Hyzenthlay:
---
AnderS:
Miksi niille pitää yrittää selittää omaa näkökantaansa
konemusakulttuurista yleensä?
Mie en ymmärrä..
---
Mulla on ainakin kauhee tarve kertoo kaikille miten upee juttu konemusiikki ja bileet on myös vanhemmille... jotenkin tuntuu, että ne ei tunne mua ollenkaan jos en kerro bileistä ja niiden merkityksestä. Just itseasiassa viimeks kun kävin kotona, käytiin iskän kanssa pitkät keskustelut konemusiikkiklubeista. Yritin vähän selventää sille mitä eroa on baareilla ja klubeilla, mikä on dj:n merkitys jne.
Aivan, mäkin olen ylpeä kuuntelemastani musiikista, ja mullakin on aina tarve näyttää, esittää ja valistaa konemusiikin hienouksia ihmisille jotka ei konemusiikista sano muuta kuin, että se on sitä samaa jumputusta. Se just ärsyttää, et ne sanoo jotain tollast vaikka ei ole siihen musiikkiin IKINÄ perehtynyt millään tavoin. Itse en voi sanoa esim.heviä kamalaksi, koska en ole siihen sen enempää perehtynyt.
Itse olen löytänyt myös uuden musatyylin joka iskee muhun ja se on Suomi-iskelmää uskokaa tai älkää, iskelmä-radioo on tullut kuuneltua töissä.
Yleensä pyrin esittämään jotain kaunista ja rauhallista musaa, jossa on pianoa, vokaaleja ja klassisia piirteitä esim. melodinen-voksu-kiksu ja ambient. Ja tuloksia on tullutkin, olen saanut monet tyypit ymmärtämään, et konemusa ei todellakaan ole pelkkää jumputi jumputi musaa.
Ja sit noihin vanhempiin, mul soi täl hetkel täältä klubituksest imutettu setti Zwek - Millenium Morning Waves ja iskä oli munkaa huoneessani ja se sanos yhden setin biisist Yilmaz Altanhan - Eighties (Original Mix), et tää oli hieno ja hyvä biisi, missä ei mee hermot.
Eli mun iskä ymmärtää jo konemusiikin päälle aika paljon ja on sanonut monesta biisistä hyvää, melodinen-proge ja ambient menee varmaan parhaiten, kun ne on rauhallisempaa, mut kyl kiksut toimii myös, ainakin AvB - Communication Part 2 ja Rank 1 - Airwave joita olen esitellyt ahkeraan.
Äiti on myös ymmärtänyt musiikin saloja ihan hyvin ja ambient tyyliset on eniten hänen mieleen.
Isoveli, joka ei asu enää kotona tykkää myös kiksuista ja muista melodisemmista seteistä.
Sanotaan vielä et kyl porukoil menee myös rajansa, mut ei mitenkään negatiivisesti. Ja noista huumeista ei olla mulle mitään väännetty, muuta kuin et isä heittää joskus läppää, et onks tää ihan normaalien musaa ja kyllä olen sanonut ja että kyllä siellä suurin osa on ihan normaalia porukka. Ja ite en missään bileis juurikaan käy, muuta kuin vähän isompien nimien bileis, niin ei oo tullut aihetta valistaa sen enempää ja kun kerta alkoholiakaan en oikeastaan käytä.