Miten vanhempasi suhtautuvat teknokulttuuriin?

371 posts, 19 pages, 129,083 views

Mike Kila

Posts: 306

#21 • • Mike Kila
MIKKO PISTÄ SE MUSIIKKI HILJEMPAA! Viereisestä kämpästä on jo tullu valituksia ja nyt alakertaan muuttaa joku mummo *iihhih*. Muo pelottaa!
MesMeRise

Posts: 667

#22 • • MesMeRise Spinnamon
Meidän äiti suhtautu aika hauskasti musiikki makuuni, silloin kun asuin kotona. Yleensä tapana oli, että autossa laitoin c-kasetin soimaan ja äiti jamitteli siinä vieressä joitain biisejä mistä itsekkin piti *hihu*

Isäpuolelta tuli taas usein kotona kommenttia tyyliin " kauheaa jumputusta"
Ja koskaan yhdeksän jälkeen ei saannu soittaa minkäänlaista musiikkia *hmph*
Fyrisch

Posts: 4,525

#23 • • Fyrisch
Faija diggailee voksukiksust ja house menee kans, Nuorempana se kuunteli aika paljon jarree ja muuta Syna musaa, mut se ei diggaile ollenkaa et käyn bileis, se on aina huolissaa et mulle kävis jotai ja luulee et käytän huumeit :(

Mutsi ei lämpee ollenkaa konemusast, mut oon nii hyvis väleis sen kans nii se tietää mis mennää ja hoksannu et tää on mun harrastus, aina ku meen bileisii nii se sanoo "oo sit varovainen!" ja kysyy koska tuun kotii et se tietää koska sen pitäs huolestuu.

Faijapuoli aina vaa nauraa " ootko menos pilettää, pidä hauskaa *nauru* " Se hankki jopa kellarihuoneen et voin soitella levyi siel, siel on piknikpöytä ja vessa käytäväl nii siel voi kans alotella, tosin sinne on kertyny aika paljon krääsää ettei sinne paljoo porukkaa voi raahata..

Mut veikkaisin koko kasan luulevan teknokulttuurist sitä mitä lehis kirjotetaa ja telkkaris näytetää! *dissaa*
Yks tekee, kaikki kärsii.
Karvinen

Posts: 699

#24 • • Karvinen SekaiSin MariSta
mutsi ja faija ei ymmärrä et miten tollasta "jumputus" musaa voi kuunnella. . . faija nyt ei oikee oo sanonnu mulle mtn, ei se ees vissii tiiä et käyn bileis *ding*
mutsi taas diggailee iha sikan vaatteist, ja on ihan loven kiksukarvaa *pihkassa* eipä tähän asti sil mtn vastaan oo ollu...

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

Pablo

Posts: 1,875

#25 • • Edited Pablo
Vanhemmat on ihan hyvässä hengessä nykyään mukana. Jotain pientä keskustelua joskus käytiin huumeista kun telkkarista sattui tulemaan rave -kulttuurista ja huumeiden käytöstä dokumentti. Faija harvasen kerran on kuunnellu meidän biisejä kun mutsi on töissä. Käytiin kerran pitkä keskustelu että mitkä biisit iskee faijaan ja mitkä ei *hih*. Pienessä muutaman kaljan maistissa faijalta tuli hyvinkin syvällistä palautetta. Kyllä olin vähän ihmeissäni kun saavuin porukoille ja yllätin faijan kuuntelemasta polkkaa silmät kiinni langattomat kuullokkeet päässä taannoin. Se on hyvä että tukevat lapsiensa harrastuksia *iloinen*
SilverJo

Posts: 1,893

#26 • • SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.
Isukki on aina sanonut, että konemusiikki kuulostaa ihan humpalta. *hih* Äippä taasen taitaa jopa tykätä trancesta ja innolla ostelee mulle vaatteita ja kaiken maailman bilehärpäkkeitä joita en yleensä kylläkään kehtaa käyttää. *nauru* Vanhin pikkuveli tykkää melkein kaikesta, vaikka kiksu taitaa upota parhaiten. *hymy* Pienimmille pikkuveljille on jo opetettu kiksusormen käytön perusteet, varsinkin toiseksi nuorimmasta tulee varmasti ihan mieletön (ja päätön) bilettäjä. *plur* Isäpuoli ja mua 7 vuotta vanhempi täti ovat taas hyvin varmoja siitä, että oon joutunut jotenkin väärille teille. *hmph* Täysin naurettava ajatus. *iihhih* Onneksi kaikki muut luottavat muhun, mitä nyt paappa joskus naureskelee, että et kai sä niitä huumeita käytä, niitä mistä puhutaan tv:ssä. *lmao*

Itse musiikin kuuntelu ei ole aiheuttanut mitään ongelmia, koska en ole asunut kotona vuosiin. *hihu* Edellinen kämppä tosin oli aika surkea, olin alivuokralaisena (en suosittele kenellekään): ei vieraita, ei musaa. *grr* Nykyään asustelen vaimokkeeni kanssa, eipä ole ongelmia musan suhteen, molemmat *sydän* konemusa. *iloinen*

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

Avatar
#27 • • Juzba Guest
Faija: Ennen oli rock ja nyt on tekno.. Mutsi: Tää psyke rentouttaa kivasti.. *nauru* Porukat ei kyllä yhtään ymmärrä
konemusaa mutta suhtautuvat kuitenkin ihan normaalisti siihen.. Sit taas bileistä ne sanoo et: Älä sit vedä mitään aineita siellä... En en.. *nauru*
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#28 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Broidi on vanha bilettäjä
Äiti jammas aina kun asuin vielä kotona
Mummi kuunteli innoissaan yli tunnin kun selitin sille miten mikseri toimii

Siinä on mun *plur* suku...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Jone

Posts: 8,258

#29 • • Edited Jone Archibald Haddock
Faija koittaa parhaansa mukaan diggailla niistä musiikkijutuista, joita sille tulee satunnaisesti soitettua. Näkeehän siitä nyt ettei se erityisemmin tavarasta perusta, mutta kyllä se yrittää kaivaa jokaisesta soitetusta biisistä tai miksauksesta jotain hyvää sanottavaa. Juustokiksu on ehkä natsannut parhaiten vokaalien takia. Kuvausjuttujani se ei ymmärrä penniäkään, eikä oikeastaan mitään muutakaan tän kulttuurin piirissä tekemääni. Polkkapukeutumisaikana äijä ilmeisesti aika vahvasti epäili henkistä terveyttäni ja seksuaalista suuntautumistani kun kuljin karvahameessa ja piikeissä bileisiin.

Mutsille elektroninen uppoaa suhteellisen hyvin kuhan genre on joko psykeä (suht rauhallista sellaista) tai chilliä. Osa housen alagenreistäkin uppoaa vielä ihan kivasti, mutta oikeastaan kaikki, jonka BPM on yli 140 kuunnellaan vaan kohteliaisuudesta mun satunnaista tohkeiluani kohtaan. Toisaalta mutsi taas oli ihan innoissaan auttamassa kun joskus niitä karvahameita sun muita vempeleitä duunailtiin ja on muutenkin hyvinkin kiinnostunut siitä mitä teen tässä skenessä. Se käy katsomassa SESSIONS2:n päivitykset monta kertaa viikossa, kommentoi niitä ja on tohkeissaan kun mulla on jotain uutta kerrottavaa.

Mutsin ja faijan suhtautuminen asiaan ei oikeastaan koskaan ole ollut mulle mikään issue, koska olin kuitenkin yli parikymppinen ja monta vuotta poissa kotoa asunut kun rupesin aktiivisemmin käymään bileissä.

Aini, molemmat niistä diggaavat Orionin No:Status 4 - "Talvipäivänseisaus"-miksauksesta. Siitä meillä on vissiin koko perhe samaa mieltä. *sydän*
Howdy

Posts: 7,955

#30 • • Edited Howdy Oldie
Hmm .. faija sanoi joskus että menikö sun CD rikki ... kaipa se kertoo jotain *nauru* mutsilla on aina palanut hihat ja se jotenkin häiriintyy vahvasti kuullessaan "jumps jumps" .. no se siitä .. nykynen mussu on 100% samal aaltopituudella ... edellinen oli suomihumppa hässäkkä *ding* se oli vähän taiteilua *hih*

Sisko pitää taasen henkisesti häiriintyneenä eikä ymmärrä ollenkaan ...

Mut meikän kummipojat *pihkassa* ihan selkeitä tulevia bilettäjiä .. jammaili Damienin tahtiin jo pari vuotiaana *sydän*

--
Käpy vailla vertaa

Jutu

Posts: 3,054

#31 • • Jutu Blondi
Noh, äippä luulee että vedän jotain nappeja aina kun lähden jonnekin *justjoo* Ja jos satun kuuntelemaan kotona musiikkia niin kommenttina tulee vain että vaihda jo levyä. Faija on lepposa kaveri se ei oo edes kommentoinut mitenkään. Marco V:stä se diggaili kun joskus kuuntelin sitä autossa *hih* Broidin mielestä musiikki on pelkkää surinaa ja kaikki sitä kuuntelevat ovat mielenvikaisia *ding* Siskon mielestä on vaan hyvä kun käyn bileissä.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#32 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Olkaa vaan onnellisia te toisen sukupolven teknomiehet *nauru* Kun joskus 9-10 -vuotiaana oma musiikkimaku oli sen ajan eurodancea ja ehkä vähän muutakin konemusiikkia, kerroin vanhemmille innoissani että tämä kaikki on teknoa *nauru* Sillon mun musiikkimakua ei ymmärretty yhtään ja mummi ja ukkikin kauhisteli suureen ääneen kun olin ostanut sen kaikkien tunteman teknobuumi-kokoelmalevyn *iloinen* Vanhemmilla taitaa olla juuri se ongelma, että ne on sitä rock-sukupolvea, jotka ei ymmärrä konemusiikista mitään. Ihan perusteita myöten siis. Saan vastata sellasiin kysymyksiin, että miks tässä taustalla kuuluu koko ajan tää samanlainen "jumps jumps" että ompas tylsää/yksitoikkoista ja niin edelleen *justjoo*

Kun 17-vuotiaana tutustuin konemusiikkiin n. 4 vuoden tauon jälkeen uudestaan, sain kuulla olevani taantunut. Nykyäänkin joka kerta kun käyn kotona, multa kysytään että teenkö muuta kun kuuntelen "teknoa" ja käyn bileissä. Vanhemmat muuten luulee vieläkin että kaikki on vaan teknoa, eivätkä ymmärrä niitä kaikkia eri genrejä yhtään. Juuri ehkä se, että ne ei käsitä konemusiikin laajuutta yhtään, saa ne dissaamaan sitä niin kovin. Äitikin kuuntelee joka aamu groove fm:lta housea työmatkallaan tajuamatta että sekin on konemusiikkia...

Kyllä mä ne vielä käännytän *muhaha*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Coon--

Posts: 640

#33 • • Coon-- 5,2 mmol/l
Onhan sitä tullut valistettua vanhempaa väkeä siitä missä sitä tulee pyörittyä, mutta eipä niitä näytä kiinnostavan suuremmin menemiseni. Pää lähtökohtana on ollut että tietävät vaan missä menen milloinkin. Näköjään osaavat luottaa omaan harkintakykyyni ja järkeeni asioiden suhteen *hymy*. Eipä silti ole näyttänyt osuvan tuo musikkimaku ihan yksiin, tai no en ole ainakaan vielä moista huomannut. *ding*
Enkä ole keneltäkään kaveriltakaan mitään pahaakaan noottia saanut bileiden tai musiikin suhteen.
Chatte

Posts: 4,085

#34 • • Chatte Team Teknolipat :)
Kuten arvata saattaa. Jopa sisko on omaksunut kaikki ennakkoluulot....

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

kicker

Posts: 35

#35 • • kicker
No mutsihan on tykänny alusta saakka kuunnella taustalla kaikkea rauhaisaa... en ymmärrä vielä et miten se määrittää asian ku välistä oon kuullu sen kuuntelevan vähän muutakin*iloinen*, vaatteita se taas tykkää tehä mun kans aina ku kerkee, nyt vaa tuli ongelma ku se hommas uuden ompelukoneen eikä anna kenenkää koskee sihe ettei mee sekin samaan kuntoon ku vanha*grr* (itse senkin pilasi nahka töillään kun ei osannut tehdä vielä*eiei*). Faija taas on perinteinen ymmärtämätön, ihmettelee vaa vaatteita ja totee ku meen käymään et "eks sulla oo yhtää normaaleita vaatteita ku aina on jotain outoo päällä enemmän tai vähemmän", nykyään kommentointi sentään vähentyny ku huomio menee*enkeli*vauvaan *sydän*, ja musiikista sen on pitäny aina ihan periaattesta sanoo (oli se mitä vaan), paitsi mitä se ite sillä hetkellä kuuntelee esim. irwiniä. Ihana ukkeli sekin höpsö äijä*vink*, vaiks vähän ajastaan jääny välillä*lohduttel*
UnityF

Posts: 15,721

#36 • • UnityF joo just se

nomic:
faijapuoli ajattelee että bileissä ei käy kuin "huume-hörhöjä" ja että pitää vetää paljon kannabista, muuten ei voi pitää konemusiikista *hihu*
mutsi taas alkanut jo tottua asiaan ja pitänytkin joistakin biiseistä.
mummolle uppos chilli. *hymy*

kyllä vieläkin kuulee paljonkin että "älä sitten vedä mitään huumeita, tai mitään muutakaan siellä.", mutta sinänsä ymmärrettävää. *hymy*



niiih ja mummo alkoi heti tajuu chillin päälle kun se sitä kuuli..se sai kauheet visiot heti ja alkoi sättii äitii kun äiti koitti pyytää syömään niin mummo oli "ei ku nyt kuunellaan nää biisit loppuun"... *nauru*

meijän toinen broidi taas sanoo että ei tykkää kone mustasta mut oompas bongannu sen koneelta nomicin biisejä ja muutaman haardi setin.. *hih*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#37 • • Aziz Combat Fighter
Mun faija pyöritteli silmiäni ku kävin ostamassa vinyyliä lontoosta, se ihmetteli kauheesti et miksen ostanu CD:itä :D

Yritin selittää mut ei se tainnu ihan hiffata. Sit ku kerroin et mulla on yli tonnin edestä vinyylisoitinta kotona ni se sai melkeen sydärin :D
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#38 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
Polkkapukeutumisaikana äijä ilmeisesti aika vahvasti epäili henkistä terveyttäni ja seksuaalista suuntautumistani kun kuljin karvahameessa ja piikeissä bileisiin.



Toihan nyt on kenen tahansa täysjärkisen normaali reaktio *hih*
Ninka

Posts: 564

#39 • • Ninka
Ei ne ton musan päälle ymmärrä ja kerran on varotettu "että et ota sitten niitä huumeita vaikka ympäristö painostaisi". Pikkusisko tota drum'n'bassiä kuuntelee mielellään *joo* ja muukin menee, bileisiin pääsyäki odottaa kuhan tota ikää vaan kertys.

--
*nuotti* All i wanna do, is have some fun, I got a feeling, Im not the only one *nuotti*

mecha

Posts: 15

#40 • • Edited mecha taistelurobotti
Faijani mm. kovana Pink Floyd-fanina ja neoklassisen kuuntelijana on ollut kiinnostunut jostain varhaisesta experimental/ambient-kamasta. Muusta on vähän paha sanoa kun eipä tule paljoa hänelle musiikkia soiteltua, joku Giant Robot tosin joskus kelpasi hyvin. En usko toisaalta että junkkapuoli saati etenkään kiksu/polkka (jota en pahemmin harrastakaan) menisi sitten kovin hyvin.
Konemusiikkiskenestä noin muuten faijalla on aika realistinen kuva, tietysti joskus on käyty läpi varoitukset huumeista ja muusta mutta kun itsekin olen ollut siivosti, niin kyllä tuo ymmärtää ettei konemusiikkibileet ole mitään jatkuvaa pirinnappailua ja riehumista, ainakaan yhtään sen enempää kuin mitkä tahansa muut bileet.