onpa tänne kertynyt postauksia.
ensin sellainen mukava asia näin asiakaspalvelutyötä tekevänä. tänään niiiin moni soittaja toivottelee oikein mukavaa/ hyvää/ lämpöistä/ rauhallista etc joulua =)
ja kyllä ne monesti toivottelee viikonloppuja/ päivänjatkoja, kysyy miten on päivä mennyt normaalien repliikkien "hyvää päivää" ja "kiitos" lisäksi.
syy miksi juSSille vastailin alunperin oli tämä:
juSSi
Minä en muuten ymmärrä kahviloita/lounaspaikkoja/ravintoloita joissa odotetaan asiakkaan palauttavan tarjottimensa/asitansa.
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta. Kohtelias pitää olla, mutta ei sentään idiootti, ei muiden töitä tarvitse tehdä.
minä ymmärrän :O toki käyn syömässä "kalliimmissakin" paikoissa, mutta mua ei häiritse tippaakaan että palauttelen astiani ynnä muuta ja sitä vastaan saan safkatkin sitten halvemmalla. enkä tunne itseäni idiootiksi. kun ei halua siivota -kuten ilmeisesti juSSi ei halua- niin sitten niihin tyyrimpiin paikkoihin joissa ei tarvitse ite tehdä muuta kuin istua alas, syödä ja maksaa lasku.
Keba:
---
Verano:
kyllä mä ainakin oikein mielelläni kerään ite tarjottimen, ruokailuvälineet, juomat, salaatit, leivät, riisit/ perunat ja haen safkat tiskiltä, meen kassalle maksamaan, palautan astiat ja lajittelen bio- ja sekajätteet ja laitan kaikki likaiset ruokailuvälineet omille paikoilleen. tuon kun teen niin hyvä lounas yliopistolla maksaa 2,10.
---
Väärin, ruoka maksaa _sinulle_ 2,10, joka on hinta, josta on vähennetty Kelan myöntämä tuki opiskelijalle. Tämän lisäksi vielä kyseessä on juuri nämä voittoa tavoittelemattomat ruokalat. Oman koulun ruokalassa on hinnat myös muille, kuin opiskelijoille, näihin hintoihin tulee 2.10 päälle vielä 1,80 (Muistaakseni se Kelan tuen määrä ateriassa) ja palvelu, jonka määrää en muista.
väärin???
kas kummaa ymmärrän että suurin syy miksi saan unicafesta safkat halvemmalla on se että olen opiskelija, enkä tämän vuoksi maksa itse kokonaan annostani. mutta eiköhän liene itsestään selvää että jos unicafeen olisi palkattu henkilöstöä kiikuttamaan mulle safkat pöytään niin ruokakin olisi kalliimpaa....
yritin etsiä ylioppilaslehden artikkelia jonkun ajan takaa, jossa kerrottiin HYY:n "emmetavoittelevoittoa" -mentaliteetista, eli HYY:llä ei asian suhteen olekaan ihan puhtaita jauhoja pussissaan koskien mm unicafea. pahoittelen etten artikkelia löytänyt :(
ja onhan noita monia muita lounaspaikkoja ja -aikoja jolloin safkat esim haetaan seisovasta pöydästä tms muuta "joutuu" itse tekemään jolloin hintakin on sitten huokeampi.
ja kyllä. varmasti monessa paikassa lounas on halvempi vaikkei itse tarvitsekaan laittaa tikkua ristiin.
*itsestäänselvyyksiäitsestäänselvyyksiä*
ed. vähänkö oon ymmärtäväinen tänään