. Kielikursseille ilmoittaudutaan porrastetusti: Tänään oli englanti, huomenna on ruotsi ja keskiviikkona loput.
2. Viittä vaille yhdeksän weboodin piti heittää kaikki pihalle ja yhdeksältä piti pystyä kirjautumaan uudestaan sisään päästäkseen jonoon.
3. Olet ajoissa oikean kurssikoodin kanssa, niin todennäköisesti mahdut kurssille.

Käytäntö:

1. Kielikursseille ilmoittaudutaan porrastetusti: Tänään oli englanti, huomenna on ruotsi ja keskiviikkona loput.
2. Yhdeksältä (minun kelloni mukaan) weboodi ei ollut vieläkään heittänyt minua ulos sessiosta, jonka aloitin varttia vaille tarkistaakseni kurssinumerot ja muut sekalaiset tiedot. Kirjaudun itse ulos. Sisäänkirjautuminen aiheuttaa weboodissa "sivua ei löydy"-ilmiön neljä kertaa ja koska weboodi tahmaa kuin Doom 386SX/16:a, kestää jokaisessa yrityksessä tuskaisen kauan. Kun pääsen vihdoin sisään, kello on jo viittä yli yhdeksän. Mistään jonotusjärjestelmästä ei ole tietoakaan.
3. Syöttelen tarvittavat kurssikoodit ilmoittautumisjärjestelmään ja kah, minulle sopivassa ryhmässä on vielä yksi paikka vapaana! Klikkaan itseni kurssille... SIVUA EI LÖYDY! Voi vittusaatana! Weboodi heittää minut ulos järjestelmästä! PERKELE! Ei muuta kuin uudelleen sisään, uudelleen ilmoittautumissivulle ja VOI LUCIFER JA KYMMENEN PIKKUPERKELETTÄ SE SAAMARIN KURSSI ON JO YLIBUUKATTU JA JOUDUN VARASIJALLE 3-6. NYAARGH!

Joka vuosi sama helvetin sirkus. Luulisi, että ne saamarin bassibasuukit keksisivät jonkin oikeasti toimivan tavan välttää systeemin sekoaminen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ella_

Posts: 1,329

#705 • • ella_
gradu kutakuinkin valmis *aplodit*

I *sydän* ME

--
Elementary, my dear.

pirpeli

Posts: 5,533

#706 • • pirpeli
Vieläköhän sitä jaksais vaikka koulun penkille....Kun vaan tietäs mitä haluais opiskella, se vois olla ihan hauskaakin. Varmaan jotain nuorisotyöhön liittyvää..erikoisohjaajan amk tms....Saas nähdä, jos vaikka innostuis.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

toma

Posts: 2,009

#707 • • toma Tototoototo

peepe, 11.8.2006 13:37:
Nyt se on sitten edessä, opiskelu siihen ammattiin mistä olen haaveillut, eli sosiaalityöntekijäksi. Rovaniemen yliopistossa.
Aika hurjaa!


Sä oot kyl niin sekaisin.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

peepe

Posts: 904

#708 • • peepe

toma, 27.8.2006 11:49:
---
peepe, 11.8.2006 13:37:
Nyt se on sitten edessä, opiskelu siihen ammattiin mistä olen haaveillut, eli sosiaalityöntekijäksi. Rovaniemen yliopistossa.
Aika hurjaa!

---

Sä oot kyl niin sekaisin.



:)
RainChild

Posts: 909

#709 • • RainChild
Hmmh, vaikka tuossa taannoin tuli oltua todella skeptinen, niin pääsinpä sitten sisään!! :) vähän myöhässä hehkuttelut :D, mutta oli kyl pakko kirjoittaa, kun olin tänne aiemmin aika synkkää tekstiä nillittänyt *hih*

--
Rainchild is back home

Hupsu

Posts: 1,005

#710 • • Edited Hupsu
1½ vuotta väärää ainetta opiskelleena: Älkää koskaan menkö sieltä missä rima on matalin...

Edit: jurriavautumisen spellingcheck.

--
Päivän mietelause?

Claquesous

Posts: 3,206

#711 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Olisiko kellään yhtään hyvää infoa mitä kirjoja kannattaa lukea, jos haluaa pyrkiä Yleistä historiaa lukemaan yliopistoon? Riittääkö ihan lukion oppikirjat vai kannattaako hankkia jotain raskaampaa lukemista?

--
32. of December

muZZle^

Posts: 305

#712 • • muZZle^
Otetaan vastaan myös ideoita kuinka valmistautua taidehistorian pääsykokeisiin.
Mussu

Posts: 1,755

#713 • • Edited Mussu

Hupsu, 24.11.2006 04:08:
1½ vuotta väärää ainetta opiskelleena: Älkää koskaan menkö sieltä missä rima on matalin...

Edit: jurriavautumisen spellingcheck.



*hali* *sydän*

keväällä taas edessä mun luku-urakka.
Avatar
#714 • • Annakins Guest
Oi tätä ihanaa tunnetta kun ei ole enää akateeminen työtön vaan ihan Oman Alan Töissä :)
Hupsu

Posts: 1,005

#715 • • Hupsu

Mussu, 8.12.2006 10:20:
---
Hupsu, 24.11.2006 04:08:
1½ vuotta väärää ainetta opiskelleena: Älkää koskaan menkö sieltä missä rima on matalin...

Edit: jurriavautumisen spellingcheck.

---


*hali* *sydän*

keväällä taas edessä mun luku-urakka.



Tarkoitat siis meidän... *hali*

--
Päivän mietelause?

-P

Posts: 4,972

#716 • • -P
Joutuu heittämään elämän keväällä hetkeksi nurkkaan kerta ois oikikseen lukemista edessä. motivaatiota riittää =)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Mussu

Posts: 1,755

#717 • • Mussu

Hupsu, 8.12.2006 10:40:
---
Mussu, 8.12.2006 10:20:
---
Hupsu, 24.11.2006 04:08:
1½ vuotta väärää ainetta opiskelleena: Älkää koskaan menkö sieltä missä rima on matalin...

Edit: jurriavautumisen spellingcheck.

---


*hali* *sydän*

keväällä taas edessä mun luku-urakka.

---


Tarkoitat siis meidän... *hali*



nii..meidän...*antihali*
Individual

Posts: 10,942

#718 • • Edited Individual HYPNO!
Keväällä pitää taas yrittää päästä jonnekin hakemaan lisäkoulutusta. Aikomus olisi toimittajan rentuksi tai sitten ääntä opiskelemaan. Enemmänkin juuri tuo ääni olisi se kaikkein hedelmällisin nykyisen työnkuvan kannalta, koska aiempi koulutus alkaa olemaan jo vanhentunutta tai kaipaa ainakin hieman päivitystä.
lostgone

Posts: 2,493

#719 • • lostgone

Indiboi, 8.12.2006 11:07:
Keväällä pitää taas yrittää päästä jonnekin hakemaan lisäkoulutusta. Aikomus olisi toimittajan rentuksi tai sitten ääntä opiskelemaan. Enemmänkin juuri tuo ääni olisi se kaikkein hedelmällisin nykyisen työnkuvan kannalta, koska aiempi koulutus alkaa olemaan jo vanhentunutta tai kaipaa ainakin hieman päivitystä.

(ratio- tai telkkari)toimittaja tai ääni? Esim. täältä: http://www.stadia.fi/opiskelu/kulpa/viestinta/
Ekasta osaan sanoa, että tsumpadumpadaiba, eka puoli vuotta on ollut ainaski hyvin eksoottista, mm. monikamerastudiota, avidia, lyhytelokuvafestivaalien juontamista, erilaisia omia proggiksia ja improteatteria. Tosta äänestä osais klubbarista joku toinen mainita enemmän.*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

ReiNe

Posts: 146

#720 • • ReiNe
Varoitus: Totaali avautuminen!

Valmistun tässä piakkoin pukuompelijaksi ja haen keväällä ammattikorkeaan lukemaan tekstiili-ja vaatetekniikkaa.

Mua ottaa suunnattomast päähän se, että joku lukion käynyt tyttönen (miksei poikakin) joka ei koskaan ole edes silmäneulaa kädessään pitänyt, on mun kanssa samalla viivalla ja joka saattaa jopa vetää paikan multa, sillä kaikkihan tietää amiksen yhteisten aineiden ja lukio opetuksen eron. Se, että joku joka on käynyt ne miljoonat matematiikan ja fysiikan kurssit, joita mulle ei tarjottu, pääsee mun sijasta sisään vain koska pärjäsi yleisissä valinta kokeissa, saa mut hulluksi.
Mä olen kyllä luottavainen itseni suhteen sillä ammattitaitoa ja työkokemusta riittää, mut pelkästään tää asia teoreettisena mahdollisuutena ottaa mua aivoon.

Lisäksi vielä se, että jos me nyt molemmat tän lukio tyttösen kanssa satuttais pääsemään sisään, se tarkottaisi mulle tuskaisen hidasta etenemistä, sillä useimmat asiat jotka itse oon oppinut aikaa sitten, ovat tälle tyttöselle aivan hepreaa..

Mä en halua olla ilkeä tai paha ihminen, mut pliis. En mäkään pyri yliopistoon. (Enkä edes pääsisi)
Joku ajattelee nyt, että eihän ne lapsukaiset lukioon mennessään voineet tietää, että palo onkin suureksi muotisuunnittelijaksi, ja tottahan se on, mut jotain tälle systeemille vois tehdä..

Huh ja helpotus.

--
femalejunglist