Valokuvauskilpailujen sääntökeskustelu

616 posts, 31 pages, 165,965 views

Jone

Posts: 8,258

#141 • • Jone Archibald Haddock

ville:
Peruste "tää on vaan leikkiä" ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että nyt lähtökohdat ei ole kaikille samat. Ja koska kilpailussa pistetään kuvat/henkilöt paremmusjärjestykseen olisi vähintäänkin reilua että kaikilla olisi samat lähtökohdat.



Lähtökohdat ei oo koskaan kaikille samat. Lähtökohtaisesti mm. jollain ihmisillä on toisia paremmat välineet ja suurempi taito käyttää niitä.
Jone

Posts: 8,258

#142 • • Jone Archibald Haddock

Tontsis:
---
Jone:
Lähtökohdat ei oo koskaan kaikille samat. Lähtökohtaisesti mm. jollain ihmisillä on toisia paremmat välineet ja suurempi taito käyttää niitä.

---


Mutta kaikilla kai kuitenkin on aivot ja oma tietty tapansa käyttää niitä hyväksi kilpailussa?



Jea, hyvät näytit vielä yhden kohdan lisää, jossa "lähtökohdat ei oo samat."
ville

Posts: 3,780

#143 • • ville olen oikeasti ujo

Jone:
Lähtökohdat ei oo koskaan kaikille samat. Lähtökohtaisesti mm. jollain ihmisillä on toisia paremmat välineet ja suurempi taito käyttää niitä.



Totta, mutta on aivan eri asia verrata lähtökohtia näissä kahdessa:

- Laitteistot ei oo samoja: ei vaikuta millään tavalla ihmisten äänestyskäyttäytymiseen

- Nickit ei oo samoja: vaikuttaa ihmisten äänestyskäyttäytymiseen

Kyllä sä varmasti itsekin myönnät, että jotkut nickit saavat tässä kilpailussa etua. Mä vaan en ymmärrä miksi tätä etua ei poisteta kun kaikki sen tiedostavat ja vaiva ei oikeesti ole suuri.
Jone

Posts: 8,258

#145 • • Jone Archibald Haddock

Tontsis:
Mikä vittu sua oikein risoo? =DD



Mikäkö risoo? Mua harmittaa tavattomasti se, että positiivisena leikkimielisenä yhdessätekemisenä aloitettu ja hyvin käyntiin lähtenyt juttu halutaan ehdoin tahdoin muuttaa presidentinvaalin vakavuudella otettavaksi väännöksi ja se, että siihen leikkimieliseen otan mielelläni osaa, mutta että mitä vakavampi koko jutusta tehdään niin sitä vähemmän koko asiaan osallistuminen mua kiinnostaa.

Jos haluatte kilpailla vakavasti ja vaikka ostaa vielä pokaalitkin voittajille, niin olkaa hyvät. Se ei kuitenkaan oo sellainen juttu joka mulle toimii tai joka mua nappaa.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#146 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
Mikäkö risoo? Mua harmittaa tavattomasti se, että positiivisena leikkimielisenä yhdessätekemisenä aloitettu ja hyvin käyntiin lähtenyt juttu halutaan ehdoin tahdoin muuttaa presidentinvaalin vakavuudella otettavaksi väännöksi ja se, että siihen leikkimieliseen otan mielelläni osaa, mutta että mitä vakavampi koko jutusta tehdään niin sitä vähemmän koko asiaan osallistuminen mua kiinnostaa.

Jos haluatte kilpailla vakavasti ja vaikka ostaa vielä pokaalitkin voittajille, niin olkaa hyvät. Se ei kuitenkaan oo sellainen juttu joka mulle toimii tai joka mua nappaa.



On lastenkin urheilutapahtumissa säännöt vaikka touhu ei vakavaa olisikaan. Ei tässä nyt hommasta haluta mitenkään jäykkää tehdä, päinvastoin, peli on kaikille hauskempaa jos saadaan siitä mahdollisimman tasa-arvoista!
Karski

Posts: 6,049

#147 • • Edited Karski Pomon kätyri

Ana-5000:
On lastenkin urheilutapahtumissa säännöt vaikka touhu ei vakavaa olisikaan. Ei tässä nyt hommasta haluta mitenkään jäykkää tehdä, päinvastoin, peli on kaikille hauskempaa jos saadaan siitä mahdollisimman tasa-arvoista!



Onhan meilläkin säännöt ja ne on kaikille
samat, nyt vaan neuvotellaan niistä
säännöistä ja sekin on mun mielestä
ihan ok *piis* Ens kierrokseen mennessä
olis sit vaan hyvä keksiä se järkevin
ja kustannustehokkain ja vähiten
prosessia hankaloittava ja yhtä ihmistä
nakittava tapa hoitaa anonymiteetti, sitä
kun tuntuu kannattavan useampi kuin
oletin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jone

Posts: 8,258

#148 • • Jone Archibald Haddock

ville:
Kyllä sä varmasti itsekin myönnät, että jotkut nickit saavat tässä kilpailussa etua. Mä vaan en ymmärrä miksi tätä etua ei poisteta kun kaikki sen tiedostavat ja vaiva ei oikeesti ole suuri.



Valitan, mutta tota etua ei pysty poistamaan millään ellei esim. multa kielletä tiettyjen mallien käyttämistä ja omalla suhteellisen helposti tunnistettavalla tyylilläni kuvaamista. (Esim. Ezzy blokkasi kertalaakista ottamani kuvan mun ottamakseni kolmenkymmenen muun joukosta toisen forumin vastaavassa äänestyksessä vaikkei tiedä nickiäni siellä.) Sama koskee ihan yhtälailla muita.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#149 • • Aziz Combat Fighter

Tres:
Onhan meilläkin säännöt ja ne on kaikille
samat, nyt vaan neuvotellaan niistä
säännöistä ja sekin on mun mielestä
ihan ok *piis* Ens kierrokseen mennessä
olis sit vaan hyvä keksiä se järkevin
ja kustannustehokkain ja vähiten
prosessia hankaloittava ja yhtä ihmistä
nakittava tapa hoitaa anonymiteetti.



Jea. No mä kanoin siinä jo pienen korteni kekoon, viel ku nappais ne IP:t pois nurkista ni yks submittaus-nicki ajais asian suhteellisen helposti. Tietty siin sit tarttee vaan luottaa siihen ettei kukaan urpo lähde pelleilemään sillä nikillä, mutta IP-bännin uhalla tääkin riski varmaan minimoituu... Tai sitten rajoittais sen accountin toimintaa. Tietty sit Stealth Unitin mixiskabaa mukaillen vois pistää pystyyn ftp-serverin, antaa tunnukset jakoon ja antaa ihmisten itse upata omat kuvansa servulle, mistä niitä vois käydä samalla väijymässä.

Enkä mä usko et Jonen kuvia pelkän tyylin ja mallien perusteella kovinkaan moni tunnistaa.
diorite

Posts: 437

#150 • • diorite 180+

Ana-5000:
Tietty sit Stealth Unitin mixiskabaa mukaillen vois pistää pystyyn ftp-serverin, antaa tunnukset jakoon ja antaa ihmisten itse upata omat kuvansa servulle, mistä niitä vois käydä samalla väijymässä.



Voi mennä joillekin jo liian hankalaksi ja sitten osallistuvien kuvien määrä putoaa. Ei hyvä.

--
Kuka? Minäkö?

Karski

Posts: 6,049

#151 • • Karski Pomon kätyri

Ana-5000:
Tietty sit Stealth Unitin mixiskabaa mukaillen vois pistää pystyyn ftp-serverin, antaa tunnukset jakoon ja antaa ihmisten itse upata omat kuvansa servulle, mistä niitä vois käydä samalla väijymässä.



toi menis jo mullekin niin hankalaks et
jäis kisaaminen väliin *igor*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

siveys

Posts: 2,492

#152 • • siveys lovely

akir0:
No ei liene ylitsepääsemätön ongelma koodata applikaatio, jonne kuvat voi näppärästi uploadata ja sen jälkeen ne ilmestyisivät topikkiin jonkun virtuaali-nickin postaamana?

Tällä päästäisiin helppouteen (ei tarvitse etsiä webbitilaa kuvaa varten), anonymiteettiin ja kuitenkin olisi thread, jossa voisi kuvia kehua.


Itse olen kuvien lähettäjien anonymiteetin kannalla - luonnollisesti siihen saakka kunnes tulokset julkistetaan. Sille on jo tarpeeksi esitetty perusteluja tässä topikissa, joten en lähde sitä enempää kaivelemaan. Keskustelu kuvista ja äänestys voidaan edelleen hoitaa hyvin täällä foorumissa, mutta tuollaisella applikaatiolla kuvien submittaus voisi jopa helpottua kun ei tosiaan tarvitse etsiä sitä omaa tilaa niille kuville.

Jos ylläpito suo minulle oikeuden tehdä tätä varten anonyyminickin niin mä voin omalta osaltani auttaa hyvän konseptin toimintaa ja tehdä sen applikaation. Jos esim. Jone ei halua tätä applikaatiota sessionsin alle niin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitos voinee sen hostata *hih*

Tänään en usko vielä ehtiväni aloittaa, mutta veikkaan että lähipäivinä onnistuu - JOS TÄLLAINEN HALUTAAN?

Tämä tietysti nostaa muutamia teknisiä kysymyksiä, kuten esim. hoidanko mä autentikaation klubbarin passuilla (jolloin mulla on periaatteessa mahdolisuus napata ne välistä myös itselleni) vai luotetaanko ihan vaan siihen, että jos joku submittaa jollakin nimellä niin se on sitten peräisin siltä ihmiseltä (ja samalla kuka tahansa voi postata random roskaa).. Toinen kysymys, joka herää on se, että mitä tehdään jos sama henkilö submittaa useamman kuvan?

Mutta niin - halutaanko tällainen applikaatio?
diorite

Posts: 437

#153 • • diorite 180+

siveys:
Mutta niin - halutaanko tällainen applikaatio?



Halutaan! *joo*

--
Kuka? Minäkö?

Avatar
#155 • • ALIEN Guest

mushi:
joo ehdottomasti anonyymijudeemit kehiin!



samaa mieltä! tuo lisää jännitystä.. *vink*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#156 • • Aziz Combat Fighter

ALIEN:
---
mushi:
joo ehdottomasti anonyymijudeemit kehiin!

---


samaa mieltä! tuo lisää jännitystä.. *vink*



-> ryntää jännäkakalle
Avatar
#157 • • ALIEN Guest

Ana-5000:
-> ryntää jännäkakalle



yeah sure... :D
diorite

Posts: 437

#158 • • diorite 180+
Maija hii, Maija hoo *aplodit*

--
Kuka? Minäkö?

Avatar
#159 • • astaroth Guest

mayah:
Mä voin ottaa tän raskaan vastuun postailla ne kuvat tänne (koska mullahan ei tunnetusti ole elämää). Olen kuitenkin koneella aika pitkälti 24/7, niin jokaisen kuva siirtyy mun sähköpostistani klubbariin vähintään muutamassa tunnissa. Mulla ei myöskään ole mitään aikomusta osallistua kisaan, joten olen myöskin puolueeton.


Kaikki lähettävät kuvat sinulle/jollekin muulle valtuutetulle. Postaa ne boardille numeroituina ja ne myös listataan flammabul.com:in boardilla samoilla numeroilla. Ei huolta nimistä ja niin helppoa, että aasikin varmasti osaa.

Simple enough?
patis

Posts: 1,158

#160 • • patis 10

ville:

Kyllä sä varmasti itsekin myönnät, että jotkut nickit saavat tässä kilpailussa etua. Mä vaan en ymmärrä miksi tätä etua ei poisteta kun kaikki sen tiedostavat ja vaiva ei oikeesti ole suuri.



Mä en kyllä myönnä moista. Ja vaikka joku kaveriansa äänestäisikin niin eiköhän tuo jää sen verran marginaalikäyttäytymiseksi, että anonyymiyden hankaluudet ylittävät hyödyt.

Ihmeen vakavissaan ihmiset kyllä tän jaksaa ottaa.