pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 367,247 views

littlebig

Posts: 753

#681 • • littlebig aaat-chi kung
sain viime kkn vaihteessa kelalta 28.6 päivätyn kirjeen jossa oli uuden asumistukihakemuksen liitteenä opiskelijan tuloselvitys (en viime vuonna ole ollut opiskelija.)
hieman nostatti kulmakarvoja koska kouluilta tuli tulokset vasta 11.7 *ding*
tiesin siis jo pari vk aikaisemmin että johonkin hakemaani kouluun pääsin, näin meillä suomessa :D

--
straight ______

gay ^______^

dncr

Posts: 249

#682 • • dncr aika notkee
JEEEEEEE!!!! Pääsin sittenkin Helsingin kauppakorkeaan, vaikka olin 100% varma et tulee muutto Turkuun! *jiihaa* tätä riemua ei voita mikään!!!! *hih* En vieläkään usko todeks, mut tuolla se nimi lukee! http://www.hse.fi/FI/news/education/student_admission_2006.htm

--
The love we give away is the only love we keep.

Nitta

Posts: 5,021

#683 • • Nitta Sateenkaaren päässä

Avernian, 20.7.2006 18:13:
"Sinut on hyväksytty opiskelijaksi Helsingin yliopiston humanistiseen tiedekuntaan suorittamaan HuK ja FM tutkinnot ---"

*plur*



Onnittelut! *joo*
zeip

Posts: 45

#685 • • zeip
Hyväksyivät minut opiskelemaan Pohjois-Karjalan ammattikorkeaan, opiskelemaan tietotekniikkaa (it-tradenomi). Tai itseasiassa pääsin jo viime vuonna sisään, mutta piti intti käydä siinä välissä. Pääsykokeet oli aika helpot ja pakko paljastaa, etten lukenut yhtään koko kokeisiin. Ei kiinnostanut siinä vaiheessa koko opiskelu ollenkaan, mutta kävin kuitenkin siellä kokeissa ja kyllähän tuo kannatti. Siinä oli 3 tehtävää ja yks oli semmonen, et piti lukea artikkeli (aikaa joku 30min) ja tehdä siitä muistiinpanot ja vastata myöhemmin annettuun tehtäväpaperiin. Helppo tuo oli siinä mielessä, että se artikkeli oli tietokone-lehdestä kopioitu ja olin lukenut sen joku viikko takaperin työpaikalla :D.
Jusna666

Posts: 1,447

#686 • • Jusna666 Diablo
Ei paljo noi koulut nappaa.. Amikseen vois mennä.
Mielummin oon duunissa.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

1ncarnation

Posts: 542

#687 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
pääsin merkonomix jee jee ..mut pitäiskö vaivautua..2v ....hmm
saako sillä ikinä duunia ? ( ja btw jos oon merkonomi ja haluaa tradenomiksi kauan pitää opiskella lisää sitten ? )

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

zeip

Posts: 45

#688 • • zeip

1ncarnation, 21.7.2006 13:16:
pääsin merkonomix jee jee ..mut pitäiskö vaivautua..2v ....hmm
saako sillä ikinä duunia ? ( ja btw jos oon merkonomi ja haluaa tradenomiksi kauan pitää opiskella lisää sitten ? )



Aika huonosti merkonomit taitaa työllistyä. Siis ainakin täällä Joensuussa. Pitää vain yrittää kovasti ja solmia jo työharjoittelupaikoissa suhteita, ehkä joskus lohkeaa paikka kassalta, ehkä ei. Tradenomin tutkinto on 3,5 vuotta. Kai sen saa suoritettua nopeamminkin jos työharjoittelut pystyy korvaamaan.
1ncarnation

Posts: 542

#689 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali

zeip, 21.7.2006 13:23:
---
1ncarnation, 21.7.2006 13:16:
pääsin merkonomix jee jee ..mut pitäiskö vaivautua..2v ....hmm
saako sillä ikinä duunia ? ( ja btw jos oon merkonomi ja haluaa tradenomiksi kauan pitää opiskella lisää sitten ? )

---


Aika huonosti merkonomit taitaa työllistyä. Siis ainakin täällä Joensuussa. Pitää vain yrittää kovasti ja solmia jo työharjoittelupaikoissa suhteita, ehkä joskus lohkeaa paikka kassalta, ehkä ei. Tradenomin tutkinto on 3,5 vuotta. Kai sen saa suoritettua nopeamminkin jos työharjoittelut pystyy korvaamaan.


mut jos vedän 2v ylioppilaana merkonomiksi ja sit haluan tradenomiksi niin eikai se voi olla merkonomille vielä 3,5v että saisi tradenomi paperit ?
eli merkonomista -> tradenomiksi montakohan vuotta ? 1,5v ?

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

lostgone

Posts: 2,493

#690 • • lostgone

1ncarnation, 21.7.2006 13:24:
---
mut jos vedän 2v ylioppilaana merkonomiksi ja sit haluan tradenomiksi niin eikai se voi olla merkonomille vielä 3,5v että saisi tradenomi paperit ?
eli merkonomista -> tradenomiksi montakohan vuotta ? 1,5v ?

Mun tuttu veti 2,5 vuodessa, mutta se vähän huijas opintotoimiston tädit arvostamaan englannissa vietetyn vuoden yläkanttiin. Mun arvio on semmoinen, että ne hyväksilukee maksimissaan 25 opintopistettä(+1 perustyöharjoittelu). *lohduttel*
IMO:Ei se tradenomi oikeast ole merkonomia kauheast parempi, ellei niissä opinnoissa ole jotain järkevää erikoistumista tai painopistettä.*piis*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

1ncarnation

Posts: 542

#691 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali

lostgone, 21.7.2006 20:29:
---
1ncarnation, 21.7.2006 13:24:
---
mut jos vedän 2v ylioppilaana merkonomiksi ja sit haluan tradenomiksi niin eikai se voi olla merkonomille vielä 3,5v että saisi tradenomi paperit ?
eli merkonomista -> tradenomiksi montakohan vuotta ? 1,5v ?

---
Mun tuttu veti 2,5 vuodessa, mutta se vähän huijas opintotoimiston tädit arvostamaan englannissa vietetyn vuoden yläkanttiin. Mun arvio on semmoinen, että ne hyväksilukee maksimissaan 25 opintopistettä(+1 perustyöharjoittelu). *lohduttel*
IMO:Ei se tradenomi oikeast ole merkonomia kauheast parempi, ellei niissä opinnoissa ole jotain järkevää erikoistumista tai painopistettä.*piis*


tack..otetaan vaikka taloushallinto :D

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Air

Posts: 319

#692 • • Air
Reilu parisataa ovaria taskussa, ja dippatyökin puolessa välissä..hajotkaa tentteihinne!*hih*
Avatar
#693 • • eeci Guest

boy-cut, 20.7.2006 18:18:
sain viime kkn vaihteessa kelalta 28.6 päivätyn kirjeen jossa oli uuden asumistukihakemuksen liitteenä opiskelijan tuloselvitys (en viime vuonna ole ollut opiskelija.)
hieman nostatti kulmakarvoja koska kouluilta tuli tulokset vasta 11.7 *ding*
tiesin siis jo pari vk aikaisemmin että johonkin hakemaani kouluun pääsin, näin meillä suomessa :D



Tästä oli muistaakseni joskus aiemminkin juttua mediassa. Kela vähän kärsimätön noiden paperiensa suhteen. Sitä en vaan itse ymmärrä, että jos koulu tietää jo kolme viikkoa ennen deadlinea sisäänpäässeet, niin minkä helvetin takia niitä ei sitten voi samantien julkasta, vaan vasta sinä päivänä kun on pakko? Varsinkin vieraaseen kaupunkiin muuttavalle jokainen muuttoonvalmistautumisviikko on varmasti tarpeen ja vielä enemmän ne on tarpeen niille, jotka ei päässy sisään ollenkaan. Jos oot kesätyösopimuksen tehny elokuun loppuun, niin vähän hiljasta on, että muutamassa viikossa löytäis uuden syyskuun alussa alkavan työn. Itselläni ainakin napsahti 2kk työttömyys, kun en viimeksi kouluun päässyt. Onneks nyt ollaan onnellisesti Vaasan kauppasurkees. :)
efo

Posts: 1,908

#694 • • efo Laserpoint
löl pääsin Evtekiin :D
en ole kyllä varmaan menossa kun ei tietotekniikka jaksa kiinnosta tällä hetkellä*eiei*

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

lohikarme

Posts: 1,730

#695 • • lohikarme RitariVittupää
Heliassa Tietojenkäsittelyä alkaen 23.8

--
Qualis artifex pereo

ninscu

Posts: 635

#696 • • ninscu candydelic
Piramk Ikaalisiin tietojenkäsittelyyn 28.8. *hihu*

--
.. grooving with the eternal now ..

alphamagic

Posts: 3,628

#697 • • alphamagic
Oli pääsykokeet - meni hyvin. Oikein hyvin mielestäni.
Tuli tieto pääsinkö - en.
Jonossa sijalla kakssataa jotain.
Ja sit ihmetellään kun ei nuoret opiskele ja ollaan työttömiä / paskoissa duuneissa.
Jää vähän tyhjä olo kun kaikkensa antaa ja tietää pärjännennsä hyvin (jos yhtään itseänsä tuntee) ja silti ovet ei aukee, jonon loppupäässä odotellaan peruutuspaikkaa jota ei kyllä tässä elämässä tule vastaan.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Greed

Posts: 178

#698 • • Greed Esp`03

alphamagic, 2.8.2006 16:20:
Oli pääsykokeet - meni hyvin. Oikein hyvin mielestäni.
Tuli tieto pääsinkö - en.
Jonossa sijalla kakssataa jotain.
Ja sit ihmetellään kun ei nuoret opiskele ja ollaan työttömiä / paskoissa duuneissa.
Jää vähän tyhjä olo kun kaikkensa antaa ja tietää pärjännennsä hyvin (jos yhtään itseänsä tuntee) ja silti ovet ei aukee, jonon loppupäässä odotellaan peruutuspaikkaa jota ei kyllä tässä elämässä tule vastaan.



Joo, vähän sama juttu, hain rakennusinsinööriksi.. Hakijoita tamperelle olikohan reilu 1200 ja 35 otetaan.*igor* En pääsy en, ens vuonna uudestaan kokeilemaan. Mitähän sitä sit keksis, jos ei pääse *hmph*

--
Jos aina olisi onnellinen, mistä tietäisi olevansa onnellinen!

alphamagic

Posts: 3,628

#699 • • alphamagic

Greed, 2.8.2006 16:25:
---
alphamagic, 2.8.2006 16:20:
Oli pääsykokeet - meni hyvin. Oikein hyvin mielestäni.
Tuli tieto pääsinkö - en.
Jonossa sijalla kakssataa jotain.
Ja sit ihmetellään kun ei nuoret opiskele ja ollaan työttömiä / paskoissa duuneissa.
Jää vähän tyhjä olo kun kaikkensa antaa ja tietää pärjännennsä hyvin (jos yhtään itseänsä tuntee) ja silti ovet ei aukee, jonon loppupäässä odotellaan peruutuspaikkaa jota ei kyllä tässä elämässä tule vastaan.

---


Joo, vähän sama juttu, hain rakennusinsinööriksi.. Hakijoita tamperelle olikohan reilu 1200 ja 35 otetaan.*igor* En pääsy en, ens vuonna uudestaan kokeilemaan. Mitähän sitä sit keksis, jos ei pääse *hmph*



Joo ja se on turhauttavaa hakee uudestaan, samat paperit ja sama minähän se on ens kerralla hakemassa. Pitää sit kai vaan toivoo et on eri ihmiset arvostelemassa tjtn... Vitun turhauttavaa jokatapauksessa. Tänä keväänä sentään pääsin pääsykokeisiin, viimeks ei tullu niihin edes kutsua. Olin siis AMK:ssa ja halusin vaihtaa alaa koulun sisällä ja ne väitti et osallistun yhteishakuun vaan ni se on siinä, paskanmarjat.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Greed

Posts: 178

#700 • • Greed Esp`03

alphamagic, 2.8.2006 16:31:
---
Greed, 2.8.2006 16:25:
---
alphamagic, 2.8.2006 16:20:
Oli pääsykokeet - meni hyvin. Oikein hyvin mielestäni.
Tuli tieto pääsinkö - en.
Jonossa sijalla kakssataa jotain.
Ja sit ihmetellään kun ei nuoret opiskele ja ollaan työttömiä / paskoissa duuneissa.
Jää vähän tyhjä olo kun kaikkensa antaa ja tietää pärjännennsä hyvin (jos yhtään itseänsä tuntee) ja silti ovet ei aukee, jonon loppupäässä odotellaan peruutuspaikkaa jota ei kyllä tässä elämässä tule vastaan.

---


Joo, vähän sama juttu, hain rakennusinsinööriksi.. Hakijoita tamperelle olikohan reilu 1200 ja 35 otetaan.*igor* En pääsy en, ens vuonna uudestaan kokeilemaan. Mitähän sitä sit keksis, jos ei pääse *hmph*

---


Joo ja se on turhauttavaa hakee uudestaan, samat paperit ja sama minähän se on ens kerralla hakemassa. Pitää sit kai vaan toivoo et on eri ihmiset arvostelemassa tjtn... Vitun turhauttavaa jokatapauksessa. Tänä keväänä sentään pääsin pääsykokeisiin, viimeks ei tullu niihin edes kutsua. Olin siis AMK:ssa ja halusin vaihtaa alaa koulun sisällä ja ne väitti et osallistun yhteishakuun vaan ni se on siinä, paskanmarjat.



Meillä oli pelkästään koe, aika jännä minusta, ettei ollut mitn haastattelua ollenkaan. Täytyy toivoa että ensi vuonna on helpompi koe minun mielestä, eli enemmän minun tyyppinen. Ihmettelen sitä miksi kokeessa ei ole mitn ammattiin liittyvää asiaa, koska kyse on kummiskin RAKENNUSinsinööristä... Kivasti oli joo hakijoita, vaikka lehdessä luki että oli ennätys vähän..:D

--
Jos aina olisi onnellinen, mistä tietäisi olevansa onnellinen!