31,307 posts, 1,566 pages, 8,541,246 views
Miinapiina, 28.6.2007 14:56:
kaiken tän stressin ja lahopäisyyteni vuoksi menetän sitten 1/4 tulevasta työmarkkinatuesta. :(((((
sapeli, 28.6.2007 15:32:
Kannattaa muistaa että jos elämiseen (ruoka, vuokra, pakolliset laskut, yms) menee enemmän kuin mihin oikeastaan olisi varaa, voit hyvinkin saada toimeentulotukea sosiaalitoimistosta Se on kuitenkin siellä takaamassa sen perustoimeentulon, mikä on yhdeltä ihmiseltä jotain 400e plus vuokra. Sillä selviää.
Miinapiina, 28.6.2007 15:49:
joops, sossun luukulla ollaan myös, ku on noita lapsukaisia 2 kpl ja ei opintotuki opiskelun ajalta riittänyt meille kaikille... taidan saada tuota työmarkkinatukee just sen verran et vajetta ei jää (se on siinä ja siinä, hakemusta ei oo vielä ees käsitelty)
ELI siis jos oon ite sutinut, ja en saa viikolta työmarkkinatukea ni maksaako sossu siis sen erotuksen siihen vajeeseen asti?
nii ja sit ku sossun massit ja opintotuki maksettiin koko toukokuulle mut mun työmarkkinatukioikeus alkaa jo 25.5 ni joudunko maksamaan opintotukia takasin sen verran mitä nuo on mennyt päällekäin?
nää kaikki vaan ressaa ku ei oo ees sitä päätöstä tullut vielä... :(
Miinapiina, 28.6.2007 15:49:
ELI siis jos oon ite sutinut, ja en saa viikolta työmarkkinatukea ni maksaako sossu siis sen erotuksen siihen vajeeseen asti?
nii ja sit ku sossun massit ja opintotuki maksettiin koko toukokuulle mut mun työmarkkinatukioikeus alkaa jo 25.5 ni joudunko maksamaan opintotukia takasin sen verran mitä nuo on mennyt päällekäin?
sapeli, 28.6.2007 17:26:
Sanotaan näin et ei se sossun rahojen hakeminen haittaakaan, ja usein ne voi tehä silleen että ne maksaa heti jos on tarvetta ja sitten kela maksaa niille. Aina noi ei toimi, eli on jotain pykäliä tai viiveitä ettei se hakeminen auta, mutta mun mielestä jos koskaan meinaa mennä alle sen perustoimeentulorajan niin kannattaa uhrata se tunti pari ja käydä siellä jututtamassa virkailijaa.