Rave Against Drugs [YAD with MILLENNIUM] 17.12.2004 @ HELSINKI

222 posts, 12 pages, 33,667 views

T0mbstone

Posts: 728

#41 • • Edited T0mbstone The Process.

Mizfir:
---

---
Mizfir:

Ja vielä pikku huomio..eihän tänne ole pakko tulla, jos niin kovasti sotii omia asenteita vastaan..
---
T0mbstone:
Eikös millenium järjestäjän imagona taistele yadin asenteita vastaan? Oletkos kuullut termin ”millenium känni(tm)”? Eli jos jo järjestäjätaholla on asenteet ristiriidassa ei bileitä edes järjestetä?)
---
Youth Against Drugs ry:ssä (Nuoret huumeita vastaan) myös nikotiinia ja alkoholia pidetään monenlaisia riippuvuuksia aiheuttavina päihteinä, emme vähättele niistä aiheutuvia ongelmia. Alkoholi on Suomessa eniten kuolemia aiheuttava päihde. YAD ry on huumeidenvastainen järjestö, mutta suhtautuu hyvin kriittisesti kaikkiin päihteisiin. Tapahtumissamme ei sallita alkoholin käyttöä.



En nyt oikein saanut selkoa kannastasi kun vastasit kysymyksen vierestä. Eli bileisiin ei ole tervetullut, jos asenteet sotii jonkun omia asenteita vastaan? mutta millenium myöntää julkisesti olevansa alkoholimyönteinen, oli se läppä tasolla tai ei.
Eli jos taistelette päihteitä vastaan ja järjestätte bileet tahon kanssa joka tukee vaikkakin laillisia päihteitä, mikä uskottavuus YADin päämäärällä on tässä tapauksessa?

edit: typo

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Avatar
#43 • • Julius Guest
jumalauta et nää jortsut tulee olemaan kovat!!!! ja kaiken lisäksi syntymäpäivät sattuu olemaan pari päivää aikaisemmin*nauru*
Mizfir

Posts: 2,472

#45 • • Mizfir pittuinen

Jone:
---
Mizfir:
Tres > kertoisitko mulle vaikka privana siitä millä tavalla YAD on mielestäsi propagandaa?

---


Mä voin kertoa ihan julkisestikin miksi YADin toiminta aiheuttaa mussa näppylöitä.

Muutamissa Feenixin MLNM-bileissä YADin ”asioista infoilu” meni mielestäni samalla tasolle kuin Jehovilla, jotka kiertävät ovelta ovelle levittämässä ”ilosanomaansa.” Tanssilattialla ei saanut edes rauhassa tanssia ilman, että joku oli huolestuneen ja paheksuvan näköisenä iskemässä jotain infolappuja kouraan. Toi ahdistelu vaikutti omaan bilekokemukseeni sen verran negatiivisesti, että valitettavasti sen jälkeen oon kokenut YADilaiset lähinnä hihhuleiksi.

No offence though. *piis*



Hmm..mielenkiintoista..toi ei kyllä todellakaan kuulu YADin toimintatapoihin*täh* Info-toiminnan periaate on että kiinnostus lähtee ihmisistä itsestään ja jokainen saa ottaa pöydältä itseään kiinnostavaa informaatiota / tulla juttelemaan. Tarkistin vielä asian kyseisiltä henkilöiltä, jotka ovat pisteellä silloin olleet, eikä kukaan TODELLAKAAN ole tehnyt mitään tuollaista. Nyt oot Jone kuule vallan erehtynyt henkilöistä*vink*

Sitäpaitsi, YADin porukka, joka bileissä on, ovat kaikki täysverisiä klubbaajia*jiihaa* eikä kenellekään tulisi pieneen mieleenkään lähteä mihinkään tanssilattialle Jehova-meiningillä saarnaamaan ( ei siis millään pahalla Jehovia kohtaan ).*nauru*

--
-Mannanen-

Mizfir

Posts: 2,472

#46 • • Mizfir pittuinen

T0mbstone:

En nyt oikein saanut selkoa kannastasi kun vastasit kysymyksen vierestä. Eli bileisiin ei ole tervetullut, jos asenteet sotii jonkun omia asenteita vastaan? mutta millenium myöntää julkisesti olevansa alkoholimyönteinen, oli se läppä tasolla tai ei.
Eli jos taistelette päihteettömyyttä vastaan ja järjestätte bileet tahon kanssa joka tukee vaikkakin laillisia päihteitä, mikä uskottavuus YADin päämäärällä on tässä tapauksessa?



Nounounou..*nauru* nyt ymmärsit tahallas väärin. Siis todellakin kaikki on tervetulleita kyseisiin bileisiin, pointti oli että kun täällä jengi repii verkkareitaan siitä et yleensäkin tällaset bileet järkätään ja ollaan niin niitä vastaan että..siis eli jos joku on noin kamalasti vastaan näitä pippaloita, niin tarvitseeko siihen tuhlata omaa energiaa mollaamalla niitä täällä ja väen väkisin vääntäytymällä paikalle tekemään sitä samaa. Siis jos tuntuu ettei nää bileet ole just sun juttu, niin eihän niihin ole pakko tulla, juu nou?*vink*

Ja ei me päihteettömyyttä vastaan taistella, vaan päinvastoin ollaan päihteettömyyden kannalla ;)
Millennium on yhteistyökumppanimme juurikin heidän perusteissaan olevan huumeettomuus-pointin vuoksi. Näiden bileiden tarkoitus on tarjota päihteetön vaihtoehto ns. valtavirtabileille.


Ainiin..Jone > ehkä se hihhuli joka sulle siellä Feenixissä on jotain tullut tyrkyttämään, onkin ollut joku täysin YADin ulkopuolinen henkilö, joka on käynyt napaamassa pöydältä jonkun esitteen ja halunnut jakaa kokemuksensa sun kanssa*vink*

--
-Mannanen-

Plaque

Posts: 269

#47 • • Plaque
Enään 2½ kk, muttei silti malta odottaa.
toivotaan että kärsivällisyys palkitaan. *hih*
Jone

Posts: 8,258

#48 • • Jone Archibald Haddock

Mizfir:
Hmm..mielenkiintoista..toi ei kyllä todellakaan kuulu YADin toimintatapoihin*täh* Info-toiminnan periaate on että kiinnostus lähtee ihmisistä itsestään ja jokainen saa ottaa pöydältä itseään kiinnostavaa informaatiota / tulla juttelemaan. Tarkistin vielä asian kyseisiltä henkilöiltä, jotka ovat pisteellä silloin olleet, eikä kukaan TODELLAKAAN ole tehnyt mitään tuollaista. Nyt oot Jone kuule vallan erehtynyt henkilöistä*vink*



Sä puhut nyt niin kuin tietäisit missä tapahtumassa tämä on tapahtunut, joka on IMO siinä mielessä mielenkiintoista, että eihän mulla itsellänikään ole siitä tarkkaa käsitystä. Vai onko niin, että kaikissa Feenixin tapahtumissa oli paikalla samat henkilöt? Mulla on jotenkin asiasta eri käsitys, koska vaikken YADista niin välitä, niin kyllä mäkin toisinaan sinne tiskin suuntaan silti vilkaisen.

Mä en nyt ole skeptinen ilkeyttäni, mutta myöntäisittekö muka oikeasti tapahtuneen siinä tapauksessa, että kyseessä olisi ollut YADin jäsen? Yleisesti ottaen kun organisaatioilla on tapana kieltää kaikki, joka mahdollisesti vaikuttaa kielteisesti niiden julkisuuskuvaan.
Mizfir

Posts: 2,472

#49 • • Mizfir pittuinen
Jone >>> tiedossa kyllä on ketkä ovat missäkin bile-infoilla olleet ( yleensä lähes samat ihmiset kaikissa bileissä, koska niille infoille haluavat sellaiset tyypit, ketkä ovat myös itse bile-immeisiä ) ja kuten sanoin, asia on tarkistettu. Vapaaehtoiset koulutetaan hommaansa, jossa myös painotetaan sitä asiaa ettei tyrkyttäminen kuulu millään tavalla YADin juttuihin..ja kyllä varmasti asia tunnustettaisiin ja pyydettäisiin tapahtunutta anteeksi, jos näin kävisi.*joo* ( enemmänhän kielteisesti vaikuttaisi se että asiaa kierreltäisiin ja salailtaisiin, mieluummin myönnetään ja pahoitellaan tapahtunutta. )

Todellakin hyvin mahdollista on se tässä tapauksessa että joku muu on vain hakenut itselleen esitteitä ja yrittänyt sitä sulle tarjota. Toivottavasti se ei kuitenkaan pilannut iltaasi.*hymy*

--
-Mannanen-

T0mbstone

Posts: 728

#50 • • T0mbstone The Process.

Mizfir:

Millennium on yhteistyökumppanimme juurikin heidän perusteissaan olevan huumeettomuus-pointin vuoksi. Näiden bileiden tarkoitus on tarjota päihteetön vaihtoehto ns. valtavirtabileille.



Huumeettomuus, päihteettömyys, varsin häilyviä ja rinnastettavia käsitteitä....

Jos millenium todella muuttaisi kurssinsa, ja tästä lähin kaikissa tapahtumissa vaatisi sen jäseniltä ja yhteistyökumppaneilta päihteetöntä bilejärjestämistä, tommoinen yad vs. mlnm kaksinaismoraalinen taisteilu tuulimyllyjä vastaan olisi hieman uskottavampaa ja minunkin kommentit olisivat turhia tästä asiasta. *hihu*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Piuku

Posts: 3

#51 • • Piuku Miumau
Gggrrrraaauuu!!! just tällaisia bileitä pitäis olla enemmän*aplodit* mut löytää tanssaamasta täältä aivan varmasti*jiihaa*

--
*Dancing Pussycat*

Claquesous

Posts: 3,206

#53 • • Claquesous viidettä kolonnaa


diffas:

Tästä olisit voinut ostaa uuden http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10847668



Ihan ässä läppä*aplodit*ja kaikkein eniten nauratti ne urpot, jotka hajosi tohon sielunkauppaan*aplodit*Toisaalta kyllä minua rupesi surettaa, että sellaisia jeesusfriikkipösilöitä (oletan) on olemassa vielä nykypäivän Suomessa.

--
32. of December

Piuku

Posts: 3

#54 • • Piuku Miumau

T0mbstone:

Huumeettomuus, päihteettömyys, varsin häilyviä ja rinnastettavia käsitteitä....

Jos millenium todella muuttaisi kurssinsa, ja tästä lähin kaikissa tapahtumissa vaatisi sen jäseniltä ja yhteistyökumppaneilta päihteetöntä bilejärjestämistä, tommoinen yad vs. mlnm kaksinaismoraalinen taisteilu tuulimyllyjä vastaan olisi hieman uskottavampaa ja minunkin kommentit olisivat turhia tästä asiasta. *hihu*



*justjoo*...järki käteen nyt..toihan on ihan älytöntä. Eihän mlnm:n ole päihdetyötä tekevä järjestö, vaan yhteistyökumppani, joka haluaa olla tukemassa ehkäisevää huumetyötä. Jos tuolla tavalla ajateltais niin jokainen ihminen, joka jollakin tapaa haluaa tukea kyseistä työtä ( rahalahjoitukset, lehden tilaus,tms. ), pitäis allekirjoittaa jokin päihteettömyyslupaus*täh*

Mä ainakin arvostan todella paljon sitä että Millennium on mukana järjestämässä tätä tapahtumaa ja luulen että niin tekee moni muukin*joo* jatkakaa samaan tahtiin, älkää masentuko tuollaisista kommenteista. Mahtavaa että uskallatte tehdä hommia tärkeän asian puolesta*aplodit* näistä tulee varmasti*sydän* bileet.

--
*Dancing Pussycat*

Piiuzki

Posts: 870

#55 • • Piiuzki
Tänne sit bilettelee *jiihaa* jos sattuu hyvin nii oon tällöin just 7viikoks hesan suunnille ”muuttan” *hihu* et hyvä o tullaki bilettäää *jiihaa*
Caro²

Posts: 5,301

#56 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
Tombbikselle:
Koko siun viestiketju perustuu yhteen väittämään: Millenium-känni(tm), johon ko. organisation taholta vastattiin aika tyhjentävästi:
aivan kuin millenniumilaiset itse ylipäätään olisi kyseistä läppää edes keksineet? tota millennium-känni teeämmää on heitelly ties kuka ja ties millon ja ties missä yhteydessä.
Sekä ennen kaikkea: eihän kenenkään imago ja todellisuus siitä mihinkään muutu, jos joku vaikka keksisikin uuden (tähän klubin nimi)-(joku muu läppä) (tm) ja alkaa sitä huumorilla viljelemään.
(Lainaus SA-TomTom).
Tuo pudottaa pohjan siun väittämistä ristiriidoista joita intät kovasti YAD:n ja MLNM:n välillä esiintyvän.
Toinen mitä en tajua, on moinen valittaminen aiheesta, joka ainakin minun mittapuulla on erittäin positiivinen juttu. Se että organisaatio(t) tekee julkisesti yhteistyötä, tai julkisesti ilmoittavat kantansa johonkin yhteiskuntaa vaikuttavaan asiaan, on tiettyjen asioiden kohdalla erittäin hyvä homma. Ennenkuin joku rupeaa paasaamaan "kohta varmaan politiikkaan", niin puhun lähinnä asioista kuten huumeet, yleinen (järjetön) väkivalta, sun muut, joista ei ole muuta kuin haittaa ympäristölle. Pahoittelen yleistystä, mutta niin se vaan on. Toki löytyy muutamia harvoja naamoja, joiden aineiden käyttö tms ei tuota muille harmia.. Mikä minä olen sille paasaamaan, jos haluaa fight clubia, tai vaihtoehtoisesti piikittää itseään kotikomerossa.. Enemmän olen huolissani siitä, että jotkut aivottomat paskapäät rupeavat tarjoamaan kavereille (nuoremmille?) jotain "mietoja huumeita", pohjana varmaan "pitäähän sitä kaverille nyt tarjota, saa ite päättää ottaako".. Jos sitä on niin vitun hyvää kaveria, niin vois tajuta olla tarjoamatta..

Edelleen plussat mlnm:lle.

mikkihiiri:
diffas:
Tästä olisit voinut ostaa uuden http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=10847668
---

Ihan ässä läppä*aplodit*ja kaikkein eniten nauratti ne urpot, jotka hajosi tohon sielunkauppaan*aplodit*Toisaalta kyllä minua rupesi surettaa, että sellaisia jeesusfriikkipösilöitä (oletan) on olemassa vielä nykypäivän Suomessa.



Arvatkaas piruuttain molemmat, kellä se sielu nyt on ;)

linkki
Mizfir

Posts: 2,472

#58 • • Mizfir pittuinen
Todellakin*joo* tassut wipattaa jo*jiihaa* ...luvassa on myös kax nättiä esitanssija-tytsyä*vink*

--
-Mannanen-

Lauri

Posts: 1,051

#59 • • Lauri Devoted
Muualla, isossa maailmassa, huumevalistus on bileissä täysin arkipäivää. Siellä ei tietoa
tuputeta kenellekkään, tosin harvemmin myöskään on "päihteettömät bileet" -teemana.
Mutta tietoutta eri aineista ja niiden vaikutuksista kyllä jaetaan ja järjestäjät tekevät tiivistä
yhteistyötä eri organisaatioiden kanssa.

Mielestäni ainakin on hyvä ja hieno asia että ko. asioihin annetaan tutustumismahdollisuus.
Kunhan ei jouduta siihen pisteeseen, että Suomessa isompiin tapahtumiin joudutaan hoitamaan
tilapäisterveysasema, jossa pystytään esim. sydän käynnistämään sähköllä ja huoneessa
on 10-20 vuodepaikkaa.

Think about that. My 5 cents.

// L
Mizfir

Posts: 2,472

#60 • • Edited Mizfir pittuinen
Totta turiset*joo* sama meno näissäin bileissä, eli mitään ei tuputeta kenellekään, vaan tietoa on tarjolla kiinnostuneille, joka taas liittyy osaltaan riskien ehkäisemiseen ja minimoimiseen. Bileiden nimestä sen verran, että eipä voi ainakaan väittää etteikö olisi huomiota herättänyt*vink* laittaa ainakin ajattelemaan että miksi näin...

--
-Mannanen-