Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,211,109 views

Daniel Braun

Posts: 1,626

#1401 • • Daniel Braun wednesday?
Mä olen käsittäny että eri maalien maalaaminen toistensa päälle on enemmälti lähtöisin siitä että toiset maalit eivät vain pysy toisten maalilaatujen päällä niin hyvin tms.
Esim akrylaattimaalit öljypohjaisten etc...
Siis jos isosta pinnasta on kyse...
Mut joku ammattilainen vois valaista asiaa enemmän.
kotivalo

Posts: 190

#1402 • • kotivalo
Huone alkaa olla kunnossa, parit listat vielä paikalleen, niin jees! Keittiön lattia on kans jo tehty, laminaattia kuten huoneessakin. Kylppäriremontti ois kai sit seuraava, ja sen jälkeen keittiön kaapistot...
Jone

Posts: 8,258

#1403 • • Jone Archibald Haddock

_samppa, 6.4.2008 10:27:
Kerrotko kysyttyäsi, mitä frendisi oli mieltä. Olisi mukava tietää
ammattilaisen näkemys asiaan...



Näkemys oli:

"Jätkät hei, on niitä kiiltäviä lateksimaalejakin. Ei döfää ja tulee halvemmaksikin."
Amuck

Posts: 2,396

#1404 • • Amuck dub-i-dub

Jone, 4.4.2008 15:53:
Seinämaalauksesta alla luonnos.


Aika pirtsakka.

Miten tuon toteutus käytännössä tapahtuu? Sabluuna? Suoraan käsivaralla seinään? Villevaavun kuvista tutuksi tullut heijastaminen?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Jone

Posts: 8,258

#1405 • • Jone Archibald Haddock

2la, 7.4.2008 10:43:
Aika pirtsakka.

Miten tuon toteutus käytännössä tapahtuu? Sabluuna? Suoraan käsivaralla seinään? Villevaavun kuvista tutuksi tullut heijastaminen?



Seinän materiaalista johtuen teippailut ja kalvottamiset joutuu jättämään väliin, mutta kuva heijastetaan tosiaan piirtoheittimellä seinään ja maalaus tapahtuu siveltimillä & pensseleillä vapaalla kädellä. Passaa meille hyvin, koska kummatkin kaipaavat toisinaan duuneista hetken "luovaa taukoa" ja sinä aikana tota voi aina sitten työstää eteenpäin.
Peppermint

Posts: 325

#1406 • • Peppermint
Remontti on nyt loppusuoralla, ja viihdyn uudessa kämpässä paremmin kuin hyvin *pihkassa*

Jos joku muuten tarvii non woven-tapettiliimaa, multa löytyis useampi litra!

Täytyy kyllä kehua Ikeaa, ennen mulla on ollut jotenkin nihkeä suhtautuminen siihen kauppaan, mutta nyt olen saanut sieltä kyllä vain hyvää palvelua eikä ostoksissakaan ole valittamista. Hankin pax malm-liukuovikaapin (joka ei ollut muuten mitenkään mahdoton koota), toisessa 100 cm ovista se pyörä jonka päällä ovi rullaa, on jotenkin viallinen, ja ovi lonksuu. Kysyin ensin varaosana, mutta kun pelkkää pyörää ei saa, koko ovi joudutaan vaihtamaan. Ikea lupasi toimittaa uuden oven kotiin saakka ja ottaa samalla vanhan mukaansa. Kaikki tämä ilman kitinää ja valitusta ++

--
Oldschool, baby

Zapa

Posts: 1,393

#1407 • • Zapa Mr Wrangler

Peppermint, 7.4.2008 11:11:
Remontti on nyt loppusuoralla, ja viihdyn uudessa kämpässä paremmin kuin hyvin *pihkassa*



Mitämitä, muka listatkin kiinni *nauru*
Peppermint

Posts: 325

#1408 • • Peppermint
^ On on *enkeli* (paitsi olkkarista)

--
Oldschool, baby

Rocca

Posts: 3,064

#1409 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Noniin nytten ku tuli harjoteltua oman yksiön remontointi lattiasta kattoon niin on hyvä aloittaa uusi kohde näin kesää vasten.

vanhasta asunnosta muutama kuva: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Rocca_&album_id=1774299

uuten asuntoon saadaan avaimet 20.4 ja sitten alkaa lattiasta kattoon remontoini... 3h+k, 79m2..
vaikka ammatikseen teenkin remontteja niin nytten osaa jo arvioida aika hyvin noi hinnat materiaaleille ton entisen yksiön johdosta! (töissä ei tarvitse miettiä hintoja) omaksikin iloksi voisi tästä isommasta projektista pitää kuva kokoelmaa ja samalla pastee niitä tähän topicciinkin!!

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

r2d2

Posts: 286

#1410 • • Edited r2d2 Droid from Naboo

Jone, 5.4.2008 22:58:
---
_samppa, 5.4.2008 17:17:
En tiedä pitävätkö mun tiedot maaleista paikkaansa,
mutta mun ymmärryksen mukaan eri maalityyppien
sekoittamista ei yleensä suositella. Akryylillä voinee
maalata öljymaalin päälle paremmin kuin toisinpäin.

Miksi ette käytä kiiltävää ja himmeää akryylimaalia?

---


Lähtökohtaisesti mä en näe mitään ongelmaa siinä että noi vetää eri maalityypeillä kunhan pohja on saanut kunnolla kuivaa, mutta pitää kysyä asiasta vielä maalari-ystävältä. Pääpointti on kuitenkin se, että pohja on himmeä ja varsinainen kuvitus pomppaa seinästä ulos vähän enemmän kiiltävänä.



Lateksin päälle voi maalata vain lateksilla. Öljymaalin päälle käy sekä öljy että lateksi. Tuollaisessa kuviossa tulee siis ongelmia ja se on kemiaa ja fysiikkaa. :)

Tässä vähän:
http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/aineistot/maalit/sideaine.htm
Enempää en kemiaan ja fysiikkaan tuossa kohdin jaksa mennä. No kyse on työskentelykohteen ja sisätilan maalauksesta, joten eiköhän se routa aja porsaat kotiin... *hih*


R2D2
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1413 • • Kon-tiki The Unsinkable

sapeli, 17.4.2008 10:16:
Tämmöset ois hienoja kotiin tai miksei bileisiinkin:
http://www.cybertex.fi/index-2.html



Varsinki toi vanha purjelaiva merellä -kuvio on sen verran kitschinen, että se olis neonvalaisevana yhtä aikaa pelottava ja hypnoottinen ällö *hikoil* en omaan kotiini ottais, mutta joku hullunkiilto siinä säväyttää, ei voi mitään!
LadyInRed

Posts: 83

#1414 • • LadyInRed
En tiedä onko tälle kysymykselle joku oikeampi triidi, mutta kokeilen tätä kun mulla on kuitenkin keittiörempasta kyse. Tietääkö kukaan mitä tarkkaan ottaen tekee LG:n side-by-side jääkaappipapkastimen vedensuodatin? Ostin ko. laitteen ja mukana ei tullut vedensuodatinta vaikka se asennusohjeessakin mainitaan. LG:n edustajan mukaan suodatinta ei tarvita Suomessa koska meillä on niin hyvälaatuinen vesi ja siksi sitä ei tule laitteen mukana. Se kuulemma puhdistaa vain näkyviä epäpuhtauksia.. Aion laittaa tiedustelua suoraan valmistajalle, mutta päätin ensin kokeilla tietääkö kukaan täällä asiasta mitään *hymy*
ville

Posts: 3,780

#1415 • • ville olen oikeasti ujo
Se tekee vedestä puhtaampaa, ei muuta. Esim meillä oli ennen putkiremonttia 50v vanhat putket ja vesi oli sen takia välillä rusehtavaa. Tuo suodatin imi paskat ja jääkaapin kautta otettu vesi oli aina puhdasta. Nyt remontin jälkeen tuota suodatinta ei välttis tarvii.

Suomessa sen hyöty on siten aika kyseenalainen. Ulkomailla tuolle on tarvetta, sillä jos vettä ei suodata, tulee jääpaloistakin ylimääräinen "päällikerros" drinkkiin.

Meillä on kyllä tälläkin hetkellä käytössä tuo suodatin ja satunnaisesti siitä on lähinnä visuaalista hyötyä. Suodattimen arvo on muistaakseni joku 50e eli aika paljon.
LadyInRed

Posts: 83

#1417 • • LadyInRed
Kiitos Ville *hymy*

Eli siis suodatinta ei välttämättä tarvitse, asun kuitenkin viisitoista vuotta vanhassa talossa joten veden laatuun ei vaikuta myöskään vanhat putket tms. Lähempänä satasta on kuulemma suodattimen hinta ja tottakai olen valmis sen maksamaan jos siitä oikeasti on jotain hyötyä. Turha maksaa jos ei ole, keksin helposti sillekkin rahalle muuta käyttöä.
phear

Posts: 804

#1418 • • phear <X>
Tänään pitäis käydä ostamassa parkettia. Onko sitä yhtä helppo asentaa kuin laminaattia? Mitä muuta pitäisi huomioida parkettia ostaessa?

Yläkerta alkaa näyttää jo asuinkelpoiselta vähitellen.
ville

Posts: 3,780

#1419 • • ville olen oikeasti ujo

phear, 21.4.2008 15:15:
Tänään pitäis käydä ostamassa parkettia. Onko sitä yhtä helppo asentaa kuin laminaattia? Mitä muuta pitäisi huomioida parkettia ostaessa?

Yläkerta alkaa näyttää jo asuinkelpoiselta vähitellen.



Asensin joku aikaa sitten pikkuveljelle laminaattia ja yhteen juttuun kiinnittäisin huomiota:

Osta laadukasta tavaraa, jossa runko on kunnon puuta. Jos ostat halpaa paskaa, parketti ei kestä "paukutusta" ts. pontteja ei voi löydä voimakkaasti yhteen. Jos ei voi löydä voimakkaasti yhteen, pontti ei kiinnity kunnolla jolloin parketti elää enemmän, pitää enemmä ääntä ja väleihin voi mennä paskaa, jolloin saumat näkyy pahemmin.

Bonusta voi myös olla ponttien vaha, jolloin kosteus ei pääse väleihin niin helposti.

Halvalla ei saa hyvää... lattiaa katsoo niin monta vuotta, että osta suosiolla laadukasta tavaraa.
phear

Posts: 804

#1420 • • phear <X>

ville, 21.4.2008 15:35:
Halvalla ei saa hyvää... lattiaa katsoo niin monta vuotta, että osta suosiolla laadukasta tavaraa.



No tarjoustavaraahan mä tietty olen ostamassa. Ei vaan pysty maksamaan yli 30e/neliö, kun neliöitä on yli 30.

Pitäisköhän sitä sittenkin ostaa vaan laminaattia.