pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 367,248 views

Individual

Posts: 10,942

#601 • • Individual HYPNO!

Pocambo, 19.6.2006 21:42:
Olin elämäni ensimmäisissä pääsykokeissa. Pyrin sairaanhoitajaksi ja oli kyllä naurussa pitelemistä kun vastasin 250kysymykseen jotka oliva luokkaa "jos tanssit, tanssitko irroitellen vai hillitysti" moneen eri kertaan vaan hieman eri tavalla kysyttynä:D



Meillä oli Helian toimittajakoulun pääsykokeissa ilmeisesti ihan samaa settiä. Itse linjaan liittyviä, eli journalistisen kirjoittamisen tehtäviä oli kaksi kappaletta (2x45 min), loput oli kaikenlaisia kyky- ja persoonallisuustestejä. Ilmeisestikin taustalla on se, että oppilaitokset haluavat sisäänsä opiskelijoita, jotka todennäköisesti myös valmistuvat ko. koulusta. Käsittääkseni määrärahat maksetaan fyysisesti valmistuneiden pääluvun mukaan. Tällä viikolla pitäisi sitten selvitä, haluaako Helia katsella meiksin rumaa naamaa siellä seuraavat 4,5 vuotta. (Toki kyseessä on aika lailla etäopiskeluun perustuva linja.)
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#602 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Haha *iloinen* Tässä on yksi uus farmasian opiskelija _o/ *jiihaa* ihan uskomatonta, että tällanen ääliö kuin minä on jo toistamiseen sisällä yliopistolla... *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

lostgone

Posts: 2,493

#603 • • lostgone

Hyzenthlay, 20.6.2006 10:59:
Haha *iloinen* Tässä on yksi uus farmasian opiskelija _o/ *jiihaa* ihan uskomatonta, että tällanen ääliö kuin minä on jo toistamiseen sisällä yliopistolla... *nauru*


*aplodit*Onneksi olkoon*aplodit*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#604 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
kiitos *hihu*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

dncr

Posts: 249

#605 • • dncr aika notkee
OHI ON!!! *jiihaa* saas nähdä onko muutto turkkuseen edessä... mutta, tänään juhlitaan!! *känni*

--
The love we give away is the only love we keep.

LauriA

Posts: 109

#606 • • LauriA Creative

dncr, 20.6.2006 19:48:
OHI ON!!! *jiihaa* saas nähdä onko muutto turkkuseen edessä... mutta, tänään juhlitaan!! *känni*



Haitko kauppakorkeeseen?

Oli aika vaikea koe paikoittain. Kaikilla mun kavereilla meni aika päin ******, itellä onneks meni ihan nappiin. :)

Ensimmäistä kertaa hain kauppakorkeeseen. Aikasempina vuosina oon yrittänyt Taikkiin ja Lahden muotsikkaan. Oli aika mukava tunne, kun ei ollut muiden fiiliksien varassa se kouluun pääseminen. Vaikka alko kyllä vähän keväällä jo ahdistamaan, kun kävin töissä ihan normaalisti ja hain vielä samalla siis lahteen ja taikkiin (jälleen kerran tuloksetta).

Noh, nyt se on ohi, ja jos en oo tehnyt kämmäyksiä vastauksia merkittessäni, niin helsingiltä näyttäs.

--
Lauri Ahonen / Digital artist, Designer and Entrepreneur from Helsinki, Finland. / www.lauriahonen.fi

kap-pu

Posts: 1,167

#607 • • kap-pu the amazing suction cup boy
Olen aika hyvin repuuttamassa tietojenkäsittelyn koulutusohjelmaa, tai sanotaanko siis, että valmistumistilanne on vaikeahko. Kai sitä lisäaikaa saisi jos hakisi, mutta nyt on kuitenkin uudet asiat kiikarissa, eli hain Stadian AV-mediatuotannon ääni-ilmaisun opintoihin. Jos vaik vaihteeks koittais jotain mikä oikeasti kiinnostaa. ;)

Kokeet menivät mielestäni niin nappiin kun omalta osalta voisi odottaa, ja ne kivat opettajatkin jo tietää, olenko yksi viidestä sisään pääsevästä. Mut yhteishakubyrokratian johdosta saa tietää vasta heinäkuun 11.-27. :(

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

toma

Posts: 2,009

#608 • • toma Tototoototo

Hyzenthlay, 20.6.2006 10:59:
Haha *iloinen* Tässä on yksi uus farmasian opiskelija _o/ *jiihaa* ihan uskomatonta, että tällanen ääliö kuin minä on jo toistamiseen sisällä yliopistolla... *nauru*


Kertonee jotain yliopistolaitoksen tilasta.......

Eivaa, onneksi olkoon! :)(:

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

dncr

Posts: 249

#609 • • dncr aika notkee

Ni Shi, 21.6.2006 07:04:
---
dncr, 20.6.2006 19:48:
OHI ON!!! *jiihaa* saas nähdä onko muutto turkkuseen edessä... mutta, tänään juhlitaan!! *känni*

---


Haitko kauppakorkeeseen?

Oli aika vaikea koe paikoittain. Kaikilla mun kavereilla meni aika päin ******, itellä onneks meni ihan nappiin. :)

Ensimmäistä kertaa hain kauppakorkeeseen. Aikasempina vuosina oon yrittänyt Taikkiin ja Lahden muotsikkaan. Oli aika mukava tunne, kun ei ollut muiden fiiliksien varassa se kouluun pääseminen. Vaikka alko kyllä vähän keväällä jo ahdistamaan, kun kävin töissä ihan normaalisti ja hain vielä samalla siis lahteen ja taikkiin (jälleen kerran tuloksetta).

Noh, nyt se on ohi, ja jos en oo tehnyt kämmäyksiä vastauksia merkittessäni, niin helsingiltä näyttäs.



Joo, oli tosi vaikea... tai osa kysymyksistä oli naurettavan helppoja ja sit tosi moni ihan tulkinnanvaraisia -ei aina auttanut vaikka muisti miten kirjassa sanottiin... Pahin oli kansis, jossa ne vastausmuodot oli tehty tosi vaikeiksi! Piti tietää jokainen väittämä täydellä varmuudella et pysty vastaamaan. No, mulla on ihan tyytyväinen olo, tein parhaani enkä usko että olisin voinut tehdä mitään toisin. Vähän onnea puuttui, juuri ne jotka jätin vastaamatta olisin tiennyt oikein... *hmph* helsinkiin pieni mahdollisuus jos yhteispisterajat laskee, mut kai se on tosissaan Turkuun lähdettävä...

--
The love we give away is the only love we keep.

LauriA

Posts: 109

#610 • • LauriA Creative

dncr, 21.6.2006 10:29:
---
Joo, oli tosi vaikea... tai osa kysymyksistä oli naurettavan helppoja ja sit tosi moni ihan tulkinnanvaraisia -ei aina auttanut vaikka muisti miten kirjassa sanottiin... Pahin oli kansis, jossa ne vastausmuodot oli tehty tosi vaikeiksi! Piti tietää jokainen väittämä täydellä varmuudella et pysty vastaamaan. No, mulla on ihan tyytyväinen olo, tein parhaani enkä usko että olisin voinut tehdä mitään toisin. Vähän onnea puuttui, juuri ne jotka jätin vastaamatta olisin tiennyt oikein... *hmph* helsinkiin pieni mahdollisuus jos yhteispisterajat laskee, mut kai se on tosissaan Turkuun lähdettävä...




Juu, mä olin päättänyt jo ennen koetta et tähtään ainakin 35 vastaukseen, siltä pohjalta et teen varmasti pari virhettä :) Vastasin 36 ja lopussa pohdin vielä 3 kysymyksen kanssa et vastaanko vai enkö, 2 niistä olis mennyt oikein.. mut eipä sillä onneksi taida olla nyt väliä vaikka jätin vastaamatta.

Toivotaan vaan, etten ole ollut huolimaton merkitessäni vastauksia / tarkistaessani niitä merkintöjä.. vaikka 21. päivähän se selvii sit varmasti mihin on päätynyt. :)

--
Lauri Ahonen / Digital artist, Designer and Entrepreneur from Helsinki, Finland. / www.lauriahonen.fi

Kuukunen

Posts: 244

#611 • • Kuukunen Avaruusdiskokissa!
Pääsin opiskelemaan tietojenkäsittelytä Helsingin yliopistoon *jiihaa*

--
Jos videopelit vaikuttaisivat käyttäytymiseen, kaikki me Pac-Mania aikonamme pelanneet liikkuisimme pimeissä huoneissa kuunnellen itseään toistavaa musiikkia ja popsien pillereitä.

Foxmagon

Posts: 1,329

#613 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Mulleppa soitti täti tänään koulusta ja kyseli että "Nii, kun susta ei ole mitään kuulunu niin ootkos sä tulossa kouluun.." Totesin että woot, mie mittää kirjettä ole saanu (olisi ennen juhannusta pitänyt lähettää lappunen takasin että hyväksyykö vai eikö sitä paikkaa) ja näemmä kirje oli sitten päätynyt vanhaan asuntoon. Olipa kiva ex-vuokraisäntä kun viitsinyt mulle millään tavoin ilmottaa että "moi sulle on tullu kirje tänne." Noh, onneksi täti oli mukava ja kertoi että hän laittaa uuden kirjeen tulemaan uuteen osoitteeseen jotta pääsen sitten vastailemaan.
Mut jees, puuartesaanius here I come! *jiihaa*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Freja

Posts: 8,774

#614 • • Freja Sihteeri
Hemmetin idiootit soittivatkin mulle koulusta mihin hain, että mulle ois ehkä tarjolla opiskelupaikka näyttötutkintopuolella että olisinkohan kiinnostunut. No totta vitussa olin mut eihä ne ny si mua päästänytkää opiskelee *igor* idiootit.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

lostgone

Posts: 2,493

#615 • • lostgone

Individual, 27.6.2006 16:22:
---
Individual, 19.6.2006 22:14:
Tällä viikolla pitäisi sitten selvitä, haluaako Helia katsella meiksin rumaa naamaa siellä seuraavat 4,5 vuotta.

---

Eivät halunneet. *igor*

edit: ai niin...nyt muutes vituttaa ja ankarasti. *uuh*

*lohduttel*Ensi kerralla meet heittäen sisään.*joo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

akiapina

Posts: 2,729

#616 • • Edited akiapina apinaki

Aki A., 9.4.2006 20:28:
Pyrin lukemaan poliittista historiaa Turkuun, ja ens keskiviikkona alkaa valmennuskurssi. Yllättävän hyvin on tullut luettua ainakin vielä, vaikka viikonloput menevätkin vähän ohi niin tuommoinen 2-4h oon lukenut tehokkaasti per päivä n. 3-4 viikon ajan, toivottavasti motivaatio riittää loppuun asti. Esseiden tekeminen vain tuntuu kovin tuskaiselta kun viimeiset kaks vuotta on nollannut joko intissä tai postissa :))




On tänään onnenpäivä, ei huolesta häivää, on tänään onnenpäivä ja onnellinen oon! En iloisempi koskaan, en koskaan, en koskaan, en iloisempi koskaan, kuin tänään olla vois!

Im in!Im in Im in Im in! *tanssittel* Ihan uskomaton fiilis..tuloksien piti tulla vasta maanantaina ja nyt piti viettää rauhallinen väliviikonloppu mutta tuleehan niitä viikonloppuja vielä *iloinen*
Mick Elsa

Posts: 375

#617 • • Mick Elsa Macarize Records

Aki A., 29.6.2006 11:26:
---
Aki A., 9.4.2006 20:28:
Pyrin lukemaan poliittista historiaa Turkuun, ja ens keskiviikkona alkaa valmennuskurssi. Yllättävän hyvin on tullut luettua ainakin vielä, vaikka viikonloput menevätkin vähän ohi niin tuommoinen 2-4h oon lukenut tehokkaasti per päivä n. 3-4 viikon ajan, toivottavasti motivaatio riittää loppuun asti. Esseiden tekeminen vain tuntuu kovin tuskaiselta kun viimeiset kaks vuotta on nollannut joko intissä tai postissa :))

---



On tänään onnenpäivä, ei huolesta häivää, on tänään onnenpäivä ja onnellinen oon! En iloisempi koskaan, en koskaan, en koskaan, en iloisempi koskaan, kuin tänään olla vois!

Im in!Im in Im in Im in! *tanssittel* Ihan uskomaton fiilis..tuloksien piti tulla vasta maanantaina ja nyt piti viettää rauhallinen väliviikonloppu mutta tuleehan niitä viikonloppuja vielä *iloinen*


Onnittelut jäbälle!! Tervetuloa taloon! *aplodit*
RainChild

Posts: 909

#619 • • RainChild

Aki A., 29.6.2006 11:26:
On tänään onnenpäivä, ei huolesta häivää, on tänään onnenpäivä ja onnellinen oon! En iloisempi koskaan, en koskaan, en koskaan, en iloisempi koskaan, kuin tänään olla vois!

Im in!Im in Im in Im in! *tanssittel* Ihan uskomaton fiilis..tuloksien piti tulla vasta maanantaina ja nyt piti viettää rauhallinen väliviikonloppu mutta tuleehan niitä viikonloppuja vielä *iloinen*



wau, ihan mahtavaa! *iloinen* onneks olkoon *pepsodent*

--
Rainchild is back home