Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 719,685 views

Freja

Posts: 8,774

#1702 • • Freja Sihteeri
Ens viikolla liksan tultua alkaa kalorilaskurin täyttäminen. :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Sssan*

Posts: 651

#1703 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa
Sanna -2,5kg :) Ja pudotus jatkuu... Tavoitteena n.-5kg.. Rasvaa poiiis, rasvaa poiiis! Saa nähdä miten tytön käy!! Rahka & raejuusto alkaa tulla pikkuhiljaa jo korvista *nauru*

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

Beliar

Posts: 1,361

#1704 • • Beliar
Hessu -22Kg ja toinen miinus parikytä on vielä tavoitteena... *justjoo*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

sapeli

Posts: 11,768

#1705 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Meikäläiselläkin on itse asiassa tämmöinen ruokavalioon ja liikkumiseen liittyvä elämäntapamuutos. *hymy* 2009 loppuvuonna alkoi oma mässäily olla jo aika hallitsematonta, ja joulun jälkeen oli helppo päättää aloittaa terveellisempi elämä. Yksi tärkeimpiä tavoitteita on mahtua ulkomailta pari vuotta sitten tilattuihin bilevaatteisiin! *nauru*

Me ollaan siirrytty nk. paimentolaisruokavalioon, eli luolamiesruokavalio (kasvikset, hedelmät, liha/kala/kana) plus maitotuotteet. Pastat, riisi, peruna ja vaalea vilja on karsittu kokonaan pois, luomuruisleivästä en kyllä ole osannut luopua. Pastan/riisin/perunan sijaan syödään sitten lihan kanssa sekalaisia kasviksia ja esim. raejuustoa.

Napostelun nälkään on toiminut tosi hyvin cashew-pähkinät, joista saa myös niitä kriittisiä hyviä rasvoja. Luulen että pahimmat "laihdutusmässyt" tulee nimenomaan siitä että karsitaan liikaa pois kaikkia rasvoja, vaikka niitäkin tarvitaan.

Olen päässyt oikeastaan kokonaan eroon suklaasta ja karkeista, eikä ollenkaan haittaa jos joku muu herkuttelee naaman edessä, ja tämä jos joku on minulle se suuri voitto. *joo*

Ruokavaliomuutoksen lisäksi olen käynyt nyt 1-2 kertaa viikossa salilla kuntopyöräilemässä ja crosstraineria veivaamassa, koska keksin vaivattoman ja mukavan paikan. Tämä tuntuu kyllä vähän väkinäiseltä, mutta ne bilehousut odottaa joten motivaatiota on ainakin niihin mahtumiseen saakka!

Kiloja en ole seuraillut kun vaakaa ei ole, mutta vatsanympäryksestä eroon pääseminen on mulle se tärkein juttu, ja sieltä ne vikat kilot sitten aikanaan lähtee. Hyvin on kuitenkin toistaiseksi mennyt, kun näkee peilistä ihan selkeän eron. *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

Posts: 8,774

#1707 • • Freja Sihteeri
En malttanut orttaa, ja otin varaslähdön kalorilaskuriin tilaamalla tekstarilla 2 vkoa aikaa.
Huomenna hyödynnän sitten tarjousta ja tilisiirrolla maksan 15e joka käsittää puolen vuoden käytön.

Tuolta huomasin sitten seuraavanlaisen ilmoituksen:
"Kalorilaskuri tarjoaa viidelle (5) kaverillesi tekstiviestin verran käyttöaikaa! Vain uusille jäsenille. Viestissä näkyy etunimesi, mutta ei nimimerkkiäsi. Kutsut voi lähettää osissa. Voimassa 28.2.2010 saakka, tarjous on maksuton."

Joten jos joku haluaa koklaa kalorilaskuria pari vkoa (normihinta 1,90e) ja jäädä koukkuun (kunhan oletan), niin laittakaa mulle yksäriä ni lisään viis ekaa tonne.
Tää mun tarjous koskee niitä, jotka tosissaan haluaa tuota kokeilla ja täytellä :]

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,774

#1708 • • Freja Sihteeri
Neljä tarjousta viel jälel :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

ezzy

Posts: 8,060

#1709 • • ezzy Droid-pappa
Tänään alkais duunissa 3½kk kuntokisa taas ja en keksi mitä oikeen tekis. 100 punnerrusta-projekti on ollu alkutekijöissään jo hetken, sen vois ehkä alotella jo...fillarointi ei oikeen talvella innosta, eikä ulkoilu muutenkaan. Mitäköhän hittoa sitä keksis -_-
Viime vuoden kisa antoi sentään inspiksen ostaa fillari ja aloittelemaan sitä harrastusta pikkasen. Hybridillä oli ihan kiva painellaki ja Sportstracker + Suunto T3C oli oiva kannustin.
remotion

Posts: 5,283

#1710 • • remotion nostatus guru

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Wiko, 22.1.2010 21:50:
paras tapa laihtua/kuihtua on makoilla kipeenä sängynpohjalla ja olla tekemättä yhtään mtn...kilot karisee silmissä...



Joo, ymmärrän tämän kyllä teikäläisen kropalla. Mutta jopa itelläkin lähti joskus kiloja ku oli tulehtunut viisaudenhammas plus pari semifataalia hoitovirhettä a'la arvauskeskus ja sitten syötiinkin viikonverran pelkästään jäätelöä ja kolmiolääkkeitä :D
Freja

Posts: 8,774

#1711 • • Freja Sihteeri
"Maito ja sen kalsium ovat oiva apu painonhallinnassa."

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1925056&pos=hl-hy-1

Tutkimuksessa runsaasti kalsiumia sisältävä ruokavalio kaksinkertaisti ulosteen mukana poistuneet rasvamäärät. Energiaksi muunnettuna rasvan lisääntynyt eritys vastaisi noin 230 kilojoulea päivässä. Rasvan laatu ei vaikuttanut sen imeytymiseen ja poistumiseen, vaan tyydyttynyt ja tyydyttymätön rasva käyttäytyivät samalla tavalla. Tutkijoiden mukaan rasvaneritys nousee merkitsevästi jo päivittäisellä 1600 milligramman kalsiummäärällä.

Ööhh.. Tuossa kun nyt kalorilaskurin kautta tutkin, tuli huomattua et väkisin jugurttiannoksen syötyä ja 5 juustoviipaleen jälkeen mulla on koossa 36% kalsiumin päivän saantisuosituksesta... Eli alle 300 mg. siihen 1600 milligrammaan on "vähän" matkaa vielä :D

Pienenä kärsitty maitoallergia + myöhemmin laktoosi-intoleranssista kärsiminen opetti mut elään oikeestaan ilman maitotuotteita. Nytkin tuo jugurttiannos vähän tökki.

On paljon opeteltavaa.. Onhan tuo kalsium muutenkin tärkeä aine.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#1712 • • astaroth Guest

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Yallu, 12.2.2010 14:51:
-2kg


itsellä oli myös parhaimmillaan parin kilon pudotus, mutta nyt on alkanut salilla käynti maistua taas sen verran hyvälle, että on joutunut kasvattamaan päivittäisiä ravintotarpeita. tästä johtuen kroppaan on alkanut kasaantua nesteitä (jota tuo aikaisemmin mainittu pari kiloakin tod. näk. oli), joten vaakalukemien puolesta ollaan ns. lähtökuopissa.

positiivisena asiana mainittakoon, että kroppa alkaa taas horroskauden jälkeen tottua treenaamiseen ja pikkuhiljaa alkaa myös näkymään ja tuntumaan lihaksissa. katsotaan nyt miten lähtee vartalo muovautumaan.
kinderi

Posts: 1,783

#1713 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Freja, 15.2.2010 19:00:

Ööhh.. Tuossa kun nyt kalorilaskurin kautta tutkin, tuli huomattua et väkisin jugurttiannoksen syötyä ja 5 juustoviipaleen jälkeen mulla on koossa 36% kalsiumin päivän saantisuosituksesta... Eli alle 300 mg. siihen 1600 milligrammaan on "vähän" matkaa vielä :D

Pienenä kärsitty maitoallergia + myöhemmin laktoosi-intoleranssista kärsiminen opetti mut elään oikeestaan ilman maitotuotteita. Nytkin tuo jugurttiannos vähän tökki.

On paljon opeteltavaa.. Onhan tuo kalsium muutenkin tärkeä aine.



Jos oikeesti tökkii, niin olisko nappeina saatavasta mitään apuja? En tiedä miten se vaikuttaa painon kanssa tms, mutta.. Tuli vaan mieleen :p

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Freja

Posts: 8,774

#1714 • • Freja Sihteeri

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

kinderi, 15.2.2010 19:38:
Jos oikeesti tökkii, niin olisko nappeina saatavasta mitään apuja? En tiedä miten se vaikuttaa painon kanssa tms, mutta.. Tuli vaan mieleen :p



Jossai artikkelis luki et itse nappeina nautittu kalsium ei antanu samaa tulosta ku maitotuotteit käyttäes, mut kyl mul silti ne napitki käyny mieles ihan luustonkin kannalta.
Tai si vaa vedän litran rasvatonta maitoa päivittäin ja pidän nenästä kii xD

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Ergilion

Posts: 751

#1715 • • Ergilion
4 vk / -8 kg

jatketaan --->

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Skenemursu

Posts: 1,568

#1716 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
dodiih.

itse aloitin dietin vuoden vaihteessa jolloin paino oli 80.8 kg ja tarkoitus tiputtaa se 75 kg 15.4 mennessa.

katson vaakaa 2 vko valein ja teen siita hienoja graafisia taulukoita jotka nayttaa tosi surulliselta. paino nyt 82.7 kg. eli pari kiloo tullut lisaa.

miten tahan on paasty... aloitin kavelemaan duuniin, jatin sokerin pois kahvista, ei napusteluita, ruoka-annoksista soin vain puolet riisista, pois limut ja kaljan juonti vahentyi puolella.

heikolta nayttaa pitaa keksia jotain muuta =)
Yallu

Posts: 1,910

#1717 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

astaroth, 15.2.2010 19:10:
---
Yallu, 12.2.2010 14:51:
-2kg

---

itsellä oli myös parhaimmillaan parin kilon pudotus, mutta nyt on alkanut salilla käynti maistua taas sen verran hyvälle, että on joutunut kasvattamaan päivittäisiä ravintotarpeita. tästä johtuen kroppaan on alkanut kasaantua nesteitä (jota tuo aikaisemmin mainittu pari kiloakin tod. näk. oli), joten vaakalukemien puolesta ollaan ns. lähtökuopissa.

positiivisena asiana mainittakoon, että kroppa alkaa taas horroskauden jälkeen tottua treenaamiseen ja pikkuhiljaa alkaa myös näkymään ja tuntumaan lihaksissa. katsotaan nyt miten lähtee vartalo muovautumaan.


Mä en ole vielä kunnon reenaamista edes aloittanut, vaan tuo pari kiloa lähti ruokailutottumuksia muuttamalla.. Kebut pienemmälle ja iltasyömiset kuriin (eli ei ylimääräisiä hiilareita klo 18 jälkeen). Tällä viikolla alkaa futis-reenit, joten saba + futis alkaa olemaan mun lääke jenkkakahvojen poistoon.. Katsotaan maaliskuun lopulla missä mennään..
Cloudberry

Posts: 493

#1718 • • Cloudberry

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Freja, 15.2.2010 19:43:
Tai si vaa vedän litran rasvatonta maitoa päivittäin ja pidän nenästä kii xD



Jos kalsiumin saanti kiinnostaa muutenkin kuin painonpudotusmielessä,
niin onhan sitä myös esimerkiksi leivinjauheessa, kuivatussa basilikassa ja oreganossa sekä seesaminsiemenissä.

TJEU http://www.fineli.fi/topfoods.php

''Ihminen on toki kaikkiruokainen, mutta on todella hassua väit­tää toisen lajin vauvaruokaa ihmiselle jotenkin tarpeelliseksi tai jopa välttämättömäksi ja täydelliseksi ravinnoksi. Suurin osa maailman ihmisistä ja kulttuureista ei käytä mitään mai­toa - siis imetyksen jälkeen.''
(Olli Posti: Nutrix, 2008. pdf pitäisi löytyä netistä)
pirpeli

Posts: 5,533

#1719 • • pirpeli
Mä kaipailen edelleen Turun suunnalla liikkumiskaveria.
Itse en pääse yksin liikenteeseen, koska oon laiska ja saamaton tän asian suhteen. Kaverin kanssa varmasti jaksan, semmosen joka jaksaa pyytää mukaan. Tiiän, tyhmää, koska järki sanoo että liikuttava ois.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Freja

Posts: 8,774

#1720 • • Freja Sihteeri

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Cloudberry, 17.2.2010 10:42:
---
Freja, 15.2.2010 19:43:
Tai si vaa vedän litran rasvatonta maitoa päivittäin ja pidän nenästä kii xD

---


Jos kalsiumin saanti kiinnostaa muutenkin kuin painonpudotusmielessä,
niin onhan sitä myös esimerkiksi leivinjauheessa, kuivatussa basilikassa ja oreganossa sekä seesaminsiemenissä.



Joo venaas, rupeen tästä lusikoimaan leivinjauhetta ;)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been