kunnallisvaalit

171 posts, 9 pages, 33,319 views

lostgone

#21 • • lostgone
Tietenkin äänestän*joo* ja yritän potkia muitakin äänestämään. Ja mikä pahinta, äänestän sukulaista.. Mutta vielä pitäisi tehdä vaikeahko valinta äidin ja pikkuveljen väliltä.*hih*ja kun ne on vielä eri puolueissa ehdolla.*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Blues

#22 • • Edited Blues Koning van Afrika
Äänestaminen kun on tehty hyvin yksinkertaiseksi niin miksei sitten voi vaivautua äänestämään?
Netistä katsoo itselleen sopivat ehdokkaat jonka jälkeen käy laittamassa mieleisensä numeron paperiin..ennakkoon voi olla jopa vaivattomampaa. Itse olen menossa jo heti huomenna äänestämään ja pitäisi päättää lopullisesti ehdokas kolmen joukosta.

lostgone:
Ja mikä pahinta, äänestän sukulaista..

Hyvä ystäväni on yhtenä ehdokkaana ja on vaikeuksia päättää äänestääkö häntä. Kuten Vaavu sanoi, puolueella on paljon merkitystä jonka takia saattaa olla ettei hän saa ääntäni.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Optik

#23 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Bilepuolue - Bassoa kansalle!

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

vaavu

#24 • • vaavu vara-vana

Käenpoika:
Mä en henkilökohtasesti usko et elämä muuttuu mitenkään jos jätän äänestämättä... käyn kuiteski... mut ei se muutu. Oikeestaan alkanu kelaamaan sillai ettei jaksa maindailla yhteiskunnan toiminnasta ite muutaku pakolliset ja tekee ite mitä lystää ja elää just niinku haluu...

Miten voi elää osana yhteiskuntaa ja silti ajatella, että yhteiskunnan asiat eivät vaikuta itseen? Ymmärtäisin ehkä jollain tavalla ton pointin, jos sen sanoja asuisi erämajassa keskellä metsää omavaraistaloudessa. Espoolaiselta tuota ajatusta on aika paljon vaikeampi niellä purematta.

Yhteiskunta vaikuttaa valtavan monella tavalla tavallisten kaupunkilaisten elämään. Vaikka et itse olekaan tietoinen näistä kaikista tavoista, ei se tarkoita, etteikö niillä olisi vaikutusta elämääsi. Mun on itse asiassa hyvin vaikea kuvitella mitään aktiviteettia tai elämän osa-aluetta, johon yhteiskunnalla ei olisi tavalla tai toisella vaikutusta.

Toi ajatus siitä, että "tekee mitä lystää ja elää niinkuin haluaa", on aika kummallinen. Olemalla osa yhteiskuntaa joutuu noudattamaan yhteiskunnan sääntöjä. Joskus nämä säännöt voivat hyvinkin voimakkaasti rajoittaa yksilön haluja ja tekemisiä. Jos haluat vaikka tappaa jonkun, tämä yhteiskunta ei varmasti katso sitä hyvällä. Vähän totalitaristisemmissa yhteiskunnissa paljon vähäisempiäkin haluja on säädelty - esimerkiksi Kiinassa voi joutua vankilaan väärän uskonnon harjoittamisesta.

Eikä kyse ole pelkästään rajoituksista, vaan myös mahdollisuuksista. Yhteiskunta tarjoaa paljon sellaisia palveluita, joita olemme tottuneet käyttämään. Monet näistä palveluista ovat muuttuneet jo niin itsestäänselvyyksiksi, että emme edes ajattele niitä palveluina. Mutta eron kyllä huomaa siinä vaiheessa, kun pitää muuttaa sinne erämajaan selviytymään täysin omin voimin.

Mielestäni yhteiskunnasta piittaamattomuus kertoo joko kapeakatseisuudesta tai vakavasta apatiasta. Koska yhteiskunta joka tapauksessa vaikuttaa muhun, mä en halua olla vain passiivinen vastaanottaja, vaan haluan vaikuttaa osaltani yhteiskuntaan takaisin. Äänestäminen on yksi keino vaikuttaa, mutta vain yksi. Muitakin keinoja toki on.
innae

#25 • • innae PaskaJätkä
Onko tietoa että saako uuden äänestyslipukkeen kun koira on näemme sen tuossa tuhonnut pieneksi silpuksi*iihhih**igor*

--
PaskaJätkä

dixoff

#26 • • dixoff hmm Terve

innae:
Onko tietoa että saako uuden äänestyslipukkeen kun koira on näemme sen tuossa tuhonnut pieneksi silpuksi*iihhih**igor*

Äänestäminen onnistuu ilmankin, jos koira ei ole syönyt henkkareitasi samalla. :)
innae

#27 • • innae PaskaJätkä

dixoff:
---
innae:

---

Äänestäminen onnistuu ilmankin, jos koira ei ole syönyt henkkareitasi samalla. :)

Ei ole onneksi :)

--
PaskaJätkä

henkkat

#28 • • henkkat
*ttu että kiinnostaa..oikeesti
Tiinuliinu81

#29 • • Edited Tiinuliinu81 Säätäjä
Väärä puolue ja kaupunki *muhaha*

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Claquesous

#30 • • Claquesous viidettä kolonnaa

*hnè:

Sepä hienoo, pidä tosta kiinni.

--
32. of December

Android

#31 • • Android

*hnè:

Näköjään kuitenkin sen verran että oli pakko tulla heittää jotain älyvapaata kommenttia tähän threadiin.
-P

#32 • • -P
K:lle lähinnä kysymys. Kuinka tarkkoja nuo vaalikoneet ovat?

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

S-T

#33 • • S-T Pieni
Tottakai äänestän.. ehdokas on valittuna - vihreiden joukosta tällä kertaa. Vihreiden kunnallisvaaliohjelma tuntui olevan lähinnä omaa sydäntä ja löytyi useampikin potentiaalinen ehdokas.

--
Pieni on kaunista.

Oliwer

#34 • • Oliwer

Optik:
Musta kyllä tuntuu että tänäkin vuonna sankan kannattajajoukon saavat ainakin seuraavat ehdokkaat:

- Aku Ankka
- Roope-setä
- Kirkkovene
- Oma äiti
- Kyrpä

Ja nämähän sitten eivät ole mistään tietystä vaalipiiristä, vaan tuntuvat olevan ns. yleisehdokkaita

Ja eiks se ole kumminkin ihan tietoinen kannanotto tän päivän politiikasta, jos joku raahautuu uurnille asti
esim kirkkovenettä piirtämään?
Sillä että löhöö himassa, sylkee kattoon, eikä muista edes että on joku äänestys *häh*, ei taas ehkä mihinkään voi vaikuttaa.
Itse äänestän kyllä ihan ehdokasta. *juonittel*
Progress

#35 • • Progress
kyllä äänestin...mut en kerro ketä. Sanotaanko että Polvijärven kunnan ehdokasta... *hymy*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Bio

#36 • • Bio The Bullies / Pinky
täytyyhän sitä äänestää, vaikka ei tälläset asiat hirveästi kiinnosta. vaalikoneilla saa jotain tietoja ehdokkaista ja kotiin tulee esitteitä myös.
Individual

#37 • • Edited Individual HYPNO!
Olin ihan varma, että äänestäisin erästä ehdokasta, mutta hän sai mieleni muuttumaan tai ainakin pistän hänen mahdollisen äänestämisensä uudelleen harkintaan tämänpäiväisessä ilmaisjakelulehdessä olleen kirjoituksen jälkeen, joka oli siis hänen kirjoittamansa.
Nyt täytyy punnita vaakakupissa sitä kirjoitusta ja asioita joista olen hänen kanssaan ( monestakin ) ollut samaa mieltä.
Hänen edustamaansa puoluetta en ole koskaan kyllä aiemmin äänestänyt, mutta eipä sillä väliä. Kaikki vaalit ovat minulle henkilövaaleja. Huonoin homma tässä kaikessa on se, että en ole oikein löytänyt hänelle vaihtoehtojakaan.

Mutta toivon, että ainakin kotkansaarelaiset eksyvät vaaliuurnille, sillä nyt ei ainakaan voi sanoa, etteikö olisi väliä ketkä siellä istuu, kun näin isoja asioita on edessä, toriparkki, keskustan elävöittäminen jne.
K

#38 • • K

Angelus:
K:lle lähinnä kysymys. Kuinka tarkkoja nuo vaalikoneet ovat?

Molemmissa koneissa on 20 kysymystä. Hesarin koneessa kysymyksissä on 2-4 vastausvaihtoehtoa, YLE:n versiossa vaihtoehtoja on enemmän. Toisaalta Hesarin koneessa voi painottaa kysymysten tärkeyttä monipuolisemmin. Kun ehdokkaita on esim. Helsingissä 954, ja Hesarilla Stadin ehdokkaiden vastausprosentti on nyt 85, sopivia löytyy joka tapauksessa ainakin pari kymmentä. Tekemällä testin pari- kolme kertaa välillä jättäen niitä kysymyksiä vastaamatta, jotka eivät niin kiinnosta, saa varmaan aika tarkan kuvan siitä, mikä puolue ja mitkä ehdokkaat ovat kanssasi samoilla linjoilla.

Kannattaa kuitenkin tutustua koneen terjoamiin ehdokkaisiin vähän lähemmin, niin saa ehkä vähän käsitystä myös ehdokkaan persoonasta. Ja jos kaksi ehdokasta saa testistä suunnilleen samat pisteet, voit katsoa molempien vastaukset ja miettiä, kumpi on sinulle tärkeimmissä kysymyksissä vastannut paremmin.
Sinza

#39 • • Sinza
Äänestin, vaalikoneesta tupsahtanutta ehdokasta.

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

bubbelgum

#40 • • Edited bubbelgum ~sylikissa~
Voisko joku neuvoa tällasta ensikertalaista, että mistä ne eri puolueiden vaaliohjelmat löytyy? Itselle löytyi yhden vaalikoneen kautta hyvinkin lupaavalta vaikuttava nuori mies, jonka mielipiteet meni hyvin yksiin omieni kanssa. Hieman ehkä itselleni yllättävää oli, että kyseinen hemmo kuuluu kommuinistien puolueeseen.. Tekisi mieli häntä kyllä äänestää, mutta vähän ehkä ennakkoluuloja kommunisteja kohtaan (en sit tiedä miksi). Eli mistä löydän lisää tietoa että osaan päätökseni tehdä?

--
Hullu ku pullosta tullu.