Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 517,797 views

Cloud

Posts: 2,162

#1061 • • Cloud Game Freak

Syce, 20.3.2007 12:32:


Ei nyt siirrytä asiasta kukkaruukkuun... Ilman muuta vaatteet menee pesuun joka baarikeikan jälkeen...mutta se haju mikä röökistä tulee etoo mielettömästi. jos joku haisee hieltä niin en seiso sen vieressä...eikä sen haju leviä koko baariin. (toivon näin) Kokemukset ovat vain positiivisia näistä savuttomista baareista! Vai onko käyny tuuri ettei kukaan ole haissut sietämättömästi näissä bileissä?!



En mä koe että paskan hajusta paskanhajuun tai etovasta hajusta etovaan hajuun muuttaminen olisi asiasta kukkaruukkuun menemistä. Kyllä mä sun pointtis tajusin, mutta kyllä sitä paskalta silti haistaan ilman tai tupakan kanssa sen illan jälkeen ku paljo jorataan ja hikoillaan etc

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

thomas

Posts: 5,618

#1062 • • thomas

lank, 20.3.2007 12:38:
äkkiä nyt se kielto voimaan, jos on joku koppi niin ok mut muuten ei tupakkaa ollenkaan sisätiloihin muita häiritsemään...



kannatan !
Avatar
#1063 • • Annakins Guest

Cloud, 20.3.2007 12:39:
En mä koe että paskan hajusta paskanhajuun tai etovasta hajusta etovaan hajuun muuttaminen olisi asiasta kukkaruukkuun menemistä. Kyllä mä sun pointtis tajusin, mutta kyllä sitä paskalta silti haistaan ilman tai tupakan kanssa sen illan jälkeen ku paljo jorataan ja hikoillaan etc



Kaikissa baareissa ei jorata, eli aina ei oo hiki. Enkä mä ole ainakaan koskaan huomannu, et hien haju jäis hiuksiin kiinni, tupakka jää. xD
Syce

Posts: 1,649

#1064 • • Syce

Cloud, 20.3.2007 12:39:
---
Syce, 20.3.2007 12:32:


Ei nyt siirrytä asiasta kukkaruukkuun... Ilman muuta vaatteet menee pesuun joka baarikeikan jälkeen...mutta se haju mikä röökistä tulee etoo mielettömästi. jos joku haisee hieltä niin en seiso sen vieressä...eikä sen haju leviä koko baariin. (toivon näin) Kokemukset ovat vain positiivisia näistä savuttomista baareista! Vai onko käyny tuuri ettei kukaan ole haissut sietämättömästi näissä bileissä?!

---


En mä koe että paskan hajusta paskanhajuun tai etovasta hajusta etovaan hajuun muuttaminen olisi asiasta kukkaruukkuun menemistä. Kyllä mä sun pointtis tajusin, mutta kyllä sitä paskalta silti haistaan ilman tai tupakan kanssa sen illan jälkeen ku paljo jorataan ja hikoillaan etc



Meinasin tuolla kukkaruukulla sitä tekstiä minkä poistit/muokkasit tekstistäsi pois*hymy*
Cloud

Posts: 2,162

#1065 • • Cloud Game Freak

Annakins, 20.3.2007 12:41:


Kaikissa baareissa ei jorata, eli aina ei oo hiki. Enkä mä ole ainakaan koskaan huomannu, et hien haju jäis hiuksiin kiinni, tupakka jää. xD



Eli jos joraat ni käyt pesee ittes muuten muttet hiuksias? kk.

Kaikissa baareissa ei tarvi olla tupakansavussa anyway ja toisaalta toisissa baareissa on ne omat tuoksunsa tai hajunsa joita ei vältis myöskään halua haistella lakanoista tai vaatteista huomenna.

Ja mitäs jos ei oo hiuksia sit ei jää tupakkakaan XD

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Avatar
#1066 • • Edited Annakins Guest

Cloud, 20.3.2007 12:44:
---
Annakins, 20.3.2007 12:41:


Kaikissa baareissa ei jorata, eli aina ei oo hiki. Enkä mä ole ainakaan koskaan huomannu, et hien haju jäis hiuksiin kiinni, tupakka jää. xD

---


Eli jos joraat ni käyt pesee ittes muuten muttet hiuksias? kk.



huoh.
KooKie

Posts: 4,338

#1067 • • KooKie aka. Petress Pan

Cloud, 20.3.2007 12:37:
Niin no mä en koe mitä sillä ajalla mitä olet ollut duunissa olis suurtakaan merkitystä mutta jos sillä on niin itse mitä hmm 5vuottako ollut näissä hommissa nyt joten kai mä sit tiedän paremmin. Jos sillä siis jotain merkitystä oikeasti olisi.



Hahahahah, unohdat, että mä olen nainen, ei tää ollut munanmittaamisskaba. Totesin ton, että kyllä tossa ajassa kerkeää nähdä asiakkaiden käyttäytymismalleja laidasta laitaan.

Cloud, 20.3.2007 12:37:
Mutta kuten sanoin se nyt on ihan asenne kysymys. Jopa Keskikalja kuppilassa mukavat asiakkaat itse toivat lasinsa aina takaisin vaikka niille sano ettei tarvitse todellakaan etc. Toisaalta paskat asiakkaat nyt ei tee mitään mihinkään suuntaan ja näinhän se on paikkassa ku paikassa.



Kun mä mietin, miten tämä tupakointikieltolaki muhun vaikuttaa, niin se tulee näkymään juuri näissä perus sedulajuottoloissa jne. Väittäisitkö sä, että siihen asiakasprofiiliin sopii tuollainen mukava yhteishyvä -käyttäytymismalli? Toivottavaa se toki olisi.

Cloud, 20.3.2007 12:37:
Ei silti en nyt menis sanomaan jostain Tornista noin kuten sinä sanot.



Mähän en puhunut mitään sikailusta vaan siitä, mitä ne "poroporvariasiakkaat" on tottuneet saamaan rahojensa vastineeksi. Siihen ei imho kuulu itsepalveluperiaatteet.

Summa summarum: Sisälukutaito hakuun!

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Cloud

Posts: 2,162

#1068 • • Edited Cloud Game Freak

KooKie, 20.3.2007 12:58:

Kun mä mietin, miten tämä tupakointikieltolaki muhun vaikuttaa, niin se tulee näkymään juuri näissä perus sedulajuottoloissa jne. Väittäisitkö sä, että siihen asiakasprofiiliin sopii tuollainen mukava yhteishyvä -käyttäytymismalli? Toivottavaa se toki olisi.



Ikäväkyllä olet varmasti oikeassa tuossa, tosin ei silti jos itse käyn sedulassa yritän silti olla avulias joten asenteista se on kiinni. Sääli ettei kaikki käyttäydy näin.
Tosin ei se tarkoita että kaikki olisivat ördääjiä tai typerästi käyttäytyviä paikasssa kuin paikassa.


KooKie, 20.3.2007 12:58:

Mähän en puhunut mitään sikailusta vaan siitä, mitä ne "poroporvariasiakkaat" on tottuneet saamaan rahojensa vastineeksi. Siihen ei imho kuulu itsepalveluperiaatteet.

Summa summarum: Sisälukutaito hakuun!



Pamin. Johtajahan oli sitä mieltä että miellä ollaan liiankin itsepalvelu kultuurissa tosin ehkä siltä kantilta, että jos olisi itsepalvelua vähemmän ja osattaisiin vaatia palvelua enemman niin se toisi varmasti enemman duuniakin.

Mutta ei silti, uskallan sanoa, että ne porporvaritkin käyttäytyy just niiku pitää jos niille se ohjeistetaan ja tai niiden asenteet ovat senlaiset. Ja tähän kuuluu varmasti ihan vaikka se astioiden vientikin. Ei kyse ole sisälukutaidosta tässä asiassa :)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1069 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

KooKie, 20.3.2007 12:20:
AHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHAHHHAHAHAH! Ai että känniset asiakkaat liikuttaisivat tuoppiaan senttiäkään siitä paikasta, missä se sattuu tyhjenemään? :DDDDDD



HÖHÖÖHÖHÖHÖHÖ itsellesi... Voishan keksii vaikka jonkun tuoppipantin, joka toimisi kannustimena tuoda se tuoppi pois sieltä. Itse ainakin todennäköisesti toisin, vaikka olisin kuinka kännissä :D Joka tapaukses, juomisen kieltäminen noilla syillä tupakkakopissa tuntuu pelkältä selittelyltä. Ei mun mielestä ole edelleenkään mitään hyvää syytä miks siellä ei sais juoda.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

KooKie

Posts: 4,338

#1070 • • KooKie aka. Petress Pan

Cloud, 20.3.2007 13:03:
Pamin. Johtajahan oli sitä mieltä että miellä ollaan liiankin itsepalvelu kultuurissa tosin ehkä siltä kantilta, että jos olisi itsepalvelua vähemmän ja osattaisiin vaatia palvelua enemman niin se toisi varmasti enemman duuniakin.

Mutta ei silti, uskallan sanoa, että ne porporvaritkin käyttäytyy just niiku pitää jos niille se ohjeistetaan ja tai niiden asenteet ovat senlaiset. Ja tähän kuuluu varmasti ihan vaikka se astioiden vientikin.



I hear you, mutta keskustelu nyt ei kuitenkaan käsittele ko. asioita, vaan sitä, että toisivatko asiakkaat tuoppinsa pois tupakkahuoneesta sinne mennessään. Mä veikkaan, että niitä (tuoppeja tässä asiayhteydessä) kierisi siellä vino pino illan loputtua, tietäähän mä en voi. Mä en henkilökohtaisesti kuitenkaan usko night clubien jne. asiakkaiden suurimman osan toimivan yhteistyössä tällaisten toiveiden/sääntöjen kanssa.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#1071 • • KooKie aka. Petress Pan

Hyzenthlay, 20.3.2007 13:08:
Joka tapaukses, juomisen kieltäminen noilla syillä tupakkakopissa tuntuu pelkältä selittelyltä. Ei mun mielestä ole edelleenkään mitään hyvää syytä miks siellä ei sais juoda.



Tässä mä olen samaa mieltä. Vaikka tupakointikieltolain kannattaja olenkin, niin mulle se olisi ihan sama, haluaisivatko tupakoijat juoda siellä kopperossaan. Yksi selitys (en tiedä onko edellä tullut mainituksi) voi olla vaikkapa se, että kopin pienuuden vuoksi siellä ei saisi viettää aikaa, jotta muutkin pääsisivät tupakoimaan. Mutta that's just my two cents. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1072 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
tuoppipantti sais aikaan myös sen, että vaikka muutama kännikala jättäiskin sen tuopin sinne koppiin, niin aina löytyy joku hyväkäs kiikuttamaan ne tuopit sieltä kopista tiskille *hih* vois olla vieläpä aika iso pantti, vaikkapa 2 euroa.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

KooKie

Posts: 4,338

#1073 • • KooKie aka. Petress Pan

Hyzenthlay, 20.3.2007 13:16:
tuoppipantti



Toisaalta tää sais tiskillä turhan kuhinan aikaan, kun ravintolan muutkin asiakkaat palauttelisi tuoppejaan ja raha vaihtaisi omistajaa jne...

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Cloud

Posts: 2,162

#1074 • • Edited Cloud Game Freak

KooKie, 20.3.2007 13:11:


I hear you, mutta keskustelu nyt ei kuitenkaan käsittele ko. asioita, vaan sitä, että toisivatko asiakkaat tuoppinsa pois tupakkahuoneesta sinne mennessään. Mä veikkaan, että niitä (tuoppeja tässä asiayhteydessä) kierisi siellä vino pino illan loputtua, tietäähän mä en voi. Mä en henkilökohtaisesti kuitenkaan usko night clubien jne. asiakkaiden suurimman osan toimivan yhteistyössä tällaisten toiveiden/sääntöjen kanssa.



Olet pitkälti oikeassa juuri ainakin näissä night club tyylisissä mestoissa. Tosin hyazentlaun ehdottama pantti "jos" se vaan ikinä toimisi mitä en usko. Voisi olla kyllä hyvä keino tilanteen korjaamiseksi.

Toisaalta onhan se niinkin että jos sinne koppiin oikeasti oikeasti sitten hommattaisiin ne kunnon ilmastoinnit. Pieneen tilaan oikeasti toimivan imun tekeminen tuskin olisi ongelma. Niin ei kai sen jälkeen enää olisi mitään ongelmaa niitä sieltä tarjoilianakaan hakea ja pelätä joutuvansa savusta kärsimään.

Asiasta kolmanteen.

Ei siinä kyllä minä ihan mielelläni työskentelen ilmankin tupakansavua, mutta jos nyt päättäisin perustaa itse sen pienen kuppilan mitä ystäväni kanssa olemme suunnitelleet. Niin koen kyllä että minua sorsitaan kun en saa sielä antaa ihmisten polttaa. Ja täten en saa valita asiakaskuntaani. Koska kyllä jossain pikku bubissa se tupakka vaan tuo asiakkaita niin paljon että oksat pois verraten jos se pitää pitää savuttomana.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

hallucinogen

Posts: 8,190

#1075 • • hallucinogen Edain

KooKie, 20.3.2007 13:18:
Toisaalta tää sais tiskillä turhan kuhinan aikaan, kun ravintolan muutkin asiakkaat palauttelisi tuoppejaan ja raha vaihtaisi omistajaa jne...


Tuoppipantti johtaa kanssa sit niiden tuoppien pöllimiseen hyvin helposti. On tainnut monella tyypillä kaapelilla lähtee tuoppi ja ehkä osa juomastakin kun joku on joko surutta varastanut sen tai sitten ottanut sen luultuaan, että tuopin omistaja on jättänyt sen oman onnensa nojaan. Onhan noita tyyppejä jotka on kaapelilla keräillyt tuoppeja melkeen huntin edestä :D.

--
pikku-*possu*

Anselmi

Posts: 2,578

#1076 • • Anselmi And sell me

KooKie, 20.3.2007 13:18:
---
Hyzenthlay, 20.3.2007 13:16:
tuoppipantti

---


Toisaalta tää sais tiskillä turhan kuhinan aikaan, kun ravintolan muutkin asiakkaat palauttelisi tuoppejaan ja raha vaihtaisi omistajaa jne...


Mutta jos tuo toimis niin voitais irroittaa yks tai kaks blokkaria hoitaan tuota palautuspistettä. Tuopit vois tulla blokkareiden luo, sen sijaan että blokkarit menis tuoppien luo*hymy*

--
sen pituinen se

Tomppeli

Posts: 125

#1077 • • Tomppeli
hikeen toimii deodorantti, tupakansavuun se ei samalla tavalla toimi...
KooKie

Posts: 4,338

#1078 • • KooKie aka. Petress Pan

hallucinogen, 20.3.200713:21
Onhan noita tyyppejä jotka on kaapelilla keräillyt tuoppeja melkeen huntin edestä :D.



!?!?! Mä hommaankin sitten Laserpointin 10-vuotispippaloissa itselleni vapun dokausrahat. xDDD

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#1079 • • KooKie aka. Petress Pan

Anselmi, 20.3.2007 13:21:
Mutta jos tuo toimis niin voitais irroittaa yks tai kaks blokkaria hoitaan tuota palautuspistettä. Tuopit vois tulla blokkareiden luo, sen sijaan että blokkarit menis tuoppien luo*hymy*



Tääkin on kyllä toisaalta totta. :)

Vaikeuksia voisi kuitenkin tuottaa mm. se, että olisiko niillä blokkareilla sitten ruuhkat + tiskitilan riittävyys niitä ajatellen, juuri tää hallucinogenin yllä mainitsema tuoppien varastelu jne.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

hallucinogen

Posts: 8,190

#1080 • • hallucinogen Edain

KooKie, 20.3.2007 13:23:
!?!?! Mä hommaankin sitten Laserpointin 10-vuotispippaloissa itselleni vapun dokausrahat. xDDD


2e ollu pantti niin mitä muista lukeneeni täälläkin erinäisistä bailuista, että jotkut on kerännyt 70-80e edestä tuoppeja. En syytä näitä henkilöitä siis rosvouksesta kun en ole nähnyt missä tilanteissa tuopin vievät ja keneltä mutta varmasti on niitä, jotka vievät sen tuopin aivan väärissä olosuhteissa. Tän takia en toivo mitään yleistä tuoppipanttia + että tiskille tulee ylimääräistä hässäkkää kun jengi palauttelee tuoppejansa.

--
pikku-*possu*