Rave Against Drugs [YAD with MILLENNIUM] 17.12.2004 @ HELSINKI

222 posts, 12 pages, 33,685 views

eewol

Posts: 1,125

#21 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP

Mizfir:

Bäkkäristä, kuten muustakin bilealueesta, pidetään huolta ettei sielläkään läträillä viinan, tms. kanssa. Soittajat ovat mukana täysin omasta halustaan, se osaltaan myös kertoo siitä että hekin omasta puolestaan ovat mukana bileiden aatemaailmassa ja haluavat antaa panoksensa asian hyväksi. *joo*



Jep, jep... Nää tiedetään!! *nauru*
itis

Posts: 2,518

#22 • • itis Morning Star
Saatan tulla paikalle, vaikka en uskokaan että tämäntyyppinen huumeidenvastainen työ on ollenkaan tehokasta. En myöskään kykenisi uskomaan pähiteettömyyden ihanteeseen - ymmärtääkseni ihminen on tällä pallolla pyrkinyt päihtymään sen verran kauan ja innokkaasti ettei sitä voida enää juurikaan keskeyttää. Se miten päihdytään ja päihtymiseen käytetyt aineet voidaan kyllä valita, mutta saarnaamalla ei muutosta koskaan tapahdu tarpeeksi tehokkaasti.

En ole erityisemmin puolesta enkä vastaan. Enkä jaksa vängätä.
Toivottavasti on hyvät -selvinpäin-bileet!

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Karski

Posts: 6,049

#23 • • Edited Karski Pomon kätyri

Mizfir:
Saakos kysyä että kuinkahan hyvin olet mahtanut tutustua kyseisiin organisaatioihin?



Hyvin.

Mizfir:
Pelkästäänkö sen takia että kummatkin tekevät ehkäisevää huumetyötä, vai oletko tutustunut täysin huumepoliittisiin linjauksiin, toimintoihin, ym.?



Moniosaisen kysymyksesi sisäiset viittaussuhteet eivät ole
ihan selkeitä. Siis:

En vastusta ehkäisevää työtä sinänsä, enkä
ylipäätään vastusta. Pidättäydyn tukemasta.

Mizfir:
oletko vain periaatteessa huumeiden vastaista työtä vastaan?*hymy**piis*



En, ja periaatteet ylipäätään sopivat lähinnä
ihmisille joilla ei ole moraalista selkärankaa.

Ottaen huomioon ko. järjestöjen päämäärät
ja toimintatavat, pidän toimintaa YADin
osalta resurssien tuhlauksena ja Irti hemuleista ry:n
osalta jopa pelleilynä umpikorneine ´elämä on parasta
huumetta´ -sloganeineen. *piis*

HPP ry on nykyisistä järjestöistä nähdäkseni
lähimpänä sitä linjaa josta saattaa pitkällä
aikavälillä olla jopa näkyviä positiivisia seurauksia.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Riku

Posts: 3,187

#24 • • Edited Riku The Little Prince

Mizfir:
periaatteessa huumeiden vastaista työtä vastaan?*hymy**piis*

Sen verran off-topiccia että tartun tämän lausemuotoon. Siinä vaiheessa kun aletaan tekemään huumeiden vastaista työtä huumeiden aiheuttamien vahinkojen vastaisen työn sijaan, ollaan menty muutama metri metsikön puolelle. Siinä vaiheessa päämäärä unohtuu ja hommasta tulee sokea ristiretki. Tunteet korvaavat järjen jne. Ehkä vain ilmaisit itseäsi huonosti, mutta tämä ainakin omalta kannaltani pointtina miksen halua tuollaista toimintaa tukea.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

itis

Posts: 2,518

#25 • • itis Morning Star
Entäs huumevalistus onko sekin eriasia?

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Mizfir

Posts: 2,472

#26 • • Edited Mizfir pittuinen

pHaze:
---
Mizfir:
periaatteessa huumeiden vastaista työtä vastaan?*hymy**piis*
---
Sen verran off-topiccia että tartun tämän lausemuotoon. Siinä vaiheessa kun aletaan tekemään huumeiden vastaista työtä huumeiden aiheuttamien vahinkojen vastaisen työn sijaan, ollaan menty muutama metri metsikön puolelle. Siinä vaiheessa päämäärä unohtuu ja hommasta tulee sokea ristiretki. Tunteet korvaavat järjen jne. Ehkä vain ilmaisit itseäsi huonosti, mutta tämä ainakin omalta kannaltani pointtina miksen halua tuollaista toimintaa tukea.



ok, ehkä ilmaisin itseäni huonosti..tarkoituksena siis: tehdä ehkäisevää huumetyötä tarjoamalla oikeaa tietoa ja vaihtoehtoista toimintaa sekä huumeiden käytöstä johtuvien mahdollisten haittojen minimointia..” *piis* tulikohan ne sanamuodot, ym. vieläkään oikein*nauru*

Tres > kertoisitko mulle vaikka privana siitä millä tavalla YAD on mielestäsi propagandaa? Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla. mutta siis pliizzzz....Jos on enemmän pyöriteltävää aiheesta niin sitä voidaan käydä esim. ”päihteettömät bileet”, tms. aiheen alla..ok? eli keskitytään tällä puolella vain pelkästään kyseisiin bileisiin. *hymy*

Ja vielä pikku huomio..eihän tänne ole pakko tulla, jos niin kovasti sotii omia asenteita vastaan..mutta voihan tämän ottaa myös erilaisena kokemuksenakin ja pyörähtää paikalle ihan vaan mielenkiinnosta*vink* mua ainakin kiinnostaa ihan tuhottomasti kuulla Sasha F:n trancesetti*jiihaa*


Itis: Entäs huumevalistus onko sekin eri asia?



Itis, senkin...pilk.nus.*nauru* nyt hus..toisen aiheen alle miettimään noita..ja siihen saarnaamiseen..kuka nyt on alkamassa saarnaamaan? Ei kuulu harrastuksiin, tässähän tehdään just kaikkea muuta kuin sitä..biletetään*hih*
Ja jätetään myös se IH pois tämän aiheen alta, koska sillä ei ole mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa, vaikka kumpikin järjestö saman alan työtä tekeekin*joo*

--
-Mannanen-

Mizfir

Posts: 2,472

#27 • • Mizfir pittuinen

Damien:
Hianoo että tälläistakin järkätään, itse olisin kait myös taannoin voinut olla YAD:n kemuissa soittelemassa...



Hmm..missähän kemuissa..*täh* Käsittääkseni YAD ei ole koskaan aikaisemmin ollut järjestävänä osapuolena bileissä...infopisteellä kylläkin monessa mukana*joo*

--
-Mannanen-

Riku

Posts: 3,187

#29 • • Riku The Little Prince

Damien:
Viime kesän mielenilmaus outdoor kemut. Urmaz pyysi, en mennyt.

Joo, samat. Mielestäni kanssa YAD:stä ois ollu kyse.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

T0mbstone

Posts: 728

#30 • • T0mbstone The Process.

Mizfir:

Ja vielä pikku huomio..eihän tänne ole pakko tulla, jos niin kovasti sotii omia asenteita vastaan..



Eikös millenium järjestäjän imagona taistele yadin asenteita vastaan? Oletkos kuullut termin ”millenium känni(tm)”? Eli jos jo järjestäjätaholla on asenteet ristiriidassa ei bileitä edes järjestetä?)

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Plaque

Posts: 269

#31 • • Plaque
WHEEEEEEEEE! *jiihaa*

Mukaan pääsee nyt myös nuorempi bilehenkinen kansa.
Mizfir

Posts: 2,472

#32 • • Edited Mizfir pittuinen

T0mbstone:
---
Mizfir:

Ja vielä pikku huomio..eihän tänne ole pakko tulla, jos niin kovasti sotii omia asenteita vastaan..

---


Eikös millenium järjestäjän imagona taistele yadin asenteita vastaan? Oletkos kuullut termin ”millenium känni(tm)”? Eli jos jo järjestäjätaholla on asenteet ristiriidassa ei bileitä edes järjestetä?)



Youth Against Drugs ry:ssä (Nuoret huumeita vastaan) myös nikotiinia ja alkoholia pidetään monenlaisia riippuvuuksia aiheuttavina päihteinä, emme vähättele niistä aiheutuvia ongelmia. Alkoholi on Suomessa eniten kuolemia aiheuttava päihde. YAD ry on huumeidenvastainen järjestö, mutta suhtautuu hyvin kriittisesti kaikkiin päihteisiin. Tapahtumissamme ei sallita alkoholin käyttöä. YAD:n jäsenissä on absolutisteja ja streittareita, mutta myös päihteiden kohtuukäyttäjiä. Jäseneksi ovat tervetulleita kaikki, järjestön jäseniltä tai työntekijöiltä ei vaadita raittiuslupausta ( kuten myöskään yhteistyökumppaneilta ), vaan vastuu omasta päihteiden käytöstä jää viime kädessä jokaisen omalle vastuulle. Korostamme sitä, että jäsenyys YADissa on kannanotto huumeettomuuden puolesta.

Damien > Ahaa..nyt sytyttää*joo* Jesh, siis mielenilmaus with music, ei varsinaiset bileet*hymy*

--
-Mannanen-

SA-TomTom

Posts: 2,727

#33 • • SA-TomTom Manager Of The Universe

T0mbstone:
Eikös millenium järjestäjän imagona taistele yadin asenteita vastaan? Oletkos kuullut termin ?millenium känni(tm)?? Eli jos jo järjestäjätaholla on asenteet ristiriidassa ei bileitä edes järjestetä?)



hohhoijaa *hahjust* *hih* miksi takertua hauskaan läppään ja yrittää vääntää kärpäsestä härkänen? aivan kuin millennium nyt tällä tsoukilla ajaisi kaikkea kansaa tarkoituksellisesti kännäämään tai muulla tavalla sekoilemaan, saati ilmaisisi sitä, että millenniumilaiset olisivat aina itse kännissä? tai aivan kuin millenniumilaiset itse ylipäätään olisi kyseistä läppää edes keksineet? millennium-kännistä tuskin on virallisesti trademarkkiakaan tehty *vink* tota millennium-känni teeämmää on heitelly ties kuka ja ties millon ja ties missä yhteydessä. eihän kenenkään imago ja todellisuus siitä mihinkään muutu, jos joku vaikka keksisikin uuden (tähän klubin nimi)-(joku muu läppä) (tm) ja alkaa sitä huumorilla viljelemään.

mitä millenniumilaisten imagoon ja asenteisiin tulee tämän tapahtuman osalta ... millennium organisation ry on aatteelinen yhdistys, joka varmasti aika tunnetusti tiedetään tehneen huumeiden vastaista työtä jo perustamisestaan lähtien vuodesta 1998. asiasta on pykälät myös yhdistyksen perustamiskirjoissa. YAD:n kanssa on yhteistyötä tehty koko kuuden vuoden toiminnan ajan.

--
Never give up.
Never surrender.

Jone

Posts: 8,258

#34 • • Edited Jone Archibald Haddock

Mizfir:
Tres > kertoisitko mulle vaikka privana siitä millä tavalla YAD on mielestäsi propagandaa?



Mä voin kertoa ihan julkisestikin miksi YADin toiminta aiheuttaa mussa näppylöitä.

Muutamissa Feenixin MLNM-bileissä YADin ”asioista infoilu” meni mielestäni samalla tasolle kuin Jehovilla, jotka kiertävät ovelta ovelle levittämässä ”ilosanomaansa.” Tanssilattialla ei saanut edes rauhassa tanssia ilman, että joku oli huolestuneen ja paheksuvan näköisenä iskemässä jotain infolappuja kouraan. Toi ahdistelu vaikutti omaan bilekokemukseeni sen verran negatiivisesti, että valitettavasti sen jälkeen oon kokenut YADilaiset lähinnä hihhuleiksi.

No offence though. *piis*
Jone

Posts: 8,258

#36 • • Jone Archibald Haddock

diffas:
Jone, sä oot ollut vaan niin hyvissä, että sua on luultu
vähän tehokkaampien aineiden käyttäjäksi. :) Myönnä pois!



Joo, olin mä vissiin 2 päärynäsiideriä kyl juonut. Joudunkohan helvettiin? *nauru*
T0mbstone

Posts: 728

#38 • • T0mbstone The Process.

SA-TomTom:

hohhoijaa *hahjust* *hih* miksi takertua hauskaan läppään ja yrittää vääntää kärpäsestä härkänen? aivan kuin millennium nyt tällä tsoukilla ajaisi kaikkea kansaa tarkoituksellisesti kännäämään tai muulla tavalla sekoilemaan, saati ilmaisisi sitä, että millenniumilaiset olisivat aina itse kännissä? tai aivan kuin millenniumilaiset itse ylipäätään olisi kyseistä läppää edes keksineet? millennium-kännistä tuskin on virallisesti trademarkkiakaan tehty *vink* tota millennium-känni teeämmää on heitelly ties kuka ja ties millon ja ties missä yhteydessä. eihän kenenkään imago ja todellisuus siitä mihinkään muutu, jos joku vaikka keksisikin uuden (tähän klubin nimi)-(joku muu läppä) (tm) ja alkaa sitä huumorilla viljelemään.

mitä millenniumilaisten imagoon ja asenteisiin tulee tämän tapahtuman osalta ... millennium organisation ry on aatteelinen yhdistys, joka varmasti aika tunnetusti tiedetään tehneen huumeiden vastaista työtä jo perustamisestaan lähtien vuodesta 1998. asiasta on pykälät myös yhdistyksen perustamiskirjoissa. YAD:n kanssa on yhteistyötä tehty koko kuuden vuoden toiminnan ajan.



Siksi tartun asiaan, koska toi aate on aika huono vitsi jos bileisiin yhdistetään millään tavalla mitkään päihteet. Ja tolla ”läpällä” alkoholi on selvästi liitetty kyseisen järjestäjän imagoon oli se tarkoituksellista tai ei.

Eikös järjestäjän ja sen kanssa toimivilta ihmisiltä pitäisi vaatia juuri päihteettömyyttä ja esimerkillisyyttä, että huumeiden vastainen työ ei taistelisi järjestäjätahoa itseään vastaan?

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

SA-TomTom

Posts: 2,727

#39 • • SA-TomTom Manager Of The Universe

Jone:
Muutamissa Feenixin MLNM-bileissä YADin ?asioista infoilu? meni mielestäni samalla tasolle kuin Jehovilla, jotka kiertävät ovelta ovelle levittämässä ?ilosanomaansa.? Tanssilattialla ei saanut edes rauhassa tanssia ilman, että joku oli huolestuneen ja paheksuvan näköisenä iskemässä jotain infolappuja kouraan. Toi ahdistelu vaikutti omaan bilekokemukseeni sen verran negatiivisesti, että valitettavasti sen jälkeen oon kokenut YADilaiset lähinnä hihhuleiksi.



uuh. no nice story. tähän saakka oon kuullut ja nähnyt asian ainoastaan, et nimen omaan feenixissä tämä oli hyvä juttu juuri sen takia, kun mistään jehova-meisingistä ei ollut tietookaan. yadilaiset osallistuivat kiitettävästi teemoihin ja infotus tapahtui siltä pohjalta, että asiakkaat itse menevät sitä hakemaan. tanssilattia-ahdistelu ei ole kuulunut kuvioihin lainkaan ainakaan YAD:n puolelta millenniumin valtuutuksin. oliko oikeasti kyseessä YAD:n työntekijä?

pahoitteluni uhriksi joutumisestasi *nauru*

--
Never give up.
Never surrender.

Jone

Posts: 8,258

#40 • • Edited Jone Archibald Haddock

SA-TomTom:
oliko oikeasti kyseessä YAD:n työntekijä?



Näin ainakin asian ymmärsin. Pakko myöntää ettei mulle ole asiasta varmuutta, koska ”jostain kumman syystä” en niitä lappuja tuputettuna innostunut ottamaan vastaan.


SA-TomTom:
pahoitteluni uhriksi joutumisestasi *nauru*



Enköhän mä selvii, vaikka sielu on kyllä nyt ikuisesti arpikudoksella. *hali*