1,183 posts, 60 pages, 592,202 views
Yoni:
SPOL Jääkäri. I/04 EK/I-SVP/Karjalan Prikaati.
Haluaisin takas!
sapeli:
Tulipa mieleeni kysäistä moniko täällä on hyötynyt työelämässään asepalveluksestaan taikka siviilipalveluksestaan? Meikälle nääs aukesi äskettäin mukava ja mielenkiintoinen työmahdollisuus sen ansiosta kun olin ala-asteen koulussa kouluavustajana sivarivuoteni...
mikkihiiri:
Varmaa aika paska elämä, jos elämän parasta aikaa oli 9kk pyörii sp-merkki hihassa ja pätee alokkaille.
greenie:
---
sapeli:
Tulipa mieleeni kysäistä moniko täällä on hyötynyt työelämässään asepalveluksestaan taikka siviilipalveluksestaan? Meikälle nääs aukesi äskettäin mukava ja mielenkiintoinen työmahdollisuus sen ansiosta kun olin ala-asteen koulussa kouluavustajana sivarivuoteni...
---
Lain mukaan sen perusteella, että onko suorittanut siviili,- vai varusmiespalveluksen, ei saa syrjiä. Täten ei ainakaan virallisesti pysty hyötymään asepalveluksesta tai sen korvaavasta siviilipalveluksesta työelämässä.
sapeli:
greenie:
Lain mukaan sen perusteella, että onko suorittanut siviili,- vai varusmiespalveluksen, ei saa syrjiä. Täten ei ainakaan virallisesti pysty hyötymään asepalveluksesta tai sen korvaavasta siviilipalveluksesta työelämässä.
Sen sijaan jomman kumman suorittaminen on tärkeää, koska vaikka asepalveluksen suoritustapaa ei saa kysyä, on laillista kysyä, että onko sen suorittanut ylipäätänsä. Tätä kysytään usein esimerkiksi työhaastatteluissa, lainaa hakiessa jne, eikä suorittamatta jättämistä yleisesti katsota kovin hyvällä.