Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,211,211 views

Jinx

Posts: 2,615

#1381 • • Jinx Superfeminine
Uus lipasto on hakusessa.

--
Pyllykkä

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1382 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Vivo, 16.2.2008 12:42:
Rakensin viime kesänä sängyn itelleni koivuvanerista:



on melkoisen tyylikäs muuten *joo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Impezki

Posts: 229

#1383 • • Impezki SESSIONS2

Peppermint, 4.3.2008 15:14:
Impezkillä on melkoisen viileä makuuhuone *hihu*



Joo, ideana tosiaan oli että tunnelma pitää olla viileä ja rauhoittava, eli sinistä.
Ja ton seinän väriä tuli valkattua pitkään, ja loppujen lopuksi siitä tuli ehkä hieman tumma. Mutta vielä pahempi efekti oli kun oli maalannut seinän ja ei mitään muuta huoneessa niin sillon tosiaan tuli vähän semmonen "oho" olo. Mutta nyt näyttää paljon asiallisemmalta kun on muu värimaailma ja siniset lamput paikallaan.
Fakiiri

Posts: 462

#1384 • • Edited Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.
Tästä vuokraluukusta ei saa viihtyisää vaikka kuinka yrittäisi. Esimerkiksi lattiat ovat ruskeaa muovimattoa jonkinmoisella ruutukuvioinnilla (noihin ruutuihin keräänty vain kaikki lika). Lattiat ja seinät siis samat kuin 60-vuotta sitten. Seinät kermanväriset, ruskea lattia ja kaikki omat huonekalut , verhot yms. valkoista ja mustaa *poks* Lisäksi eteisen seinä on maalattu pinkiksi *tirsk*

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

remotion

Posts: 5,283

#1385 • • remotion nostatus guru
Vivo, hieno tuo sinun sänkysi!
Itse tekisin tuohon vielä päätyihin tuosta tummasta/mustasta puusta vähän reunaa, sopisi hyvin tuon yläosan musta-valkoiseen teemaan ja toisi vähän muhkeata platform meininkiä.

Impezki, sulla kans kivan näköstä luukkia, itsellä kans makuu osasto hyvin sininen +tarvittaessa koko kämppä valoilla...
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1386 • • Kon-tiki The Unsinkable

Fakiiri, 4.3.2008 20:31:
Tästä vuokraluukusta ei saa viihtyisää vaikka kuinka yrittäisi. Esimerkiksi lattiat ovat ruskeaa muovimattoa jonkinmoisella ruutukuvioinnilla (noihin ruutuihin keräänty vain kaikki lika). Lattiat ja seinät siis samat kuin 60-vuotta sitten. Seinät kermanväriset, ruskea lattia ja kaikki omat huonekalut , verhot yms. valkoista ja mustaa *poks* Lisäksi eteisen seinä on maalattu pinkiksi *tirsk*



Ei kyl ihan parhaudelta kuulosta, mutta kuvia asunnosta näkemättä tässä neuvo: jos oma jaksamisesi tai vuokranantaja eivät salli seinien maalaamista sopimaan paremmin sun omien huonekalujen väreihin, ehdotan että yrität "koota värejä yhteen". Siis liudennat omien huonekalujen ja niitä ympäröivien seinien värieroja tekstiileillä. Esim. kun lattia on ruskea ja sohva vaikka musta, yrittäisit löytää sohvalle samantyylisiä ruskeita tai kermanvaaleita tyynyjä tai huopia kuin mitä seinät tai lattia on.

Sisustuksessa ylipäätään ei ole tarkoitus, että joka ainoa esine ja pinta olisivat todella "wau", koska muuten tavarat ja materiaalit helposti riitelevät keskenään, vaan että esineet ja materiaalit yhdessä muodostavat itseä miellyttävän kokonaisuuden. Eli vaikka jotkut tekstiilit olisivat oman makusi vastaisia, ne vähentäisivät sisustuksen riitasointuja kokonaisuutena.
ville

Posts: 3,780

#1387 • • ville olen oikeasti ujo

Peppermint, 4.3.2008 15:14:
Impezkillä on melkoisen viileä makuuhuone *hihu*

Mullakin on remppa käynnissä. Seinäpinnat ja kaapistot uusiksi. Lattia on vanha parketti jolle en tässä vaiheessa ehkä tee mitään.

Kymysys: miten tuollaiset halogeenivaijeri-hässäkät laitetaan kattoon? Haluaisin sellaiset olkkarin kattoon. Tällä hetkellä katossa on joku ihmeellinen kanta jossa on 2 hehkulamppua, sähköjohdot kulkee pintaa pitkin jonnekin seinän uumeniin (jota en aio avata).



Sun katossa on tällä hetkellä lamppu, joka on kytketty tod näk sokeripalaan. Sokeripalassa on kaksi tai kolme johtoa.

Kun ostat tuollaisen halogeenivalon, saat muuntajan. Tässä muutajassa on sisällä samalla tavalla sokerpala jossa kaksi tai kolme johtoa.

Siten sun pitää kytkeä ne katosta tulevat 2 tai 3 johtoa siihen muuntajaan. Valitset vaan parempikuntoisen sokeripalan ja liität johdot yhteen.

Väriestä pitää muistaa seuraavaa:

Kelta/vihreä on maadoitus. Kelta/vihreän johdon saa kytkeä vain ja ainostaan toiseen maadoitusjohtoon. Jos sulla on vain muuntajassa keltainen/vihreä ja katossa sellaista ei ole, et voi tätä väriä kytkeä.

Ne muut värit on yleensä musta ja sininen. Periaatteessa nämä voi kytkeä miten päin vaan, mutta samoja värejä kannattaa suosia.

Ja aina muista kytkeä sähkö pois keskuksesta. 230v ei tunnu kivalta.
Fakiiri

Posts: 462

#1388 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.

Kon-tiki, 5.3.2008 09:45:
Clip



Tarkoitus olisi maalata tai tapetoida seinät uudestaan ja eteisen pinkki tulisi vaihtumaan tummanpunaiseksi. Yksiössä ei vaan ole paljon tilaa joten se tarkoittaisi että tapetoinnin ajan joutuisi nukkumaan sohvalla.

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

Kon-tiki

Posts: 1,936

#1389 • • Kon-tiki The Unsinkable

Fakiiri, 5.3.2008 11:01:
---
Kon-tiki, 5.3.2008 09:45:
Clip

---


Tarkoitus olisi maalata tai tapetoida seinät uudestaan ja eteisen pinkki tulisi vaihtumaan tummanpunaiseksi. Yksiössä ei vaan ole paljon tilaa joten se tarkoittaisi että tapetoinnin ajan joutuisi nukkumaan sohvalla.



Siitä se kämpän kaunistus lähtee ja tekstiileillä loput (esim. meillä just kundikaveri oli se joka teki aloitteen, että olkkariin olis kiva saada iso tyyny tai kaksi, kun niitä vasten on niin mukava makoilla. Niinpä näyttää olevan *nauru*)
Peppermint

Posts: 325

#1390 • • Peppermint
OK täytyy yrittää olla saamatta sähköshokkia. Oon kyllä ennenkin laittanut lamppuja kattoon ja juurikin sokeripaloihin, mutta nuo uuden paikan valoratkaisut on mun mielestä hiukan outoja. Mun mielestä siellä ei varsinaisesti oo sokeripalaa, mutta täytyy tutkia asiaa. Makuuhuonessa taas ei oo kattolamppua tällä hetkellä ollenkaan *ding*

Katto (ja seinätkin) on kipsilevyä, uskaltaako siihen tuommoisia ruveta kiinnittämään?

Yks ongelma lisää nousi eilen: haluan kamalat verhokiskot pois seinästä, mutta miten ihmeessä mä pääsen niihin ruuveihin käsiksi, kun sinne seinän ja kiskoa suojaavan levyn väliin ei ruuvimeisseli mahdu (tilaa on n. 5 cm)?


Fakiiri, 5.3.2008 11:01:
---
Yksiössä ei vaan ole paljon tilaa joten se tarkoittaisi että tapetoinnin ajan joutuisi nukkumaan sohvalla.



Eihän tapetoinnissa kauaa mene, päivä korkeintaan? En voi tarpeeksi suositella easyup-tapetteja! Niissä siis liima maalataan seinään ja kuiva tapetti asetellaan suoraan rullasta seinään. Kuviot on helppo kohdistaa ja muutenkin tapetointi käy ihan vihellellen *hihu*
Ainakin borås ja eco tapeteissa on paljon easyup-malleja.

--
Oldschool, baby

Fakiiri

Posts: 462

#1391 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.
Juu kyllähän tuo päivässä menisis jos vanhat tapetit irtoavat helpolla. Ongelmia tuottavat listat. Listat ovat harmaata muovia ja näiden listojen sisällä kulkee huoneiston sähkökaapelit. Kaikkea ne 60-Luvulla keksii. Täytyy miettiä mitä noille tekisi.

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

twumpy

Posts: 94

#1392 • • twumpy
Käytin sokerinpaloja kiinnitellessäni läppäriä valaistukseen. Toimi yllättävän hyvin.
Peppermint

Posts: 325

#1393 • • Edited Peppermint
Munkin remonttikohteessa on muovilistat. Ja ovissa muovikarmit. Järkyttävää! *toktok*
Eiköhän ne listat voi repiä silti irti vaikka siellä sisällä sähköjohdot meneekin? Mulla näytti ainakin olevan johdot kuitenkin nipulla seinässä kiinni.

stump, 5.3.2008 14:30:
Käytin sokerinpaloja kiinnitellessäni läppäriä valaistukseen. Toimi yllättävän hyvin.



Itse käytän otsalamppua.

--
Oldschool, baby

Peppermint

Posts: 325

#1394 • • Peppermint
Kröhöm, verhokisko-ongelma ratkaistu. Piti vaan ruuvailla muita ruuveja ensin että pääsi käsiksi niihin isompiin...

Tänään täytyy käydä katsomassa, mitä ideoita saa kauppojen tapettivalikoimasta.

--
Oldschool, baby

MissKoo

Posts: 1,289

#1395 • • MissKoo
Elikkäs, olen ostanut (tai juuri ostamassa) aivan ihanan asunnon, mutta jotta mikään ei olisi täydellistä, pitää siihen ennemmin tai myöhemmin remontoida kylpyhuone. Koska kyseessä on lähemmäs sata vuotta vanha talo, on wc/kylppäri tehty vanhaan komeroon ja pienihän se on kuin mikä ja muutenkin remontin tarpeessa.

Suunnitelmana olisi rakentaa toiseen isoon komeroon erillinen suihku ja tämä nykyinen wc/suihku pitää pelkkänä wc:nä. Jo pelkästään tämän päivän aikana olen saanut hienosti infoa ja hommahan nyt lähtee siitä liikenteeseen, että haen niitä pohjapiirustuskuvia Helsingin kaupungin arkistosta, koska isännöitsijällä niitä ei ole. Sen jälkeen tarvitsisin jonkun hienon ja ihmeellisen ja osaavan ja HALVAN ihmisen piirtämään rakennuslupaa varten kuvat.

Ilmottautua saa, apua tarvitsen ja tottakai siitä myös maksan *joo* Haen arkistosta kuvia ensi viikon jälkeen, kunhan saan muuton vanhasta asunnosta hoidettua kunnialla *hymy*

Muutenkin, otan vastaan edukkaita tarjouksia koko remontin hoitamisesta *vink* *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#1396 • • Edited Jone Archibald Haddock
Laajennan topikin koskemaan kodin lisäksi nyt muita pimpattavia tiloja, koska varmaan monet muutkin istuvat päivänsä sellaisille hoodeilla, joiden ulkoasuun ja viihtyisyyteen pääsee itse vaikuttamaan.

Muutettiin Kallen (Klubbarin Days) kanssa yhteen tossa vähän yli kuukausi sitten. Tai no okei, vuokrattiin yhteinen työtila ja työn tekemisen ohessa kaiken aikaa heitellään toisillemme sisustusideoita. Tarkoituksena on saada tästä kahdestakymmenestä neliöstä taivasta niin viihtyisä kuin mahdollista ja projekti onkin jo aloitettu.

toimisto001.jpg
Toimiston "loungepääty" aka. kasa roskaa

toimisto002.jpg
Nurkassa on nojatuoli jos oikein tarkasti katsoo

toimisto003.jpg
Keittiökulmaus

toimisto004.jpg
Työasemat

toimisto005.jpg
Tällekin pitäis tehdä jotain pientä pintaremonttia.

-

Huone oli alunperin hernerokan värinen ja heti kärkeen seinät vedettiin tylysti valkoiseksi. Sen jälkeen on hankittu kiiltävät musta pöytätasot työpöydille ja keittiönurkkaan. Huoneen väreinä tullaan käyttämään mustaa, valkoista ja punaista. Työasemien viereiselle toiselle päätyseinälle tulee maalaus, johon tulee puu ja korppeja. Korppiteemalla mennään muuallakin, koska se tulee myös toimiston logoon mukaan.

Tää toimikoon nyt aloituspostauksena tälle proggikselle. On itsekin hauskaa seurata millainen lopputulos tulee lopulta olemaan, mutta ainakaan niitä ideoita ei tosiaan puutu. *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#1397 • • Jone Archibald Haddock
Seinämaalauksesta alla luonnos.

toimisto006.jpg

Punaiset osat lateksimaalilla, mustat kiiltävällä öljypohjaisella.
_samppa

Posts: 89

#1398 • • _samppa

Jone, 4.4.2008 15:53

Punaiset osat lateksimaalilla, mustat kiiltävällä öljypohjaisella.



En tiedä pitävätkö mun tiedot maaleista paikkaansa,
mutta mun ymmärryksen mukaan eri maalityyppien
sekoittamista ei yleensä suositella. Akryylillä voinee
maalata öljymaalin päälle paremmin kuin toisinpäin.

Miksi ette käytä kiiltävää ja himmeää akryylimaalia?

--
pleasure little treasure

Jone

Posts: 8,258

#1399 • • Jone Archibald Haddock

_samppa, 5.4.2008 17:17:
En tiedä pitävätkö mun tiedot maaleista paikkaansa,
mutta mun ymmärryksen mukaan eri maalityyppien
sekoittamista ei yleensä suositella. Akryylillä voinee
maalata öljymaalin päälle paremmin kuin toisinpäin.

Miksi ette käytä kiiltävää ja himmeää akryylimaalia?



Lähtökohtaisesti mä en näe mitään ongelmaa siinä että noi vetää eri maalityypeillä kunhan pohja on saanut kunnolla kuivaa, mutta pitää kysyä asiasta vielä maalari-ystävältä. Pääpointti on kuitenkin se, että pohja on himmeä ja varsinainen kuvitus pomppaa seinästä ulos vähän enemmän kiiltävänä.
_samppa

Posts: 89

#1400 • • _samppa

Jone, 5.4.2008 22:58:
---
Lähtökohtaisesti mä en näe mitään ongelmaa siinä että noi vetää eri maalityypeillä kunhan pohja on saanut kunnolla kuivaa, mutta pitää kysyä asiasta vielä maalari-ystävältä. Pääpointti on kuitenkin se, että pohja on himmeä ja varsinainen kuvitus pomppaa seinästä ulos vähän enemmän kiiltävänä.



Kerrotko kysyttyäsi, mitä frendisi oli mieltä. Olisi mukava tietää
ammattilaisen näkemys asiaan...

Tuon pointin kiillosta ymmärsinkin, kun olen mietiskellyt aikoinaan
samanlaiseen tekniikkaan pohjaavaa ideaa omaa kämppää rempatessa.
Jätin sitten homman laiskuuttani toteuttamatta, joten tällaista hypoteettista
keskustelua enempää mulla ei ole aiheeseen tarjota :/.

--
pleasure little treasure