Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,210,745 views

Daniel Braun

Posts: 1,626

#1441 • • Daniel Braun wednesday?
Todella tyylikäs ja tilan tunne uskomaton :)
Ei uskois että tuollaisesta pienestä kerrostalo kylppäristä saa tuollaisen aikaan, paljon sitä lisatilaa siihen otitte muualta?

Ainoo miinus joka mulle tökkii on toi lattian mosaiikki, jotenki ei sävyihin istu.
Ja olisin laittan noi peilin yläpuoleiset kaapit kyllä zebranolla, tosta valkosesta tulee jotenkin sellainen fiilis että ei kuuluis joukkoon...

Suihku pirun tyylikäs, varsinkin toi kiinteä yläsuihku <3
ville

Posts: 3,780

#1442 • • ville olen oikeasti ujo

mayah, 11.5.2008 20:36:
Nyt ku on valmista, ni koskas pistätte kämpän myyntiin ja alotatte seuraavan projektin? :D



Pieni etsintä on kyl koko ajan käynnissä :)

Ollaan nyt astuttu tapiolassa reilu 3 vuotta ja sinä aikana mulla on ollut etuovessa ja oikotiellä vahdit. Koko tämän 3 vuoden aikana on tullut myyntii vain yksi kämppä (ja se oli about 4kk tämän oston jälkeen), joka ihan oikeasti on ollut sellainen rivari, johon olisi voinut muuttaa. Sen kämpän osti joku, remontoi sen ja myi about 50 000e voitolla....

Sanotaan niin, et heti kun sopiva löytyy, me muutetaan. Pitäisi vaan olla se 90-100 neliötä, alle 1km tapiolan keskuksesta, autotietä ei suoraan vieressä, oma suojainen piha (mielellään etelään), täysin rempattava, mahdollisuus avokeittiöön, fiksusti hoidettu yhtiö, putkiremontti voi olla tehty mut pinnottamalla, koska valmiit ratkaisut ei kelpaa ja vessa pitää kuitenkin uusia... ja tietysti suht järkevän hintainen, suoraan niittyjen / meren vieressä olevat maksaa vaan ihan liikaa :(

Vinkkejä otetaan kyl vastaan =)
ville

Posts: 3,780

#1443 • • ville olen oikeasti ujo

Daniel Braun, 11.5.2008 20:40:
Todella tyylikäs ja tilan tunne uskomaton :)
Ei uskois että tuollaisesta pienestä kerrostalo kylppäristä saa tuollaisen aikaan, paljon sitä lisatilaa siihen otitte muualta?



Eteiseen päin varmaan 80cm pintaan ja pidennyksen myötä saatiin "avauttua" pesukonesyvennys purkamalla yksi seinä. Kokonaisuudessaan lisätilaa tuli varmaan hiukan yli neliö eli about 50% lisää.


Ainoo miinus joka mulle tökkii on toi lattian mosaiikki, jotenki ei sävyihin istu.
Ja olisin laittan noi peilin yläpuoleiset kaapit kyllä zebranolla, tosta valkosesta tulee jotenkin sellainen fiilis että ei kuuluis joukkoon...



Kuvassa ehkä enemmän irrallinen toi lattia mitä se on oikeasti. Ovi on harmaa lasiovi, joten se sitoo tota lattiaa vähän paremmin. Lisäksi vaatehuoneen ja keittiön laattalattia on about samaa tasoa.

Tota zebranoa mietittiin kans tonne ylös, mutta tumma kaappi joka tulee pään päälle, madaltaa tilaa helposti aika paljon. Tässä vaikuttaa myös tilan korkeus, joka on alaslasketun katon takia vain joku 230cm. Jos korkeutta ja tilaa olisi ollut enemmän, oltaisiin varmasti laitettu zebranoa myös ylös.


Suihku pirun tyylikäs, varsinkin toi kiinteä yläsuihku <3



Joo, tollanen sadesuihku on sellaista kivaa arjen luksusta :)
Sand3

Posts: 1,157

#1444 • • Sand3 satuolento

ville, 11.5.2008 20:04:
-kämppä-



Voi elämä. Olispa itselläkin mahdollisuus moiseen asuntoon joskus.

--
Neiti ruuvimeisseli. Kiero kuin korkkiruuvi.

Daniel Braun

Posts: 1,626

#1445 • • Daniel Braun wednesday?

ville, 11.5.2008 20:53:
Eteiseen päin varmaan 80cm pintaan ja pidennyksen myötä saatiin "avauttua" pesukonesyvennys purkamalla yksi seinä. Kokonaisuudessaan lisätilaa tuli varmaan hiukan yli neliö eli about 50% lisää.


Kuullostaa kohtuullisen hyvältä.
Toi n. 50% on paljon kyllä :)
Toi tila kyllä näyttää todella avaralta ja toimivalta.



Kuvassa ehkä enemmän irrallinen toi lattia mitä se on oikeasti. Ovi on harmaa lasiovi, joten se sitoo tota lattiaa vähän paremmin. Lisäksi vaatehuoneen ja keittiön laattalattia on about samaa tasoa.


Jotenkin vaan ensimmäisenä noissa kuvissa mulle iski silmään toi lattian laatta.
Se kuvissa on aina vika että perpektiivin ja valaistuksen aiheuttamat vääristymät ei kerro todellista tilannetta.
Ja kun vielä toi tietty yhtäläisyys muualle...


Tota zebranoa mietittiin kans tonne ylös, mutta tumma kaappi joka tulee pään päälle, madaltaa tilaa helposti aika paljon. Tässä vaikuttaa myös tilan korkeus, joka on alaslasketun katon takia vain joku 230cm. Jos korkeutta ja tilaa olisi ollut enemmän, oltaisiin varmasti laitettu zebranoa myös ylös.



Ai se on noin matala, näyttää korkeammalta.
Kuva taas hämää :O
No, kuitenkin.
Makunsa kullakin.
Jotenki se vaan iski mulle silmään irrallisena.

Btw: toi altaan hana on ehkä tyylikkäin ikinä <3
Käytössä vaatii varmasti hieman tottumista...
Samasta aiheesta suihkuhana tyylikäs, mutta IMO täysin turha ja toimimaton...
Hansu

Posts: 481

#1446 • • Hansu

ville, 11.5.2008 20:04:
http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/21Vessa2.htm



Noi mosaiikit on kyllä todella tyylikkäät ja hyvän väriset, vaikka olenkin itse muiden värien ystävä. Parasta on kuitenkin suihkukoppi, josta ei tule kosteutta vessan puolelle. Sellainen on haaveissa itselläkin, kun sitten joskus (toivottavasti lähivuosina) pääsee ikiomaan kämppään pois näistä vuokraneliöistä. Olen _niin_ totaalisen kyllästynyt kuivaamaan vessan lattiaa suihkun jälkeen siinä kamalassa vesihöyryisessä kosteudessa...
vaavu

Posts: 1,324

#1447 • • vaavu vara-vana

ville, 11.5.2008 20:04:

20UusiVessa.jpg

- Alakaapin alla olevien ovien takana on pyykinpesukone. Ovet peittää mukavasti koneen ja tekee vessan ilmeestä rauhallisemman

- Vessanpytyn päällä olevasta kaapista tehtiin "konekaappi", jossa on sisällä sähköhammasharja, hiustenkuivaaja ja suoristusrauta. Koneet on koko ajan kiinni seinässä ja hiuskoneet roikkuu koukuissa joten niiden käyttö on tosi käteveää: Avaa kaapin ovi, käytä laitetta ja kun olet valmis, laita se takaisin roikkumaan koukkuun ja ovi kiinni



Nämä kaksi featurea on sellaisia, joita en ole nähnyt missään esiteltävän, mutta jotka ovat osoittautuneet käytössä tosi näppäriksi.

Pesukoneet eivät useinkaan ole mitään kaunistuksia, ja pienessä kylppärissä ne voivat olla aika hallitsevia. Niinpä me suunniteltiin noi kaapit niin, että pesukoneelle tuli oma paikka ovien taakse. Näin tason alle saatiin yhtenäinen pinta, joka jatkuu reunasta reunaan. Vähän pesukone tosin tuolta alta pilkistää (näkyy kuvassakin), mutta parempi noin.

Toinen ongelmallinen juttu ovat sähköllä käytettävät laitteet, kuten hiustenkuivaajat, sähköhammasharjat ja partakoneet. Tyypillisesti vaihtoehtona on joko pitää niitä koko ajan seinässä, ja hyväksyä rumat roikkuvat johdot ja koneet näkyvillä, tai taistella joka aamu laitteiden kytkemisen ja irrottamisen kanssa. Tätä ongelmaa varten me suunniteltiin oma dedikoitu kaappi, jonka sisään kylpyhuoneen sähköpistokkeet asennettiin.

Tossa yllä olevassa näkyy myös yksi juttu, jonka halusin heti alusta lähtien kylppäriin helpottamaan elämää: lehtiteline. *tirsk* Vessassa tulee kuitenkin luettua, joten mieluummin siisti muutaman lehden vetävä teline seinään kuin lattialla ajelehtivat lehdet. Jotta teline ei herättäisi liikaa huomiota, askarreltiin sellainen kirkkaasta akryylistä taivuttamalla.
whispering

Posts: 871

#1448 • • Edited whispering Super Juusto

ville, 11.5.2008 20:53:
Joo, tollanen sadesuihku on sellaista kivaa arjen luksusta :)


Mun mielestä noi kaikki sadesuihkut ym hierovat tsydeemit on ihan hirveitä. Idon apollo on se ainoa oikea, ainoa mistä saa kunnon tasaisen suihkun *uros*

Itellä vielä oma remontti kesken, ehkä pistän kuvia kunhan saan tän sen näköiseksi että uskaltaa kuvata. Seuraavaksi olisi tarkoitus ostaa kaihtimet, kellään kokemuksia et miltä mustat kaihtimet näyttää? Tarkoitus olisi ostaa kaksipuoliset pimentävät kaihtimet (musta ja valkoinen puoli)...
Lost-Soul

Posts: 3,107

#1449 • • Lost-Soul los pallos

vaavu, 12.5.2008 14:54:
---


Nämä kaksi featurea on sellaisia, joita en ole nähnyt missään esiteltävän, mutta jotka ovat osoittautuneet käytössä tosi näppäriksi.

Pesukoneet eivät useinkaan ole mitään kaunistuksia, ja pienessä kylppärissä ne voivat olla aika hallitsevia. Niinpä me suunniteltiin noi kaapit niin, että pesukoneelle tuli oma paikka ovien taakse. Näin tason alle saatiin yhtenäinen pinta, joka jatkuu reunasta reunaan. Vähän pesukone tosin tuolta alta pilkistää (näkyy kuvassakin), mutta parempi noin.


Jostain jäänny itselle pinttymä, että pesukonetta ei saa peittää millään ja sen ympärillä pitää olla paljon avointa. Olis kyl kiva tietää millaiset tilat noi koneet kaipaavat. Tuo ratkaisu kyl näyttää kivalta mutta onko turvallinen. (Itse en todellakaan tiedä mistä tuo pinttymä on jäänny)

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

ville

Posts: 3,780

#1450 • • ville olen oikeasti ujo

Lost-Soul, 12.5.2008 22:27:
Jostain jäänny itselle pinttymä, että pesukonetta ei saa peittää millään ja sen ympärillä pitää olla paljon avointa. Olis kyl kiva tietää millaiset tilat noi koneet kaipaavat. Tuo ratkaisu kyl näyttää kivalta mutta onko turvallinen. (Itse en todellakaan tiedä mistä tuo pinttymä on jäänny)



Luukkua ei saa pitää aina kiinni, muuten kosteus ei haihdu ja vanhat koneet tarvitsi tilaa, koska ne heilui linkoamisessa ihan älyttömästi.

Toi meidän kone on juuri ostettu, on kyllä tosi jees ja ei heilu kovin montaa milliä kun linkoaa. Pesun jälkeen pitää tietysti tuulettaa, jotta kosteus lähtee pois :)
ville

Posts: 3,780

#1451 • • Edited ville olen oikeasti ujo

whispering, 12.5.2008 22:23:
Mun mielestä noi kaikki sadesuihkut ym hierovat tsydeemit on ihan hirveitä. Idon apollo on se ainoa oikea, ainoa mistä saa kunnon tasaisen suihkun *uros*



En tiedä oletko kokeillut koskaan sadesuihkua, mutta tollanen on fiilikseltää ihan erilainen kuin perussuihku. Ideana on suuri pinta-ala ja se, että suihku tippuu suoraan ylhäältä "pehmeästi" ei siis paineella.

Hierontamalleista en itsekään oo koskaan innostunut, koska ei ne suihkut oikeasti hiero. Tällainen sadesuihku taas on ihan oikeasti niin mukava, että sellainen tulee löytymään jokaisesta kämpästä tän jälkeen. Ollaan tota nyt 6kk käytetty ja sinä aikana oon lopettanut kokonaan normaalin suihkun käytön (pl tilanteet joissa en halua kastella hiuksia)

Ton sadesuihkun lisäksi on sitten se perinteinen käsimalli, joka voi olla mikä tahansa.
Apo

Posts: 1,574

#1452 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

ville, 12.5.2008 22:55:
Ton sadesuihkun lisäksi on sitten se perinteinen käsimalli, joka voi olla mikä tahansa.



Joskus Saksassa tuli vastaan sellainen suihku mistä lähti myös sumua. +30C hellepäivänä erinomainen vekotin.

edit. Suihkuosasta oli valittavissa 9 erilaista suihkua. Saakos tuollaisia Suomesta?
Peppermint

Posts: 325

#1453 • • Peppermint
Tuo pesukoneen piilotus on ihan loistoidea, joka täytyy varastaa jos joskus tulee semmoinen tilanne *hihu*

Mites tuollaisen sadesuihkun kulutus on? Ekoisti minussa nostaa heti päätään, tuleeko tommoisen kanssa läträttyä liikaa vettä?

--
Oldschool, baby

Kon-tiki

Posts: 1,936

#1454 • • Kon-tiki The Unsinkable

Peppermint, 16.5.2008 12:28:
Mites tuollaisen sadesuihkun kulutus on? Ekoisti minussa nostaa heti päätään, tuleeko tommoisen kanssa läträttyä liikaa vettä?



Ei aavistustakaan, vaikka meillä on ollu sellanen kohta kolme vuotta! Oon kyllä huomannu että sadesuihkusta vettä tulee niin paljon leveämmältä pinta-alalta kuin suomalaisesta normisuihkusta, että hiukset saa märiksi ja huuhdottua tosi paljon nopeammin kuin normisuihkussa. Aikaa siis säästyy, mutta johtuuko se suuremmasta veden kulutuksesta, sitä en osaa arvioida.
Tiinuliinu81

Posts: 510

#1455 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Mä tässä haen juuri asuntoa eron myötä. On kyllä ihana sitten päästä sisustamaan ja laittamaan uutta kotia*joo*.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Jussi Soro

Posts: 6,385

#1456 • • Jussi Soro choon!

mayah, 30.5.2008 18:16:
Tarkoituksena on remontoida lattiasta kattoon ja saada asunto muuttokelpoiseksi kuukaudessa. Mitat on otettu ja keittiöstä haettu tänään jo tarjouksia.


Keittiön valmistumisessakin kestää se 6 vko? Ja jos lattiasta kattoon remontoidaan, niin kuukausi on kyl koooooovin optimistinen aikataulu, ellet sitten ota remppamiehiä hommiin?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1457 • • Jussi Soro choon!

mayah, 30.5.2008 18:28:
Ja aina pitää muistaa, et "muuttovalmis" on eri asia kuin "valmis".


Juu toki, itsellä kesti kyllä n. 6-7 vkoa ennen kuin oli muuttovalmis, silloin sai lattiat kuntoon ja keittiöstä tuli vettä. Tosin tein kyllä yksin melkein koko homman loman aikana, Rocca oli työmiehenä isojen koneiden kanssa :P
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1458 • • Jussi Soro choon!

mayah, 31.5.2008 12:00:
Ruoan jälkeen irrotetaan makkarin tapetti (sormet ristissä, et se sujuu hyvin)


Kannattaa alkaa kastelemaan jo nyt, ni irtoo helpommin
Ozie

Posts: 1,389

#1459 • • Ozie
Mul on los panikos pikkuhiljaa. Pitäis juhannuksen aikoihin päättää otanko Lepuskista 45 m² kaksion. Pankilta on lainalupaus saatu ja nyt pitäis vaan miettiä pohtia ite että ottaakko vaiko eikö. Tiedä taas mihin asuntojen hinnat on menossa ja mihin korot menossa prkl.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1460 • • Edited Jussi Soro choon!

mayah, 31.5.2008 12:14:
Joo, täytyy toi tehdä heti kaatopaikkareissun jälkeen, kun se menee kahdelta kiinni niin on asialistalla ekana :) Netistä on tullu ohjeita katottua; jotku on pistäny pelkkää vettä, jotku taas fairyä ja toiset liisteriä veteen.. Katotaan ensin käviskö meillä tuuri, et lähtis pelkällä vedellä / fairyllä ja jos ei onnistu, niin pitää sit turvautua johonki järeempään!


Vesi suihkutettuna sellasesta tehokkaasta painesumutinpullosta toimii parhaiten. Tota vetää ohuina kerroksina päälle puolen tunnin välein n. 5 kertaa, niin pitäis vettyä hyvin. Liisteri auttaa siihen, ettei vesi valu, mut muuten aika turhaa, tolla sumuttimella ei pitäis valumisen olla ongelma. Fairy rikkoo pintajännityksen vedestä, eli periaattees se vois imeytyä nopeemmin, mut en tiedä. Jos ei oo maalattu päälle, niin pelkkä vesi riittää, sitä vaan pitää laittaa tosiaan paljon. Jos taas on maalattu päälle, niin sit ei auta kuin taltta ja vasara.

5577paineruiskupullo.jpg

Tollanen siis se pullo, et sinne saa kunnon paineen sisälle.