päivän :(

31,307 posts, 1,566 pages, 8,235,766 views

Jimme

Posts: 39

#23041 • • Jimme Totanoin.
Crap aye dae at work, bollocks.

--
Give the devil his due.

Avatar
#23042 • • Kirsikka Guest

satumetsä, 12.9.2007 21:57:
---
--
Musta tuntuu, että mä oisin raskaana niin vaivanen, kärttynen, kömpelö, nälkänen, väsynyt ja veltto, etten kykenisi enää mihinkään jossain vaiheessa. Ja alussa tietty kaikki haisis niin kuvottavalle ja yrjö lentäis sellasella voimakkuudella, ettei musta olisi mihinkään *nauru*



Sotkempa nyt minäkin lusikkani tähän soppaan, vaikka ihan offtopiciksi meneekin...

Tähän meluasiaan; tästä ei tosiaan mitään neuvolassa puhuttu. Itse kävin raskausaikana kahdesti bileissä (noista luettelemistasi syistä johtuen vain kahdesti, noi kaikki päti muhun melko hyvin...), toiset oli synttäribileet pienessä savuttomassa paikassa, ja siellä oli ihan kivaa, toiset oli taas hallmarkit (sielläkin yhden tutun synttärit), ja siellä oli suoraan sanoen kamalaa olla mahan kanssa, katsoa kännisten toilailua kauheassa tupakankäryssä... No en kyllä kummassakaan paikassa kahta tuntia kauempaa ollut.

Mutta aika mielenkiintoista on se, että raskausaikana ja etenkin lapsen/lasten syntymän jälkeen äiti joutuu lähes väistämättä arvosteluryöpytyksen kohteeksi - en nyt tarkoita pelkästään tätä nimenomaista tapausta, vaan lähinnä omia kokemuksia. Kaverit, sukulaiset, nettitutut, jopa ihan vieraat ihmiset tulevat laukomaan mielipiteitä lastenhoitoon liittyvistä asioista. Ja mikä pahinta, myös itse olen sortunut tähän, välillä jopa niin pahasti, että olen onnistunut pahoittamaan jonkun mielen, vaikkei se nyt olisikaan ollut tarkoitus :( Olenkin nyt päättänyt oikein skarpata tässä asiassa, ja yrittää olla laukomatta mielipiteitäni turhan kiivaasti...
oooo

Posts: 1,249

#23043 • • oooo

Kirsikka, 13.9.2007 00:54:

Mutta aika mielenkiintoista on se, että raskausaikana ja etenkin lapsen/lasten syntymän jälkeen äiti joutuu lähes väistämättä arvosteluryöpytyksen kohteeksi - en nyt tarkoita pelkästään tätä nimenomaista tapausta, vaan lähinnä omia kokemuksia. Kaverit, sukulaiset, nettitutut, jopa ihan vieraat ihmiset tulevat laukomaan mielipiteitä lastenhoitoon liittyvistä asioista. Ja mikä pahinta, myös itse olen sortunut tähän, välillä jopa niin pahasti, että olen onnistunut pahoittamaan jonkun mielen, vaikkei se nyt olisikaan ollut tarkoitus :( Olenkin nyt päättänyt oikein skarpata tässä asiassa, ja yrittää olla laukomatta mielipiteitäni turhan kiivaasti...



Nykyään ei tarvi edes olla raskaana tai olla äiti, kun jo arvostellaan.

Sanotaan kuka saa tulla äidiksi ja kuka ei. Pitää olla sitä ja tätä ennen ku edes miettii lapsien saamista ja pitää olla semmonen ja tämmönen tai muuten on ihan tyhmä ja vastuuton.

Itse tiedän, että monesta suunnasta satelisi paskaa tekstiä tai ainakin selän takana juoruiltaisi, jos nyt ilmottaisin olevani raskaana. Mähän kun en ole vielä valmistunut.. niin enhän mä nyt äitikään voisi olla. Olen niin nuorikin, että sehän on epänormaalia, jos on lapsia. Ja sitten taas jos mulla ei kuuden vuoden päästä ole lasta, niin saan varmaan kuulla, että olen epänormaali, kun ei sellaista ole ja että nyt olisi korkea aika saada lapsi.

Joskus kuulen niitä sääntöjä millanen mun pitää olla, että voin edes harkita raskautta. Eihän tässä kohta uskalla edes toivoa sitä, että saisi lapsen, kun se on niin syntistä mun elämäntilanteessa.

Tuntuu välillä oikein paskalta, kun haluaisin lapsen ja saan kuulla niitä naurettavia ohjeita milloin saan haluta. Vähän vaikea tätä vauvakuumetta järjellä säädellä ja kun niissä kaikissa ohjeissa ei edes järkeä ole.
plink

Posts: 1,405

#23044 • • plink team paska
voe vitun vittu, nukuin jotain 1,5 tuntia

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Avatar
#23045 • • Edited Taika Guest
ensimmäistä kertaa todella pelotti työmatkalla, toivottavasti tulee pian talvi, paljon pakkasta ja lunta niin ne narkit tokoinrannasta häviää suurimmaksi osaksi h*lvettiin.

muutenkin todella kiireinen ja vmäinen päivä tiedossa töissä yläkerran "viisaiden" vuoksi*dissaa*

haluan kotiin.
Avatar
#23046 • • Kirsikka Guest

satumetsä, 13.9.2007 01:57:
---

Tuntuu välillä oikein paskalta, kun haluaisin lapsen ja saan kuulla niitä naurettavia ohjeita milloin saan haluta. Vähän vaikea tätä vauvakuumetta järjellä säädellä ja kun niissä kaikissa ohjeissa ei edes järkeä ole.



Heh, no mä oon sit varmaan just malliesimerkki tästä "väärästä" ajankohdasta: opinnot kesken ja kesken ne myös jää, jotain muuta sit tilalle. Parin kaverin kanssa sain mojovan riidan odotusaikana aikaiseksi, kun eivät oikein tykänneet mun ratkaisusta. Mutta kuten sanoit, vauvakuumetta on vaikea järjellä säädellä, ja me valittiin näin, ja paras valinta onkin! *sydän*
subu

Posts: 1,174

#23047 • • subu Suski
Vituttaa ku on se ihminen joka joustaa duunis ja tekee kaikensa(esim. ylitöitä) mut rahallisesti sielt ei saa mitään! Liksa tulee huomenna mut kaikki menny JO!*nyyh**masennus*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#23048 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Kirsikka, 13.9.2007 08:24:
---
satumetsä, 13.9.2007 01:57:
---

Tuntuu välillä oikein paskalta, kun haluaisin lapsen ja saan kuulla niitä naurettavia ohjeita milloin saan haluta. Vähän vaikea tätä vauvakuumetta järjellä säädellä ja kun niissä kaikissa ohjeissa ei edes järkeä ole.

---


Heh, no mä oon sit varmaan just malliesimerkki tästä "väärästä" ajankohdasta: opinnot kesken ja kesken ne myös jää, jotain muuta sit tilalle. Parin kaverin kanssa sain mojovan riidan odotusaikana aikaiseksi, kun eivät oikein tykänneet mun ratkaisusta. Mutta kuten sanoit, vauvakuumetta on vaikea järjellä säädellä, ja me valittiin näin, ja paras valinta onkin! *sydän*



Jep, tuntuu et nykyisin pitää olla iso asunto, takana loistava ura, juhlat juhlittu ja palkka pitää hipoa taivaita ennen kuin lapsia tehdään.. Niin ja alle 30 -vuotiashan pilaa elämänsä saadessaan lapsen..*justjoo* Miks hemmetissä ihmiset ei anna tehdä toistensa omia päätöksiään. Musta on hienoa, että nuoret tekee lapsia (tiettypitää olla vastuullinen). Mullekin sanottiin ammattikorkeakoulussa oikein opettajan taholta ohjeet, milloin niitä lapsia pitää/saa tehdä?! *ding* Mun mielestä on jokaisen oma elämä, milloin lapsia tekee..Vai tekeekö ollenkaan.. Kunhan on sitten valmis ottamaan vastuun pienestä elämästä..*joo* Kavereiden on turha urputtaa, jos sulla on vauvakuume ja haluat lapsen.. Tai jos se niitä haittaa, niin ei ne mitään kavereita olekaan..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Mark

Posts: 7,311

#23049 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Super-Kerttu, 13.9.2007 08:44:
Jep, tuntuu et nykyisin pitää olla iso asunto, takana loistava ura, juhlat juhlittu ja palkka pitää hipoa taivaita ennen kuin lapsia tehdään.. Niin ja alle 30 -vuotiashan pilaa elämänsä saadessaan lapsen..*justjoo* Miks hemmetissä ihmiset ei anna tehdä toistensa omia päätöksiään. Musta on hienoa, että nuoret tekee lapsia (tiettypitää olla vastuullinen). Mullekin sanottiin ammattikorkeakoulussa oikein opettajan taholta ohjeet, milloin niitä lapsia pitää/saa tehdä?! *ding* Mun mielestä on jokaisen oma elämä, milloin lapsia tekee..Vai tekeekö ollenkaan.. Kunhan on sitten valmis ottamaan vastuun pienestä elämästä..*joo* Kavereiden on turha urputtaa, jos sulla on vauvakuume ja haluat lapsen.. Tai jos se niitä haittaa, niin ei ne mitään kavereita olekaan..



Joo, niin ehkä täällä Hgissä nuorten urakeskeisten ihmisten keskuudessa. Meneppä periferiaan, vaikka esim 50 kilsaa stadista sivuun niin huomaat että ihmiset sikiävät alkaen peruskoulun ysiluokalta.. *poks* Ymmärrän täysin jos jollain on huomautettavaa moisesta toiminnasta. Lisäksi pentujen kasvatukseen ei tunnetusti vaadita minkään sortin lupia, vaikka pahimmassa tapauksessa kersan elämä torpataan heti kättelyssä jos isi ja äippä ei paneudu aiheeseen, joten on se munkin mielestä perusteltua sanoa ettei niitä tartte alkaa puskemaan ihan teininä kun oikeasti aika harva on kypsä vanhemmaksi.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

-Kerttu-

Posts: 4,542

#23050 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Mark, 13.9.2007 08:59:


Joo, niin ehkä täällä Hgissä nuorten urakeskeisten ihmisten keskuudessa. Meneppä periferiaan, vaikka esim 50 kilsaa stadista sivuun niin huomaat että ihmiset sikiävät alkaen peruskoulun ysiluokalta.. *poks* Ymmärrän täysin jos jollain on huomautettavaa moisesta toiminnasta. Lisäksi pentujen kasvatukseen ei tunnetusti vaadita minkään sortin lupia, vaikka pahimmassa tapauksessa kersan elämä torpataan heti kättelyssä jos isi ja äippä ei paneudu aiheeseen, joten on se munkin mielestä perusteltua sanoa ettei niitä tartte alkaa puskemaan ihan teininä kun oikeasti aika harva on kypsä vanhemmaksi.

-M



Rakas Mark, tiedän sun suhtautumisen lastentekoon..*nauru* Mut siis nuorilla en tarkoittanut teinejä.. Vaan reilu 20-vuotiaita nuoria aikuisia.. On se nyt saakeli, kun varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla aletaan niitä lapsia väsäämään vasta 40-vuotiaina..Ja sit saadaan syytää tuhansia euroja hedelmällisyyshoitoihin, kun ei se lasten saanti niin helppoa oo (ainakaan naisille) enää +35-vuotiaana. Mä peräänkuulutunkin tässä ihmisten vastuuta. Oli mullakin vauvakuume 22-vuotiaana.. Ja mielestäni olisin ollut valmis silloin hankkimaan lapsen.. En kuitenkaan hankkinut, mutta uskon, että olisin jo silloin ollut oikein hyvä ja vastuullinen äiti.

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Mark

Posts: 7,311

#23051 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

Super-Kerttu, 13.9.2007 09:05:
Mä peräänkuulutunkin tässä ihmisten vastuuta. Oli mullakin vauvakuume 22-vuotiaana.. Ja mielestäni olisin ollut valmis silloin hankkimaan lapsen.. En kuitenkaan hankkinut, mutta uskon, että olisin jo silloin ollut oikein hyvä ja vastuullinen äiti.



Niin mäkin peräänkuulutan ihmisten vastuuta. Ylikansoitus on aika vakava ongelma minkä seurauksena maapallo tuhoutuu ja kaikki kuolee. On ITSEKÄSTÄ haluta lapsia vain sen takia että haluaa niitä. *joo* Ja turha fleimaus sikseen, ei mulla muuta, kaikki sikiää kun niin haluavat enuff said :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

-Kerttu-

Posts: 4,542

#23052 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Mark, 13.9.2007 09:07:
---
Super-Kerttu, 13.9.2007 09:05:
Mä peräänkuulutunkin tässä ihmisten vastuuta. Oli mullakin vauvakuume 22-vuotiaana.. Ja mielestäni olisin ollut valmis silloin hankkimaan lapsen.. En kuitenkaan hankkinut, mutta uskon, että olisin jo silloin ollut oikein hyvä ja vastuullinen äiti.

---


Niin mäkin peräänkuulutan ihmisten vastuuta. Ylikansoitus on aika vakava ongelma minkä seurauksena maapallo tuhoutuu ja kaikki kuolee. On ITSEKÄSTÄ haluta lapsia vain sen takia että haluaa niitä. *joo* Ja turha fleimaus sikseen, ei mulla muuta, kaikki sikiää kun niin haluavat enuff said :)

-M



Minäkin pidän sinusta! *nauru* *sydän*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Mark

Posts: 7,311

#23053 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Super-Kerttu, 13.9.2007 09:08:
Minäkin pidän sinusta! *nauru* *sydän*



*joo**hali* ja älkää nyt kukaan mammakerholainen ottako herneitä mulle :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Jone

Posts: 8,258

#23054 • • Edited Jone Archibald Haddock

Mark, 13.9.2007 09:07:
On ITSEKÄSTÄ haluta lapsia vain sen takia että haluaa niitä. *joo*



Joo, on. On myös itsekästä ostella kaiken maailman plasmatelkkareita, citymaastureita ja katsoa tarvitsevansa hyvään elämään 200 neliön kämpän kahdelle ja siihen uuden sisustuksen vähintään viiden vuoden välein. Tän lisäksi noin miljoonaa muuta asiaa voi ihan oikeutetusti kutsua itsekkäiksi. Ihmiset on kuitenkin ihmisiä ja omat tarpeet sekä täysin piittaamaton hedonismi ajavat nykyarvoissa epäitsekkään käytöksen ohi. Se on sääli, mutta niin se vaan on. Ihmisten muiden "rikosten" ohella tarve suvun jatkamiseen on sieltä pienimmästä päästä.

Jos me kaikki haluttaiskin vaan pari lasta jonkun eikä paljon, muuta niin hyvin olis asiat sekä meidän että kotiplaneettamme suhteen. *hihu*
Mark

Posts: 7,311

#23055 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Jone, 13.9.2007 11:40:
---
Mark, 13.9.2007 09:07:
On ITSEKÄSTÄ haluta lapsia vain sen takia että haluaa niitä. *joo*

---


Joo, on. On myös itsekästä ostella kaiken maailman plasmatelkkareita, citymaastureita ja katsoa tarvitsevansa hyvään elämään 200 neliön kämpän kahdelle ja siihen uuden sisustuksen vähintään viiden vuoden välein. Tän lisäksi noin miljoonaa muuta asiaa voi ihan oikeutetusti kutsua itsekkäiksi. Ihmiset on kuitenkin ihmisiä ja omat tarpeet sekä täysin piittaamaton hedonismi ajavat nykyarvoissa epäitsekkään käytöksen ohi. Se on sääli, mutta niin se vaan. Ihmisten muiden "rikosten" ohella tarve suvun jatkamiseen on sieltä pienimmästä päästä.

Jos me kaikki haluttaiskin vaan pari lasta jonkun eikä paljon, muuta niin hyvin olis asiat sekä meidän että kotiplaneettamme suhteen. *hihu*



Hra flamethrower nyt vaan ei lukenut loppukaneettia eikä tästä nähnyt sarkasmia :) Okei, huonosti ehkä ilmaistu, mutta tarkoitus ei ollut niinkään kritisoida lasten tekoa Suomessa. Jossain Intiassa kontrolli vois olla ihan hyvä juttu..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Jone

Posts: 8,258

#23056 • • Jone Archibald Haddock

Mark, 13.9.2007 11:42:
Hra flamethrower nyt vaan ei lukenut loppukaneettia eikä tästä nähnyt sarkasmia :) Okei, huonosti ehkä ilmaistu, mutta tarkoitus ei ollut niinkään kritisoida lasten tekoa Suomessa. Jossain Intiassa kontrolli vois olla ihan hyvä juttu..

-M



No musta kontrolli (jos nyt ei ihan pakottaminen tai säätely lailla, niin suosittaminen ja kouluttaminen asiasta) olis ihan hyvä juttu globaalisti. Ei lapsien hankkimisessakaan (siinäkään tapauksessa että niitä siunaantuisi) mun näkökulmastani tarvitse vetää hommia överiksi vaan kahta lasta yhtä paria kohden vois pitää ihan riittävänä sen lisääntymistarpeen täyttämiseksi. Tolla kaavalla pallon populaatiokin lähtisi laskuun. *hihu*
Avatar
#23057 • • trusti Guest
flunssa :(
jeesboks

Posts: 4,064

#23058 • • jeesboks p u p u
Flunssa tai mikä ikinä onkaan ei meinaa hellittää. :( taas pari tuntia vierähti lääkärissä, uudet lääkkeet ja lisää kokeita ens viikolla.

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

POSER

Posts: 800

#23059 • • POSER Wimp and Poser
P.A.S.K.A.A.A.A.A.!.!.!.!.!

--
Keppiä Jehoville!

Miinapiina

Posts: 3,494

#23060 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Kirsikka, 13.9.2007 08:24:

Heh, no mä oon sit varmaan just malliesimerkki tästä "väärästä" ajankohdasta: opinnot kesken ja kesken ne myös jää, jotain muuta sit tilalle. Parin kaverin kanssa sain mojovan riidan odotusaikana aikaiseksi, kun eivät oikein tykänneet mun ratkaisusta. Mutta kuten sanoit, vauvakuumetta on vaikea järjellä säädellä, ja me valittiin näin, ja paras valinta onkin! *sydän*



hei mä kans... *joo*
niin loistava esimerkki et näin ei kannata todellakaan toimia (siis muiden mielestä)
mulla itellähän ei oo mitään ongelmaa elämäntilanteeni kanssa.
ei hajuukaan opinnoista siinä vaiheessa ku tulin mirosta raskaaks, kouluun lähdin ku miro oli vuoden, olin vuoden koulussa ja jo keväällä aloin oottaa miinaa (tässä vaiheessa puol sukuu oli sitä mieltä et elämä menee pilalle, koulut käymättä, mikään ei suju kuitenkaan) no oli vuoden kotona ja sit kävin koulun loppuun ja valmistuin viime kesäkuussa, nyt alotin toiset opinnot ja miina täyttä marraskuussa 2 vee. et ihan kivasti menee, ei oo elämä pilalla *hihu*

meil on ihan hyvä elämä vaikka mulla ei vakkariduunii ookkaan eikä omaa asuntoo ja autokin on mitä on *nauru* hassua et kaikki pitäis olla niin valmiina (no jotkut haluu sen niin ja se no niiden valinta) meil ee oo ja hyvin pärjätään.
ja oon kyllä onnellinen siitä et oon lapseni nuorena tehnyt, ollaan välil ihan samal aaltopituudel ku hillutaan tuol pihoil *tirsk*
*sydän*miina ja miro*sydän*

ja sit tää et ku oot raskaana tai äiti ni se antaa muille oikeuden alkaa arvostelee ja neuvoo (liianki kanssa) ei mua haittaa jos joku (esim mutsi) antaa neuvoja, mut siinä vaiheessa ku joku tulee kertomaan miten mun pitäis mun oman lapsen kanssa toimia ni hermo meinaa mennä.
kyllä mä ite lapseni parhaiten tunnen ja tiedän mikä niille on hyväks.
esim: olin huono äiti ku en talvella (oli kuitenkin plus asteita) laittanut vaavilla (3kk) villavaatteita sisävaatteiden päälle, toppapuvun alle, ku oli menossa vaunuihin ulos nukkumaan, toppamakuupuussiin ja siihen viel tikattu vaunun se oma suoja päälle... *toktok*
tollasesta jo leimataan huonoksi äidiksi ku ei tee niinku toinen haluaa (kellä ei oo siihen lapseen mitään osaa eikä arpaa)
ja ku tää muksu unilta heräs ni oli hieman lämmin niskasta et yhtään enempää ei todellakaan ois voinut laittaa koska sit ois ollut hiki ja nukkumisesta ei ois tullut mitään.

ja voi elämä sitä paskanjauhamisen määrää sillon ku aloin ekaa lasta odottaa...
tuli niin nää huono äiti ja muut yhtä hyvät jutut ja et "toi ei nyt ainakaan osaa sitä hoitaa ja mitähän tostakin tulee!!??"
haha *nauru*
ja sellaset ihmiset, jotka ei oikeesti ees tunne mua...
mut ihan sama, paljoo tollasesta sillon välittänyt!! *hymy*

--
pinkki on pop!!!