Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,209,819 views

Avatar
#841 • • Dorka Guest

rmtn, 5.9.2006 00:45:
joo kyllä mä oon sitä mieltä et jalustakaiutin on aina ruma ratkaisu.
tuo sun kämppäs sais jollain kivoilla highend puikuloilla arvoisensa loppusilauksen.


No vanhassa kämpässä noi jalustakaiuttimet näytti kivoilta, mutta suuremmissa huoneissa se ei enää sitten aivan toimikkaan... samoin huomasin et noi ei jaksa puskea ääntä tarpeeksi tähän tilaan vaan yläbassot ja keskiäänet jää tulematta. Tosin jotain parannustakin, leffakäytössä uudet surroundit on aivan mahtavat sekä subbari soi aivan hemmetin hyvin. Vanhaan kämppään verrattuna (siis sama subi) ottaa todella alhaalta ja puhtaasti. Juuri leffakäytössä vaikka täällä vähän kaikuu niin se toimii todella loistavasti *hymy*

...budjetti on hieman "kireällä" joten aivan älyttömiä high-end kaiuttimia ei voi hommata mut todennkäköisesti tänne eksyy B&W 804:t. Joskus myöhemmin sitten 802D:t Classen elektroniikalla.
remotion

Posts: 5,283

#842 • • remotion nostatus guru

Dorka, 5.9.2006 08:50:
...budjetti on hieman "kireällä" joten aivan älyttömiä high-end kaiuttimia ei voi hommata mut todennkäköisesti tänne eksyy B&W 804:t. Joskus myöhemmin sitten 802D:t Classen elektroniikalla.



kannattaa vähän laitella jotain akustointilevyä ni hävii kaiut kummasti ;) itellä on esim tuossa pari postia ylempänä esiteltyjen "taulujen" pohjana ecophon akustointilevyä joka haukkaa kaikua hiukopalaksi juuri sopivasti.
hrdkvr

Posts: 3,929

#843 • • hrdkvr KURGO

Dorka, 5.9.2006 00:02:


http://www.dorka.tv/remppa/v4/keittio.jpg



valehteleeko mun silmät vai onko teilläkin muutettu "perus" yläkaappien korkeutta suhteessa tasosta..

meilläkin on pikkasen korkeemalla kun yleesä.. tulee huomattavasti avarampi fiilit kun on huonekorkeus muutenkin korkea ja pinta-ala pieni...

ja teilläkin on tollasta "metallista" välitila ainetta.. niin meilläkin.. sillä saa kivaa särmää mun mielestä

--
-keep it hard-

Avatar
#844 • • Dorka Guest

hrdkvr, 5.9.2006 09:16:
valehteleeko mun silmät vai onko teilläkin muutettu "perus" yläkaappien korkeutta suhteessa tasosta..


Itseasiassa valehtelee nimittäin yläkaapit ovat hitusen alempana, kun mitä piti olla ihan vain sen takia kun taso on 70cm eikä 60cm niin käytännön syistä tuotiin sitä aavistuksen verran alaspäin.

meilläkin on pikkasen korkeemalla kun yleesä.. tulee huomattavasti avarampi fiilit kun on huonekorkeus muutenkin korkea ja pinta-ala pieni...


...suhteessa huoneen pinta-ala on suuri ja huonekorkeus matala, sitä ei ehkä kuvista huomaa mutta huoneen korkeus on madalletun katon takia vain vähän yli 240cm luokkaa.

ja teilläkin on tollasta "metallista" välitila ainetta.. niin meilläkin.. sillä saa kivaa särmää mun mielestä


En tiedä mitä oikein tarkotat "välitila aineella", mutta kaikki joka näyttää "metallilta" on rosteria. Tasot, taustalevyt, alakaappien jalat, yläkaappien päätylevyt, halogeeenit, hanat, ovien kantit jne.
Avatar
#845 • • Dorka Guest

rmtn, 5.9.2006 09:04:
kannattaa vähän laitella jotain akustointilevyä ni hävii kaiut kummasti ;) itellä on esim tuossa pari postia ylempänä esiteltyjen "taulujen" pohjana ecophon akustointilevyä joka haukkaa kaikua hiukopalaksi juuri sopivasti.


Jotain tulee myöhemmin, kunhan tulee kaikki kalusteet ja jos löydän niin laitan tuohon isolle tyhjälle seinälle todennäköisesti aaltoilevan ison koivuvanerin tms. Kämppään ei tule mitään akustointilevyjä ja taas jos niiden päälle läiskii jotain esitteitä tms. niin niiden kyky vaimentaa huononee kyllä olennaisesti.
Avatar
#846 • • Dorka Guest

mayah, 5.9.2006 11:05:
Aika vauhdilla sä saat remppaa eteenpäin :) Oikein hienolta näyttää!


...tuota en minä laita *hymy* Täällä oli kaksi remppamiestä tekemässä remppaa + keittiötä yksi tyyppi, hälyttimiä ja muita IT piuha juttuja pari asentajaa jne. *nauru* Kalusteitakin oli kasaamassa kalustekaupasta 5(!) asentajaa.

Ite oon vain täällä siivoillu ja jotain pientä tehny, ruuvaillu jotain ovia seiniin tms. Ainostaan olen suunnitellut ja vähän valvonu sekä opetellu miten remppaa kuuluis tehdä...
Avatar
#847 • • Dorka Guest

mayah, 5.9.2006 11:26:
*lmao* No mä jo aattelin, et mikä saatanan *super*-mies susta on tullu *tirsk*


Mä olen *super*-mies mut en ihmemies *nauru*... joo siis tota keittiötäkään ei toi keittiöputiikki antanu mun remppamiehen asentaa vaikka se on asentanu monta niiden keittötä niiden kohteisiin (mut ei tätä Eggersmann keittiötä). Ymmärsin niin, että suomessa ainoastaan yksi henkilö niitä asentaa ja se täällä sit asens millintarkasti.
remotion

Posts: 5,283

#848 • • Edited remotion nostatus guru
ennen / jälkeen kuvia tästä parvekkeen lattiasta:

ennen:
[img]http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/vanhalattia.JPG/full[/img]


jälkeen:
[img]http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/uuslattia1.JPG/full[/img]

[img]http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/uuslattia2.JPG/full[/img]

[img]http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/uuslattia3.JPG/full[/img]
remotion

Posts: 5,283

#849 • • remotion nostatus guru
pikainen käynti ikeassa toi vielä tämmöstä kampetta.

[img]http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/valmis1w.JPG/full[/img]
[img]http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/valmis2w.JPG/full[/img]

nyt tuolla vois jo melkeen viihtyä. pitää se 2 vuotta maannu infrapunalämppäri kyl vielä heittää kii.
Avatar
#850 • • Dorka Guest

rmtn,
nyt tuolla vois jo melkeen viihtyä. pitää se 2 vuotta maannu infrapunalämppäri kyl vielä heittää kii.


Ihan hauskan näköinen parveke joskin muutamaa asiaa en aivan ymmärrä.

Miksi jos se on parveke niin sinulla on puu "palalattian" alla vihreää "mattoa"? Eli näemmä sinulla on parvekelasitus, mutta jos se on auki ja sataa parvekkeelle vettä niin mitä tälle vedelle käy? Onko tuo vihreä "matto" sellainen joka päästää veden läpi ja vesi pääsee pois parvekkeelta vaiko jää sinne puu "palalattian" iloksi? Ihan myös ulkonäön vuoksi en ole tuon vihreän maton kannalla.

Sitten en olisi itse tehnyt noista "paloista" lattiaa sillä käytännössä jokainen pala elää omaa elämäänsä ja kantittaa ihanasti pidemässä käytössä. Vanhemmilla samanlaisia paloja ja helppohan se on laittaa - parissa tunnissa saa helposti tehtyä isompiakin parvekkeita, mutta näkisin hieman enemmän vaivaa ja tekisin ihan kunnon kestopuu lankuista kunnon puulattian. Hienomman näköinen eikä niin, kuin sanoin kanttaile joka palasta sinnetänne *hymy*
remotion

Posts: 5,283

#851 • • Edited remotion nostatus guru

Dorka, 11.9.2006 09:33:
Ihan hauskan näköinen parveke joskin muutamaa asiaa en aivan ymmärrä.

Miksi jos se on parveke niin sinulla on puu "palalattian" alla vihreää "mattoa"? Eli näemmä sinulla on parvekelasitus, mutta jos se on auki ja sataa parvekkeelle vettä niin mitä tälle vedelle käy? Onko tuo vihreä "matto" sellainen joka päästää veden läpi ja vesi pääsee pois parvekkeelta vaiko jää sinne puu "palalattian" iloksi? Ihan myös ulkonäön vuoksi en ole tuon vihreän maton kannalla.

Sitten en olisi itse tehnyt noista "paloista" lattiaa sillä käytännössä jokainen pala elää omaa elämäänsä ja kantittaa ihanasti pidemässä käytössä. Vanhemmilla samanlaisia paloja ja helppohan se on laittaa - parissa tunnissa saa helposti tehtyä isompiakin parvekkeita, mutta näkisin hieman enemmän vaivaa ja tekisin ihan kunnon kestopuu lankuista kunnon puulattian. Hienomman näköinen eikä niin, kuin sanoin kanttaile joka palasta sinnetänne *hymy*



Vanha lattia on tosiaan tommosta roiskemaalattua betonia, nurtsimattoa ei ole ollenkaan laattojen alla vaan leikkasin saksilla kohtuutarkasti reunat jotka peittävät just sen harmaan maalin ja tulevat laudan rajaan asti. Mulla oli ennestään tota nurtsimattoa ja mielestäni se tuo kivasti fiilistä tohon partsiin.

nyt tämän puoliskon vuodesta minulla on jatkuvasti parvekelasit kiinni joten vettä ei pääse valumaan sinne. mutta mikäli kesällä valuu vettä niin se varmaan löytää reittinsä läpi / alta / yli tuon maton ja siitä sitten normaaleja kanavia pitkin pois koska sitä ei ole tosiaan kun semmoset 12-15 senttiä tuossa ikkunaseinällä ja kanavat on jätetty auki.

lattia saattaa vähän elää, vaikka tuskin paljoa koska on betonin päällä suoraan. mutta tää nyt on vaan yksiö joten sou not. todennäkösesti elämä muutaman vuoden sisään muuttuu radikaalisti parisuhteen ja / tai paikanvaihdon muodossa kuitenkin joten tämä saa tälläerää riittää, muuten en ois ikeastakaan noita hankkinut. joku erittäin siro bambukuituinen tai rottinkinen 2hengen "sohva" tuohon partsille vielä tulee mutta varmaan vasta keväämmällä sitten.
hrdkvr

Posts: 3,929

#852 • • hrdkvr KURGO
http://www.artvinyl.com/en/pd_triplepack.html

NYT LÖYTY AUDIOKORNERIN SEINÄLLE PÄRÄYTTÄVÄT ESINEET!!

on jo kauan ihmetelty mitä siihen seinälle laittais.. no nyt löyty mageet vinyylli kehykset..joihin on helppo vaihtaa sisukset lempiartistin mukaan/kausiluontoisesti/värien mukaan/what ever

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#853 • • hrdkvr KURGO
keittiön valaisin ongelma ratkesi..

katkasijalle kun ei viittinyt vetää enempää pintavetoja katosta 2.5m alasppäin niin asennetaankin liikkeen tunnistin katkasijaksi kattoon.. sit kun kävelee huoneeseen niin valot pärähtää päälle ja sammuu sit x min jälkeen kun liikettä ei tapahdu

--
-keep it hard-

ville

Posts: 3,780

#854 • • ville olen oikeasti ujo

rmtn, 5.9.2006 00:45:
joo kyllä mä oon sitä mieltä et jalustakaiutin on aina ruma ratkaisu.
tuo sun kämppäs sais jollain kivoilla highend puikuloilla arvoisensa loppusilauksen.



IMO kauitin pitää olla aina suhteessa tilaan ja tämä usein tarkoittaa, että tilanteessa jossa äänentoisto halutaan näkymään pitää pienemmässä tilassa olla jalustakaiutin ja suuremassa tilassa lattiakaiutin. Sitten on tietysti poikkeuksia jos audio halutaan esim. "häivyttää", jolloin skobekoko kannattaa vetää mahdollisimman pieneksi ja kiinnittää esim seinälle.

Dorkan tapauksessa sanoisin, että ongelmana ei välttämättä ole toi kaiuttimen koko vaan kaiuttimen muotoilu yhdistettynä jalustaan. B&W 700 sarja on tosi perinteistä brittiläistä muotoilua ja imo oikein sovi tollasten modernien kalusteiden kanssa. Ehkä kannattaisi harkita merkin vaihtoa, maailma on kuitenkin täynnä laadukasta hifiä, joka on muotoiltu hiukan b&w:ä paremmin...
remotion

Posts: 5,283

#855 • • remotion nostatus guru

ville, 17.9.2006 12:44:
---
rmtn, 5.9.2006 00:45:
joo kyllä mä oon sitä mieltä et jalustakaiutin on aina ruma ratkaisu.
tuo sun kämppäs sais jollain kivoilla highend puikuloilla arvoisensa loppusilauksen.

---


IMO kauitin pitää olla aina suhteessa tilaan ja tämä usein tarkoittaa, että tilanteessa jossa äänentoisto halutaan näkymään pitää pienemmässä tilassa olla jalustakaiutin ja suuremassa tilassa lattiakaiutin. Sitten on tietysti poikkeuksia jos audio halutaan esim. "häivyttää", jolloin skobekoko kannattaa vetää mahdollisimman pieneksi ja kiinnittää esim seinälle.

Dorkan tapauksessa sanoisin, että ongelmana ei välttämättä ole toi kaiuttimen koko vaan kaiuttimen muotoilu yhdistettynä jalustaan. B&W 700 sarja on tosi perinteistä brittiläistä muotoilua ja imo oikein sovi tollasten modernien kalusteiden kanssa. Ehkä kannattaisi harkita merkin vaihtoa, maailma on kuitenkin täynnä laadukasta hifiä, joka on muotoiltu hiukan b&w:ä paremmin...



juu, oli ehkä huonosti muotoiltu. itelle kolahtaa vain aina "jalaton" malli paremmin noin ulkonäöllisesti. aivan pieneen tilaan toki jalusta tai hyllykaiutin on usein ainoo vaihtoehto, mut kyllähän noi kotikaiuttimet on silti kotikäyttöön suunniteltu että tommosessa dorkan kämpässä kyllä toimii hyvin jo moni lattiakaiutinkin.

komppailen kyl sua tossa mitä sanoit tossa ylempänä. (eikä miehen kanssa jolla on ollut minipodit, voi paljoa kai erimieltä ollakaan :)
nuance

Posts: 1,963

#856 • • nuance cov ops, combat, sunrise
piip! muutto takana ja oon kyl niin älyttömän tyytyväinen tohon asuntoon. iski vielä viime viikolla aikamoinen paniikki ku huomasin että vaatekaappien (jotka meinasin purkaa) alla ei ole parkettia, ja että kämppä tulisi täten liian täyteen ja ahtaan tuntuiseksi. katin kontit, kamat mahtui sisään heittämällä ja tilaa jäi vaikka millä mitoin.

lisäks kämpästä tuli aivan mielettömän viihtyisä ja kodikas jo nykyisilläkin kalusteilla. ihan lähitulevaisuudessa ois tarkotus vaihtaa ruokapöydän tuolit ja ostaa vähän kuvataidetta seinille, jotka on se piste i:n päälle. kuvia seuraa tässä ihan pian.

nyt on kotona hyvä olla. *sydän*
hrdkvr

Posts: 3,929

#857 • • hrdkvr KURGO
tuli sit osteltuu taas 500e kaupasta tavaraa..

ikean punainen ps matto eli se pyöree.. valkoinen löytyi jo entuudestaan.. nyt idiksenä on se että meillä on vaihdettava väriteema kämpässä..

eli kiinteät kalusteet on mustaa ja metallia.. ja pelkkiä tekstiilejä ja pienkoristeita muuttamalla kämpästä saa joko limenvihreen tai syvän punaisen..molemmat kun käy valkoisten seinien, wengelattian, mustan ja metallin kassa kuin NEURO timpan kämppään :D

jotian kuvia vissiin pistän kunhan ikuisuusprojekti sen sallii

--
-keep it hard-

nuance

Posts: 1,963

#858 • • nuance cov ops, combat, sunrise

hrdkvr, 18.9.2006 12:47:
NEURO timpan kämppään :D



heh. ois jännä tietää miltä sä luulet mun kämpän näyttävän :P

speksit suunnilleen: merbau-parketti, kalusteissa hallitseva materiaali tumma puu (merbauta, tummaksi vahattua koivua jne), tummanpunaisia yksityiskohtia, paljon luonnonvaloa, joku about kermanvärinen keittiö ja karkeita tekstiilejä. varsin lämpöinen ja luonnollinen tunnelma, siis.
Avatar
#859 • • Edited Dorka Guest

ville, 17.9.2006 12:44:
Dorkan tapauksessa sanoisin, että ongelmana ei välttämättä ole toi kaiuttimen koko vaan kaiuttimen muotoilu yhdistettynä jalustaan. B&W 700 sarja on tosi perinteistä brittiläistä muotoilua ja imo oikein sovi tollasten modernien kalusteiden kanssa. Ehkä kannattaisi harkita merkin vaihtoa, maailma on kuitenkin täynnä laadukasta hifiä, joka on muotoiltu hiukan b&w:ä paremmin...



Minusta muotoilu B&W:llä on parasta mitä on olemassa (tarkoitan 800 sarjaa) joten sellaiset nyt ostin. Kotona jytisee 804S:t ja on todella hienot tässä tilassa. Tänään tulee verhot ja telkkari aivan lähipäivinä joten tulee hieman päivitettyjä kuvia olohuoneesta piakkoin *hymy* Mut juuri tuota tarkoitin jalustakaiuttimilla, minusta pienempiin huoneisiin sellaiset sopii paremmin kun lattaikaiuttimet mut näin isoon tilaan taas toisinpäin.
hrdkvr

Posts: 3,929

#860 • • Edited hrdkvr KURGO

nuance, 18.9.2006 12:57:
---
hrdkvr, 18.9.2006 12:47:
NEURO timpan kämppään :D

---


heh. ois jännä tietää miltä sä luulet mun kämpän näyttävän :P



ainakin ulkoapäin tältä..

neurotalo.jpg


vai olix jo WANHA!!

--
-keep it hard-