kunnallisvaalit

171 posts, 9 pages, 33,172 views

#81 • • Edited valona Guest
Luulin etten osaa KOSKAAN vastustaa mitään mut sit tuli KOKOOMUS
#82 • • ALIEN Guest

seurasinko:

ja....?
jUSSi

#83 • • jUSSi äkäinen vanhus

ALIEN:
---
seurasinko:

---

ja....?

sitten hän huomasi osaavansa vastustaa. Ei voi olla lukeminen noin vaikeeta :D
Karski

#84 • • Karski Pomon kätyri
Kokoomus keräilee kyl aika huolella pisteitä
näiden vaalien virallisena molopuolueena,
hienoa nähdä että loanheitto on tullut suomalaiseenkin
vaalimainontaan, tuon punikkisaitin lisäksi
tuoreimpana vetona Soininvaaran asiayhteydestä
irrotetulla sitaatilla ratsastava kampanja.

Vittu mitä kuupoja.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

#85 • • Edited Annika Guest
Niinpä. Tuollainen asiayhteydestään erotettu sitaatti on just sitä, että luetaan tekstiä kuin piru raamattua.... Halpamaista...
Kokoomuksella on kovat piipussa... Haluavat voittaa nämä vaalit keinolla millä hyvänsä....
-P

#86 • • -P

pHaze:
---
Verano:
ben tuossa yritti kadulla mulle liparetta tarjota. vastasin kiitos, mutta äänestän vasemmistoliittolaista.

---
Heh, sama juttu. Totesin Benille että 'Kaikkea muuta kuin Kokoomusta, kiitos', Ben meni hyvin hiljaiseksi ja totesi piipittävällä äänellä 'Ooookeeiii...' ja Vihreiden lappusten jakaja tuli naureskellen ojentamaan mulle niiden esitteen, jonka kiltisti otin vastan. Vittu mä oon anarkisti.

Muahah, sama homma. Toisaalta kun Ben on vanha perhetuttu niin yritti vielä vedota "mut faijaskin varmaan kans äännestäis :)" "hieno homma, pitäis kertoo faijalle et mokas pahemman kerran kun äänesti vihreää" "ookoo.." ja tein saman homman, eli vihreiden vaalimainokset kiltisti vastaan :)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

innae

#88 • • innae PaskaJätkä
Rautatientorilla oleva Kokomuuksen "vaali-tv:ssä" eilen illalla rupesi yksi lause ihmetyttämään kunnolla. Isolla lukee ettei tulevaisuutta rakenneta taustapeiliin vilkuilemalla, mutta kauheaa loan haittoa tuli Keskustan ja Sdp:n niskaan kun he olivat luvanneet vaikka mitä ennen eduskuntavaaleja. Eikö tämä ollut taustapeiliin vilkuilemista vai tarkoittavatko he että jos heiltä pääsee enemmistö niin he eivät pidä lupauksistaan kiinni vai häh?
Minun mielestäni se nyt vain on naurettavaa kun aikuiset ihmiset julkisesti heittävät toistensa päälle paskaa. Mihin on kadonnut kunnioitus toisia vaaliehdokkaita kohtaan?

--
PaskaJätkä

kilobitti

#89 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

pHaze:
Totesin Benille että 'Kaikkea muuta kuin Kokoomusta, kiitos',

Tuli mieleen Ultra Bra:n sanat:

"eikä koskaan tehdä kertakaikkiaan mitään mitä keskustapuolue haluaa"

innae:
Rautatientorilla oleva Kokomuuksen "vaali-tv:ssä" eilen illalla rupesi yksi lause ihmetyttämään kunnolla. Isolla lukee ettei tulevaisuutta rakenneta taustapeiliin vilkuilemalla, mutta kauheaa loan haittoa tuli Keskustan ja Sdp:n niskaan kun he olivat luvanneet vaikka mitä ennen eduskuntavaaleja. Eikö tämä ollut taustapeiliin vilkuilemista vai tarkoittavatko he että jos heiltä pääsee enemmistö niin he eivät pidä lupauksistaan kiinni vai häh?

Taustapeiliin vilkuilemisella voidaan mielestäni tarkoittaa monta asiaa. Veikkaan että tässä tarkoitettiin enemmänkin tavoitteiden asettelua. Havainnollistaen; voit asettaa omat tavoitteesi esim. katsomalla vuoden taaksepäin, ja pyrkiä vastaavanlaiseen kehitykseen tulevaisuudessa, kenties jättäen pois vaihtoehtoja koska "ei se viimeksikään toiminut". Vaihtoehtoisesti voit asettaa tavoitteesi kunnianhimoisesti sinne minne oikeasti haluat jättäen pois historian aiheuttamat ennakkoluulot. Tämä ei mitenkään sulje pois sitä, että pidettäisin silmät peitettynä menneisyydeltä - kyse on lähinnä perspektiivin valitsemisesta.

Minun mielestäni se nyt vain on naurettavaa kun aikuiset ihmiset julkisesti heittävät toistensa päälle paskaa. Mihin on kadonnut kunnioitus toisia vaaliehdokkaita kohtaan?

Onko sellaista joskus ollut?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Samu

#90 • • Samu Bodhisattva

Freyja-:
Äänestän kyllä - näillä näkymin tyhjää.

Todellisuudessa tyhjän äänestämisellä ei ole merkitystä! Ääntenlaskennassa se ei ole kannanotto eikä mikään, vaikka se sellaiseksi yleensä kansalaisten toimesta tarkoitetaankin. Se ei myöskään johda minkäänlaisiin toimiin kenenkään puolesta.

Mun mielestä on aina hyödyllisisintä äänestää parasta silloinkin kun kaikki vaihtoehdot ovat huonoja (enkä ole sitä mieltä että kaikki tällä kertaa olisivat). Aina löytyy parempi kuin joku toinen!
Tämän maan kunnallisvaaleissa on hassua se, että äänestysikäisiä on todella vähän suhteessa ehdokkaiden määrään. Tällöin yhden läpimenevän ehdokkaan äänimäärä ei tarvitse olla kovinkaan suuri, jos äänet jakautuvat vähänkään tasaisesti. Äänestämällä parasta mahdollista, pienennät siis huonompien (mielestäsi) vaihtoehtojen läpipääsyä huomattavasti paremmin kuin tyhjän jättämisellä.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Epailija

#91 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Tämä tuolta lukitusta ketjusta.

Verano:
mitenköhän sä oot mun kirjotuksista onnistunut päättelemään että äänestäisin ikuna koskaan kokoomuslaista ??!!??

Mielestäni ei ole kauhean hedelmällistä jäädä tuijottamaan noita puolueita. Kuulostat ihan yhtä välkyltä äänestäjältä kuin kaverini, jotka manailevat, että "mitään kommareita tai hippejä ei äänestetä - vain kokoomusta". Järkevämpää olisi keskittyä ehdokkaan henkilökohtaiseen politiikkaan kuin miettiä jotain stereotyyppejä kovan linjan oikeistoporvareista. Tuollaisella asenteella kokoomukseen ei koskaan tulla äänestämään ketään, joka saisi puolueeseen vähän sitä meininkiä, jota sinä siellä todennäköisesti haluaisit nähdä.

vaikka onhan noi sun puheet verovähennyksistä ja yrittäjyydestä perikokoomuslaisia.

Tekeekö perikokoomuslaisuus niistä huonoja puheita? Entä jos joku demareiden rivissä oleva puhuisi samoja asioita?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

#92 • • simoh Guest

Kilobitti:
Mitkä on sun vaikutusmahdollisuudet lakimuutoksiin kunnallistasolta?

Kuten sanoin aikaisemmin, ei politiikkaa pidä ajatella blokkeina,
että olisi kunnallispolitiikka ja valtiollinen politiikka erillään.

Kunnallistasolla voi lainsäädäntöön vaikuttaa aika paljon, ja
erityisesti Helsingissä. Esimerkiksi lainkäytöstä (esimerkkinä
tuo kokoontumislaki) on ministeriön toimesta annettu erillisiä
ohjeistuksia, jotka ovat paikallisesti sovellettavissa. Juuri
tässä on se keino, jolla lainkäyttöön pystyy parhaimmillaan
puuttumaan kunnallistasolta.

Käytännössä tämä voisi tarkoittaa, että bileet voisivat jatkua
keskeytyksessä 04 jälkeen.
#93 • • simoh Guest

Verano:
ihan mielenkiinnosta kysyisin et kuinka oot kokoomuksen riveihin päätynyt?

Erottuani liberaaleista en ole hylännyt ajatuksiani, enkä
aatetta, vaan todennut liberalismin voittaneen niin kamppailussa
sosialismia ja konservatismia vastaan, että puoluepoliittisessa
elämässä.
Liberalismista on tullut johtava valtioaate - ja se on osaltaan
syönyt Suomessa mahdollisuuksia vapaamielisen aatepuolueen
olemassaololta. Toisaalta Suomen poliittiset olot ovat sikäli
erilaiset - jopa omalaatuiset - muihin maihin verrattuna, ettei
maassamme ole edes kohtuullisen vahvaa liberaalipuoluetta.

Pelkkä puhuminen aatteesta ei tietenkään riitänyt, vaan halusin
myös tehdä työtä paremman maailman eteen. Tämä vaati
siirtymistä puolueeseen jossa voi vaikuttaa.

Kunnallisvaalit ovat kuitenkin - onneksi - melko henkilökeskeiset
ja puolue on vain väline politiikan tekemisessä.

vaikka onhan noi sun puheet verovähennyksistä ja yrittäjyydestä
perikokoomuslaisia.

No, ei verovähennykset ole minulle keskeisin kysymys, vaan
kyse on siitä kuinka turvataan palvelut ja hyvinvointi järkevällä
ja kestävällä tavalla.
Olen näiden suhteen ollut kaikkea muuta kuin perikokoomuslainen,
sillä kannatan perustuloa. Perustulo on malli, jota Suomessa ovat
ajaneet nuorsuomalaiset ja muu liberaali liike, vihreästä puolueesta
Osmo Soininvaara ja vasemmistosta Suvi-Anne Siimes.

Puhe yrittäjyydestä?
Milloin olen puhunut yrittäjyydestä erityisesti?
Suurin osa kirjoituksiani koskee työllisyyskysymystä ja sen
ratkaisemista sekä sosiaalipolitiikkaa. Voit tutustua kirjoituksiini
osoitteessa http://www.simoh.net/?s=kirjoitukset .
Samu

#94 • • Samu Bodhisattva

Epailija:
Mielestäni ei ole kauhean hedelmällistä jäädä tuijottamaan noita puolueita. Kuulostat ihan yhtä välkyltä äänestäjältä kuin kaverini, jotka manailevat, että "mitään kommareita tai hippejä ei äänestetä - vain kokoomusta". Järkevämpää olisi keskittyä ehdokkaan henkilökohtaiseen politiikkaan kuin miettiä jotain stereotyyppejä kovan linjan oikeistoporvareista. Tuollaisella asenteella kokoomukseen ei koskaan tulla äänestämään ketään, joka saisi puolueeseen vähän sitä meininkiä, jota sinä siellä todennäköisesti haluaisit nähdä.

Samaa mieltä! Tuntuu, että sen oman alakulttuurin yleinen mielipide vaikuttaa hurjan paljon omiin ajatuksiin, esimerkkinä just toi kollektiivinen Kokoomuksen lyttääminen. Mun mielestä ei kannata olla kaiken suhteen niin herkkähipiäinen, että yhden mokan takia jättää täysin tutustumatta syvemmin aiheeseen.
Kunnallispolitiikassa etenkin korostuvat ehdokkaan omat näkemykset ja avut. Puoluekannalla on huomattavasti enemmän merkitystä silloin, kun valitaan edustajia eduskuntaan hallituspaikoille.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Verano

#95 • • Verano Merituuli

Epailija:
Tämä tuolta lukitusta ketjusta.

---
Verano:
mitenköhän sä oot mun kirjotuksista onnistunut päättelemään että äänestäisin ikuna koskaan kokoomuslaista ??!!??

---

---

vaikka onhan noi sun puheet verovähennyksistä ja yrittäjyydestä perikokoomuslaisia.

---

Tekeekö perikokoomuslaisuus niistä huonoja puheita? Entä jos joku demareiden rivissä oleva puhuisi samoja asioita?

jos äänestän kokoomuslaista (joka henkilönä ajaisi minulle tärkeitä asioita) ja tämä ei mene läpi niin ääneni menee kokoomukselle, vaikkapa benille (no okei, se nyt pääsee joka tapauksessa läpi)

mielummin äänestän mieleistäni ehdokasta kuin tuhlaan ääneni kokoomus-puoleen uudistamiseen.

tärkein pointti miksi en äänestä kokoomusta, enkä keskustaa, enkä kristillisdemareita enkä vapaan suomen liittoa yms yms on se että näiden puolueiden ehdokkaista en löydä itselleni sopivaa vaihtoehtoa.

puolueita joita äänestän/ olen äänestänyt ovat vasemmistoliitto, vihreät sekä SDP.

jos demareiden riveissä joku puhuisi samanlaisia juttuja, en häntä äänestäisi, jos kyseisessä puolueessa useampi esittäisi "perikokoomuslaisia" mielipiteitä, en äänestäisi laisinkaan tätä puoluetta.
Verano

#96 • • Verano Merituuli

Samu:

Tuntuu, että sen oman alakulttuurin yleinen mielipide vaikuttaa hurjan paljon omiin ajatuksiin, esimerkkinä just toi kollektiivinen Kokoomuksen lyttääminen.

enpä tiedä mikä oma alakulttuurini on, mutta ennen sitä minut ehtivät aivopestä vanhemmat, pinskut etc.
okei, osaan myös itse ajatella ;)
Vexe

#97 • • Vexe
Hehe, olen tässä ollut täysin pimennossa vaalimainoksien suhteen, kun armeijassa olen. Kokoomuksen mainokset ovat kyllä mauttomuuden huippua... valitettavasti. Itse kun uskon porvaripuolueiden toimintaan.

Ensiksi Turkulainen puoluejohtaja, joka ei osaa puhua suomea, vie kaikki mahdolliset äänet muille puolueille. Siitä kun pääsee eroon, niin sitten lyödään täysin läskiksi mainonnassa.
Verano

#98 • • Verano Merituuli
simoh, yritän ehtiä huomenna duunin lomassa vastailemaan sullekin. nyt "pitää" lähteä nauttimaan klubikulttuurista :D D
Apo

#99 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Epailija:
Mielestäni ei ole kauhean hedelmällistä jäädä tuijottamaan noita puolueita.

Suomessa kunnallisvaaleissa käytetty suhteellinen vaalitapa (Googlella saa lisäinfoa jos ylä-asteen yhteiskuntaopit eivät muistu mieleen ;) takaa sen että äänestäessäsi ehdokasta äänestät myös sitä puoluetta/vaaliliittoa johon ehdokas kuuluu. Jos äänen saanutta ehdokasta ei valita, niin ääni ei mene hukkaan vaan puolueen kaikki valitut ehdokkaat saavat siitä osansa.

Äänestäjänä olen itse melko vastuuton, en jaksa syvemmin perehtyä ehdokkaiden vaaliteemoihin vaan minulle riittää se että mielipiteet näyttävät menevän samaan suuntaan kuin itselläni ja että puolueen linja on kohdallaan.

Onnea ja menestystä täällä pyöriville ehdokkaille, erityisesti Juhanille ja Simolle :)
Freyja-

#100 • • Edited Freyja-
Samu: Periaatteessa olet kyllä oikeassa(ja myöhässä, äänestin jo viikon alussa *vink*), mutta minusta asia ei ole niin yksinkertainen, että se ratkeaisi vain äänestämällä "vähiten huonoa".

En ole mielipiteineni mitenkään edes sieltä helpoimmasta päästä ja tuo suhteellinen vaalitapa haittaa "oikeaa" äänestämistä vielä enemmän. Ei paljoa lämmitä löytää sitä muuten ihan hyvää ehdokasta sellaisesta puolueesta, jonka päälinjat sotivat voimakkasti minun linjojeni kanssa. Tällä seudulla ehdokkaita ei ole muutenkaan mitenkään liikaa ja heidän antamansa panostus omien mielipiteidensä esiintuomiseen on melko vähäistä(suomeksi, sitä infoa saa kaivaa kissojen ja koirien kanssa, silti puolet jäävät ihan harmaaksi massaksi). Itse en myöskään ehdokkaaksi haluaisi asettua - ei ole kiinnostusta tai jaksamista polittiseen "uraan".

Tällä tavalla saan omalle omalletunnolleni enemmän hyvitystä, kuin jos jättäisin kokonaan äänestämättä(kansallisvelvollisuus-propaganda on purrut minuun ihan tehokkaasti). Yhtä vähän/paljon minä niistä päätöksistä joka tapauksissa valittaisin tai kunnallispolitiikkaa ylipäätään edes seuraisin. Seuraaviin vaaleihin mennessä varmaan unohtaisin jo, ketä edes äänestin :P