mayah:
---
Ana-5000:
Joo, sori siitä. Toisilla on sellasia ja ne puolustaa niitä kun ne katsoo et niitä rikotaan.
---
No ei varmaan kyse oo siitä, etteikö periaatteita sais olla tai niitä ei sais puolustaa, mut joskus vois kattoo niitä tilanteita jossa niitä rikotaan hieman pintaa syvemmälle ja miettii mistä oikeesti on ollu kyse. Ei niitä periaatteitakaan tarvii suoraviivaisesti puolustaa vaan sen takia, et on elämässään on tietyn periaatteen omaksunut. Se on ihan sama puhutaanko huumeista, abortista tai mistä tahansa periaatteen asiasta, kyllä niitäkin tilanteita voi lähestyä yksilöinä. Esimerkiks, mä vastustan huumeiden käyttöä, se on mun periaatteeni, voimakas sellainen (ja nyt puhutaan jo kuitenkin huomattavasti isommasta asiasta, kuin yks hemmetin kaks euroa) mut jos mun vaihtoehdot olis kuolla nyt tai piikittää herskaa kerran elimistööni, niin en mä sen periaatteen takia olis valmis kuolemaan. Tai jos makaisin tuskissani sairasvuoteella ja ainoo helpottava kipulääke ois kannabis, niin kyllä mä kaivaisin jo sytkäriä taskusta.
Mä kannatan tasa-arvoa ihan siinä missä sä tai Jonekin, mut joskus tulee vaan sellanen "huh-huh"-fiilis, kun teidän kanssa jostain "isommasta" asiasta juttelee. Kaikki ei oo aina niin mustavalkoista, kuin se periaate tuntuu olevan.
No, oot oikeessa tosta et tää nimenomanen instanssi oli pieni ja vähäpätöinen, suorastaan naurettavaa et kukaan kirjottaa siitä yli viittä sanaa
per se, mä vaan nään tollasetkin tapaukset ilmiöinä jotka puhuu suuremmasta ongelmasta, lähinnä ajattelemattomuudesta.
Sitäpaitsi, en mäkään täysin kunnioita tasa-arvoa.
Kyl mäkin avaan daamille oven, maksan kahvin, enkä lyö naista (paitsi tietty jos töissä on itsepuolustukseksi pakko), et tossa mielessä tääkin periaate on joustava. Noikin on ihan positiivisia asioita, mut kyl nekin kertoo siitä et oon pohjimmiltaan sitä mieltä ettei naiset saa raskaita ovia ite auki tai pärjää tappelussa.
Herrasmiesmäisyyskin on usein sitä, et asetutaan dominoivaan asemaan olemalla se, joka maksaa ruuat ja kantaa painavat esineet. Tietty naiset nauttii tästä täysin siemauksin, mut ne on osa suurempaa ilmiötä, joka itsessään on aika negatiivinen. Siks just ainakin ite terotin sitä, ettei kyse oo nyt näistä bileistä tai just tosta lipun hinnasta, vaan periaatteessa toi vaan ei oo mun mielestä niin magee juttu ku miltä se ensikosketuksella tuntuu.