Rave Against Drugs [YAD with MILLENNIUM] 17.12.2004 @ HELSINKI

222 posts, 12 pages, 33,687 views

sbanc

Posts: 255

#181 • • sbanc
Sinänsä hassu juttu, bileissä moni käyttää tulppia ettei korvat hajoa, nyt vielä tarttis käyttää aurinkolaseja ... mihinköhän tää on menossa ? miltä voin vielä suojautua hmm...
Avatar
#182 • • astaroth Guest

Daverian:
Mutta kukin ajattelee tavallaan taas tästäkin asiasta.


En tarkoittanutkaan sitä niin sananmukaisesti. Mutta kun ottaa huomioon sen, että tyyliin 90% tällaisista bileistä tulittaa koko ajan kaikki valot kaakossa, niin tällaiset "taju pois"-tilanteet ovat kuitenkin loppujen lopuksi aika harvinaisia tapauksia yleisen valonkäytön huomioon ottaen. Mutta kyllä jonkunlaisia järjen rajoja pitää noudattaa. Tampereen FINRG-bileissäkin valot olivat valehtelematta koko illan täysillä.

Sbanc:
miltä voin vielä suojautua hmm...


Kaasunaamio savulle.
Individual

Posts: 10,942

#183 • • Edited Individual HYPNO!

Tres:

(Mitä inkvisitioon tulee, niin meillä on stroboista
varoittavat kyltit kaikissa bileissä, ja olemme
pyrkineet siihen että ihmiset tietävät mihin ovat
tulossa kun tulevat bileisiimme. Koko konseptimme
kun perustuu juuri strobojen, savun ja äänen
yhteisvaikutuksesta syntyvään kokemukseen.)



Muistan sen kyltin kyllä.
Ja kyllä...se yhteisvaikutus toimi, toimi aika tavalla.
ja off-topikkina mainittakoon, kun bileitten aikana seinään heijastetaan Hellraiser ja Texas chainsaw Massacre niin bileet eivät voi olla huonot.
*plur**plur**plur**plur* ( Mitä äskeinen hymiörivi Inkvisition tapauksessa tarkoittaakaan...*nauru* )

edit:
Valojenkin ajaminen on taidetta. Parhaimmillaan. Jälleen kerran muistuu mieleen Rinneradion keikka Joensuun Kerubissa jossa valomies loihti aivan uskomattomat maailmat joka biisiin ja jokainen edesmenneessä Kerbassa käyneistä tietää, ettei paikka ole suuren suuri. ( En tiedä paljon paikan koolla sitten on merkitystä, mutta kuvittelisin ettei ihan kauhean pieneen paikkaan edes saa paljoa valokalustoa roudattua ineen...)
Fyrisch

Posts: 4,525

#184 • • Fyrisch

Astaroth:
Sbanc:
miltä voin vielä suojautua hmm...
---
Kaasunaamio savulle.



Ja drugtesteri et pystyy kattoo mitä juomaan on sujautettu
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#185 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
...ja kypärä, ettei mahdolliset parvelta tippuvat tuopit aiheuta vaaraa *justjoo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Mumuli

Posts: 28

#186 • • Mumuli UG-///
No toivotaan vaan ettei tästä tuu sellasta "äiti tekee jutun koska hänen tyttären henkeä koeteltiin". kuitenki jokainen tietää jo tuohon ikään nähden että bileissä vilkkuu valoja sun muuta vempelettä.valomies oli vähä pihalla mutta en todellakaan ikimaailmassa laittaisi kaikkea vikaa hänen piikkiin, kuitenki pikkupissis ei itse huolehtinut omasta epilepsiasta eli homma on myös hänenki kontolla

--
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

sbanc

Posts: 255

#187 • • sbanc
tässä olis selvästi saumaa kehittää joku survivor kit to newbies. Pääsis turvallisesti tutustumaan bileisiin *joo*
Dementation

Posts: 2,892

#188 • • Dementation wednesday?

Howdy:
Hyvä neuvo .. kannattaa kokeilla tummia aurinko laseja .. itellä oli tuo ongelma ja rupesin tanssiessa käyttämään laseja ja pitämään osittain silmiä kiinni niin hyvin taas mentiin *joo* kokeilemisen arvoinen jutska ...



Näin epileptikkona haluan todeta, että strobovalo tulee läpi silmäluomista ja jopa normaali aurinkolaseista, eli edellä mainitut ohjeet eivät vielä tilannetta kaikilla pelasta. Voivat toki helpottaa joillain...
Itselläni on sen tyyppinen epilepsia, jolle valvominen altistaa ja välkkyvät valot laukaisevat kohtauksen... Bileissä en ole kuitenkaan koskaan kohtausta syönyt, mutta itsellä asiaan onkin vahva lääkitys. Niille joille sellaista ei anneta, ovat osa bileistä aika painajaismaisia... Kuten minullekin silloin tällöin jos strobo oikein kauan hakkaa ja lujaa...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Liqued

Posts: 187

#189 • • Liqued CyberHemuli
Ei kellää sattus olee kuvia tuolta? Jos on nii upatkaa ihmees nettii *hihu*

--
Spin!

excelsior

Posts: 151

#190 • • excelsior :)
voi jalka parkojani.... neon kyllä rokkas loputkin mehut tästä pojasta irti... oli jo hankala ajaa takas hämptoniin kun jalat oli niin pirskaleen väsyt
olihan siinä sit jätti hyvät kemut... huh


YAD:n infopiste kiittää

--
Vastedes ei tarvitse olla kuin päättäväisesti moderni, eikä tämä ole ohjelmallista vaan välttämätöntä ja kiireellistä.

Mizfir

Posts: 2,472

#191 • • Edited Mizfir pittuinen
Tässä hiukan vastauksia ilmoilla pyörineisiin aiheisiin:

Ensinnäkin, tuo strobohässäkkä oli myös meille järjestäjille erittäin epämieluinen yllätys, hommaa oli hoitamassa silloin Glorian oma valomies, joka ei saisi jättää valoja yksin ja oli kuitenkin niin mennyt tekemään. Varmasti saa kuulla palautetta.

Tyttö joka tipahti tanssilattialla, on luultavasti omannut jonkinlaisen erityisherkkyyden jonka strobot laukaisivat..tai syynä voi olla myös se ettei ole syönyt/juonut kunnolla..tms. tämän tarkempaa tietoa meillä ei ole. Tällaiset tilanteet ovat aina ikäviä ja pahoittelemme että näin on päässyt käymään jos järjestelyillä on ollut jotakin osuutta asiaan.

Sitten niille jotka valittivat pokejen kyttäämisestä..poket eivät todellakaan kytänneet ketään ilman hyvää syytä joten miettikääpä sitä miksi näin on ollut kohdallanne.

..ja vielä noista nappi-jutuista sen verran että pisteet todellakin tipahtavat niiden ihmisten kohdalla, jotka eivät voi kunnioittaa bileiden teemaa ja järjestäjien selkeästi esittämää toivetta / rajoitetta päihteettömyydestä. Todella typerää.

Bileet kuitenkin menivät kokonaisuudessaan todella mukavasti ja kiitos kaikille jotka olivat paikalla..jatkoa on todellakin luvassa*joo*

--
-Mannanen-

armed_ahmed

Posts: 35

#192 • • Edited armed_ahmed armed_ahmed
hirveet oli pileet.
vieläkin ois poket yms. järkkärit saanu olla vähän skarpimpia sen suhteen, että minkäsortin diilereitä sinne päästetään sisään, vaikka onhan se ikävää olla tyly. ja siihen salin puolella tupakointiinkin ois vielä ollu varaa puuttua, vaikka aika raikkaana se ilma kestikin.
toi strobokeskustelu on tällaisen wanhan rawe-sedän mielestä ihan joutavaa. jos ei halua epileptistä kohtausta, niin välttää paikkoja missä lukee ovessa "rave". tai sitten pitää simmut kii ja/tai katseen omissa jaloissa kun alkaa tuntua pahalta. tai silleen. tai siis kun jos minun pitäisi noita illan valomiehen toimia kommentoida, niin hyvinhän ne hommat suju, mitä nyt välillä oli liikaa niitä joutavia skaneja ja viherpunarockstagevaloja ja ihan liian vähän stroboja ja savua.
um. esitanssijatytöt oli muuten ihan joo kauniita ja varmaan tosi ihania, ja tietysti olen vähän vanhanaikainen, mutta en oikeen tajua ketä varten semmosia noihin pileisiin pitää aina hommata..? noilla kiksuiluklubeilla ja muissa poussailuhäppeningeissä sellasia nyt ehkä voisi olettaa olevan, mutta K16-tapahtumassa? rave-tapahtumassa? tjaa no mie nyt aina haikailen sen perään, että jos bileissä on linja, niin sit se linja pidetään. niinku talvisodassa aikoinaa, kun kollaalla laitettiin sellaset ravet pystyyn, että... eiku.
siis okei, oon överivanhanaikainen ja tylsä, mutta ei "rave"n mun mielestä pitäis näyttää ruotsinlaivan huumediileriristeilyn strippibaarilta.
juu ja kyllä ne minun mielestäni on mukavampia ne sellaset pikkureppuringit ympäri lattiaa kuin se että paikan valtaa se espoon robottiarmeija jotka on kerrassaan surullista katseltavaa (rintamasuunta kohti dj:tä, univormut samalta räätäliltä ja oudolla tapaa pelokas ilme kasvoilla).
kohteliaisuuttani jätän musan kommentoimatta, paitti että olihan siinä paljon hyvääkin. O_o

niin siis ilman muuta järkätkää YAD ja mlnm lisää.

ai niin ja kyllähän se tavallaan se epileptikko vähän pelasti noiden pippaloiden ravemaisuutta, kun eihän ne oo mitkään ravet jos ei saada ampulanssia tahi poliisia paikalle..

--
korvat soi vieläkin.

Mizfir

Posts: 2,472

#193 • • Mizfir pittuinen
Megakiitokset seuraaville henkilöille, jotka olivat mahdollistamassa täysin hyväntekeväisyydellä nämä bileet>>>

*sydän* SA-TomTom, Gen.6, Cosmo, Wert, Neon, Sasha F, Haba, Lauri & Diffas *sydän* UnityF, Waily, Johan, Irmis, Flaikku, Aidan, m.gee *sydän* MadCow, Tornad0, Tilt..kaikille Iso*hali* ..kuten myös niille jonka nimen unohdin tässä mainita (mä ja mun muisti*nauru*)

Kiitokset myös Glorialle, YADin vapaaehtoisille sekä Honesty:n porukalle*sydän*

Terhi, sä oot*super**plur* kiitos.

--
-Mannanen-

Mizfir

Posts: 2,472

#194 • • Mizfir pittuinen

armed_ahmed:

vieläkin ois poket yms. järkkärit saanu olla vähän skarpimpia sen suhteen, että minkäsortin diilereitä sinne päästetään sisään, vaikka onhan se ikävää olla tyly. ja siihen salin puolella tupakointiinkin ois vielä ollu varaa puuttua, vaikka aika raikkaana se ilma kestikin.

um. esitanssijatytöt oli muuten ihan joo kauniita ja varmaan tosi ihania, ja tietysti olen vähän vanhanaikainen, mutta en oikeen tajua ketä varten semmosia noihin pileisiin pitää aina hommata..? noilla kiksuiluklubeilla ja muissa poussailuhäppeningeissä sellasia nyt ehkä voisi olettaa olevan, mutta K16-tapahtumassa? rave-tapahtumassa?
siis okei, oon överivanhanaikainen ja tylsä, mutta ei "rave"n mun mielestä pitäis näyttää ruotsinlaivan huumediileriristeilyn strippibaarilta.



Poket ja järkkärit ei voi tuntea kaikkia diilereitä ennestään, asialle kyllä tehtiin niin paljon kuin pystyttiin. Tupakoitsijoille huomautettiin muualla kuin tupakkahuoneessa polttamisesta aina kun sellaista havaittiin.

Esitanssijoiden vertaaminen strippareihin on mielestäni törkeää. Tytöt olivat kauniita ja asianmukaisesti + bilehenkisesti pukeutuneita sekä taitavia tanssijoita. Jos sinulle ei ole vielä koskaan selvinnyt esitanssijoiden olemassaolon salaisuus niin kerron sen nyt: Heidän tarkoituksenaan on innostaa muita bilettäjiä ja tuoda lisää fiilistä menoon sekä samalla tuoda kunnioitusta dj:lle.

--
-Mannanen-

Howdy

Posts: 7,955

#195 • • Howdy Oldie

Sbanc:
Sinänsä hassu juttu, bileissä moni käyttää tulppia ettei korvat hajoa, nyt vielä tarttis käyttää aurinkolaseja ... mihinköhän tää on menossa ? miltä voin vielä suojautua hmm...



HIV:ltä *hih*?

--
Käpy vailla vertaa

UnityF

Posts: 15,721

#196 • • Edited UnityF joo just se
Mun mielestä järkkärit oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kivoja kun olla ja voi.. Jos _NOI_ järkkärit kuumottaa niin vink vink käykää premissä niin sitten tiiätte mikä on kuumotus / huono palvelu ajottain (tosin tähänkin on tulossa muutos). Mut noihan järkkärit on verrattavissa illujen & hallujen järkkäreihin eli suomen parhaimmistoon.
Ne osaa asiansa oikeen hyvin ja tilanteen sattuessa ne on heti paikalla, ne käyttäytyy hyvin ja niitten suusta ei tuu mitää loukkaavaa läppää. Mun mielestä jos näitä järkkäreitä haukkuu niin voi mennä itteensä ja miettii vähäsen olikohan syytä siihin että ne "kuumoili"..
Liqued

Posts: 187

#197 • • Liqued CyberHemuli

UnityF:
Mun mielestä järkkärit oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kivoja kun olla ja voi.. Jos _NOI_ järkkärit kuumottaa niin vink vink käykää premissä niin sitten tiiätte mikä on kuumotus / huono palvelu ajottain (tosin tähänkin on tulossa muutos). Mut noihan järkkärit on verrattavissa illujen & hallujen järkkäreihin eli suomen parhaimmistoon.
Ne osaa asiansa oikeen hyvin ja tilanteen sattuessa ne on heti paikalla, ne käyttäytyy hyvin ja niitten suusta ei tuu mitää loukkaavaa läppää. Mun mielestä jos näitä järkkäreitä haukkuu niin voi mennä itteensä ja miettii vähäsen oli syytä siihin että ne "kuumoili"..



Jeps..Järkkärit oli tosi mukavia. En tajuu mikä niis oli muka sit vikana *ding*

--
Spin!

Jusuplussa

Posts: 1,292

#198 • • Edited Jusuplussa UG-///

UnityF:
Mun mielestä järkkärit oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kivoja kun olla ja voi



*joo*

Mä oon aina saanu hyvää palvelua kyllä glorian pokeilta..mukavaa porukkaa
Dementation

Posts: 2,892

#199 • • Dementation wednesday?

armed_ahmed:
toi strobokeskustelu on tällaisen wanhan rawe-sedän mielestä ihan joutavaa. jos ei halua epileptistä kohtausta, niin välttää paikkoja missä lukee ovessa "rave". tai sitten pitää simmut kii ja/tai katseen omissa jaloissa kun alkaa tuntua pahalta.



Haluan toisen kerran tässä threadissa täsmentää, että aurinkolasit tai poispäin katsominen ei tilannetta pelasta ja toisekseen se saattoi olla tytön ensimmäinen kohtaus, jolloin hänellä ei ollut tietoa että hän voi saada moisista valoista moisen kohtauksen...(Josset tiennyt niin jokaisella ihmisellä on jonkinasteinen epilepsia ja toisilla se aiheuttaa kohtauksia, toisilla ei.) Eli jospa taas mietitään mitä puhutaan...

UnityF:
Mun mielestä järkkärit oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kivoja kun olla ja voi



Kyllä, Glorian portsarit on parhaat portsarit jotka olen koskaan missään tavannut. Asiallisia, tehokkaita, mukavia, osaavia etc. Eli aika turhaa kenenkään valittaa portsareista.

Yleisesti ottaen bileet olivat todella mainiot ja kaikki setit hyviä. Myös hinnat, valot, asiakaspalvelu sekä muu toiminta näytti ja vaikutti hyvältä. Ei ole mitään valittamista.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Mizfir

Posts: 2,472

#200 • • Mizfir pittuinen
Tilt:n kuvauksen tuotoksia tulossa tuonne >>>linkki

Kiitos Aleksi*hali*

--
-Mannanen-