1,183 posts, 60 pages, 593,245 views
Andy Braun:
eih... miks netissä ei voi olla yhtään foorumia missä tätä aihetta ei käsiteltäis?? *suru*
[muokattu 5.2.2003 17:26]
epeli:
hahahaa. en varmasti menis armeijaan! ei siinä mun mielestä mitään järkeä ole ja pystysin sen kyllä käymään.
maan puolustus on eri juttu... joten, eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä siviilipalvelukseen... ja joskus kun sen käyn, luulen että siitä tulee todella opettavainen vuosi... oppii jotain oikeesta elämästä (mm.työkokemusta), eikä mistään SAIRAIDEN ihmisten pyssyleikeistä...hehee. ihmiset tekee valintoja
en oikeasti ymmärtänyt mitä yritit sanoa. Maanpuolustus on eri juttu kun mikä? ja koska se on eri juttu, niin menet siviilipalvelukseen koska? Ja millä perusteella harjoitukset ovat SAIRAIDEN ihmisten leikkejä?
epeli:
Voin siis puolustaa tätä maata kaikin keinoin, mut ei mun silti tarvitse käydä armeijaa... Ensinnäkään en hyväksy sellaista alistamista mitä siellä harrastetaan...muahan ei *^#=&¤ kukaan määrää! enkä kyllä suostuis ketään tappamaankaan...
epeli:
ei ne harjoitukset välttämättä nyt niiiin sairaita ole, mut mihin toi koko homma perustuu (sotiminen), niin se on vähintäänkin SAIRASTA!
niomic:
Sodissa on myös paljon hyvää, mutta siitä en nyt jaksa alkaa kirjoittaa, joko tiedät tai sitten kannattaa sivistää itseään.
epeli:
Ensinnäkään en hyväksy sellaista alistamista mitä siellä harrastetaan...muahan ei *^#=&¤ kukaan määrää! enkä kyllä suostuis ketään tappamaankaan...
ei ne harjoitukset välttämättä nyt niiiin sairaita ole, mut mihin toi koko homma perustuu (sotiminen), niin se on vähintäänkin SAIRASTA!
piis and laav!
epeli:
Voin siis puolustaa tätä maata kaikin keinoin, mut ei mun silti tarvitse käydä armeijaa... Ensinnäkään en hyväksy sellaista alistamista mitä siellä harrastetaan...muahan ei *^#=&¤ kukaan määrää! enkä kyllä suostuis ketään tappamaankaan...
ei mun mielestä siviilipalveluksessakaan ole siis mitään järkeä. mut ennemmin teen ilmasta työtä valtiolle kuin meen armeijaan. armeija-miehen koulutus sitäpaitsi vie paljon enemmän rahaa valtiolta.
piis and laav!
Displacer:
Itse en tiedä ainakaan muuta kuin että tekninen kehitys kulkee sotien seurauksena eteenpäin kun kehitetään sotavehkeitä millä on myös siviilikäyttöä, tämä ei silti mielestäni tee sodasta mitenkään hyvää asiaa.
Avalanche:
Ihmettelin vaan tässä, että kuinka moni täällä on käynyt jo armeijan? Kertopaaka hieman palvelusajastanne ja sotilasarvoista... ja tietenkin, missä palvelitte?
Sitten tekin, ketkä ette ole vielä olleet, niin aiotteko mennä ja jos ette niin miksi?
Ei tehdä tästä sellaista aseistakieltäytyjät vs. militaristit -keskustelua..
Itse kotiuduin 9kk:n kidutusleiriltä, porin prikaatista, viime vuonna 3.10. Toimin sotilaspoliisi miehistössä ja sen verran tuli perseiltyä että miehistön arvona on ihan vaan pelkkä jääkäri. Urani kaksi kohokohtaa oli A: Pääsin kättelemään Amiraali Juhani A. Kaskealaa ja B: pääsin pois sieltä.