Valokuvauskilpailujen sääntökeskustelu

616 posts, 31 pages, 166,689 views

Fyrisch

Posts: 4,525

#161 • • Fyrisch

patis:
Ihmeen vakavissaan ihmiset kyllä tän jaksaa ottaa.



Vähänku urheilus, ellei tee maalii tai voita nii tulee itkuraivarit
Avatar
#162 • • astaroth Guest

mayah:
Edit: ja vastalause tolle aasille. Oon oikeesti ihan älykäs ja osaan tehdä monimutkaisempiakin juttuja, kuten esim. ajastaa videot ja käyttää wöördiä.


:D

En kylläkään viitannut aasilla sinuun, mutta on hienoa,
että (joskus hamaassa?) tulevaisuudessa on yksi mies
maailmassa vähemmän, jonka tarvitsee ajastaa videot. :)(:
akir0

Posts: 2,554

#163 • • akir0 idleRPG champion 2009

ville:
---
akir0:
No ei liene ylitsepääsemätön ongelma koodata applikaatio, jonne kuvat voi näppärästi uploadata ja sen jälkeen ne ilmestyisivät topikkiin jonkun virtuaali-nickin postaamana?

Tällä päästäisiin helppouteen (ei tarvitse etsiä webbitilaa kuvaa varten), anonymiteettiin ja kuitenkin olisi thread, jossa voisi kuvia kehua.

---

Ja meillä on koodaaja o/



Niin, siis mä kyllä voin tuon koodata, jos sellainen halutaan. Samoin ehdokkaaksi ilmoittautui siveys, eli ei tän toteutus paha juttu olisi. Purkka+liimalla muutaman tunnin juttu.
patis

Posts: 1,158

#164 • • patis 10

mayah:
---
patis:
anonyymiyden hankaluudet ylittävät hyödyt.

---


Määrittele mulle, miten esim. toi mun ehdotus tekis tästä hankalaa kenellekään (muulle, kuin mulle, ja sehän ei oo sillon hankalaa, jos mä en pidä sitä hankalana..)



Mun mielstä ois mukava jos kuvan ottanut ihminen voisi keskustella kuvastaan ja perustella ottamaansa kuvaa ihan omana itsenään. Musta olisi mukava kuulla muutamalta edelliseenkin kisaan osallistuneelta millä perusteella kuva on "lehdetön".

Henkilökohtaisesti en jakele valokuvista kaveripisteitä enkä näe anonyymiydestä mitään hyötyä.
nostatus

Posts: 343

#165 • • nostatus

patis:

Mun mielstä ois mukava jos kuvan ottanut ihminen voisi keskustella kuvastaan ja perustella ottamaansa kuvaa ihan omana itsenään. Musta olisi mukava kuulla muutamalta edelliseenkin kisaan osallistuneelta millä perusteella kuva on "lehdetön".



Jos kuva ei aukene kuin selittelemällä, ei se ole hyvä kuva. Muutenkin, musta ainakin on mielenkiintoisempaa tietää miten ihmiset tulkitsevat ottamaani kuvaa ilman oman sanallisen tulkintani vaikutusta.

Ja jälkeen päinhän voi aina laittaa vaikka privaa, jos tosiaan kiinnostaa tietää lisää kuvan synnystä ja taustoista.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

diorite

Posts: 437

#166 • • diorite 180+

patis:
Musta olisi mukava kuulla muutamalta edelliseenkin kisaan osallistuneelta millä perusteella kuva on "lehdetön".



No ei sitten muuta kun kysymään vaan. Sitähän varten täällä näitä topicceja on *vink*

--
Kuka? Minäkö?

Avatar
#167 • • Edited astaroth Guest

patis:
Musta olisi mukava kuulla muutamalta edelliseenkin kisaan osallistuneelta millä perusteella kuva on "lehdetön".


Minusta on kaikkein parasta, jos antaa itse katsojan tajuta kuvan idean. Tällöin voi saada kuvaajakin omalle kuvalleen uusia näkökulmia ja näin saada kuvalleen lisää merkitystä. Mutta jos kuvaaja rupeaa selittämään, että kuva on sillä ja sillä tapaa lehdetön, niin monen katsojan näkemä oma näkökulma vesittyy ja saattaa menettää kiinnostustaan, koska katsoja ei enää rehdisti voi saada sitä omaansa kuvasta.

Edit: Nostatus oli nopeampi.
patis

Posts: 1,158

#168 • • patis 10

nostatus:

Jos kuva ei aukene kuin selittelemällä, ei se ole hyvä kuva. Muutenkin, musta ainakin on mielenkiintoisempaa tietää miten ihmiset tulkitsevat ottamaani kuvaa ilman oman sanallisen tulkintani vaikutusta.



Kysynpä ihan mielenkiinnosta millä perusteella sinä äänestit voittajaksi Tresiä ottaen huomioon, että aihe oli "lehdetön"? Kyseisestä aiheesta olen jo Tresin kanssa keskustellut.
patis

Posts: 1,158

#169 • • patis 10

Astaroth:

Minusta on kaikkein parasta, jos antaa itse katsojan tajuta kuvan idean.



Entä jos sitä ei tajua? :)
siveys

Posts: 2,492

#170 • • siveys lovely

mayah:
Mä en ymmärrä tosta koodaamista, aplikaatiota, uploadaamista ja virtuaali-nickiä, mut ei se varmaan haittaa. Mitä tulee webbitilaan, sitähän ei tällä hetkellä tarvitse kukaan, kun anqqa tarjoaa sen meille klubituksesta, kun jokaiseen viestiin voi laittaa liitekuvan.


Luonnollisesti asian voi hoitaa ehdottamallasi tavalla jos tosiaan haluat ottaa tämän homman hoitaaksesi.

Se miksi me puhumme koodaamisesta, applikaatioista, uploadaamisesta ja virtuaalinickeistä on se, että me olemme tottuneet automatisoimaan yksinkertaiset manuaaliset tehtävät välttääksemme "turhaa" työtä. Kun tämä applikaatio olisi kertaalleen kirjoitettu sitä voitaisiin käyttää myös tulevissa kuvakisoissa ilman, että joka kilpailua varten pitää löytyä se mayah, joka on valmis tekemään tämän minuutin työn per kuva.

Itse ainakin toivoisin, että tämä konsepti jatkaisi elämäänsä myös parin kerran jälkeen, sillä vaikken todennäköisesti kuvallisesti osallistukaan niin minun mielestäni on erittäin mukava katsella muiden otoksia, ja tämä applikaatio saattaisi edesauttaa tätä tavoitetta.

Ymmärrän, että et ymmärrä, joten voin selittää sinulle nopeasti millainen tämä applikaatio olisi:

Käyttäjän näkökulma:
Klubitus-topikkiin postataan urli osoitteesee X. Kun ihminen menee osoitteeseen X niin hänen eteensä lävähtää lomake, joka kysyy käyttäjän nickin, mahdollisesti klubitus passun ja sitten siinä on tuo file upload kenttä kuvalle. Käyttäjä täyttää nämä kentät ja painaa "Lähetä"-nappia.

Applikaation näkökulma:
Kun applikaatio saa nickin, salasanan ja kuvan se käy tällä nickillä ja salasanalla kirjautumassa klubitukseen ja jos kirjautuminen onnistuu niin olemme vahvistaneet, että käyttäjä on se joka väittää olevansa: kuvalle annetaan järjestysnumero, järjestysnumero tallennetaan piilotettuun tiedostoon nickin kanssa ja kuva tallennetaan järjestysnumeron mukaisella nimellä (esim. "0002.jpg") johonkin julkiseen hakemistoon.
Tämän jälkeen applikaatio kirjautuu anonyyminickillä klubitukseen ja lähettää määrättyyn topicciin viestin, joka sisältää lähettäjän järjestysnumeron ja linkin juuri uploadattuun kuvaan.
Tällä tavalla kenenkään ei tarvitsisi vaivata päätään kuvien siirtelemisellä koska ne olisivat automaattisesti tuossa julkisessa hakemistossa äänestysnumeroiden kera.

Nyt varmaan ymmärrät miksi meidän ensimmäinen ajatuksemme oli tehdä applikaatio. Haluatko sinä edelleen hoitaa tämän manuaalisesti sähköpostin välityksellä? Jos tosiaan haluat tehdä tämän työn nyt ja kaikissa tulevissa valokuvauskilpailuissa niin emme vaivaa sinua enää hassuilla applikaatioehdotuksillamme *nauru*
patis

Posts: 1,158

#171 • • patis 10

mayah:
---
patis:
Entä jos sitä ei tajua? :)

---


Ehkä sitä ei silloin kannata kyseisen ihmisen äänestää..?



Eikä siitä myöskään sovi keskustella..?
diorite

Posts: 437

#172 • • diorite 180+

patis:
---
mayah:
Ehkä sitä ei silloin kannata kyseisen ihmisen äänestää..?
---
Eikä siitä myöskään sovi keskustella..?



No mikä estää keskustelemisen kuvan ottajan kanssa sen jälkeen kun äänestys on suoritettu ja kuvaajat tulevat julki? Tietenkään kilpailun aikana siitä ei voi keskustella mutta sehän on vaan kuvaajan oma menetys jos jää muutama ääni saamatta sen takia ettei joku tajunnut ideaa.

--
Kuka? Minäkö?

siveys

Posts: 2,492

#173 • • siveys lovely

siveys:
Nyt varmaan ymmärrät miksi meidän ensimmäinen ajatuksemme oli tehdä applikaatio.
---
mayah:
En ymmärrä, vaikka luin tekstin neljään kertaan *ding* Onneksi tiedän, että olet fiksu ihminen, joten voin huoletta luottaa siihen, että olet oikeassa *nauru*


Ensimmäinen ajatuksemme oli tehdä applikaatio siksi, että se todennäköisesti säästäisi pidemmällä tähtäimellä vaivaa:

Oletetaan, että applikaationn tekeminen vie aikaa X minuuttia ja se säästää työntekoon menevää aikaa Y minuuttia. Vaikka X olisi kaksi kertaa isompi kuin Y niin jo kolmannen kilpailun kohdalla päästäisiin tilanteesen, jossa applikaation tekemiseen menevä aika on pienempi kuin se aika, jonka se säästää.

Tehokkuus sinällään ei ole mikään absoluuttinen peruste jonkun toimintamallin valitsemiseen ja mikäli sinusta tuntuu siltä, että haluat mielummin tehdä tämän itse sähköpostin kanssa niin se saattaa olla aivan yhtä hyvä toimintamalli. En minä tässä nyt ihan ilosta kattoon ole hyppimässä kun "jee saan tehdä applikaation", mutta ajattelin, että se olisi hyödyllinen ja mielelläni näen sen vaivan edistääkseni hyvää tarkoitusta. Jos sinä haluat tehdä tämän homman niin minulla ei ole syytä tehdä tämän eteen työtä.

Joten mieti nyt haluatko sinä, että minä teen vähemmän töitä homman eteen vai että sinä teet enemmän töitä tämän homman eteen. Minulle kelpaa ihan oikeasti kumpi tahansa *nauru*
diorite

Posts: 437

#174 • • diorite 180+
Sinänsä sen applikaation tekeminen olisi parempi idea koska se olisi sitten ainakin varma myös jatkossa. En nyt tarkoita sitä ettei Mayah hoitaisi haluamaansa tehtävää hyvin mutta jossain vaiheessa voi tulla tilanne ettei hän sitä pysty/halua tehdä ja sitten se tarvisi kumminkin koodata.

Kuitenkin itselleni on aivan sama miten homma hoidetaan kunhan se pelaa ja kaikilla on kivaa eikä kenellekkään tule semmoinen olo että on pakko nähdä hirveästi vaivaa tämän leikkimielisen kilpailun suhteen. *piis*

--
Kuka? Minäkö?

siveys

Posts: 2,492

#175 • • siveys lovely

mayah:
Kuten todettu, mä luotan sun arviointikykyys tässä asiassa.


Ei tässä nyt ollut kyse mun arviointikyvystä vaan siitä, että haluatko sä tehdä tän homman vai et. En mä voi arvioida sitä *hih*
diorite

Posts: 437

#176 • • Edited diorite 180+

mayah:
Pitäis varmaan päättää siitäkin, et tekeekö meistä kumpikaan sitä vai ei, kun sekin ilmeisesti on vielä vähän auki...



No mitä tänne keskusteluun on kommentteja tullut niin tuntuu että suurin osa on tuon nimettömuuden kannalla. Voisivat nimettömyyden vastustajatkin ottaa vielä kantaa että miksi tätä systeemiä ei voisi ottaa käyttöön kun enemmistö sitä kuitenkin haluaa ja nyt on jo kaksi henkilöä tarjoutunut järjestämään asian niin että se toimii.

[edit] itseasiassa kolme koska akir0:kin sanoi voivansa asian hoitaa

--
Kuka? Minäkö?

siveys

Posts: 2,492

#177 • • Edited siveys lovely
Se on nyt aika ruma, mutta sen pitäisi toimia. Yllä esimerkit kuvan lisäämisestä ja kuvan vaihtamisesta (joka siis toimii vain osallistumalla uudelleen samalla nickillä, jolloin vanha kuva menee bittitaivaaseen). Se syö vaan jpg-kuvia *hih*. Pitäs viel laittaa jotkut ohjeet ja silleen.. Jos joku haluaa tehdä kivemmat leiskat ja ilmoitukset niin be my guest *nauru*

http://db.cs.helsinki.fi/~vahakota/kuvitus/

Se nyt siis toimii klubituksen nickillä ja klubituksen passulla ja pitää muistissa, että mikä numero vastaa mitä nickiä. Se voi nyt olla vaikka testikäytössä pari päivää.. Teen sille sitten ihan oman tunnuksenkin - nyt se käyttää mun tunnusta.

Edit: typo(ja) ja huomautus, että en tallenna teidän salasanaanne mihinkään *hih*
Edit 2: muutettu urli jos joku jostain syystä vielä lukee tämän viestin..
sapeli

Posts: 11,768

#178 • • sapeli jokukukamikä?
Hienoa! *aplodit*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

diorite

Posts: 437

#179 • • diorite 180+
Hyvin tuntuisi toimivan ja ehdotan että tämä otetaan käyttöön seuraavassa kilpailussa koska tällä hetkellä käynnissä olevaan on lähetetty jo kuvia.

Loistavaa toimintaa siveys *joo*

--
Kuka? Minäkö?

JustinSan

Posts: 822

#180 • • JustinSan Nullius in verba
Loistovaa työtä *joo*
Nuff' rizpekt & shit *nauru*
Tää käyttöön, jei *jiihaa*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."