pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 367,061 views

jeesboks

Posts: 4,064

#321 • • jeesboks p u p u
Nyt pitäis alottaa lukemaan Turun yliopiston media tutkimuksen pääsykokeisiin. Ja nyt viikonloppuna pitäis noi amk paperit ja ennakkotehtävätkin saada valmiiks...

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

Avatar
#322 • • Kirsikka Guest
Tällä hetkellä opiskelen tietojenkäsittelyn tradenomiksi, mutta on alkanut vähän tuntua siltä, että se ei olekaan ihan mun juttu. Niinpä ajattelin nyt hakea opiskelemaan luonnonvara- ja ympäristöalaa (AMK). Saa nähdä mitä tulee, mulla ei oikeastaan ole kovin suurta käsitystä siitä, kuinka vaikea sinne on päästä, mutta yrittäminen ei maksa mitään :)
Illustrator

Posts: 3,171

#323 • • Illustrator
Jaa. 3kk lukemista takana. 3 vielä edessä. Tavoitteena ois päästä Helsingin kauppakorkeakouluun.
flygfisk

Posts: 327

#324 • • flygfisk
Eipä ole Ruotsissa pahemmin pääsykokeita, niin ei niistä tarvitse stressata. Syksyllä pitäisi Chalmersissa opiskella jotain, kun vaan osaisi päättää mitä.
Illustrator

Posts: 3,171

#325 • • Illustrator

flygfisk, 2.4.2005 12:17:
Eipä ole Ruotsissa pahemmin pääsykokeita, niin ei niistä tarvitse stressata. Syksyllä pitäisi Chalmersissa opiskella jotain, kun vaan osaisi päättää mitä.

Mites toi systeemi siellä sitte loppupeleissä toimii? Kaikki halukkaat otetaan sisään, mutta lennätetäänkö laiskimmat pihalle?
flygfisk

Posts: 327

#326 • • flygfisk

Illustrator, 2.4.2005 12:20:
Mites toi systeemi siellä sitte loppupeleissä toimii? Kaikki halukkaat otetaan sisään, mutta lennätetäänkö laiskimmat pihalle?



Papereiden sekä vapaaehtoisen kaikille yhteisen "korkeakoulukokeen" perusteella otetaan sisään. Aika monella linjalla on suhde 66% papereiden ja 33% kokeen perusteella. Eli, jos on hyvät paperit, niin ei ole suurta hyötyä mennä kokeeseen, mutta jos on paskat paperit, niin sitten koe on oikeastaan ainoa vaihtoehto.
Winde

Posts: 336

#327 • • Winde Tuuli

Illustrator, 2.4.2005 11:43:
Jaa. 3kk lukemista takana. 3 vielä edessä. Tavoitteena ois päästä Helsingin kauppakorkeakouluun.



Sama tavoite kiikarissa *hymy*
ella_

Posts: 1,329

#328 • • ella_

Panda, 4.4.2005 13:44:
---
Illustrator, 2.4.2005 11:43:
Jaa. 3kk lukemista takana. 3 vielä edessä. Tavoitteena ois päästä Helsingin kauppakorkeakouluun.

---


Sama tavoite kiikarissa *hymy*



se on kiva koulu, tsemppiä ja tervetuloa!

--
Elementary, my dear.

Winde

Posts: 336

#329 • • Winde Tuuli
Kiitos ja kovalla tsempillä sinne pusken *hih*
Femi

Posts: 651

#330 • • Femi
Viime vuoden pääsykokeet meni vähän ohi motivaation puutteen ja paketissa olleen käden takia. Miten voikaan joku pieni pikkusormi aiheuttaa niin paljon harmia. *eiei**justjoo* Kuukaus ennen yliopiston pääsykokeita menin kuitenkin kirjastoon hakemaan ne pääsykoekirjat mitä oli paikalla ja kävin sitten kokemuksen vuoks uskontotieteen pääsykokeis hesas, yritin jotain raapustaa samalla kun lasta kopisi pöytään. Noo, vähän on motivaatio opiskeluun kasvanut tän vuoden aikana kun on kassaneitinä ollut, vielä en kuitenkaan tiedä mitä haluaisin, mutta liike on tärkeintä. *joo*
Freja

Posts: 8,774

#331 • • Freja Sihteeri
*grr* Miksi jätän kaiken aina viime tinkaan? *grr*

Perjantaina pitäisi palauttaa 16.15 mennessä hakemuslomakkeet ja mä en itseasiassa ole edes aloittanut. Juuri tulostelen hakulomakkeita.

Toivottavasti pääsisin sinne kouluun, mutta en pääse jollen nyt mene tekemään niitä hakutehtäviä. No saa ainakin piirtää ja piirtäminen on kivaa *sydän*

Välillä oli semmonen olo etten edes jaksa hakea koko kouluun, mutta monet kaverit sanoivat että vituttaisi sitten perjantaina jos en olisi hakenut. Ja tiedän että vituttaisi. Joten haen. Vaikka onkin ehkä vain pienet mahdollisuudet päästä, kun minulla on jo tuo yksi ammatillinen tutkinto. No, yrittänyttä ei laiteta(joka on muuten yksi ärsyttävimmistä sanonnoista ever).

Piirtelyn ja vesiväreilyn pariin lähtee hän.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#332 • • Yaminah Guest
Hmmh... ei jaksais ees ajatella asiaa...! *taputapu* Tänä vuonna haen samaan paikkaan kuin viime vuonna ( sillon olin 6 varasijalla ), eli opiskelemaan sosiaalipsykologiaa. Viddu ku sinne ei kauheesti jengii oteta, niin tsäänssitkin on aika minimaaliset, vielä ku en oo sivuakaan vielä lukenu ja muutenkin se teksti on jotain niin tajuttoman monimutkasta ettei siitä saa mitään selvää, prkl. No mutta johonkin se on pakko päästä ettei jää tällaseks lusmuiluks *igor*
serotonot

Posts: 3,137

#334 • • serotonot Paul Easy
ennakkotehtävät TTVO:n äänitekniikan linjalle ovat juuri työn alla. Tänään ne pitäisi saada valmiiksi, jotta ne ehtii huomenna heivaamaan postin matkaan, joten luultavasti menee melko myöhäiseksi.
blender

Posts: 2,552

#335 • • Edited blender Arcade | KAIKU

Polka, 13.4.2005 18:44:
Nonih!Yhteishakupaperit vihdoin viety!*aplodit**kiitoskiitos*Tarkotuksena olis päästä amk:hon opiskeleen pianonsoittoo..Ihana ku ei tartte lukee pääsykokeisiin..voi vaan soittaa päivät pitkät, mikä on tosi miellyttävää ja palkitsevaa hommaa*plur*Kuukaus vasta ahkeroitu ja asiat on aikas hyväl mallil..uudet teokset opeteltu ulkoa ja kuukaus viel aikaa hienosäätöön*hymy*Aikataulus ollaan!*joo*Pitäis viel saada ajatukset kokoon itse tilannetta ajatellen..Antaa musiikin viedä...*nuotti**sydän**nuotti*



Minullakaan ei onnistuis toi lukeminen... Itse tosin piirtelen ja maalailen päivät pitkät; muotoilua, sisustusarkkitehtuuria/huonekalusuunnittelua tai kuvataidetta ois tarkoitus mennä opiskelee, tai ainakin hain noihin..
martina

Posts: 1,875

#336 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä
ENNAKKOTEHTÄVÄT!!!! *kivatsulle* *POKS*
lostgone

Posts: 2,493

#337 • • lostgone
Ennakkotehtävät lähetetty tiistaina. Varovaisen tyytyväinen aikaansaannoksiini. Olen niitä laatiessa juonut paljon punaviiniä ja ollut siis varsin kulttuurisoitunut. *känni*Nyt sitten keskityn vuorostaan kansantalouden mielenkiintoiseen tarjontaan*dissaa*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

keisha

Posts: 1,394

#338 • • Edited keisha bullet with butterfly wings
Oon reilun vuoden kituutellu amk:ssa, ja siinä ajassa on selvinnyt ettei se ole mun paikka. Niinpä nyt haen yliopistolle lukemaan yleistä kirjallisuustiedettä. Hakupapaereista selvisi onneksi helpolla täyttämällä henkilötiedot netissä, eikä tarvinnut edes ylioppilastodistusta lähettää. Nyt edessä on sitten se hankalampi osuus, eli pääsykoekirjojen sisäistäminen. Onneksi niitä on vain kaksi, joista toinen vielä romaani, joten ainakaan liiallisen lukutaakan alle homman ei pitäisi kaatua. Liialliseen laiskuuteen korkeintaan ;)

Pääsykoe on muuten samana päivänä kuin faijan 50v-synttärit, onkohan se hyvä vai paha enne*täh*

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Air

Posts: 319

#339 • • Air
Neljän LTY-vuoden ja noin 180 ov:n jälkeen alkaa kyllä kouluhommat maistumaan aika puurolta. "Tieteellisien tutkimuksien" tekemisessä alkaa olla jo aika kova rutiini, yhen syventävän kurssin 15 sivusen tutkimuksen väsäsin vajaassa neljässä tunnissa kolmosen arvosanalla:) Tekis miel lähtä ihan hitosti vaihtoon lepäilemään puoleks vuodeks tai vuodeks, tai sit vois tehdä duunia vuoden. Noooh..ehkä viel muutamakymmen ovari ja sit ens vuoden syksyl ulkomaille. Nii, ja elokuus reilaamaan jos kesäduuni antaa periksi!
henkkat

Posts: 528

#340 • • henkkat

martina,
ENNAKKOTEHTÄVÄT!!!! *kivatsulle* *POKS*



Sama tääl. Huomen pitäs olla jo palautettu. Pääsykokeet 26ja28.4. Uh!