JussiS:
Mä en edelleenkään ymmärrä et mikä tossa jutussa oli kokonaisuudessaan pahaa, varsinkin nyt kun Turanin bannit on poistettu. Jos henkilö tekee jotain sääntöjen vastaista, sen jälkeenkin kun häntä on siitä varoitettu, on mielestäni aivan kohtuullista bannata ko henkilö plattarilta (määräajaksi tässä tapauksessa).
Mitä tulee sun, Patiksen ja muitten banneihin, niin erästä ihmistä siteeratakseni: "Sitä saa mitä tilaa".
Mä en edelleenkään ole ihan varma oletko tosissasi näitä juttujasi kirjoittaessasi, koska mun on vaikea uskoa ettet ymmärtäisi minkä takia ihmiset (minä mm.) herneen nenuun nykäisivät. Seuraavassa kuitenkin vielä kerran "lyhyesti" perustelut miksi Platinumin meininki mua vituttaa:
- Vaikka Platinum+ onkin FM:n omistama kasa rautaa ja softaa, niin se ei olisi mitään ilman käyttäjiään. Jos käyttäjät luovat foorumin ja saapuvat paikalle tuomaan sitelle lisäarvoa panostamalla aikaansa viestien kirjoittamiseen luullen kirjoittavansa puolueettomaan ensisijaisesti "skenen etuja" ajavaan mediaan, niin kyllä se nyt on vittumaista havaita että "puolueettomuus" Platinum+:n tapaan on sitä että joku heittelee salamoita valtaistuimeltaan niihin suuntiin kuin on omien tarkoitusperien mukaista. Koska puolueettomuus on kärsinyt ja mielestäni kyseisellä foorumilla suositaan paria järjestäjää muiden kustannuksella (Jeps, ihan taloudellisessakin mielessä) en aio itse enää aio olla aktiivisesti mukana keskusteluissa.
- Jos Platinum+ aikoo olla yllämainitun kaltainen paria bilejärkkäriä muiden kustannuksella suosiva media, siitä olisi syytä ilmoittaa selväsanaisesti. V*tuttaa sellainen suoranainen valehtelu ja asioiden esittäminen väärässä valossa jota tämän suhteen tälläkin hetkellä harrastetaan. Jos Nessi on bannattu ja se adminin mukaan juttuna "no biggie" niin sitten ei varmaan olisi myöskään iso juttu kirjoittaa sinne sääntöihin että "tämä/nämä henkilö(t) ovat rikkoneet sääntöjämme, joten he eivät saa ottaa foorumissamme osaa keskusteluihin missään muodossa eivätkä promotoida bileitään", koska niinhän se juuri on. Tämän ilmoittamatta jättäminen tai ilmoittaminen hyvin yleisessä muodossa (joka ei siis todellakaan kerro keskivertokäyttäjälle minkä bileiden infoista hän jää paitsi jos lukee vain Platinum+:aa) on salailua ja kusetusta eikä muuksi muutu vaikka sen päälle kuinka paljon parfyymiä suihkittaisiin.
- Saitin adminin pitäisi mielestäni tiedostaa asemansa vähän paremmin ja olla aikuisempi kuin FM sen perusteella mitä Platinum+:lla näkee tuntuu olevan. Hyvä admin on _minun käsitykseni mukaan_ enemmän paimen, joka katsoo lampaidensa perään kuin susi joka pistää lampaat lihoiksi milloin nyt sattuu huvittamaan. Kun omaa valtaa jonkun asian suhteen niin tulisi myöskin osata käyttää sitä hillitysti ja hienovaraisesti. FM tuntuu olevan adminina vähän samaa lajia kuin G. Bush presidenttinä; ammutaan tykeillä hyttysiä ja manipuloidaan väkijoukot uskomaan että se on oikein.