Dorka, hyvältä näyttää. Pikkuisen kolkkoa vielä, mutta eiköhän se tuosta korjaannu. Materiaalit on kyllä laadukkaita ja viimeitely näyttää hyvältä :)
Eteisen kaappiin olisin kyllä itse duunnut ovet tasoon ja sisälle jonkun spessusysteemin. Nyt toi on imo hiukan "viritetyn" näköinen ja näyttää pikkusen siltä, että ei siihen kuulu :(
Mitäs toi lasiovi maksoi? Me harkitaan parhaillaan vessan oven muuttamista lasiseksi putkirempan yhteydessä, jotta saisi sinne snadisti luonnonvaloa. Tollanen on kuitenkin aika päheän oloinen.
Pikkuvessassa pistää silmään säilytystilan puute, liekö sitä jossain, mutta tuossa kuvassa ei näy? Muuten tulee kivasti mieleen välimerellinen tunnelma, johtunee vaaleista sävyistä ja lasin käytöstä. Lasitaso on erittäin tyylikkään näköinen, mutta itse en niistä innostu näkyvien tahrojen takia. Oon laiska siivoaminen ja vedestä jäävät kalkkitahrat on rumia :/
Telkkarista pakko sanoa sen verran, että älä hyvä mies ota sitä loewea. Just uudessa hifissä sijoittui vikaksi testissä eli on oikeesti hintaan nähden aika susi. Samalla ohjehinnalla saa sen uuden tyylikkään sonyn tai sitten panosta reilusti enemmän ja osta täys HD sony... jos olet edes snadisti hifi, niin kuin laitteet antaa ymmärtää, niin et oikeesti voi olla tyytyväinen tohon telkkariin...
Dorka, 19.9.2006 16:13:
Omasta mielestäni vaikka teillä on aika yksinkertaistettua ja totta teillä on suht modernia niin se mikä häiritsee on tukkoisuus. Itse olen sitä mieltä, että erittäin modernit kalusteet pitää olla "omassa rauhassa" ilman, että on liian paljon keskeisesti tappelemassa olemassaolostaan. Sanon suoraan asioita enkä tällä halua mitenkään loukata vaan yritän selventää omaa visiota ja tyyliäjosta itse pidän.
Joo, no tottakai sitä ottaisi lisää tilaa vaikka heti.
Toisaalta on pakko elää realiteettin mukaan. Jos ja kun tällä hetkellä ei halua ottaa enemmän asuntolainaa, se tarkoittaa pikkuisen pienempiä huoneita. Siten olohuone+keittiö+eteinen jotka on yhtä avointa tilaa, on meillä pinta-alaltaan joku 35 neliötä. Toi ei hirveästi ole, mutta imo ihan kohtalaisesti jos huomio mikä on suomessa keskimäärin oleskelutilan koko.
IMO on hassua ajatella, että koska tilaa ei ole paljon, ei kannata panostaa huonekaluihin. Vaikka tilaa on vähemmän, tyylikäs huonekalu on aina rumaa huonekalua parempi ja siten fiksu valinta. Ehkäpä sitten joskus kun muuttaa suurempiin tiloihin, tulee pidettyä osa huonekaluista ja silloin huonekalut pääsevät paremmin esille :)
Itse esim. tuon kuvan perusteella vaihtaisin tuolit "hieman järeämpiin", jotenkin näyttävät heiveröisiltä sohvaan verrattuna.
Kevyt ja raskas on kontrasteja, siksi meillä on kevyet tuolit.
Keittiön pöytää ottaisin tummempana, kun kuvan perusteella se hukkuu lattiaan.
Ruokailuryhmä kokonaisuudessaan hukuu, tämä on ongelma. Tavoitteena meillä on valkoiset seiskat, mutta 6kpl niitä maksaa vajaa 3000e ja tuoleja ostaessa me ei haluttu panostaa niin paljon ruokapöydän tuoleihin. Näistä nykyisistä tuoleista kuvien perusteella aiottiin ostaa valkoiset, mutta koska valkoinen oli noissa ruman keltaista, päätettiin ottaa tummat, vaikka tiedossa oli, että kokonaisuudesta tulee liian tumma.
Ratkaisuna ruokailyryhmän parempaan näkymiseen olisi vaalea matto pöydän alle. Ongelmana vaan on, että mä en missään nimessä halua luopua paksusta villamatosta kuuntelukolmion sisällä, sillä on äärimmäisen oleellinen huoneakustiikan kannalta. Ja huoneen koon takia kahta mattoa ei oikein mahdu...
Ehkä jossain välissä tulee kokeiltua miten vaalea matto sopii pöydän alle ja heikentääkö se liikaa akustiikkaa. Visuaalisesti se kyllä olisi paras ratkaisu :)
Sohvalta ottaisin nuo silkkityynyjä pois ja muutenkin koko turkoosi väriteeman ottaisin pois.
Sohvatyynyt on tarpeelliset, koska leffaa katsoessa makuuasennossa tarvii tyynyjä niskan taakse. Väristä pitäminen on tietysti henkilökohtainen juttu, imo pelkkä valkoinen ja tumma on mielenkiinnoton eikä tarjoa kovin paljoa.
Taulu on hyvä, erittäin hyvä joka on kivasti valaistu joskin sen tuoma kontrasti häviää siinä oikealla olevaan seinään joka on myös valaistu.
Aivan totta, mutta johtuu siitä että taulusta puuttuu vielä kehys :)
Nämä pari lamppua myös ottaisin pois jotka "turhaan" valaisee tyhjää seinää.
Valo itsessään ilman varjoja on aika tylsää. Tästä syystä meillä on kaikki halogeenit osoitettu seinään kiilamaisesti tai sitten lamppu on tyyppiä jossa valo korostaa lampun muotoa. Tää on tietysti makuasia mitä haluaa, mutta imo katto täynnä heijastavia halogeenejä on snadisti persoonatonta ja antaa aika tylsää valoa, joka ei tuo esille huonetta tai sen huonekaluja.
jalkapalli (ottoman, en tiedä mikä sen sana on suomeksi).
Ottaman on rahi :)
Rahi on tarpeellinen leffoja katsoessa jotta saa täydellisen makuuasennon. Lisäksi se on meillä satunnainen teline hiirelle ja näppikselle sillä sohvapöytää ei haluta. Suuret lattiatyynyt on vierailujoita varten kun on paljon jengiä katsomassa leffaa/istumassa iltaa :)
Joskin tietysti hieman hankala sanoa, kun ei ole nähnyt livenä kohdetta ja samoin tähän myös liittyy keittiö joka ymmärtääkseni on aika oleellisella tavalla auki suoraan olohuoneeseen yms.
Livenä tietysti kämppä on aina eri näköinen ja kuviin verrattuna suurin ero on, että ei me koskaan pidetä kaikkia valoja kerralla päällä. Siinä olisi kuitenkin 600W valoa eli snadisti liikaa :)