Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,210,521 views

ville

Posts: 3,780

#921 • • ville olen oikeasti ujo

Oliwer, 17.10.2006 21:51:
Tyylikkään näköinen kyllä. Ja sopii hyvin laitteisiin ja kämpän muuhun värimaailmaan. *joo*
Onko tuon hifitason alla pyörät helpottamassa siivousta / siirtelyä, vai onko joku muu jalkaratkaisu?



Tnx :)

Tällä hetkellä alla on pähkinäiset telineet, etsinnässä sopivan korkuiset kumipyörät jotka ei naarmuta parkettia. Jos joku tietää hyvän paikan niin kiitollisena otetaan tieto vastaan :)
Jaques

Posts: 1,390

#922 • • Jaques HUGC / So Nice!
Tänään hakemaan loput uudesta pähkinä-laminaattilattiasta. Eikä ollu pahan hintanen. Koko kämpän lattia (noin 60m2) laminaatit ja muovit yht. noin 650.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Jaques

Posts: 1,390

#923 • • Jaques HUGC / So Nice!

ville, 18.10.2006 12:24:
---
Oliwer, 17.10.2006 21:51:
Tyylikkään näköinen kyllä. Ja sopii hyvin laitteisiin ja kämpän muuhun värimaailmaan. *joo*
Onko tuon hifitason alla pyörät helpottamassa siivousta / siirtelyä, vai onko joku muu jalkaratkaisu?

---


Tnx :)

Tällä hetkellä alla on pähkinäiset telineet, etsinnässä sopivan korkuiset kumipyörät jotka ei naarmuta parkettia. Jos joku tietää hyvän paikan niin kiitollisena otetaan tieto vastaan :)



Tarkista teollisuus Etolasta Hertsikasta. Siel pitäs olla ihan hyvät perus kumipyörät. Mä olen menos tänään sinne niin voin katella mitä löytyy jos haluut. Minkä kokoiset??

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

ville

Posts: 3,780

#925 • • ville olen oikeasti ujo

Jaques, 18.10.2006 12:47:
Tarkista teollisuus Etolasta Hertsikasta. Siel pitäs olla ihan hyvät perus kumipyörät. Mä olen menos tänään sinne niin voin katella mitä löytyy jos haluut. Minkä kokoiset??



Nyt tason korkeus lattiasta on varmaan joku 8cm. Tota alemmaksi ei oikein voi mennä jotta alle mahtuu jatkojohtojen päät, mutta toisaalta ei saisi paljoa kasvaakaan. Ideaali varmaan olisi 8-10cm. Kaikista tiedoista olisin äärimmäisen kiitollinen :)
ville

Posts: 3,780

#926 • • ville olen oikeasti ujo

OlliS, 18.10.2006 13:03:
Ja heti täällä ;)

ei sul kauaa kestänyt :D



About 3 h :D


Katotaan josko sitä itsekin jossain vaiheessa jotain kuvia laittais.
Tänään muuten lähtee ne genelec 8020 hankintaan :)



Kokeile vielä kuunnella onko bassossa rankasti eroa 8020 ja 8030 välillä... vaikka kyllähän sä voit vetää signaalin vielä erikseen subille jos tarvetta löytyy :)

Ja muista ostaa samalla seinäkiinnikkeet jotta saadaan sun seinät täyteen reikiä =)
Kon-tiki

Posts: 1,936

#927 • • Kon-tiki The Unsinkable

Oliwer, 17.10.2006 21:51:
---
hrdkvr

jos asentaa laminaattia/parkettia on pistää pienempää piuhaa listan alle, kun se 1cm rako kuitenkin siihen on jäänyt
---


Mä kyllä suosittelisin jättämään sen 10mm elämisvaran laminaatin ja seinän välissä tyhjäksi.



Kasvunvaraa pitää jättää laminaattiin, oikeasta parketista puhumattakaan. Me asennutettiin vajaa puolitoista vuotta sitten parketit ja samaan syssyyn laitettiin toinen lafka vetämään welhon kaapelit olkkarin nurkasta kaikkiin huoneisiin (niin toimii sekä telkkarit että tietokone kaikissa huoneissa tarvittaessa). Parkettifirma kaiversi kapean lattialistan sisäpuolta sen verran, että kaapeli meni sen taakse eikä seinän ja parketin väliin ja hyvin kupruttomalta lattia näyttää edelleen.

Firma otti rahat ja häippäsi ennen kynnysten asentamista, mutta bf:n asentamien kynnysten alle kaapeli mahtui hyvin, kun lattiapinnoitteiden välit ovat niissä kohtaa vielä enemmän kuin se sentti.
parrot

Posts: 9

#928 • • parrot
Haluaisin makuuhuoneen yhden seinän ikäänkuin raakabetonin näköiseksi. Osaisiko kukaan neuvoa, voiko tällaisen efektin (väri, karkea pintastruktuuri) saada aikaan jollakin järkevällä tavalla eli esim. maalilla & jollain karkealla tasoitteella? Oikeaa betonia en ajatellut alkaa seinään läiskiä *hih*

Pitääkin muuten jakaa kiitosta tassä topikissa aktiivisesti kirjoittaville: älyttömän monta hyvää neuvoa toisinaan hermoja raastavaan kaksiomme remonttiprojektiin olen löytänyt nimenomaan täältä *aplodit*
Jaques

Posts: 1,390

#929 • • Edited Jaques HUGC / So Nice!

parrot, 25.10.2006 11:53:
Haluaisin makuuhuoneen yhden seinän ikäänkuin raakabetonin näköiseksi. Osaisiko kukaan neuvoa, voiko tällaisen efektin (väri, karkea pintastruktuuri) saada aikaan jollakin järkevällä tavalla eli esim. maalilla & jollain karkealla tasoitteella? Oikeaa betonia en ajatellut alkaa seinään läiskiä *hih*

Pitääkin muuten jakaa kiitosta tassä topikissa aktiivisesti kirjoittaville: älyttömän monta hyvää neuvoa toisinaan hermoja raastavaan kaksiomme remonttiprojektiin olen löytänyt nimenomaan täältä *aplodit*



Suosittelen että käytät karkeeta seinäsilotetta. Mikä matsku on seinällä tällä hetkellä??

http://www.tikkurila.fi/pdf/Tikkurilan_presto-tasoitteet.pdf

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

mr.a

Posts: 2,098

#930 • • mr.a
moi!

hyvä matsku just tohon tarkoitukseen on antiikkilaasti. saa ihan rautakaupoista. duunasin juuri frendille eteisen seinät sillä ja tuli oikeesti todella hyvän näköinen. rautakauppiaat neuvoo ja opastaa mutta ton mäskin levittäminen on todella iisiä, se kuivuu nopeasti ja on päällemaalattavissa.

duunattiin mm unelmakämpän aikohin meidän pikkuvessan seinät tolla laastilla ja kyseisestä episodista heltisi sen osakilpailun voitto. ;)
parrot

Posts: 9

#931 • • parrot
Kiitoskiitos vinkeistä! Pitääkin tsekata sekä tuo Presto-tasoite että antiikkilaasti. Makkarin seinät ovat tällä hetkellä ihan tasaiseksi rapattuja ja maalattu mattavalkoiseksi, mutta tulin siihen tulokseen että jotain vähän persoonallisempaa ja vähemmän "siloiteltua" olisi keksittävä.

Aikaa oikean tasoitematskun löytymiseen tässä jonkin verran onkin, sillä parhaillaan ohjelmassa on keittiön remontointi. Kaappien kiinnittäminen 50-luvun murenevaan kanankakkatiiliseinään on sekin osoittautunut odotettua haasteellisemmaksi, mutta eiköhän ne vielä ylös saada vinssattua.
ville

Posts: 3,780

#932 • • ville olen oikeasti ujo

parrot, 25.10.2006 12:57:
Aikaa oikean tasoitematskun löytymiseen tässä jonkin verran onkin, sillä parhaillaan ohjelmassa on keittiön remontointi. Kaappien kiinnittäminen 50-luvun murenevaan kanankakkatiiliseinään on sekin osoittautunut odotettua haasteellisemmaksi, mutta eiköhän ne vielä ylös saada vinssattua.



Jos mahdollista, kannattaa laittaa kaappien alle lista, jonka päällä kaapit "lepäävät". Tämän lisäksi vielä ylhäältä kiinni niin ei taatusti tule ongelmia :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#933 • • hrdkvr KURGO

mr.a, 25.10.2006 12:10:
moi!

hyvä matsku just tohon tarkoitukseen on antiikkilaasti. saa ihan rautakaupoista. duunasin juuri frendille eteisen seinät sillä ja tuli oikeesti todella hyvän näköinen. rautakauppiaat neuvoo ja opastaa mutta ton mäskin levittäminen on todella iisiä, se kuivuu nopeasti ja on päällemaalattavissa.

duunattiin mm unelmakämpän aikohin meidän pikkuvessan seinät tolla laastilla ja kyseisestä episodista heltisi sen osakilpailun voitto. ;)



siitä tulikin tosi magee..

mites toi levitystekniikka? muistaakseni siin pinnassa oli jotain pyörökuvioo..vai oliko? vai levitittekö sen vaan tasasesti lastalla?

--
-keep it hard-

Avatar
#934 • • kimi_ Guest
Pitäis päästä lasikuitutapeteista eroon ja mielellään saada ne kokonaan irti seinistä. Onkohan kellään vastaavasta projektista kokemusta ?

Tämänhetkinen ajatus olis vetää hiomakoneella pinta rikki ja kastella se jollain liimanpoistoaineella.
hrdkvr

Posts: 3,929

#935 • • hrdkvr KURGO

parrot, 25.10.2006 12:57:

Aikaa oikean tasoitematskun löytymiseen tässä jonkin verran onkin, sillä parhaillaan ohjelmassa on keittiön remontointi. Kaappien kiinnittäminen 50-luvun murenevaan kanankakkatiiliseinään on sekin osoittautunut odotettua haasteellisemmaksi, mutta eiköhän ne vielä ylös saada vinssattua.



meil oli sama juttu..

eli ekaks mitat ja vatupassil viel varmuuden vuoks tsekkaus ja viiva kynällä seinään..
jos sulla on tavallisia 60x60 tai 35x60 tai isompia kaappeja.. kantsii tosissaan joku puulista tai lauta ruuvvaa seinään sen viivan kohdalle..

varaa paljon erilaisia ruuvveja ja varmuuden vuoksi monia erillaisia proppuja ja kulmakiinnikkeitä( en nyt tiedä oikeaa nimeä mutta sellainen metallinen 90 asteen kulmassa oleva lattaratapätkä jossa molemmilla puolilla reikiä ruuvikiinnitystä varten)

vähä tän näköinen

bp-kulmakiinnike.jpg



NIMITTÄIN noissa kananpaskaseinillä on tapana murentua ja aina siis kiinnitys haluamaasi kohtaan ei onnistu..joskus isompi proppu + kaikki stuffmenetelmät voi auttaa mut silti tekisin viel esim keskelle kaappia ylös viel omat reijät niin et varmasti tulee tukeva ruuvvi piteleen kaappia ylhäällä

meidän isoin kaappi jossa oli myös kaikki lautaset yms lasitavarat..arviolta 50 kg tavaraa pysyy hyvin nyt seinässä.. se on kiinnitetty varmaan norm 2+2 ruuvii + 2 omaa viritelmää..

--
-keep it hard-

parrot

Posts: 9

#936 • • parrot
Mites muuten tuon antiikkilaastin levitys onnistuu maalattuun seinään tai lähinnä pysyykö se seinässä? Ainakin tämä http://www.fescon.fi/index.asp kuuluu vaativan imukykyisen alustan ja sitähän ei maalattu seinä enää ole.

Keittiön kaappeja yritämme nyt kiinnittää tämäntyyppisillä laajenevilla pulteilla, 184502-expansion-bolt.gif jotka siis laajenevat kärkiosastaan neljään suuntaan mutteria kiristettäessä. Niillä pitäisi kuulemma pysyä kaapit kiinni vaikka minkälaisissa pahviseinissä. Toivotaan parasta. *pepsodent*

Asennuslista kaappien alareunassa on myös käytössä tässä kiinnitysvaiheessa mutta ajattelin kyllä ottaa sen irti kun kaapit ovat seinässä.
kriba

Posts: 173

#937 • • kriba Enimmäkseen Harmiton
Vasta alkumetreillä oman remonttiprojektin kanssa. Siis niin alkuvaiheessa, että itse remontti tapahtuisi vasta ensi heinäkuussa. Alan hyvissä ajoin suunnittelmaan ja katselmaan elementtejä ja miettimään toteutusta.

Kohde on 90% kylppäri, sitten on muuta pientä kuten kaappien ovien vaihtoa ja kaappien hiomista ja maalausta. Kylppäri olis aikomus ainakin laatoittaa, alkaa verenpunanen muovimatto 70-luvulta jo vähän tympiä, ja ehkä myös vaihtaa lavuaari & pönttö. Ammekkin löytyy, olen kahden vaiheilla heivaanko pihalle vai en.. pitää pohtia vielä lisää.

Netistä bongasin softan millä pystyy virtuaalisesta rakentamaan minkä tahansa huoneen huoneen omaan mittakaavaan ja asettamaan eri elementtejä kohteeseen. En ole vielä juurikaan ehtiny tyyppäämään softaa, mutta vaikuttaa lupaavalta.

Olen aikeissa hoitaa itse remontin ammattimiehen kautta, vaikka itsellä pora ja vasara ym välineet hyvin pysyykin hanskassa, on hanskat monesti vähän hukassa :)
Jaques

Posts: 1,390

#938 • • Jaques HUGC / So Nice!

kriba, 25.10.2006 14:04:

Netistä bongasin softan millä pystyy virtuaalisesta rakentamaan minkä tahansa huoneen huoneen omaan mittakaavaan ja asettamaan eri elementtejä kohteeseen. En ole vielä juurikaan ehtiny tyyppäämään softaa, mutta vaikuttaa lupaavalta.



Mikä softa?? Linkki??

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

kriba

Posts: 173

#939 • • kriba Enimmäkseen Harmiton

Jaques, 25.10.2006 14:07:
---
kriba, 25.10.2006 14:04:

Netistä bongasin softan millä pystyy virtuaalisesta rakentamaan minkä tahansa huoneen huoneen omaan mittakaavaan ja asettamaan eri elementtejä kohteeseen. En ole vielä juurikaan ehtiny tyyppäämään softaa, mutta vaikuttaa lupaavalta.


---


Mikä softa?? Linkki??



Joo eli Laattapiste RoomDesigner http://www.fi.room328.com:8080/RoomService/?Page=start.StartPage&Client=Laattapiste

Sieltä luo tunnuksen jne. Softa avautuu selaimeen. Vaatii ActiveX tuen. Toimii vain IE:llä, valitettavasti. Softa on tietty perusperus kamaa, mut antaa hiukan kuvaa mitä on duunaamas.