siveys:
---
serotonot:
Tuossa on yksi aika selkeä ero minkä huomaat varmaan itsekin jos viitsit aiheeseen yhtään perehtyä. Noi sun esimerkit ovat nimittäin lainvastaista toimintaa, kun taas topicin aloittaneen henkilön bisnes sotii ainoastaan sun moraalintajuas vastaan.
---
Jos laissa lukisi, että minulla olisi poikkeuksena muista rajaton oikeus tehdä mitä haluan niin sua ei varmasti yhtään haittaisi, että mä kävisin ampumassa sun mutsis ja raiskaamassa sun siskos - olisihan se lain puitteissa sallittua.
Sit jos sä avautuisit yhteiskunnan epäoikeudenmukaisuuksista julkisesti niin kaikki vaan sanois sulle et stfu n00b, rtf law.
Ihan ekaks: en kyl puhu 1337:iä... Toisekseen jos laissa lukisi että sinulla on tuollainen oikeus, olisi sille varmasti syynsä ja siksi pyrkisin sitäkin lakia arvostamaan ja noudattamaan vaikka se ei ihan mieleiseni olisikaan. Tosin kyseinen spekulaatio on niin äärimmäisen kaukaa haettu, etten ymmärrä miten tuota voi pitää vertauskuvallisena lippujen myymiseen ylihinnalla. Sillä kun ei aiheuteta toisen kuolemaa tai pysyviä henkisiä ja mahdollisesti myös fyysisiä arpia.
siveys:
Onnea vaan omaan kotiin ja lasten kasvatukseen jos sun mielestäsi lain kirjain toimiii ylimmäisenä tekojen moraalin ohjenuorana.
Olenko missään vaiheessa väittänyt että laki on suora moraalinen ohjenuorani? Toisekseen en kyllä lapselleni opettaisi että jos joku myy jotain kalliimmalla kuin muut ni vedä sitä turpaan
siveys:
Kerrotkos muuten miten loppuunmyytyjen lippujen ylihintaan myyminen teknisesti eroaa kiristämisestä? Kummassakin kuitenkin on kyse siitä, että on olemassa kiristäjän toiminnallaan uhrille aiheuttama uhka (bileiden missaaminen), jonka välttämiseksi uhri joutuu maksamaan kohtuuttoman summan rahaa?
Kiristys on rikos, missä rikoksentekijä pyrkii saamaan itselleen rahaa sillä verukkeella että pakottaa toisen luopumaan taloudellisesta edusta, johon rikoksentekijällä tai sillä, jonka puolesta hän toimii, ei ole laillista oikeutta. Toisin sanoen tuo sinun vertauksesi menee taas metsään, koska lippujen myyjällä on lippuihin laillinen oikeus
(ylempi määritelmä siis suomen rikoslaista luvusta 31 § 3)
siveys:
---
serotonot:
Sinun mielestäsi siis teidän mielipide voidaan sanoa ääneen, mutta minun pitää vaieta, koska olen kanssanne eri mieltä?
---
Minun mielestäni ne, joilla ei ole muuta sanottavaa kuin, että älkääs hei nyt PLUR pliis valittako ilman, että perustelette loogisesti miksi meidän valituksemme olisi epäoikeudenmukaista tai väärin, eivät mitenkään kontribuoi keskusteluun ja siksi voisivat pitää päänsä kiinni.
Mitä ihmettä? Minähän perustelen jatkuvasti loogisesti omaa mielipidettäni tässä keskustelussa. En pidä valitustanne vääränä, ymmärrän kyllä kantanne, mutta kuten aiemminkin sanoin, ymmärrän myös lippujen kauppaajaa. Mielestäni tuon tähän keskusteluun oman mielipiteeni, joka kyllä poikkeaa sinun mielipiteestäsi, enkä tajua että miten se olisi niin paljon vähempiarvoisempi kuin sinun, että minun pitäisi pitää pääni kiinni Myöskään kyse ei ole mistään PLUR-fiilistelystä vaan ihkaomasta mielipiteestä mikä ei näytä olevan oikeutettu, kun se on sinun mielipiteestä poikkeava
siveys:
---
serotonot:
Ymmärrän hyvin että monia ihmisiä sapettaa lippukauppiaan toiminta, mutta silti suurempaan rikokseen tässäkin topicissa syyllistyvät ihmiset jotka uhkailevat häntä väkivallalla. Siis ihan lainopillisestikin
---
Sä ilmeisesti selkeesti missasit sen viestin pointin johon sä vastasit. En mä ymmärrä miten selkeästi se pitää ilmaista, että maailmassa tapahtuu kauheampaakin ei ole mikään peruste olla hiljaa. Se on nimenomaan teknisesti juuri sitä mitä tässä yrität taas meille syöttää.
Missä kohdassa mä olen sanonut että maailmassa tapahtuu kauheampaakin? Se että ymmärrän lippujen myyjää ei tarkoita sitä että maailmassa on pahempia asioita Totta kai maailmassa on pahempia asioita mutta millä tavalla ne liittyvät tähän keskusteluun? Ainoa mistä noin sanoin oli se että väkivallalla uhkailijat syyllistyivät mielestäni pahempaan asiaan kuin lipun myyjä, ja se kanta ei ole muuttunut minulla missään vaiheessa. Molemmat asiat vain ovat olleet tässä topicissa esillä ja nivoutuneet useammissakin postauksissa toisiinsa.
siveys:
Se on tietysti ikävää, että jotkut humoristisesti tai vähemmän humoristisesti uhkailevat väkivallalla, mutta ei se tee myyjän toiminnasta yhtään sen oikeutetumpaa.
Ainoana erona (jälleen kerran ) se että väkivallan teko on rikos.
Sinun mielestäsi molemmat rikkeet ovat yhtä pahoja, mutta koita hyvä ihminen hyväksyä se, että kaikki ihmiset eivät ole samaa mieltä kanssasi.
siveys:
---
serotonot:
---
Vaan mikä se hyvä syy on? Sekö että on asiasta samaa mieltä sun kanssa?
---
Hyvä syy on se, että on perusteltu mielipide keskustelun aiheena olevaan asiaan. Hyvä syy ei ole se, että etsitään keskustelun lomasta suurempia pahoja ja viedään ainoastaan niihin puuttumalla keskustelu sivuraiteille vaikeuttaen näin alkuperäisestä aiheesta keskustelua.
Se että mulla on eriävä mielipide esim sun kanssa tarkoittaa sitä että vien keskustelua sivuraiteille? Yhtä paljon keskustelu menee sivuraiteilee siitä kun joku sanoo toi jätkä pitäis hakata Käsittääkseni alunperin topic oli tarkoitettu ainoastaan noiden lippujen myymiseen?
siveys:
Tällä tavalla tulet käytännössä puolustaneeksi keskustelun aiheena ollutta epäoikeudenmukaisuutta ja oikeuttaneeksi sen sillä perusteella, että maailmassa on olemassa suurempiakin pahoja.
Enhän. Äläpä lähde rakentamaan näennäisloogista päättelyketjua mikä ei pidä paikkaansa. Mä oikeutin sen sillä perusteella että siinä ei ole laillisesti mitään väärää. Väkivallan taas tuomitsin sillä perusteella että se on laitonta, mutta voin myös perustella tarvittaessa muutenkin pitkästi sen miksi väkivalta on paha asia. Jos todella tarvitset niitä perusteluja niin tipauta vaikkapa privaa