Valokuvauskilpailujen sääntökeskustelu

616 posts, 31 pages, 166,132 views

Jone

Posts: 8,258

#401 • • Edited Jone Archibald Haddock
Koska tämä ei nyt kuulu äänestystopiciin, niin....

boy-cut:
viesti stondis kuvaajille: taisi tuo kohteiden pienuus olla teillä kohdallaan...
viesti keskisormen kuvaajalle kuva nro 3: veikkaan että olet säännöistä ruikuttaja. jos haluat esittää mielipiteitäsi tuossa mielessä niin ole valmis ottamaan sitä samalla tavalla takaisin. mielenkiinnolla odotan tietää kuka urpo kuvan on ottanut



Äänestystopicin ohjeissa taidettiin nimenomaan sanoa, että ko. topiciin tulee laittaa ainoastaan ne kolmen äänestämänsä henkilön nickit ja mahdolliset perusteet antamilleen äänille. Miksi et siis voi pysyttäytyä näissä säännöissä?

Omituista on myöskin se, että kuvittelet oikeasti olevasi ovelakin ton toisen lausahduksen suhteen. Kirjoitat ikäänkuin et edes tietäisi kenestä puhut, vaikka tosiasiassa kuvan 3 ottajan henkilöllisyys on viestiä kirjoittaessasi ollut jo tiedossasi. [pieni]Kaiken lisäksi kyseinen kuva ihka oikeasti on sentään makrokuva toisin kuin suurin osa kilpailuun osallistuneista kuvista. Esim. se taannoin postaamasi "esimerkkikuva" nyt ei ollut makroa nähnytkään.[/pieni]

boy-cut:
sivuhuomautuksena, kilpailu poiki osallistujia huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin, aihe oli siis kaikesta kinailusta huolimatta ihmisiä aktivoiva ja oman kameran käyttötavoista oppi jotakin uutta



Ethän nyt kuitenkaan tee kilpailusta yhteenvetoa kaikkien meidän puolesta? Jos "aihe" on käytännössä täysin vapaa ja ainoat asiat mitä pyritään rajoittamaan ovat teknisiä (jolloin 95% kilpailuun potentiaalisesti osallistuvasta porukasta ei niitä edes ymmärrä), niin onhan se arvattavissa että osaanottajia tulee enemmän kuin aiheella, jonka kanssa joutuu näkemään enemmän vaivaa. Tekniset rajoitteet ajoivat tästä skabasta ulos lähinnä ne ymmärtävät ja muut autuaan ymmärtämättömät viskasivat niitä kintaalla. Tämäkö oli tarkoitus?

-

Etukäteen ilmoitettakoon, että tän postauksen pääpointti on nyt kuitenkin tuolla kuvaa 3 koskevassa kohdassa. Lasimestarin pojan tai tyttären on turhaa koittaa leikkiä kauhean sniikkiä.
littlebig

Posts: 753

#402 • • Edited littlebig aaat-chi kung
Jone

urpoilusi on todella säälittävää
täytät nettiaddiktiivin tunnusmerkit ja yrität leikkiä poliisia saitilla joka ei todellakaan kuulu vastuualueellesi
harmi että äänestys topicista poistettiin kommenttisi sillä siitä olisi nähnyt että vahdit minne olin kirjoittanut, oma vastauksesi tuli siihen 2 minuutin päästä
ja kun offtopic kommenttisi poistettiin niin jatkat vihaasi täällä
syytät että tiedän kuvan nro 3 ottajan vaikka kuvien ottajia ei vielä ole julkistettu
ignoressa olet ihan syystä

olet loggaantunut klubbariin 4.11.02 ja käynyt siellä noin 2750 kertaa, se tarkoittaa about 3-4 krt päivässä
nappi tuloksesi 86640 myös antaa osviittaa että roikut täällä ja paljon
viestejä on tullut 3467 eli 4-5 päivässä ja kommentteja 2026 eli 2-3 päivässä
olet myös kirjoittanut että opiskelet ja käyt töissä, käteen jää n.200e kkssa ja asut vanhempiesi omistamassa asunnossa maksamatta vuokraa
varmasti ahdistaa olla sinä, asua vanhempien siivellä (joskus jopa avovaimosi rahoilla kuten itse olet kirjoittanut), elellä pikkurahalla pienellä paikkakunnalla ja olla niin sidoksissa klubituksen maailmaan että koet sen olevan jotenkin sinun vastuulla mitä tänne kukin kirjoittelee

vihoittelusi random klubbarin käyttäjiä kohtaan ymmärrän täysin, onhan oman vihan kanavointi helpompaa niitä kohtaan ketä ei ole koskaan tavannut

toivon että korjaat käytöstäsi, oman etusi ja tämän foorumin käyttöjien vuoksi

*piis*

edit: kuva 3 kommentti

--
straight ______

gay ^______^

Gnizhak

Posts: 701

#404 • • Gnizhak iku
Mä siirsin omat mielipiteeni tonne off-topic -jatkoille. Boy-cut ja Jone vois jatkaa siitä.

--
Don't Just Stand There

Juhgu

Posts: 7,921

#405 • • Edited Juhgu Virnistelijä

boy-cut:
ainakin edellisien kilpailujen pisteitä katsellessa osa ei itseään ole äänestänyt koska ei ole vähintään 3p saanut



Ihme logiikkaa, mutta joo, kuten jo todettu, itseään saa äänestää. Äänestyksen tarkoituksenahan siis on tosiaan laittaa kuvat paremmuusjärjestykseen, eikä äänestää itseään/kavereitaan. Eli jos itseään kehtaa äänestää, niin toivottavasti sitten edes niin, että kokee kuvansa oikeasti olevan kolmen parhaan joukossa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

sapeli

Posts: 11,768

#406 • • sapeli jokukukamikä?

Juhgu:
Ihme logiikkaa, mutta joo, kuten jo todettu, itseään saa äänestää. Äänestyksen tarkoituksenahan siis on tosiaan laittaa kuvat paremmuusjärjestykseen, eikä äänestää itseään/kavereitaan. Eli jos itseään kehtaa äänestää, niin toivottavasti sitten edes niin, että kokee kuvansa oikeasti olevan kolmen parhaan joukossa.



For the record, minä äänestin omaa kuvaani kolmannelle sijalle (1 piste) - oikeasti olin sitä mieltä että se oli minua kolmanneksi miellyttävin kuva kilpailusta. *joo* Muut saavat tehdä miten haluavat, mutta minulla ei ainakaan ollut huonoa omaatuntoa tehdä näin. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

blender

Posts: 2,552

#407 • • Edited blender Arcade | KAIKU

Steven Hoaks:
---
Nacu:
Joten ei näitäkään pisteitäsi lasketa... Luetaan ne ohjeet ennen äänestystä, plz.

---


Jaahas... No enpä tule äänestämään näköjään vähään aikaan. Onhan toi ihan naurettavaa. Jos mun mielestä noi muut kuvat on täysin kelvottomia niin pitää kuitenkin pakolla äänestää huonoja kuvia *ding* Ei mitään järkeä.



Vastasin nyt tähän topicciin niin ääntenlasku helpottuu..

Tätä asiaa tuli itsekin pohdittua, ja päädyin siihen että en äänestä ollenkaan koska en keksi viimestä vaihtoehtoa muiden joukosta... Toinen vaihtoehto tietenkin että oikeasti paneutuu ja etsii kelvottomista ne, joissa on muita kelvottomia enempi potentiaalia....
blender

Posts: 2,552

#408 • • blender Arcade | KAIKU

Lene:
Sittenkö voi äänestää, kun kaikki kuvat ovat samalla viivalla? Ei tämä mielestäni niin vakavaa ja ylivoimaista ole, etteikö voisi jonkinlaiseen järjestykseen kuvat asettaa. Vai onko kyseessä enempi näkemyksen ja mielikuvituksen puute kuin kuvien kelvottomuus ja potentiaalin puute? Ehkeivät ne maailman parhaimpia kuvia ole, mutta se tässä tuskin on se perimmäinen tarkoitus.



Ei ole vakavaa ei... eikä ylivoimaistakaan... vika voi tietty olla vain minussa ja muutamassa muussa, mutta kun ykkönen on ykkönen ja se monesti jotenkin peittoaa kaiken muun harmaaseen massaan, eikä viittis randomillakaan ääniä antaaa... tarkemmin kuvia katselleena nyt, voin jo ehkä epäillä että saan aikaan sen oman suosikkikolmikon, nyt kun monista kuvista alkaa löytämään enempi merkityksiä...
Viltsu

Posts: 2,010

#409 • • Viltsu noname
Valokuvauskilpailu #7 topikista:

salaisinko?, 6.4.2005 21:09:
---
Viltsu, 6.4.2005 21:04:
---
salaisinko?, 6.4.2005 20:57:
---
tekotaiteellista shittiä :(
---
Jospa jättäisit jatkossa yhtä turhat heitot postaamatta?
---
jospa jättäisit jatkossa yhtä turhat kuittailut poustaamatta? ihan näin reiluuden merkeissä



Itse olen käsittänyt että nuo topikit on osallistumis kuvia varten. Tuo kuvien dissailu heti alkumetreillä ei taatusti lisää kenenkään intoa osallistua skabailuun. Kuvien arvostelu varmaan voidaan käydä sitten siellä äänestystopikissa aikanaan? *piis*

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

-P

Posts: 4,972

#410 • • -P

Viltsu, 6.4.2005 21:16:
Valokuvauskilpailu #7 topikista:

Itse olen käsittänyt että nuo topikit on osallistumis kuvia varten. Tuo kuvien dissailu heti alkumetreillä ei taatusti lisää kenenkään intoa osallistua skabailuun. Kuvien arvostelu varmaan voidaan käydä sitten siellä äänestystopikissa aikanaan? *piis*



haa, no tuossa kuomaseni taidat ollakin ihan oikeassa. unohtui kokonaan oikeastaan tämmöinenkin topic. kiitos huomatuksesta siinä tapauksessa :)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

sapeli

Posts: 11,768

#411 • • sapeli jokukukamikä?
Vois harkita semmoista sääntöä että jos äänestyksessä numerot on laitettu jotenkin epäselvästi (tai muutoin puutteellisesti) niin ne voi kilpailun järjestäjä diskata niin halutessaan - esim. jos välttämättä haluan laittaa äänestykseni pisteet ranskaksi niin ei järjestäjän siitä pitäisi kärsiä. Kaikki mahdollisimman samalla kaavalla, sanon minä *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#414 • • sapeli jokukukamikä?

kirsch, 2.5.2005 20:02:
---
sapeli, 2.5.2005 19:49:
- esim. jos välttämättä haluan laittaa äänestykseni pisteet ranskaksi..
---
Millaset on ranskalaiset numerot?*pelle*



No siis esim: "une pointe - kuva 019, deux pointe - kuva 002, trois pointe - kuva 011" (tjsp, en osaa ranskaa *nauru*) *hymy* Onhan tuo sinänsä selkeää kun ne on tuossa järjestyksessä, mutta turhaa monimutkaisuutta, varsinkin jos alkaa numeroimaan nuo kuvat ranskaksi *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#416 • • sapeli jokukukamikä?
No selkeästihän puhe oli siitä että esim. roomalaisia numeraaleja ei tarvisi hyväksyä jos joku niitä välttämättä haluaa käyttää, tuo ranskan käyttö nyt oli vain esimerkki... Imo vähän sama kuin se että joku kirjoittaisi koko äänestyspostauksensa toisella kielellä; ei järjestäjällä ole mitään velvoitetta alkaa sitä kääntämään.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

siveys

Posts: 2,492

#417 • • siveys lovely

sapeli,
Vois harkita semmoista sääntöä että jos äänestyksessä numerot on laitettu jotenkin epäselvästi (tai muutoin puutteellisesti) niin ne voi kilpailun järjestäjä diskata niin halutessaan - esim. jos välttämättä haluan laittaa äänestykseni pisteet ranskaksi niin ei järjestäjän siitä pitäisi kärsiä. Kaikki mahdollisimman samalla kaavalla, sanon minä *joo*


Nää on taas näitä juttuja, joista ei minun mielestäni pitäisi olla tarvetta edes keskustella, mutta ei se puhuminen varmaan pahaakaan tee *hih* Olen siis samalla kannalla - jos joku haluaa pelleillä pisteidensä kanssa niin tekee sen sitten sillä uhalla, että kilpailun ylin auktoriteetti eli kisan järjestäjä jättää pisteet huomioimatta.

Ymmärrän kyllä tuon vitsailun, sillä sitä ei ehkä heti tule ajatelleeksi, että noiden pisteiden laskeminen on oikeasti aika työläs homma, joka on kovin altis virheille ja kun joku haluaa olla hauska ja letkauttaa sinne jotain ihmeellistä väliin niin ei ole laskijalla hymy hirveän herkässä *nauru*

Ollaan siis kaikki reiluja laskijaa kohtaan ja laitetaan pisteet mahdollisimman yksinkertaisesti - tai sitten hyväksytään pisteiden julma dekapitointi nöyrästi *iloinen*
blender

Posts: 2,552

#418 • • blender Arcade | KAIKU
no niin, tässä alkaa olla äänet laskettuja ja odottelen josko viel tulisi ääniä, mutta tuli mieleen erään henkilön maininta, jossa hän kyseenalaisti meowin äänestyksen, jossa meow kertoi arponeensa 2pist ja 1pist kuvat. onko kellään perusteltuja mietteitä hyväksymisestä tai hylkäämisestä tuon asian saralla?

tällä kertaa olen hyväksymisen puolella, koska sääntöjä ei varsinaisesti olla rikottu.
sapeli

Posts: 11,768

#419 • • sapeli jokukukamikä?

blender, 2.5.2005 22:26:
tällä kertaa olen hyväksymisen puolella, koska sääntöjä ei varsinaisesti olla rikottu.



Kyl ne mun mielestä pitäis hyväksyä, koska eihän me tiedetä kuka milläkin perusteella omat äänensä on laittanut - kaikki ei vaan sitä ehkä ääneen mainosta.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

blender

Posts: 2,552

#420 • • blender Arcade | KAIKU

sapeli, 2.5.2005 22:27:
---
blender, 2.5.2005 22:26:
tällä kertaa olen hyväksymisen puolella, koska sääntöjä ei varsinaisesti olla rikottu.

---


Kyl ne mun mielestä pitäis hyväksyä, koska eihän me tiedetä kuka milläkin perusteella omat äänensä on laittanut - kaikki ei vaan sitä ehkä ääneen mainosta.



Joo.. ihan hyvä pointti, eikä noilla äänillä ole sijoitusten kannalta edes suurta merkitystä.