Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 517,795 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1041 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Ihan hyvä idea periaattees ja ymmärrän miksi näin tehdään, mutta epäilen miten tulee käytännössä toimimaan *ding* Ei multa varmaan polttaminen tän takia lopu. Ramppaan sitten ulkona/tupakkakopilla...

ja miks ei tupakkakopissa saa nauttia juomaa? ennustan, että yritn salakuljettaa sinne tuoppiani pienes hiprakassa *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

hallucinogen

Posts: 8,190

#1042 • • Edited hallucinogen Edain

Hyzenthlay, 23.2.2007 11:45:
ja miks ei tupakkakopissa saa nauttia juomaa? ennustan, että yritn salakuljettaa sinne tuoppiani pienes hiprakassa *nauru*


Koska tupakkakopeista yritetään tehdä(siis jos saavat edes niitä ohjeistuksia) mahdollisimman epämukavia, että jengi ei jäis sinne notkumaan. Jos juomia sais viedä niin jengi notkuis siellä ja yksi peruste oli se kanssa, että sieltä pitäs hakea niitä laseja pois sit ja sekin on työterveysriski. Oon aivan varma, että jengi koittaa kännissä kanniskella niitä mukejaan sinne kun kuka viittii jättää juomansa jonnekin?

--
pikku-*possu*

thomas

Posts: 5,618

#1043 • • thomas
sanon vaan et JES
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1044 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Mä voisin lupaa näyttää oikeen nyrpeetä naamaa sen tuoppini kans ja voin tuoda sen myös itse pois *pepsodent*

ää, kuulostaa jotenkin niin väkisin keksityltä taas. Keneltä se on pois, jos ihmiset juo tuoppejaan siellä? Ei se tuoppien poishakukaan voi ongelma olla, voihan asiakkaat vaikka itse kiikuttaa sieltä oman tuoppinsa pois. Tai sit joku työntekijä hakemaan niitä kaasunaamarin kans :D mut oikeasti, ei voi olla niin vaikeaa.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

vinsku

Posts: 749

#1045 • • Edited vinsku huba huba
Ite poltin 3v ja oon lopettanu röökinpolton tos 1,5v sit.

Täs pari kertaa tullu oltua paikoissa jois saa polttaa sisällä, ja voin sanoo et ei oo kauheen herkkua se karsee käry ja päänsärky ja silmien kirvely mikä siit tulee. Ja hyi helvetti miltä vaatteet haisee kotona.

Tupakan polttajat vaan ulos vetään sitä röökiään! Kaikista paree ois tietenki jos lopettaisvat koko touhun. Tiiän itekin että ei tuu ajateltua niitä jotka ei polta kun sytyttää sitä tupakkaansa.

Ja joo, lopettaminen ON mahdollista *joo*

--
Proge on niille, jotka osaavat iloita elämän pienistä asioista. -Hurjimus

Avatar
#1046 • • Annakins Guest

hallucinogen, 23.2.2007 11:59:
---
Hyzenthlay, 23.2.2007 11:45:
ja miks ei tupakkakopissa saa nauttia juomaa? ennustan, että yritn salakuljettaa sinne tuoppiani pienes hiprakassa *nauru*

---

Koska tupakkakopeista yritetään tehdä(siis jos saavat edes niitä ohjeistuksia) mahdollisimman epämukavia, että jengi ei jäis sinne notkumaan.



Sen perusteella mitä oon noita tupakkakoppeja nähny esim. lentokentillä, niin eihän niihin voi jäädä viihtymään ku yleensä ku joku avaa oven ni ulkopuolellakin haistaa varsin hyvin sen savun. Veikkaisin, et jos on nikotiiniviekkarit, ni pelkkä kopissa seisominenki jo auttais :D

Eli siis, ymmärrän ettei haluat altistaa työntekijöitä savulle ja siksi koppeihin ei saa viedä juomia, mutta luulis et joku olis keksiny siihenki jonku innovatiivisen ratkaisun...
hallucinogen

Posts: 8,190

#1047 • • hallucinogen Edain

Annakins, 23.2.2007 13:32:
Eli siis, ymmärrän ettei haluat altistaa työntekijöitä savulle ja siksi koppeihin ei saa viedä juomia, mutta luulis et joku olis keksiny siihenki jonku innovatiivisen ratkaisun...


Musta tuntuu, että kyseessä on enemmän halu pitää ihmiset poissa kopeista ja näin polttaa vähemmän. Kansanterveyttä nääs :D. Tuskin siihen mitään oikeaa painavaa syytä on, että ei sais viedä omaa juomaa mukaan.

--
pikku-*possu*

Freja

Posts: 8,775

#1048 • • Freja Sihteeri
Rehellisesti sanottuna, meillä entisessä duunissa oli aina kivi-paperi-sakset-menetelmä käytössä työvuorossa olevien kesken, että kuka menee kerään tiskit tupakkahuoneesta. Ei oo muuten mikään pieni koppi, ja oli iso vaiva ja tuska mennä siivoomaan se puhtaaks *poks*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Syce

Posts: 1,649

#1049 • • Syce
Ilman muuta kielto päälle!! Röökinpoltto on yks turhimpia asioita maailmassa niin miksi altistaa sellaisetkin ketkä eivät halua haista pa****** aamulla. En tiedä johtuuko kaamee kapulakin siitä savu määrästä...mut muutamassa baarissa missä ei saa polttaa niin seuraavana aamuna on ollu todella loistava olo, eikä silmätkää ole rähminy itseään pihalle kuopistaan. Kielto KYLLÄ! =)
*Stardust*

Posts: 202

#1050 • • *Stardust*

hallucinogen, 23.2.2007 13:44:

Musta tuntuu, että kyseessä on enemmän halu pitää ihmiset poissa kopeista ja näin polttaa vähemmän. Kansanterveyttä nääs :D. Tuskin siihen mitään oikeaa painavaa syytä on, että ei sais viedä omaa juomaa mukaan.



Samaa olen itsekin ajatellut. Saa vain nähdä miten hyvin tuota juomien mukana roudaamista pystytään valvomaan, nimittäin varsinkin Breezerit yms. pienissä pulloissa olevat juomat on todella helppo sujauttaa taskuun ilman että läikkyy päälle *vink* Käytännössä vaatii siis vähintään yhden - isommissa paikoissa ehkä useamman - järjestyksenvalvojan tupakkakopin tienoille, ja jos kopit todella ovat yhtä savuisia kuin esim. junissa ja lentokentillä, poken pitää fyysisesti astua huoneeseen sisään ja käydä ajoittain kaikki ihmiset läpi varmistaakseen ettei kukaan juo polttaessaan.

Olen itse tupakoitsija ja täysin tämän kiellon puolella. Mielestäni tupakointi tulisi kuitenkin kieltää kokonaan ravintoloissa ilman mitään koppeja tai tupakkahuoneita, nimittäin pelkään pahoin että juuri tuosta juomien roudaamisesta, ahtaasta tilasta ja pöytään jäävien juomien blokkaamisesta/syyhkimisestä (puhumattakaan tyrmäämisestä tai muusta juomien tärvelemisestä) johtuvista tappeluista ja järjestyshäiriöistä tulee todellinen ongelma. Aika näyttää...toivottavasti olen väärässä. Itse olen jo vähentänyt tupakointia, ja varmaankin aion selvitä kesän koitosta nikotiinipurkan avulla. Toivotaan vain etteivät yli-innokkaat poket takavarikoi mun purkkapakettia, siinä luulossa että se on jotain aivan muua *lmao*

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

KooKie

Posts: 4,338

#1051 • • KooKie aka. Petress Pan

Syce, 20.3.2007 10:40:
Ilman muuta kielto päälle!! Röökinpoltto on yks turhimpia asioita maailmassa niin miksi altistaa sellaisetkin ketkä eivät halua haista pa****** aamulla. En tiedä johtuuko kaamee kapulakin siitä savu määrästä...mut muutamassa baarissa missä ei saa polttaa niin seuraavana aamuna on ollu todella loistava olo, eikä silmätkää ole rähminy itseään pihalle kuopistaan. Kielto KYLLÄ! =)



Word.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#1052 • • KooKie aka. Petress Pan

Hyzenthlay, 23.2.2007 12:03:
Ei se tuoppien poishakukaan voi ongelma olla, voihan asiakkaat vaikka itse kiikuttaa sieltä oman tuoppinsa pois.



AHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHAHHHAHAHAH! Ai että känniset asiakkaat liikuttaisivat tuoppiaan senttiäkään siitä paikasta, missä se sattuu tyhjenemään? :DDDDDD

Tuliko mun pointti tarpeeksi selvästi esille?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Cloud

Posts: 2,162

#1053 • • Cloud Game Freak

KooKie, 20.3.2007 12:20:
---
Hyzenthlay, 23.2.2007 12:03:
Ei se tuoppien poishakukaan voi ongelma olla, voihan asiakkaat vaikka itse kiikuttaa sieltä oman tuoppinsa pois.

---


AHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHAHHHAHAHAH! Ai että känniset asiakkaat liikuttaisivat tuoppiaan senttiäkään siitä paikasta, missä se sattuu tyhjenemään? :DDDDDD

Tuliko mun pointti tarpeeksi selvästi esille?



Toikin on ihan ihmisestä itsestään kiinni. Henk kohtaisesti olen aina yrittänyt helpottaa tarjoilijoiden töitä. Johtuu tosin varmasti siitä että itsekin olen kyseistä duunia tehnyt ja allalle valmistunut.
Mutta sehän on ihan asenne kysymys tuo koko juttu. Ihmiset overall on idiootteja mutta miksei toi toimisikin jossain hienosto raflas ku vähän laitetaan asiakkaita asennoitumaan siihen oikein.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Cloud

Posts: 2,162

#1054 • • Edited Cloud Game Freak

Syce, 20.3.2007 10:40:
miksi altistaa sellaisetkin ketkä eivät halua haista pa****** aamulla.



Tossa on vaan se, että hikiset baarit ja hajusteiden määrä ei luo sulle kyllä mitenkään hyvää tuoksua baari illan jälkeen. Jos tykkää jorata ja hikoilee siin samal ni en menis sanoo että sitä tuoksuis yhtään sen paremmalta sen illan jälkeen kuin ilman tupakkia. Suihkuun ja vaatteet pesuun menee ainakin mulla kyllä vaikkei tupakkaa vaatteisiin olis tarttunutkaan.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

KooKie

Posts: 4,338

#1055 • • KooKie aka. Petress Pan

Cloud, 20.3.2007 12:24:
Toikin on ihan ihmisestä itsestään kiinni. Ihmiset overall on idiootteja mutta miksei toi toimisikin jossain hienosto raflas



Mä olen myös itse asiakaspalvelija ollut nyt 2½ vuotta ja kyllä se tuo käytökseen ihan uudenlaisia (positiivisia) elementtejä, mutta kukaan ei voi oikeasti väittää, että asiakkaiden yhteistyökykyyn nojaava systeemi toimisi. Ei se toimi meillä päivisin, tuskin se toimisi öisin känniääliöidenkään kohdalla. Varsinkaan hienostoraflassa, missä ne poroporvarit on tottuneet siihen, että ruoka pureskellaankin niiden puolesta ja perse pyyhitään kultakirjailluilla silkkiliinoilla.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#1056 • • KooKie aka. Petress Pan

Cloud, 20.3.2007 12:27:
Jos tykkää jorata ja hikoilee siin samal ni en menis sanoo että sitä tuoksuis yhtään sen paremmalta sen illan jälkeen kuin ilman tupakkia.



Puhu omasta puolestasi, mun eritteet tuoksuu ruusuilta!!1 :DDDD

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Syce

Posts: 1,649

#1057 • • Syce

Cloud, 20.3.2007 12:27:
---
Syce, 20.3.2007 10:40:
miksi altistaa sellaisetkin ketkä eivät halua haista pa****** aamulla.

---


Tossa on vaan se, että hikiset baarit ja hajusteiden määrä ei luo sulle kyllä mitenkään hyvää tuoksua baari illan jälkeen. Jos tykkää jorata ja hikoilee siin samal ni en menis sanoo että sitä tuoksuis yhtään sen paremmalta sen illan jälkeen kuin ilman tupakkia. Suihkuun ja vaatteet pesuun menee ainakin mulla kyllä vaikkei tupakkaa vaatteisiin olis tarttunutkaan.



Ei nyt siirrytä asiasta kukkaruukkuun... Ilman muuta vaatteet menee pesuun joka baarikeikan jälkeen...mutta se haju mikä röökistä tulee etoo mielettömästi. jos joku haisee hieltä niin en seiso sen vieressä...eikä sen haju leviä koko baariin. (toivon näin) Kokemukset ovat vain positiivisia näistä savuttomista baareista! Vai onko käyny tuuri ettei kukaan ole haissut sietämättömästi näissä bileissä?!
hallucinogen

Posts: 8,190

#1058 • • hallucinogen Edain

KooKie, 20.3.2007 12:30:
Puhu omasta puolestasi, mun eritteet tuoksuu ruusuilta!!1 :DDDD


Mä voin uskoa tän mutta saanko silti tulla varmistamaan? *nuuhnuuh* *vink*

--
pikku-*possu*

Cloud

Posts: 2,162

#1059 • • Cloud Game Freak

KooKie, 20.3.2007 12:29:


Mä olen myös itse asiakaspalvelija ollut nyt 2½ vuotta ja kyllä se tuo käytökseen ihan uudenlaisia (positiivisia) elementtejä, mutta kukaan ei voi oikeasti väittää, että asiakkaiden yhteistyökykyyn nojaava systeemi toimisi. Ei se toimi meillä päivisin, tuskin se toimisi öisin känniääliöidenkään kohdalla. Varsinkaan hienostoraflassa, missä ne poroporvarit on tottuneet siihen, että ruoka pureskellaankin niiden puolesta ja perse pyyhitään kultakirjailluilla silkkiliinoilla.



Niin no mä en koe mitä sillä ajalla mitä olet ollut duunissa olis suurtakaan merkitystä mutta jos sillä on niin itse mitä hmm 5vuottako ollut näissä hommissa nyt joten kai mä sit tiedän paremmin. Jos sillä siis jotain merkitystä oikeasti olisi.

Mutta kuten sanoin se nyt on ihan asenne kysymys. Jopa Keskikalja kuppilassa mukavat asiakkaat itse toivat lasinsa aina takaisin vaikka niille sano ettei tarvitse todellakaan etc. Toisaalta paskat asiakkaat nyt ei tee mitään mihinkään suuntaan ja näinhän se on paikkassa ku paikassa.

Ei silti en nyt menis sanomaan jostain Tornista noin kuten sinä sanot. Taitais tornista tulla pers niska otteel lentoa aika nopeasti Poroporvarillekin jos sikailis. Paikassa jossa tarjoiliat on valkoset hanskat ja puvut päällä ei kyllä asiakkailtakaan katsota ihan mitä vaan vaikka kuinka poroporvareita oltaisiin.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.