Valokuvauskilpailujen sääntökeskustelu

616 posts, 31 pages, 166,016 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#181 • • Aziz Combat Fighter
Tuota, eiks noi kuvat oo nyt väärässä topikissa? Mä käsitin et valokuvaskaballe oli ihan oma topikki toisaalla.
Avatar
#182 • • ALIEN Guest

Ana-5000:
Tuota, eiks noi kuvat oo nyt väärässä topikissa? Mä käsitin et valokuvaskaballe oli ihan oma topikki toisaalla.



ei ku ne on vaan hyvä esimerkki miten sen "tulisi" toimia... eli noita ei sit lasketa! *Vink*
Jone

Posts: 8,258

#183 • • Edited Jone Archibald Haddock

Tontsis:
Sitten on vielä lisäksi Jone, joka alkaa vittuilemaan päin naamaa, kun pilataan sen hienoin lahja Klubituksen käyttäjille. =D



Missä mä "vittuilen päin naamaa" siitä, että "pilataan mun hienoin lahja Klubituksen käyttäjille?" *justjoo*

Osoita toi, tai sit kuuntelisin mielellään anteeksipyynnön.

Mä en ole missään vaiheessa ollut mitään muuta kuin sellaisia toimia vastaan, jotka potentiaalisesti vaikeuttavat kisaan osallistumista ja siten karsivat kisaan osallistuvien ihmisten määrää. En myöskään missään vaiheessa ole väittänyt koko skabaa edes omaksi ideakseni (sehän on nyysitty suoraan Plattarilta ja SHH:sta, jonka olen ilmoittanutkin) enkä varsinkaan ole ollut ottamassa mitään ansioita siitä että valokuvausskaba on mielestäni hienoin juttu mitä Klubbarilla on pitkään aikaan tapahtunut. Ton jutun hienouden muodostaa nimenomaan se, että ihmiset ottivat kiitettävästi osaa edelliseen skabaan ja toivon mitä hartaimmin, että osanottojen määrä pysyy vastaisuudessa vähintään samana / kisa tai mielellään jopa nousee korkeammaksi.

Jos osanottojen määrä ei kärsi jo tästä ekstensiivisestä nillityksestäkin, jota tää topic on viimeiset pari päivää ollut täynnä, niin I stand corrected.

Itse aiempaa kirjoitustani quotaten:

Jone:
Jos enemmistö oikeasti haluaa muuttaa asioita, niin muutetaan. Itse kuitenkin kannatan mahdollisimman simppeliä (l. nykyistä) linjaa.

ezzy

Posts: 8,060

#184 • • Edited ezzy Droid-pappa

ALIEN:
---
ei ku ne on vaan hyvä esimerkki miten sen "tulisi" toimia... eli noita ei sit lasketa! *Vink*



ja tässä tuli heti varoittava esimerkki, jossa "anonyymi" kuvaaja alkaa kuvailemaan/hehkuttamaan kuvaansa *plur*

mayah:
*jiihaa* Sehän toimii!! Ja toi on muuten Venkku aka. "Venla on pieni koira".

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#185 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
---
Tontsis:
Sitten on vielä lisäksi Jone, joka alkaa vittuilemaan päin naamaa, kun pilataan sen hienoin lahja Klubituksen käyttäjille. =D

---


Missä mä "vittuilen päin naamaa" siitä, että "pilataan mun hienoin lahja Klubituksen käyttäjille?" *justjoo*

Osoita toi, tai sit kuuntelisin mielellään anteeksipyynnön.



Hei, mulle tuli hullu idis! Jatkakaa privassa, plz. Tää menee jo pahasti off-topic.
Jone

Posts: 8,258

#186 • • Jone Archibald Haddock

Ana-5000:
Hei, mulle tuli hullu idis! Jatkakaa privassa, plz. Tää menee jo pahasti off-topic.



Sanoo jäbä, joka hetki sitten teki postauksen "mutsin karvaisesta takapuolesta" tähän nimenomaiseen threadiin.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#187 • • Aziz Combat Fighter

Jone:
---
Ana-5000:
Hei, mulle tuli hullu idis! Jatkakaa privassa, plz. Tää menee jo pahasti off-topic.

---


Sanoo jäbä, joka hetki sitten teki postauksen "mutsin karvaisesta takapuolesta" tähän nimenomaiseen threadiin.



Kuten varmaan huomasit ni poistin sen pöhköilyviestin samantien ku en jaksa alkaa sikailemaan. Varsinki tollaset puolivakavat passiivis-aggressiiviset välienselvittelyt voi varmaan käydä muualla, koska ei niitä kukaan muu jaksa lukea.
diorite

Posts: 437

#188 • • diorite 180+

Jone:
Mä en ole missään vaiheessa ollut mitään muuta kuin sellaisia toimia vastaan, jotka potentiaalisesti vaikeuttavat kisaan osallistumista ja siten karsivat kisaan osallistuvien ihmisten määrää.



No nyt ainakin nimettömänä kisaan osallistuminen on yhtä helppoa kuin ensimmäisessä kisassa nimelläkin joten tämä tuskin ainakaan pudottaa osallistujien määrää.

--
Kuka? Minäkö?

herby

Posts: 115

#189 • • herby Kapteeni.

Surreal:
1. ville
2. tres
3. nemo



Saiko Ville ekan paikan kenties nimen perusteella??? *pahis*

--
Elämä on...kallista!

ville

Posts: 3,780

#190 • • ville olen oikeasti ujo

nostatus:
Jos kuva ei aukene kuin selittelemällä, ei se ole hyvä kuva. Muutenkin, musta ainakin on mielenkiintoisempaa tietää miten ihmiset tulkitsevat ottamaani kuvaa ilman oman sanallisen tulkintani vaikutusta.



Juuri näin.

Ei siellä valokuvanäyttelyssäkään ole kuvaajaa vieressä koko ajan selittämässä mitä tällä ja tällä on tarkoitettu. Kuvaaja on työnsä tehnyt kun kuva on valmis ja sen jälkeen loppu on kiinni katsojasta. Sitten jos katsoja ei tajua miten kuva liittyy kuvan nimeen voi yleensä sanoa että kuvaaja on epäonnistunut. Tällaisessa tilanteessa, kuten myös intissä sanotaan, "lopeta selittäminen ja tee ensi kerralla paremmin"
akir0

Posts: 2,554

#191 • • akir0 idleRPG champion 2009
Siveydelle propsit meikäläisen idean toteutuksesta. Ei luultavasti ollut sen pahempi homma kuin oletinkaan.

Mielestäni tuohon malliin voitaisiin siirtyä kuvauskisa #3:ssa.

p.s. threadien haaroittaminen olis kyllä ihan pop, jotta sais taisteluparit erotettua omakseen. Tai mieluummin vaan tiukempaa moderointia.
Avatar
#192 • • ALIEN Guest

ezzy:
ja tässä tuli heti varoittava esimerkki, jossa "anonyymi" kuvaaja alkaa kuvailemaan/hehkuttamaan kuvaansa *plur*

---
mayah:
*jiihaa* Sehän toimii!! Ja toi on muuten Venkku aka. "Venla on pieni koira".

---



true true... mut se kuva ei kuitenkaan kulje tekijän nimellä ellei ota enemmän selvää myöhemmistä postauksista, ja jos joku vielä haluaa välttämättä kuvailla sitä. Ei voi olettaa et kaikki lukisi toisten mielipiteitä tai lausahduksia topikissa, missä kuvat ovat suurin kiinnostuksen kohde *ding*

Äänestys toimii mielestäni paremmin kun ne on laitettu samalle sivulle anonyymeinä ja pelkkinä numeroina...
Avatar
#193 • • ALIEN Guest

Ana-5000:
---
Jone:
---
Ana-5000:
Hei, mulle tuli hullu idis! Jatkakaa privassa, plz. Tää menee jo pahasti off-topic.

---


Sanoo jäbä, joka hetki sitten teki postauksen "mutsin karvaisesta takapuolesta" tähän nimenomaiseen threadiin.

---


Kuten varmaan huomasit ni poistin sen pöhköilyviestin samantien ku en jaksa alkaa sikailemaan. Varsinki tollaset puolivakavat passiivis-aggressiiviset välienselvittelyt voi varmaan käydä muualla, koska ei niitä kukaan muu jaksa lukea.



*nauru* sanoo Bender, joka heittää bensaa liekkeihin melkeinpä joka threadis.. Menisit vähän itseesi ja sitä paitsi monet myös nauttivat lukea toisten kinasteluja *vink*
Nanny

Posts: 45

#194 • • Edited Nanny
Jonelle:

En tunne ollenkaan sua enkä oikein muitakaan näitä väittelykumppaneitasi, mutta vaikuttaa siltä, että sulla olisi oma lehmä ojassa kun niin kovasti olet vastaan tätä nimettömyytttä.

Mä kyllä kannatan nimettömyyttä!
Jone

Posts: 8,258

#195 • • Edited Jone Archibald Haddock

Nanny:
Jonelle:

En tunne ollenkaan sua enkä oikein muitakaan näitä väittelykumppaneitasi, mutta vaikuttaa siltä, että sulla olisi oma lehmä ojassa kun niin kovasti olet vastaan tätä nimettömyytttä.

Mä kyllä kannatan nimettömyyttä!



Koska Tontsis ei halunnut vastata kysymykseeni, niin haluatko sä vuorostasi näyttää kohdan, jossa vastustan mitään muuta kuin kilpailuun liittyvien proseduurien hankaloittamista? Jos sultakaan ei kuulu vastausta tohon, niin alan yhä vahvemmin uskoa että tässä on kyse jostain henkilökohtaisesta.

Vielä kerran itseäni quotaten:

Jone:
Jos enemmistö oikeasti haluaa muuttaa asioita, niin muutetaan. Itse kuitenkin kannatan mahdollisimman simppeliä (l. nykyistä) linjaa.

Dementation

Posts: 2,892

#196 • • Edited Dementation wednesday?
Koska mun mielestä jokaisesta taideteoksesta puolet vähintään muodostaa se kuka sen on tehnyt (oli kyseessä sitten kirja, maalaus, biisi, patsas, valokuva tai mikä tahansa muukin), niin minä itse en koskaan arvostele tai voi arvostella kunnolla jotain ellei minulla ole jotain kuvaa siitä millainen ihminen sen on tehnyt. Teistä kaikista en voi tietää niin paljon kuin haluaisin, mutta toi netti nicki ja se mitä olen sen kautta teistä oppinut antaa edes jotakin ulos siitä millainen ihminen teoksen on luonut... Siksi haluaisin nimen säilyvän...

Enkä minä siis itse varmasti hyödy omasta nimestäni mitenkään, sillä viimeeksikään en saanut yhtään ääntä, mutta mieluummin olen ilman ääniä kuin ilman nimeä, sillä vaikka kaikki olisivat äänestäneet nimien vuoksi ja minun teokseni olisi voittanut nimettömänä viime kisan, olisin pitänyt voittoani mitättömänä ilman nimeäni siloin kuin ihmiset sitä äänestivät...

Voin myös todeta tähän, että en halua pilata teidän muiden hienoa ideaa ja jos valtaosa pitää tuosta nimettömyydestä, niin onnea kisoille, mutta minulta ei koskaan tule nimettömänä kuvaa yhteenkään näistä kisoista. Mutta idea oli kiva ja toki jään innolla katselemaan muiden teoksia vaikken voikkaan niitä äänestää, kun en saa kosketusta niihin ilman tietoa millainen ihminen ne on tehnyt... Joten kiitos ja näkemiin.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

JustinSan

Posts: 822

#197 • • JustinSan Nullius in verba

Dementation:
Koska mun mielestä jokaisesta taideteoksesta puolet vähintään muodostaa se kuka sen on tehnyt (oli kyseessä sitten kirja, maalaus, biisi, patsas, valokuva tai mikä tahansa muukin), niin minä itse en koskaan arvostele tai voi arvostella kunnolla jotain ellei minulla ole jotain kuvaa siitä millainen ihminen sen on tehnyt. Teistä kaikista en voi tietää niin paljon kuin haluaisin, mutta toi netti nicki ja se mitä olen sen kautta teistä oppinut antaa edes jotakin ulos siitä millainen ihminen teoksen on luonut... Siksi haluaisin nimen säilyvän...

Enkä minä siis itse varmasti hyödy omasta nimestäni mitenkään, sillä viimeeksikään en saanut yhtään ääntä, mutta mieluummin olen ilman ääniä kuin ilman nimeä, sillä vaikka kaikki olisivat äänestäneet nimien vuoksi ja minun teokseni olisi voittanut nimettömänä viime kisan, olisin pitänyt voittoani mitättömänä ilman nimeäni siloin kuin ihmiset sitä äänestivät...

Voin myös todeta tähän, että en halua pilata teidän muiden hienoa ideaa ja jos valtaosa pitää tuosta nimettömyydestä, niin onnea kisoille, mutta minulta ei koskaan tule nimettömänä kuvaa yhteenkään näistä kisoista. Mutta idea oli kiva ja toki jään innolla katselemaan muiden teoksia vaikken voikkaan niitä äänestää, kun en saa kosketusta niihin ilman tietoa millainen ihminen ne on tehnyt... Joten kiitos ja näkemiin.



Ulkotaiteellisuus kunniaan *jiihaa*

Mä en kyllä ymmärrä alkuunkaan, että miten tekijän identiteetti vaikuttaa teokseen. Siis luonnollisesti se on se mistä se teos kumpuaa, mutta miten se vaikuttaa siihen, onko teos katsojan mielestä hyvä vai huono *ding*

Toi on just sarjaa vedetään tauluun yks viiva ja sitten se on ihan vitun siisti ja hieno, upea tajunnanräjäyttävä, tunteisiin vetoava mestariteos vailla vertaa joka jää ikuisiksi ajoiksi ihmiskunnan historiaan, vain sen takia, että sen tekijä on X jolla n määrä auktoriteettiä ja kredibiliteettiä piireissä Y *joo*

Jos mun mielestä jokin teos on hieno, niin se on hieno vain ja ainoastaan siksi, että siinä teoksessa itsessään on jotakin minua viehättävää, suoraan sanottuja sen tekijän habitus ei voisi juurikaan vähempää kiinnostaa.

Toisaalta vaikkapa esim. tilanteessa jossa teoksen tekijä on vaikkapa vaikeasti vammainen ja tyyliin on oppinut puhumaan kaksi päivää sitten ja sen jälkeen kirjoittaa kirjan, saa itse tekoprosessi luonnollisesti kunnioituspisteeni, mutta itse teoksen "taiteellista arvoa" mitattaessa sillä ei ole painoarvoa.

Mutta kukaan ei pakota osallistumaan jos ei nappaa.

Tuosta "vaikeudesta" sen verran, että tuo siveyden systeemihän on monella tapaa jopa helpompi, siinä kun kuvaajan ei tarvitse erikseen hankkia tahi pummailla nettitilaa. Edelleen olen nimettömyyden kannalla *joo*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

diorite

Posts: 437

#198 • • Edited diorite 180+

Dementation:
*clip*



Itse ajattelen jonkun teoksen arvostelemisesta melkolailla päinvastoin. Kun ei tiedä kuka kyseisen teoksen on tehnyt tulee itse teos arvosteltua eikä siihen vaikuta henkilön nimi, tausta tai mitkään aikaisemmat tiedot mitenkään.

[edit] Täysin samaa mieltä JustinSanen kanssa

--
Kuka? Minäkö?

Karski

Posts: 6,049

#199 • • Karski Pomon kätyri
No, nyt meillä on joka tapauksessa
yksinkertainen tapa hoitaa toi anonymiteetti,
joten se voidaan implementoida seuraavaan
sääntökierrokseen *piis* Ei kuitenkaan
unohdeta kokonaan tuota menossa olevaakaan
kisaa, eihän.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#200 • • Aziz Combat Fighter

Dementation:
Koska mun mielestä jokaisesta taideteoksesta puolet vähintään muodostaa se kuka sen on tehnyt (oli kyseessä sitten kirja, maalaus, biisi, patsas, valokuva tai mikä tahansa muukin), niin minä itse en koskaan arvostele tai voi arvostella kunnolla jotain ellei minulla ole jotain kuvaa siitä millainen ihminen sen on tehnyt. Teistä kaikista en voi tietää niin paljon kuin haluaisin, mutta toi netti nicki ja se mitä olen sen kautta teistä oppinut antaa edes jotakin ulos siitä millainen ihminen teoksen on luonut... Siksi haluaisin nimen säilyvän...

Enkä minä siis itse varmasti hyödy omasta nimestäni mitenkään, sillä viimeeksikään en saanut yhtään ääntä, mutta mieluummin olen ilman ääniä kuin ilman nimeä, sillä vaikka kaikki olisivat äänestäneet nimien vuoksi ja minun teokseni olisi voittanut nimettömänä viime kisan, olisin pitänyt voittoani mitättömänä ilman nimeäni siloin kuin ihmiset sitä äänestivät...

Voin myös todeta tähän, että en halua pilata teidän muiden hienoa ideaa ja jos valtaosa pitää tuosta nimettömyydestä, niin onnea kisoille, mutta minulta ei koskaan tule nimettömänä kuvaa yhteenkään näistä kisoista. Mutta idea oli kiva ja toki jään innolla katselemaan muiden teoksia vaikken voikkaan niitä äänestää, kun en saa kosketusta niihin ilman tietoa millainen ihminen ne on tehnyt... Joten kiitos ja näkemiin.



Pidetään sit seuraavaks vaik "Paras tyyppi"-skaba, mut kisataan nyt vaan niillä valokuvilla, jooko? Voit sit osallistua siihen ja me voidaan tehä vaik sellanen temppu et jokainen pitää tyhjää aanelosta kourassa ja sit arvioidaan kenen tyhjä aanelonen on paras! *piis*