Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,445 views

Jarsseli

Posts: 356

#221 • • Jarsseli
joskus 92 tms marushaa ja hc mättöö! human resource rokks!
Tripod

Posts: 26

#222 • • Tripod salakavala salakka
Joskus yläasteen alussa kun suosikkeihin kuulu vielä Green Day ja Offspring, niin kaveri soitatutti Corstenin jotai settia muutaman biisin ja olin täysin myyty

--
Jag heter Janne, what\'s your heter?

zari

Posts: 716

#223 • • zari Team Tamppaajat
En muista koska kiinnostus konemusiikkia kohtaan alko,mut oon aina tosin kyl tykänny nopeesta musiikista,jne...

Joskus oli monta vuotta etten ostanu yhtään cd:tä,mut nyt vuoden sisällä on ruvennu nurkat notkuun trancee,technoo,hard coree,yms *nauru*

Konemusiikki iskee ja pahasti *jiihaa*

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

Avatar
#224 • • Julius Guest
olin 6 v kun proidi osti techno & dance kasetteja kirpputorilta ja siitä se sitten lähti nykyään kuuntelen ja soitan kaikkea rankan puoleista musiikkia (rankkuus ei piile BPMssä) ja jotain rauhallisempaakin...:)
Avatar
#225 • • Peppi Guest
Jostain ala-asteen himabileistä kai se lähti alunperin....? *täh* Ja lukioaikoina yks hyvä frendi oli kunnon himoreivaaja, joka kierti kaikki mahdolliset kinkerit. Silloin tuli joskus oltua messissä, mut ehkä vähemmän kuin nykyään....... *plur**pahis*
Jarsseli

Posts: 356

#226 • • Jarsseli
marusha it takes me away joskus 99 ja kun oman kylän poika kemistä JORI HULKKONEN
soitti diskois vcommodore 64sel ja amigal jne... ERILAISTA musaa niin siitä pikku hiljaa!
Rubicon

Posts: 550

#227 • • Rubicon
Mul alko kyllä kuuntelu ihan puhtaasti poikaystävän kautta...ja pakottamana;)
Mies pisti jatkuvasti sellasena pakkosyöttönä soimaan ja siit tuli aluks mulle päänsärkyä ja muita vastenmielisyyden osoituksia*iloinen*
Sit siihen alkoi pikkuhiljaa vaan tottumaan kun yks paukutti tekeen uusia biisejä välillä keskellä yötäkin ja nykyään kuuntelen ihan ite ja vapaaehtosesti konemusaa...ja aina kun ikä riittää meen miehen mukana bileisiin,onneks sekin ikärajoite on kohta takana ja voi mennä enemmän*nauru*
Kaikkeen tottuu ja joihinkin juttuihin hurahtaa...*igor**sydän*

[muokattu 15.8.2004 17:37]

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

Aeryn

Posts: 166

#228 • • Aeryn
Isosiskonihan minut tähän musiikkiin aluks tutustutti ja pikku hiljaa se vaan kolahti kovemmin ja kovemmin. Alotin rauhallisemmasta trancesta, mut ku sain ensimmäisen Proteuksen levyn käteeni, ni paluuta normaaliin elämään ei enää ollu. *jiihaa* *nauru*

--
~pitäisi lopettaa ajatteleminen kun kaikki on vielä hyvin~

ee102

Posts: 775

#229 • • Edited ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Musiikkia oon harrastanu aina, ku perhe on muutenki musikaalinen, ja isä soittaa bluesbändissä. Oon halunnu melko pienestä pitäen oppia kuuntelemaan monenlaista musiikkia. Siks kai lopulta kiinnostuin tosissaan konemusiikistaki. Siinä mahdollisuudet on melko rajattomat, mikä jo sinänsä viehättää. Mutta no mistä alan harrastus sitte mulla lähti...

Joskus 13-vuotiaana Darude oli kova sana. *hymy* Perheessä ei vaan muut oikeen tykänny konemusasta ja tuliki väli, jolloin en juuri kuunnellu konemusaa, etten ärsyttäis sillä ketään. *justjoo* 15-vuotiaana kiinnostuin rave-kulttuurista, mutta kaveripiirissä ei konemusaa ees harrastettu. 17-vuotiaana tutustuin muutamia vuosia itteä vanhempiin tyyppeihin, jotka kävi paljon reiveissä ja kuunteli lähinnä konemusaa. Sillon aloin pitää mm. Prodigysta ja Chemical Brothersista, samoin ku muustaki, lähinnä trancesta ja hard trancesta ku en muita konemusan lajeja ollu vielä keksiny kuunnella - vähän myöhemmin hard NRG:sta. Se vuosi meniki niin, että osallistuin aina alotteluihin, mutta ikäni takia jouduin jäämään bileistä pois. *igor* Sitte ku tammikuussa täytin 18, aloitin tämän railakkaan bilevuoden, jonka aikana oon kyllä uppoutunu aika tehokkaasti tähän bilemaailmaan. *jiihaa* Reilu vuosi sitten innostuin ajatuksesta tehä omia biisejä, ku oon kuitenki tykänny aina olla soittamassa jollain tapaa musiikkia enkä vaan kuunnella sitä. Toistaseks ei puuhaan oo vielä ollu tarpeeks motivaatiota. Oon saanu tehtyä lähinnä pieniä kokeiluja ja biisien osia. Nyt yritän väsätä jotain kokonaista biisiä, mutta en mää vielä oikeen kunnolla osaa. *blush* Myös innostus tehdä musiikkia on kuitenkin kasvanu isäni (joka on itse äänitarkkailija) kannustuksen ja neuvomisen myötä.
whispering

Posts: 871

#230 • • whispering Super Juusto
Ekan konemuusiikki biisin josta tykkäsin tosi paljon kuulin vuonna 90, jos oikein muistan niin siit on Pulttiboissinki tunnariin otettu pätkä(?), jotain kilpa-autoja siinä musiikkivideossa ainaki oli.
Mut kunnolla aloin kuunteleen vasta 93-94 ja Eurodancella, joka maistuu kyllä vieläkin *joo*
darkfr

Posts: 232

#231 • • darkfr d:play
en oikeastaan edes muista enää, se tais olla joskus 90-luvun puolivälissä kun ekoja kosketuksia sain, tapahtui kai vähän puolivahingossa että sain lahjaksi jonkun dance-levyn ja sit siitä lähti innostus. tranceen sit siirtyi vähitellen ja kaikki euro- liitteellä varustettu jäi kyllä ihan vaan muistoks pölyttymään hyllyihin.

mutta näin täällä siis. *plur*

--
4/4

Samu81

Posts: 1,224

#233 • • Samu81 kokolihaa
Kyllä se lähti baareissa juoksemisesta ja Daruden kahdesta, aikoinaan tekkibiisistä, Feel the Beatista ja Sandstormista. Niin ja ei sovi unohtaa yhtä aivan helmeä; Blank & Jonesin DJ Culturea. Ko. biisi on oma aivan ensikosketus aitoon konemusiikkin.
Niitä tuli Roballa tanssahdeltua syksystä -00 alkaen, ja autossa soiteltua kun oli subbaset ja vaffarit ja vaikka mitä.
Ehkä toden teolla tää juttu lähti aluksi jostain techno-dance -akselilta ja siitä vähitellen tranceen.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Urjala

Posts: 134

#234 • • Urjala vauhko
Muistan oikein hyvin kuinka inhosin ensimmäisiä Techno&Dance -kokoelmia joita Suomen levykauppoihin ilmestyi 90-luvulla... siinä 12-13 vuotiaana otin alkuaskeleita träkkerien käytössä kaverin tietokoneella, ja kuinka ollakaan, tuli tehtyä jotain aivan käsittämättömän omituisia konebiisejä (kun ei nyt muitakaan sampleja ollut käytössä kuin jotain synasaundeja ja kolinabiittejä).

Ylä-asteella ollessa kaveri pisti soimaan Prodigyn Experience-levyä musiikintunnilla, ja johan oli valaistuminen valmis! Sen jälkeen kuuntelin samaisen kaverin levylaareista Orbia, Gridiä, FSOL:ää Westbamia, Leftfieldiä, Aphex Twiniä ja tietenkin Prodigyä...joten voidaan sanoa että tämän hyvän kaverini johdosta kuulokuvan laajentaminen onnistui niinkin täydellisesti että rupesin itsekin vääntämään kaikenlaista hyvää ja kivaa materiaalia.

PS. Valaistumisen jälkeen kaikista rakkaimpiin levyihin/biiseihin kuuluu nimenomaan nuo aiemmin karmeuksina pitämäni Techno&Dance -kokoelmat ja niiden ihanan synkeät ja naiivit pomputtelut....aaah sitä nostalgiaa, sitä nostalgiaa (nostalgiaa joo 10 vuotta sitten tapahtuneista asioista, mutta kuitenkin :P )...
Pauha

Posts: 515

#235 • • Pauha
Ensimmäisiä muistoja tulee mieleen yläasteelta kun tuli katottua Vivalta Club Rotationia. No ei sillon tullu tajuttua paljon mitää mitä sieltä tuli ja tuli haukuttua melkeen joka biisi... Mutta tuli kuiteinkin katottua yhä useammin ja useammin, lähinnä trancea tuli kuunneltua. Lukio aikoina sitten maku siirtyi yhä enemmän vain konepuolelle, jolloin mukaan tuli house Fatboy Slimin kautta. Ja kesä 2001 oli jolloin pääsi ensimmäistä kertaa kunnon bileisiin ja se tunnelma vei kokonaan *joo* Siitä lähtien on tullut käytyä bileissä, talvella suomessa ja kesällä keski euroopassa.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Liqued

Posts: 187

#236 • • Liqued CyberHemuli
joskus 5lk sain joulupukilta jotai basic element eurodancee ja siit se sit lähti x)..Sit löyty sellane bändi ku ayla ja se iski kovaa sillo..

--
Spin!

STU

Posts: 70

#237 • • STU teamnokia
Siinä ysikytluvun puoles välis taisin alottaa kuunteleen scooteria (edelleen ihan jees *joo*) ja sit kuunneltiin pirusti jotain thunderdomee ja muuta hullua hctä...sit ku rupes järkikin kulkeen vähä paremmin ni siirryttiin enemmän tranceen joka näinä päivinä on se kaikkein must...rankempikin konesetti on alkanut nyttemmin viihdyttään *jiihaa*

--
Tranz is a form of life!!!

Daverian

Posts: 491

#238 • • Daverian
Kaveri minulle joskus soitti jonkun biisin. Siitä se sitten lähti. Sain kaverilta pari biisiä ja aloin ostelemaan joitain vanhoja kokoelmia joita löyty anttilasta ale myynnistä. Nyt sitten ei mitään muuta oikeen tule kuunneltua.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*

joonis

Posts: 28

#239 • • joonis
Kuuntelin ihan junnuna jazzia ja soulia paljon (muusikon tytär)... Siis joskus 11-vuotiaana vein Ella Fizgeraldin levyn kouluun levyraatiin kun muu musa koostui frööbelin palikoista ja take thatista. Siitä sit aloin kiinnostuu acid-jazzista ja triphopista esim. Jamiroquai ja Massive Attack oli ihan lemppareita. Leila K ja Prodigy laitto jalan vipattaa sillon joskus vuonna kana ja muna (ja vielä tänäkin päivänä)! *nauru* Eli musamaku perjaatteessa lähti kahteen suuntaan...

Kaveri soitti levyjä yläasteella ja joskus 16-17-vuotiaana vei ekoihin bileisiin. Aluks ihmetteli vaan hirveesti ja sit alkoi ite viedä muita kavereita bileisiin ja alko ottaa selvää mitä missä milloin tapahtuu. Lab4 kolahti sillon tosi rajusti ja Deleriumin Silencestä tuli kylmät väreet!! 17-vuotiaana aloin seurustella jätkän kanssa, joka kävi jossain vaiheessa kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa bileissä. Helsingissä, Tampereella, Mikkelissä, Turussa... Kaikki siskot ja veljet ja kummit ja kaimat ja kaverit ja kaverin kaverit ym ym siinä perheessä kävi bilettämässä, joten pauketta tuli kuunneltuu jotain 24/7.

Sit bileissä käyminen jäi lähes täysin... Nyt oon käynyt muutamissa bileissä reilun vuoden aikana ja on ollut tosi kivaa, mut kyllä mä parissa hyvissä bileissä käyn nykyään mielummin kuin kierrän kaikki a:sta ö:hon... Muutenkin nykyään yrittää enemmänkin ehkä metskata paikkoja missä sois hyvä house... *sydän**piis**sydän*
Mellu-

Posts: 4,006

#240 • • Mellu-
Mut vähän niiku raahattiin bileisiin ja siitä asti oon käyny *hihu* sillee tavallaan eksyin tän musiikin pariin *nauru*
kiitokset tästä Veskulle, samille ja koleralle eli ihku laitiselle *nauru*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER