Mjaa-a. Faija oli joskus 1998 ollut Moskovassa Scooterin keikalla (työn pakottamana, siis matkanjärjestäjänä), ja se soitti mulle sieltä kesken keikan ja nauroi räkäisesti puhelimeen sitä, kuinka skootterin äijät hyppivät lavalla eivätkä soittaneet livena suurinpiirtein mitään, ja että syntikat ja kiipparit vain heiluivat puoli metriä ilmassa ja joka paikassa pamahteli jotain savupommeja basson tahtiin -> isä on ylisarkastinen ja löytää kaikesta myös jotain negatiivista. Konemusiikista se ei oikein muuta osaa tosiaan sanoa kuin että kaikki on sitä samaa renkutusta ja missään ei ole mitään ideaa. Sitten se pistää autossa soimaan Hurriganesia tai CCR:ää täysillä, ja komppaa auton rattiin täysillä
Eli tavallaan ymmärrän et faija on omaa sukupolveansa ja hehkuttaa sen ajan rokin nimeen. Bileistä ja kulttuurista se ei tiedä oikein mitään, eikä siitä, että harrastan tesnoilua yleisemminkin. Sen se tietää kuitenkin, että teen koneilla musiikkia, mut ei se koskaan ole sen tarkemmin kysellyt.
Äiti taas tietää, että käyn toisinaan bileissä tanssahtelemassa ja tapaamassa tuttuja, eikä se ole koskaan sen kummempaa asiasta sanonut. Ne perusjutut tietysti, että
siellä voi olla sitten vaikka minkälaista hörhöä, että juomia ei saa jättää ilman valvontaa mihinkään ja mitään ei saa ottaa vastaan jos bileissä jotain tarjotaan. Tuon ymmärtää ja allekirjoittaa itsekin täysin. Musiikintekohommista se tietää kyllä liiankin kanssa, kun lukioiässä asuin vielä himassa, niin mutsi sai kestää aika paljon sitä, kun musisoin makuuhuoneessa melkein 24/7..silloin se uteli monesti ja kävi joskus muka jopa jamittelemassa mun biisejä makkarissa. Eli se on kuullut hyvinkin monenlaista konemusatyyliä mun huoneesta soitettavan, ja eipä tuo ole koskaan hirveästi kantaa ottanut. Inner City tai Marshall Jefferson ovat olleet lienee lähinnä niitä nimiä, mitä mutsikin on avoimesti diggaillut mun musavarastoistani.
Ai niin, mulla on Hyzenthlayn tavoin samanlainen konemusatausta, että aloin kuunnella eurohumppaa/hasta la vista beibe-uk teknoa joskus 1991-1992. The Shamenin L.S.I.-biisi oli sellanen renkutus, jota tanssin 1992 jouluna Levillä sukulaisten kanssa sen soidessa radiosta, ja mä hehkutin, että tää on sitä
teknoa ja tästä mä tykkään *iihhih* Sen jälkeen vuodet 1995-1998 ovat aika hämärän peitossa, varmaan lähinnä jotain Prodigyn eka levyä, Apollo440:aa ja Scooteria silloin diggaillut, jonka jälkeen aloin pikkuhiljaa valaistua enemmän konemusiikille lukuisten mielenkiintoisten konemusagenrejen kautta - siinä sivussa omaa biittiä väsäillen.
Ja vielä yks juttu ; Luulen, että syy, miksi tuolloin 91-92 löysin silloisen "euroteknon", oli mutsin 80-luvun vinyylit ja äidinmaidon ohessa opittu disco/whatever kasaritanssimusiikki. Sillä on pilvin pimein vanhoja Dance Now-kokoelmia ja muita vastaavia kaupallisia disco/house-kokoelmia vinyylillä, ja voisin vain kuvitella, että niiden kautta sitä ollaan opittu tuo tasatahti. Eikä mua harmita kyllä yhtään. It's wonderful thing to dig electronic music - there's so much variety! [nojoo nyt alkaa menemään jo pikhiljaa offtoppariks
]
korjattu 1 typo, ja sen perään toinenkin