M: Unity lippuja 12.6.2004

189 posts, 10 pages, 26,151 views

Avatar
#121 • • ALIEN Guest

[Nuclear]:
Eli siis oletitko nyt mun puolustelevan trokaria kun sanoin, että homma näytti menevän aika överiks?



noup! ei liittynyt suhun mitenkään ;)
Viltsu

Posts: 2,010

#122 • • Viltsu noname

serotonot:
---
ei saa olla kateellinen toisen bisnesvainulle. Muuten pitäis ampua kaikki jotka tekee kannattavaa bisnestä. Ja pahoittelut jos et ite saanu lippua.



Tässä tilanteessa vaan jonon hännillä olevat jäivät ilman lippujaan,
tilanne olisi täysin eri jos lippuja olisi ollut jäljellä vielä esim. seuraavana päivänä..
tällainen ”bisnes” vituttaa, ja kyllä se mielestäni on hyvinkin järkevää ilmaista..eikä kiroilla yksinään himassa.
Itse en muistanut edes lähteä jonottamaan, eikä se edes kauhiasti harmita.

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

[Nuclear]

Posts: 5,855

#123 • • [Nuclear] el aprendiz

alien:
noup! ei liittynyt suhun mitenkään ;)


Se, että joku on tehnyt pikkuisen väärin ja jengi tuomitsee tääl ”vittu tollasii junttei pitäis vetää turpaan”-argumenteilla niin omasta mielestäni homma menee jo pikkasen yli. Sit eräät näköjään ajattelee ”jos et ole meijän puolella, olet meitä vastaan”-ajatuksella...

Ja ne ketkä sanoo ”se oli vaan läppää”, niin uskoisin et omassa mielessään heidän todellakin tekis mieli vetää näitä juntteja kuonoon. Ton ”läppä”-jutun taakse on vaan _niin_ helppo piiloutua ja yrittää loppupeleis olla väkivallatonta porukkaa. Alkaa kyl hivenen mennä taas ohi aiheen, mut...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#124 • • ALIEN Guest

[Nuclear]:
Se, että joku on tehnyt pikkuisen väärin ja jengi tuomitsee tääl ”vittu tollasii junttei pitäis vetää turpaan”-argumenteilla niin omasta mielestäni homma menee jo pikkasen yli. Sit eräät näköjään ajattelee ”jos et ole meijän puolella, olet meitä vastaan”-ajatuksella...

Ja ne ketkä sanoo ”se oli vaan läppää”, niin uskoisin et omassa mielessään heidän todellakin tekis mieli vetää näitä juntteja kuonoon. Ton ”läppä”-jutun taakse on vaan _niin_ helppo piiloutua ja yrittää loppupeleis olla väkivallatonta porukkaa. Alkaa kyl hivenen mennä taas ohi aiheen, mut...



ymmärrän pointtisi. Sovitaan (tai siis selvennetään asiaa) sit näin, et mielestäni tälle kyseiselle tyypille _pitäisi_ antaa vähintään pientä ”pennalismia” - vähän, kuin Irakilaisia vankeja kiduttaneille jenkeille :D

-en vaadi, mut helpottaishan se... *nauru*

[muokattu 25.5.2004 22:14]
siveys

Posts: 2,492

#125 • • siveys lovely

serotonot:
ei saa olla kateellinen toisen bisnesvainulle.


Oot selkeesti paikallistanut kaikkien valittajien herkän kohdan.

Olispa mullakin sellanen bisnesvainu, että tajuaisin joka käänteessä käyttää häikäilemättä hyväkseni ihmisten hyvää tahtoa saavuttaakseni omaa taloudellista etua, mut en vaan osaa.. *nyyh*

Mut mulla on loistava idea! Mennään hei kaikki valittajat porukalla keräämään ovelta ovelle varoja sotainvalidien ja nälkälapsien hyväksi, mutta laitetaankin sitten 90% rahasta omaan taskuun! Toi oj-joj ei mitenkään voi kerkee kaikille oville ennen meitä (ja jotkuthan voi antaa rahaa useaankin kertaan!), vaikka se epäilemättä pettämättömällä bisnesvainullaan on jo löytänyt tämänkin markkinaraon.

Toinen vois olla se, että uhataan raiskata henkilön X sisko sekä tarjotaan hänelle mahdollisuutta ihan hyvää hyvyyttään sisarusrakkauden nimissä lahjoa meitä pankkitilinsä sisällöllä jättämään kyseinen toimenpide tekemättä!

Tilanne on sama - joku haluaa tehdä hyvää ja me vain tulkitsemme, että meillä on oikeus yksityishenkilönä hyötyä tästä hyvästä tahdosta rahallisesti pienellä työmäärällä.

Mutta itse asiaan, eli vähän sanomaa niille, joita huvittaa, että jotkut jaksaa vaahdota tällaisista asioista:

Mä ymmärrän hyvin, että joidenkin mielestä on tosi hauskaa, että me valittajat jaksetaan vaahdota näistä asioista, mutta samalla tavoin musta on todella koomista, että nämä ihmiset jaksaa aina tällaisissa tilanteissa tulla kertomaan, että ”maailmassa on pahempiakin asioita” ja että ”no mut noinhan muuallakin tehdään”. Kyllä me valittajat nyt oikeasti nämä asiat tiedetään, mutta ei ne silti ole hyviä syitä vaan seurata hiljaa vierestä kun ihmiset toimii meidän mielestämme selkeästi väärin.

Demokraattisessa yhteiskunnassa meillä ei ole pelkästään oikeus vaan ennemminkin vastuu ilmaista mielipiteemme ja ajaa oikeaksi näkemiämme arvoja julkisessa keskustelussa - oli se sitten eduskunnassa, klubituksessa tai kahvipöydässä.

Mun mielestäni elämänsä kyllä voi käyttää huomattavasti turhempaakin asiaan kuin yhteiskunnan epäkohtien esille nostamiseen - esimerkiksi vaikka siihen, että osoittaa ymmärryksensä puutetta siten, että jaksaa tulla näillä irrelevanteilla argumenteilla valittamaan niille, jotka haluaa mielipiteensä hyvällä syyllä ilmaista.

Ja ei - se hyvä syy ei ole se, että olisi itse jäänyt ilman lippua.
Avatar
#126 • • ALIEN Guest

siveys:
---



Hyvin vastattu! *joo*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#127 • • [Nuclear] el aprendiz

siveys:
Mä ymmärrän hyvin, että joidenkin mielestä on tosi hauskaa, että me valittajat jaksetaan vaahdota näistä asioista, mutta samalla tavoin musta on todella koomista, että nämä ihmiset jaksaa aina tällaisissa tilanteissa tulla kertomaan, että ”maailmassa on pahempiakin asioita” ja että ”no mut noinhan muuallakin tehdään”. Kyllä me valittajat nyt oikeasti nämä asiat tiedetään, mutta ei ne silti ole hyviä syitä vaan seurata hiljaa vierestä kun ihmiset toimii meidän mielestämme selkeästi väärin.

Demokraattisessa yhteiskunnassa meillä ei ole pelkästään oikeus vaan ennemminkin vastuu ilmaista mielipiteemme ja ajaa oikeaksi näkemiämme arvoja julkisessa keskustelussa - oli se sitten eduskunnassa, klubituksessa tai kahvipöydässä.


Mun mielestä mielipide kannattaakin ilmaista, eri asia on vain se, että millä tavalla se tehdään. Tietty korrektius on omasta mielestäni ainakin ihan hyvä asia. Varmaan joku ottaa tänkin trokaria puolustavana kirjoituksena =D

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

serotonot

Posts: 3,137

#128 • • serotonot Paul Easy

siveys:
---
serotonot:
ei saa olla kateellinen toisen bisnesvainulle.

---

Oot selkeesti paikallistanut kaikkien valittajien herkän kohdan.

Olispa mullakin sellanen bisnesvainu, että tajuaisin joka käänteessä käyttää häikäilemättä hyväkseni ihmisten hyvää tahtoa saavuttaakseni omaa taloudellista etua, mut en vaan osaa.. *nyyh*

Mut mulla on loistava idea! Mennään hei kaikki valittajat porukalla keräämään ovelta ovelle varoja sotainvalidien ja nälkälapsien hyväksi, mutta laitetaankin sitten 90% rahasta omaan taskuun! Toi oj-joj ei mitenkään voi kerkee kaikille oville ennen meitä (ja jotkuthan voi antaa rahaa useaankin kertaan!), vaikka se epäilemättä pettämättömällä bisnesvainullaan on jo löytänyt tämänkin markkinaraon.

Toinen vois olla se, että uhataan raiskata henkilön X sisko sekä tarjotaan hänelle mahdollisuutta ihan hyvää hyvyyttään sisarusrakkauden nimissä lahjoa meitä pankkitilinsä sisällöllä jättämään kyseinen toimenpide tekemättä!


Tuossa on yksi aika selkeä ero minkä huomaat varmaan itsekin jos viitsit aiheeseen yhtään perehtyä. Noi sun esimerkit ovat nimittäin lainvastaista toimintaa, kun taas topicin aloittaneen henkilön bisnes sotii ainoastaan sun moraalintajuas vastaan.

siveys:
Tilanne on sama - joku haluaa tehdä hyvää ja me vain tulkitsemme, että meillä on oikeus yksityishenkilönä hyötyä tästä hyvästä tahdosta rahallisesti pienellä työmäärällä.


?

siveys:
Mutta itse asiaan, eli vähän sanomaa niille, joita huvittaa, että jotkut jaksaa vaahdota tällaisista asioista:

Mä ymmärrän hyvin, että joidenkin mielestä on tosi hauskaa, että me valittajat jaksetaan vaahdota näistä asioista, mutta samalla tavoin musta on todella koomista, että nämä ihmiset jaksaa aina tällaisissa tilanteissa tulla kertomaan, että ”maailmassa on pahempiakin asioita” ja että ”no mut noinhan muuallakin tehdään”. Kyllä me valittajat nyt oikeasti nämä asiat tiedetään, mutta ei ne silti ole hyviä syitä vaan seurata hiljaa vierestä kun ihmiset toimii meidän mielestämme selkeästi väärin.


Olettaen että kohdistat tämän esim minulle (alkuquotesta päätellen)
Sinun mielestäsi siis teidän mielipide voidaan sanoa ääneen, mutta minun pitää vaieta, koska olen kanssanne eri mieltä? Ymmärrän hyvin että monia ihmisiä sapettaa lippukauppiaan toiminta, mutta silti suurempaan rikokseen tässäkin topicissa syyllistyvät ihmiset jotka uhkailevat häntä väkivallalla. Siis ihan lainopillisestikin

siveys:
Demokraattisessa yhteiskunnassa meillä ei ole pelkästään oikeus vaan ennemminkin vastuu ilmaista mielipiteemme ja ajaa oikeaksi näkemiämme arvoja julkisessa keskustelussa - oli se sitten eduskunnassa, klubituksessa tai kahvipöydässä.


Aivan. Ja niinhän minä olen juuri tehnyt *täh*

siveys:
Mun mielestäni elämänsä kyllä voi käyttää huomattavasti turhempaakin asiaan kuin yhteiskunnan epäkohtien esille nostamiseen - esimerkiksi vaikka siihen, että osoittaa ymmärryksensä puutetta siten, että jaksaa tulla näillä irrelevanteilla argumenteilla valittamaan niille, jotka haluaa mielipiteensä hyvällä syyllä ilmaista.

Ja ei - se hyvä syy ei ole se, että olisi itse jäänyt ilman lippua.


Vaan mikä se hyvä syy on? Sekö että on asiasta samaa mieltä sun kanssa? Ja jos tuo oli kohdistettu mm. minulle, niin voisitko kertoa mitkä argumenttini ovat irrelevantteja ja missä kohdassa osoitan ymmärryksen puutetta? Minun mielipiteelleni on aivan yhtä hyvä syy kuin sinunkin mielipiteellesi
serotonot

Posts: 3,137

#129 • • serotonot Paul Easy

alien:
---
[Nuclear]:
Se, että joku on tehnyt pikkuisen väärin ja jengi tuomitsee tääl ”vittu tollasii junttei pitäis vetää turpaan”-argumenteilla niin omasta mielestäni homma menee jo pikkasen yli. Sit eräät näköjään ajattelee ”jos et ole meijän puolella, olet meitä vastaan”-ajatuksella...

Ja ne ketkä sanoo ”se oli vaan läppää”, niin uskoisin et omassa mielessään heidän todellakin tekis mieli vetää näitä juntteja kuonoon. Ton ”läppä”-jutun taakse on vaan _niin_ helppo piiloutua ja yrittää loppupeleis olla väkivallatonta porukkaa. Alkaa kyl hivenen mennä taas ohi aiheen, mut...

---


ymmärrän pointtisi. Sovitaan (tai siis selvennetään asiaa) sit näin, et mielestäni tälle kyseiselle tyypille _pitäisi_ antaa vähintään pientä ”pennalismia” - vähän, kuin Irakilaisia vankeja kiduttaneille jenkeille :D

-en vaadi, mut helpottaishan se... *nauru*

[muokattu 25.5.2004 22:14]


Sä ensin sanoit että lipputrokari pitäisi hakata. Sitten heititkin sen muka vain läppänä ja sitten kuitenkin kannatat pienta ”pennalismia” (oletan että tarkoitat tuolla rangaistusta, ts. väkivallantekoa)
Et vaadi sitä mutta se helpottaisi sun oloa. *täh*

Ja sit sä ihmettelet miks ihmiset pomppaa takajaloilleen.

Se on terveen ihmisen merkki että tuntemattoman ihmisen pahoinpitely helpottaa omaa oloa. Tuosta on hyvä jatkaa *plur*

[muokattu 26.5.2004 02:52]
Avatar
#130 • • ALIEN Guest

serotonot: jäkäti jäkäti



*nauru* hei, sä teet koko ajan kärpäsestä härkäsen, mut kiksinsä kaikilla *vink*
superwoman

Posts: 333

#131 • • superwoman toinen jalka jo...
Halleluja! Jopas tästä sikisi keskustelu! Ei siinä mitään, olen aina arvostanut, että yhteisistä asioista keskustellaan, sehän on jokaisen kansanliikkeen alkulähde. Seuraavalla tasolla 'päättäjät, edustajat tai viranomaiset' reagoi tähän. Näinhän tämä demokratia juuri toimii, ei tässä sen kummemasta ole kyse. Jään mielenkiinnolla seuraamaan miten demokratian dynamiikka tällä kertaa toimii.

--
...just visiting...

serotonot

Posts: 3,137

#132 • • serotonot Paul Easy

alien:
---
serotonot: jäkäti jäkäti

---


*nauru* hei, sä teet koko ajan kärpäsestä härkäsen, mut kiksinsä kaikilla *vink*


enhän, vaan annan ihmiselle mahdollisuuden toimia vapaasti lain puitteissa. Sä sen sijaan haluat ottaa lain omiin käsiisi ja vielä pidät väkivallasta. Kerro millä tavalla mä teen tässä kärpäsestä härkästä? Mun mielestä esim sä oot tehny sitä tossa lippuasiassa
phanatic

Posts: 1,123

#133 • • phanatic

alien:
*nauru* hei, sä teet koko ajan kärpäsestä härkäsen, mut kiksinsä kaikilla *vink*



Mun mielestä te kaikki ”se jätkä pitäis hakata”-tyypit ootte tehy kärpäsestä härkäsen. Ok varmasti hyvät bileet tulossa, kaikki ei mahdu. No sit ei mahdu, onko se niin mahdotonta ymmärtää? Jos lippuja saa ostaa rajattoman määrän, virhettä ei tehnyt tämä ”trokari” vaan tapahtuman järjestäjä. Eikö tässä maassa ole oikeus tehdä ostamillaan hyödykkeillä mitä ikinä lystää kunhan se ei riko lakia?
Jone

Posts: 8,258

#134 • • Jone Archibald Haddock

phanatic:
Jos lippuja saa ostaa rajattoman määrän, virhettä ei tehnyt tämä ”trokari” vaan tapahtuman järjestäjä.



Selitätkö mulle miten Unity on tässä nyt tehnyt virheen kun en hahmota?

phanatic:
Eikö tässä maassa ole oikeus tehdä ostamillaan hyödykkeillä mitä ikinä lystää kunhan se ei riko lakia?



Jos ainoa sun toimintaasi säätelevä normisto on laki, niin pahoitteluni sinulle ja niille ihmisille, jotka joutuvat päivittäisellä tasolla olemaan kanssasi kanssakäymisessä, koska sen täytyy olla helvetillistä.
Avatar
#135 • • yana Guest

phanatic:
Eikö tässä maassa ole oikeus tehdä ostamillaan hyödykkeillä mitä ikinä lystää kunhan se ei riko lakia?



PLUU vaan sullekin sinne

[muokattu 26.5.2004 09:19]
phanatic

Posts: 1,123

#136 • • phanatic

Jone:
Selitätkö mulle miten Unity on tässä nyt tehnyt virheen kun en hahmota?



Tämän threadin kirjoituksista olen saanut käsityksen, että viime vuonna lippuja ei yksi ihminen saanut ostaa rajattomasti. Tänä vuonna sai. Tämä - kuten ymmärrät - mahdollistaa lippujen haalimisen ja eteenpäin myymisen.

Jos ainoa sun toimintaasi säätelevä normisto on laki, niin pahoitteluni sinulle ja niille ihmisille, jotka joutuvat päivittäisellä tasolla olemaan kanssasi kanssakäymisessä, koska sen täytyy olla helvetillistä.



Kyllä mun toimintaa säätelee oma moraalini myös, mutta en vain osaa pitää muutaman lipun hamstraamista moraalittomampana kuin hamstraajalle fyysistä väkivaltaa toivovia ihmisiä. Bileet on kuitenkin vain bileet, ei kukaan ansaitse turpiinvetoa niiden takia. Mun mielestä ostamillaan lipuilla voi vaikka pyyhkiä perseensä eikä se kuulu mulle / harmita mua.

[muokattu 26.5.2004 09:32]
phanatic

Posts: 1,123

#137 • • phanatic

yana:
PLUU vaan sullekin sinne



Jos on eri mieltä, voi myös kertoa miksi. Pelkkä ”sun mielipiteet on perseestä”-huutelut ei varmaan auta mua löytämään ajattelutapojeni vajavaisuuksia. Jos taas tarkoituksenasi on vain ilkkua, voit jättää koko viestin kirjoittamatta.

[muokattu 26.5.2004 09:35]
phanatic

Posts: 1,123

#138 • • phanatic

a:
Sähän voit perustaa ihan oman foorumin jossa saat pistää giljotiiniin ihan kaikki joiden kirjotukset ei miellytä sun habitusta :)



Mitä? Luulin että tämä on keskustelufoorumi, siksi yritän keskustella täällä. Mielestäni olen tässä threadissa asiallisesti tuonut näkökantani esiin. Ja miten jonkun kirjoitus voisi miellyttää tai olla miellyttämättä mun ulkoasua? Ei kannata käyttää sivistyssanoja jos ei tiedä mitä ne tarkoittavat.
serotonot

Posts: 3,137

#139 • • serotonot Paul Easy

a:
---
phanatic:
Jos on eri mieltä, voi myös kertoa miksi. Pelkkä ?sun mielipiteet on perseestä?-huutelut ei varmaan auta mua löytämään ajattelutapojeni vajavaisuuksia. Jos taas tarkoituksenasi on vain ilkkua, voit jättää koko viestin kirjoittamatta.
---


Sähän voit perustaa ihan oman foorumin jossa saat pistää giljotiiniin ihan kaikki joiden kirjotukset ei miellytä sun habitusta :)


*lmao*

[muokattu 26.5.2004 10:27]