Dementation, 2.10.2007 13:49:
Monessa paikassa kassat/myyjät/perustyöntekijät ei saa edes ottaa vastaan reklamaatioita tai hyvittää niitä omatoimisesti, joten silloin jos oikeesti on jokin ongelmatilanne, niin on pakko kutsua joku ylempi paikalle.
Joo, toi on tietysti asia erikseen ja totta kai tuollaisissa paikoissa myyjä kutsuu ylemmän tahon paikalle. Mutta ainakin itse ymmärsin aikaisemmista teksteistä, että myyjä olisi itsekin voinut tehdä sen.
Ja kuten todettua, asiakas on yleensä tyytyväisempi kun se korkeampi henkilö kutsutaan paikalle ja samalla poistetaan siltä se ilo vaatia tavata _sun_ esimies, kun oot paska etkä ymmärrä.
Riippuu tietenkin todella paljon paikasta, mutta ei esim. minkään vähänkään isomman kaupan kassalla ole aikaa kutsua joka kerta esimiestä paikalle, jotta saataisiin vain tyytyväisempi asiakas. Tietysti joissain isommissa asioissa on pakko ottaa yhteys esimieheen. Mutta ei kassa nyt voi joka kerta kutsua esimiestä paikalle, kun asiakas haluaa palauttaa euron kastelukannun. Asiakkaan täytyy ymmärtää, että kassan tehtäviin kuuluu (jos siis kuuluu) myös palautusten vastaanottaminen ja hän osaa tehdä sen varsin hyvin, jos siihen ei liity mitään elämää suurempia ongelmia.
Toki on myös aivan eri asia, jos palautuksia ei tehdä kassalle. Silloin se ei tee sitä monen metrin jonoa (joka luonnollisesti on kassan vika).