Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,441 views

Femi

Posts: 651

#241 • • Femi
Joskus neljännellä luokalla näin Prodigyn firestarter videon jyrkis ja ihmettelin kun kuulosti niin hyvältä. Se oli alkusysäys. Dekit halusin sen jälkeen kun kuulin dj shadowta 15 vuotiaana ja sen jälkeen homma on kiihtynyt. *sydän*
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#242 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Liqued:
joskus 5lk sain joulupukilta jotai basic element eurodancee ja siit se sit lähti x)..Sit löyty sellane bändi ku ayla ja se iski kovaa sillo..


Vai että on sellanen bändi *muhaha*

DJ Taucher pidemminkin *hihu*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Juhgu

Posts: 7,921

#243 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Ei se tietenkään näin yksinkertaista ole, mutta pidempää vuodatusta ei jaksaisi kukaan lukea, joten: lopullisen innostuksen tranceen laukaisi Astral Projection - Soundform [pieni](tai siis sen upea intro)[/pieni], ja bileissäkäyntiin Etana.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

pdo

Posts: 75

#244 • • pdo
Joskus onnistuin kuuntelemaan YleX:n Tiistain Tanssi-iltaa... Pienen ihmetyksen jälkeen kiinnostuin iha mielettömästi. Levykaupoissa on juostu tiuhaan tahtiin ja Tanssi-illat kuunneltu joka kerta. Eikä irti pääse onneksi millään! *sydän* *joo*
Jinx

Posts: 2,615

#245 • • Jinx Superfeminine
Joskus kauan sitten kuulin radiosta Sven Väthin L'esperanzan siitä se sitten lähti....*hih*

--
Pyllykkä

jivamukti

Posts: 213

#246 • • jivamukti
Joskus '96-97 kuulin kaverini luona Aphex Twiniä ja Nine Inch Nailsin Further Down the Spiralia, jotka tekivät voimakkaan vaikutuksen, koska ne olivat täysin erilaisia kuin siihen asti kuuntelemani rock. Levyt piti tietenkin saada lainaan ja ajan mittaan tutustuin uusiin konemusiikin tekijöihin ja genreihin lähinnä internetin avustuksella, koska asuin niin takapajuisessa paikassa. Onneksi joitakin bileitäkin oli ja viimeistään niissä olin myyty sille poikkeukselliselle energialle, joka elektronisessa musiikissa on. Parin vuoden päästä en enää kuunnellutkaan perinteistä musiikkia.

--
When rain dries, clouds form.
When clouds moisten, rain forms.

jeesboks

Posts: 4,064

#247 • • Edited jeesboks p u p u
Kyllä se kaikki lähti saksalaisesta tanssimusiikista yhdeksänkymmentäluvun puolessavälissä. Saksalaisilla musiikki tv kanavilla suuri vaikutus.

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

xl8r

Posts: 2,227

#248 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Skidinä kuuntelin jo tuota syntikkapoppia aika paljon (jarre, vangelis, oldfield, jne.) mutta myöhäisempi heräämiseni oikein tanssimusiikin pariin tapahtui lähinnä punkin kautta ensin Atari Teenage Riotin ja muiden DHR:n bändien kautta pikkuhiljaa Hardcoren ja Gabberin puolelle. Siitä polku eteenpäin onkin helposti arvattavissa.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Timce

Posts: 5,381

#249 • • Timce

xl8r:
Skidinä kuuntelin jo tuota syntikkapoppia aika paljon (jarre, vangelis, oldfield, jne.)



"Mutiny on the bounty", "Alpha", "Missing", "Revolution industrielle" ja Kitaro:"Silk road" <3

Meikäläisen ensimmäiset elektronisen musiikin äänitteet: Synthétiseur 3 ja 4 <3 (12")

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

killabunny

Posts: 63

#250 • • killabunny the white bunny
koska en sattunu tykkäämään spice girlsistä ja kun yks kaveri sattu kuuntelee prodigya( oli vuos 96 vai 97 ja breathe oli kova sana), aloin itsekin digailla. Kaveri siirty sitten Korniin ja apikseen ja limp bizkittiin ja mä siirryin konemusan puolelle. 7 vuotta meni aikaa ja nyt oon löytäny sen mistä tykkään, HC, Happy HC, Hard Trance ja Hard Tekno *sydän*

--
jalat turvallisen kaukana maasta tamppaa koko elämän

piipaa

Posts: 256

#251 • • piipaa
Tutustuin konemusiikkiin ehkä joskus neljä vuotta sitten silloisen poikaystäni kautta. Silloin musiikki ei vielä oikein kolahtanut, mutta parin vuoden sisällä olen tutustunut siihen paremmin isoveljeni (Bio) kautta ja nyt *jiihaa* . *sydän*
Tenechtica

Posts: 1,025

#252 • • Tenechtica
Kuuntelusta se kaikki lähti luonnollisesti aika nuorena ja sitten aloin käymään bileissä ja sitä mukaa innostuin soittamisesta ajatuksena ja observoituani aina muiden soittotekniikoita bileissä halusin itsekin kokeilla ja nalkissa ollahan. Eipä siihen paljon vaadittu *sydän* Soon toi rakkaus musiikkiin aika vahvanpuoleinen ollut koko pienen elämäni. Soittaminen (siinä missä laulaminen ja tanssiminen + tuottaminen) kruunaa koko touhun tavallaan.
Bio

Posts: 4,429

#253 • • Bio The Bullies / Pinky

piipaa:
Silloin musiikki ei vielä oikein kolahtanut, mutta parin vuoden sisällä olen tutustunut siihen paremmin isoveljeni (Bio) kautta ja nyt *jiihaa* . *sydän*



hahaa.. taas olen saanut yhden henkilön aivopestyä *muhaha*
Avatar
#254 • • johnny_english Guest
Infected Mushroomia ladattiin joskus 3-4v sit ja siitä asti koukussa psykeen. :D
*Bixxx*

Posts: 162

#255 • • *Bixxx*
Olin varmaan 7-8v. ku aloin kuunnella kun isoveli kuunteli konemusaa ja mun mielestä sitä oli kiva tanssia ja kuunnella *jiihaa* Siitä se tais sit lähtee *muhaha*

--
***TIIKERI***

koo

Posts: 379

#256 • • koo
Jossain ihme mielenhäiriössä menin koneveljien keikalle. Mielipiteeni oli vielä alkuillasta, että "täähän nyt on ihan täyttä paskaa, tällästä kuka vaan osais tehdä". Sit kaveri raahas tanssilattialle ja yhtäkkiä avautu jokin aivan uusi ja ihmeellinen, kaikki vaan loksahti paikalleen, ja sen jälkeen on pakko ollut bileissä käydä. *iloinen*

--
Backstagella on paratiisi.

caitrin

Posts: 159

#257 • • caitrin ö_____ö
Prodigystä se kai lähti...
No Goodia kuunneltiin ala-asteen neljännellä ja se oli mun mielestä "tosi rankka" *iloinen*
Sit joskus viidennellä sain äitiltä synttärilahjaksi Techno&Dance 4 -kasetin, ja sitä tuli kans ihmeteltyä. Ala-asteella mun musamaku oli kuitenkin rajoittunut lähinnä tyttö- ja poikabändeihin (Take That *vink* ), ja yläasteella enemmän popimpaan/rockimpaan suuntaan... (Nirvana, Oasis ym.) ..lähinnä vain Prodigy seuraili koko ajan rinnalla konemusan puolelta. Soihan siihen aikaan radiossa toki jotain Eurodancea, jota diggailin ehkä vähän...

Sit lukioaikaan radiossa soitettiin enemmän mm. ATB:ta, Darudea ja JS16:tta, ja pikkuhiljaa aloin kiinnostua enemmän konemusasta. En vaan tienny mitään kunnon nimiä, jotta olisin voinu ostaa esim. levyjä. Mut jotenki se sit meni siihen, että aloin aina discoissa ym. prefeeraamaan kaikkea tranceen vivahtavaa musaa, ja aina ku r'n'b ym. paska alko soimaan niin katosin lattialta. Ehkä kyse oli sitä, etten osannu tanssia r'n'b:tä? *igor**iihhih*

Lopullisia niittejä tuli, kun yo-kirjotusten jälkeen Teneriffan Playa de las Americasissa eksyttiin kaverin kanssa jonneki klubille, jossa soitettiin vain konemusaa. Oltiin vielä niin kuutamolla et mentiin toivomaan dj:ltä jotain DJ Alligatoria, johon hän että "mä en soita semmosia biisejä" *lmao**blush* Mut siellä oli hyvä meininki.

Jotenki siin sitte puolessa vuodessa sivistin itseäni konemusan saralla. Tässä auttoi poikaystävä, joka soitti mulle kaikkee Slusnik Lunaa ja Svensonia&Gieleniä... Se oli suuri heräämiseni *hymy*
Suomen bileissä aloin käymään vasta käytyäni ensin katsastamassa menoa eräällä houseklubilla Playa del Inglesissä ja Lontoon Fabricissa.


Musamaku on toki muuttunu vielä tämänkin genren sisällä, enkä enää juuri jaksa kuunnella niitä biisejä joista alkuaikoina sain mielettömät kiksit. Mut niistä tämä villitys lähti *joo*
tavan

Posts: 39

#258 • • tavan right.
Mexicolainen kaveri oli aina kuunnellu konemusaa ja siinä sen kanssa hengaillessa sitä "joutui" kuunnella. Aluksi olin tietenkin että wtf!? kuka tälläst kuuntelee. Siitä sitten tulin järkiini. Ensimmäinen ralli mistä kiinnostuin oli Paffendorf - Be Cool sen jälkeen ei olekkaan ollut muuta kuin ylämäkeä. Eli kiitokset lähtee atlantin toiselle puolelle patolle<3
Marchand

Posts: 201

#259 • • Marchand
Joskus kultaisella ´80-luvulla jo kuuntelin kaikenlaista "kasarihytkettä"
jossa oli jonkin verran konetta mukana ja sieltä se juontaa juurensa
mulla ainaskin. *nauru* Voi paska mähän oon vanha!! *nyyh**nauru*
GrimsouL

Posts: 468

#260 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed
Hmm.. Systeri soitti muistaakseni Techno Beat nimistä kasettia joskus 90 luvun alussa, jonka aikani ihmettelyn jälkeen otin itsekkin kuunteluun. Sitten yksi kaverini oli nauhottanut yhdeltä vanhemmalta kaverilta Nightmare in Rotterdam nimisen hardcore levyn ja Prodigyä. Nämähän kolahti heti kun niissä oli mielettömän "kovaa bassoa".. Kohta huomasin kokoelmissani olevan jo Thunderdomea, Terrordromea, Happy Hardcorea ja tietenkin Prodigyä! Tuli siinä sivussa näitä ysäri dance hittejäkin huudateltua.

Sitten kun tajusin että Amigallanihan voi tehdä musiikkia, nii oli pakko kokeilu mielessä yrittää tehdä samaa.. Itsekkin naureskelin biiseilleni että huhhuh mitä shittiä..! No, kuitenkin olin jo huomaamattani myynyt sieluni konemusiikille ja Pc:n saatuani tuli jo väännettyä Fast Trackerilla sellasta Saksa saundia että vanhemmatkin alkoivat jo huolestua..

Myöhemmin alkoi musiikki vaihtumaan trancen ja hardhousen (siis se originelli UK soundi!!) suuntaan. Viime vuodet on taas menty sinne nopeempaan ja rankempaan suuntaan..