Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 719,855 views

siveys

Posts: 2,492

#1681 • • siveys lovely

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Super-Kerttu, 14.1.2010 17:28:
No joo..ihmettelempä vaan, et miks noin rankalla tavalla, kun olis helppoo vaan syödä aina sopivasti!? *ding*


Teoriassahan se tosiaan ois helppoa vaan syödä aina sopivasti. Reaalielämän todisteaineisto kuitenkin osoittaa, että se tuntuu kaikesta teorisoinnista huolimatta olevan aivan liian vaikeata suurimmalle osalle länsimaalaistuneiden kansakuntien väestöstä..

Voisiko siinä siis kenties olla perää, että teoriasi ei ehkä pätisi kaikille ihmisille kaikissa elämäntilanteissa? ;)
patis

Posts: 1,158

#1682 • • patis 10
Onkos kukaan kokeillut "one hundred push ups" projektia (http://hundredpushups.com/)?

Itse aloitin tuon projektin reilu viikko sitten.

Initial testillä 35 punnerrusta kylmiltään joten aloitin ohjeen mukaan 3 viikosta jonka sain juuri suoritettua. week3 day3 oli kyllä työn takana. Puolessa välissä olin vakuuttunut etten saa tarvittavia toistoja menemään läpi mutta kiukulla meni sitten kuitenkin.

Huomenna ois week4 day1 edessä.
Wert

Posts: 3,386

#1684 • • Wert Varapalkkaliukuja

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

patis, 14.1.2010 22:00:
Onkos kukaan kokeillut "one hundred push ups" projektia (http://hundredpushups.com/)?

Itse aloitin tuon projektin reilu viikko sitten.

Initial testillä 35 punnerrusta kylmiltään joten aloitin ohjeen mukaan 3 viikosta jonka sain juuri suoritettua. week3 day3 oli kyllä työn takana. Puolessa välissä olin vakuuttunut etten saa tarvittavia toistoja menemään läpi mutta kiukulla meni sitten kuitenkin.

Huomenna ois week4 day1 edessä.



Ihan hauskalta vaikuttaaa .vois testaa itekki..
siveys

Posts: 2,492

#1685 • • siveys lovely

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Jussi Soro, 14.1.2010 22:11:
Nyt tuli niinq niin isoja sanoja niinq niin paljo et mä en tajuu niinq enää mitää.


Joo en mä rehellisesti sanottuna olettanutkaan, että sitä kukaan jaksaisi lukea.

Vanhoista pahoista tavoista on vaan vaikea päästä eroon :/ Tarttin näköjän vaan taas vähän läpsimistä kasvoille läheisiltä, että tajuan olla taas hetken aikaa kirjottelematta Klubbariin.

Have fun!
siveys

Posts: 2,492

#1686 • • siveys lovely

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

KooKie, 13.1.2010 20:38:
Säästöliekin tieteellinen tutkimus on käsittääkseni kuitenkin aika vauvanaskelissa, ja sen epäillään koostuvan monesta eri osatekijästä.


Jos joku haluaa tietää vähän lisää nykytietämyksen tilasta niin olen muistaakseni lukenut tämän joskus kokonaan ja kokenut sen hyvin laadukkaaksi populaarijulkaisuksi:

http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441


Artikkeli on kuitenkin pitkä ja jos sitä ei jaksa lukea niin tässä pari pelkistettyä pointtia nopean uudelleenselailun pohjalta:

* Jos ihminen laihduttaa pitkään, perusaineenvaihdunta hidastuu

* Tämän seurauksena kokonaisenergiankulutus laskee korkeintaan 7%

* Liikunnan ei ole havaittu vähentävän perusaineenvaihdunnan hidastumista


Huomionarvoisia asioita, jotka toisinaan liitetään "säästöliekkiin" ovat myös seuraavat:

* Hyötyliikunnan määrän on usein havaittu vähenevän laihdutuksen aikana

* Jos syö vähemmän, ruoansulatukseen kuluu vähemmän energiaa

* Kun painosi putoaa, kulutat kevyempänä vähemmän energiaa


Oma mielipiteeni:

Unohtakaa koko juttu.
Jammailija

Posts: 3,224

#1687 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

siveys, 15.1.2010 05:50:
---
KooKie, 13.1.2010 20:38:
Säästöliekin tieteellinen tutkimus on käsittääkseni kuitenkin aika vauvanaskelissa, ja sen epäillään koostuvan monesta eri osatekijästä.

---

Jos joku haluaa tietää vähän lisää nykytietämyksen tilasta niin olen muistaakseni lukenut tämän joskus kokonaan ja kokenut sen hyvin laadukkaaksi populaarijulkaisuksi:

http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441


Artikkeli on kuitenkin pitkä ja jos sitä ei jaksa lukea niin tässä pari pelkistettyä pointtia nopean uudelleenselailun pohjalta:

* Jos ihminen laihduttaa pitkään, perusaineenvaihdunta hidastuu

* Tämän seurauksena kokonaisenergiankulutus laskee korkeintaan 7%

* Liikunnan ei ole havaittu vähentävän perusaineenvaihdunnan hidastumista


Huomionarvoisia asioita, jotka toisinaan liitetään "säästöliekkiin" ovat myös seuraavat:

* Hyötyliikunnan määrän on usein havaittu vähenevän laihdutuksen aikana

* Jos syö vähemmän, ruoansulatukseen kuluu vähemmän energiaa

* Kun painosi putoaa, kulutat kevyempänä vähemmän energiaa


Oma mielipiteeni:

Unohtakaa koko juttu.


Katselin jo aikaisemmista postauksistasi tota teoriaa siitä miten vanhenemista saisi hidastettua. Katsoin joskus itekin tuon dokumentin ja aloin silloin miettimään, että mitenkähän nää jutut menee. Urheilullinen energiasyöppö henkilö elää terveellisesti omastakin mielestäni, mutta voisiko olla että tämä kuluttava elämä karaistaa elämiseen ja antaa erilaista jaksamista siihen, mutta eliniän pidentämisessä tuo toimisi päinvastoin.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

turquoise

Posts: 732

#1688 • • Edited turquoise e-ra2co
Ei jumalauta, tuli ekaa kertaa laskettua paljonko oikeesti kertyy kaloreita normi-baari-iltana (alottelu: 1,5l light-sidu ja baarissa yks kalja sekä jotain 4-6 kevytsiideriä (en muista monella se laskettiin)) -> 1500 kcal! Kaverilla, joka juo viinipullon pohjille ja baarissa X-määrän kaljoja (muistaakseni laskettiin se jollain kaheksalla), tuli 2200 kcal. Vois vähentää alkoholinkulutusta puolella, käydä vaan kerran viikossa juhlimassa.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Avatar
#1689 • • Muussika Guest

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

sativa, 19.1.2010 23:08:
Vois vähentää alkoholinkulutusta puolella, käydä vaan kerran viikossa juhlimassa.



Kerran viikossa on musta tosi usein. Jännä, miten ihmiset kokee asioita eri tavoin. :)

Mutjoo, kyllähän alkoholista saa hyvin kaloreita ja pöhötystä (plus mahdollisesta oheismättösafkasta kans), itelle ois liikaa jos kävisin säännöllisesti viikottain juopiskelemassa. Bileissähän voi toki käydä, vaikka ei joisikaan, mikäs sen parempaa. Viime aikoina itseltäkin tosiaan lipsunut tuonne juopiskelun puolelle liian usein, ei ihan joka viikko sentään mutta useammin kuin yleensä. Syytän kaamosta. Ja elämäntilannetta. Elämme myös epävakaita taloudellisia aikoja jne. Ja uusvuoskin oli.

*kädetpestypahastapoishymijö*

P.S. Mää haluisin painoo lissää, aka enemmän aikaa ja voimia reenaamiseen. Löysyyttä voisin pudotella, mut en kiloja, jotka on huvenneet jo uhkaavasti. Voisin perustaa siis Klubituksen löysyydenpudotus -topikin.
Wiko

Posts: 185

#1690 • • Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin
paras tapa laihtua/kuihtua on makoilla kipeenä sängynpohjalla ja olla tekemättä yhtään mtn...kilot karisee silmissä...
AnderS

Posts: 470

#1691 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Wiko, 22.1.2010 21:50:
paras tapa laihtua/kuihtua on makoilla kipeenä sängynpohjalla ja olla tekemättä yhtään mtn...kilot karisee silmissä...



Jätkä on kyllä sairastanu flunssat ja kuumeet koko euroopan puolesta! Luulis ja toivois että joskus toi sun sairasteluputkes katkeais.
epicuros

Posts: 7,734

#1692 • • epicuros

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Wiko, 22.1.2010 21:50:
paras tapa laihtua/kuihtua on makoilla kipeenä sängynpohjalla ja olla tekemättä yhtään mtn...kilot karisee silmissä...





Itekin joskus jouduin niiiin vitun pahasti sängyn pohjalle CRP-arvot katossa ja tuntui, et kuolema korvaisi. Mutta siitäpä lähtee taas uusi kausi :))

--
Valid criticism does you a favor.

Wiko

Posts: 185

#1693 • • Wiko Jääpaappikakastin / Jätepuristin

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

AnderS, 22.1.2010 22:10:
---
Wiko, 22.1.2010 21:50:
paras tapa laihtua/kuihtua on makoilla kipeenä sängynpohjalla ja olla tekemättä yhtään mtn...kilot karisee silmissä...

---


Jätkä on kyllä sairastanu flunssat ja kuumeet koko euroopan puolesta! Luulis ja toivois että joskus toi sun sairasteluputkes katkeais.



Hei, pakkohan jonkun on uhrautua *nuha*
Freja

Posts: 8,774

#1694 • • Freja Sihteeri
Tulipa eilen taas katottua telkusta "olet mitä syöt". Onhan tollaset aina suht kovaa katsottavaa.. Mutta inspiroi silti.
Mulla paino välillä junnaa parikin viikkoa samassa, mutta hitaasti ja varmasti se silti laskee. Työtä on vielä paljon eikä sellaisia oikoteitä ole, joilla olisi pysyvät vaikutukset.. mutta haluaisin silti vähän kysellä paastoamisesta - kuinka paljon jengillä on siitä kokemuksia ja onko siitä hyötyä? Paljonhan löytyy sekä puolesta että vastaanpuhujia, täälläkin, mutta ois kiva jos kertoisitte hieman omista kokemuksistanne.
Millä tavalla paastosit (aka mitä laitoit kurkusta alas), kuinka kauan, ja mitkä olivat tulokset? Teettekö sitä säännöllisesti?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

turquoise

Posts: 732

#1695 • • turquoise e-ra2co

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Freja, 23.1.2010 12:04:
Millä tavalla paastosit (aka mitä laitoit kurkusta alas), kuinka kauan, ja mitkä olivat tulokset? Teettekö sitä säännöllisesti?



Tää ei varmaan oo ihan semmonen paasto, mitä sä ajattelit, mut kerrompa kuiteskin. I did it like they do in Middle-East. Siis olin noin neljä viikkoa Ramadanilla. Söin aamulla ennen klo 10 ja illalla klo 19 jälkeen (se oli talvea, olisin periaatteessa voinut syödä jo kello 16 mutta en lähtenyt fuskaamaan). Söin ihan normi ruokaa, mutta kokeilun loppua kohden vatsalaukku oli kutistunut niin paljon, että en olisi varmaan jaksanut syödä esimerkiksi mitään mikroateriaa kokonaan. Turvotus katosi mahasta, ja paino tippu neliä kilua. Olo oli tosi hoikka, mutta välillä myös heikko. Aerobicissä meinas feidata, kun edellisestä ruoasta oli aikaa melkein kymmenen tuntia. Lisäksi oli koko ajan kylmä, tee piti minut lämpimänä. Kai mä olin kärttyisäkin. Kuukautiskiertoon tuli kans häikkää. Toisaalta olin vasta 16-vuotias.

Kiloja tuli kyllä pikkuhiljaa takasin, mutta ihan tyytyväinen kuitenkin olin siihen, että pystyin näyttämään itselleni että pystyn tuohon.

Musta tuntuu, että mulla on yks tietty paino mitä mun elimistö yrittää ylläpitää - en oo kertaakaan onnistunut laihduttamaan alle sen luvun.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Avatar
#1696 • • Annakins Guest

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

sativa, 23.1.2010 17:40:
---
Freja, 23.1.2010 12:04:
Millä tavalla paastosit (aka mitä laitoit kurkusta alas), kuinka kauan, ja mitkä olivat tulokset? Teettekö sitä säännöllisesti?

---


Tää ei varmaan oo ihan semmonen paasto, mitä sä ajattelit, mut kerrompa kuiteskin. I did it like they do in Middle-East. Siis olin noin neljä viikkoa Ramadanilla. Söin aamulla ennen klo 10 ja illalla klo 19 jälkeen (se oli talvea, olisin periaatteessa voinut syödä jo kello 16 mutta en lähtenyt fuskaamaan). Söin ihan normi ruokaa, mutta kokeilun loppua kohden vatsalaukku oli kutistunut niin paljon, että en olisi varmaan jaksanut syödä esimerkiksi mitään mikroateriaa kokonaan.



Sulle kävi sit päinvastoin ku aika monelle arabille ramadanin aikana :) Usein ramadanin aikana yöt on varsinaisia ruokafiestoja, joten monella itseasiassa paino nousee. Tietysti varmasti ero oli myös siinä, että söit normaalia (suomalaista?) ruokaa, koska esim. perinteinen iftar-illalline on aika runsas.

Mut itse asiaan. Ooks Reija ajatellu, et kokeilisit ensin paaston sijasta esim. detox- tai nesteenpoistokuuria? Ilmeisesti ihan suositeltavaa tehdä moinen joulun ja esim. kesäloman jälkeen.
turquoise

Posts: 732

#1697 • • Edited turquoise e-ra2co
Viis senttiä lähteny pötsistä 1,5 kuukaudessa. Uujea. Toisaalta tää on ollut kyllä kohtuu helppoa, kun ei oo erityisemmin ollut ruoan-/karkinhimoja. Alkoholinkulutusta en oo tosin pystyny vähentämään :D Keskiviikkosin hitsaa kiinni ja perjantaina ei oo muutakaan tekemistä. Salilla oon ruvennu kans käymään, lihastreeniä 2-3 x vkossa ja aerobista vähän enemmän. Odotan vaan niin kovaa, että sulais noi lumet ja pääsis keväiseen metsään juoksemaan! My type of meditation.

Toiset viis senttiä vielä pois, niin rupeen laihduttajan sijaan painonhallitsijaksi.

PS. Jännä juttu, miten rillitkin näyttää ihan erilaisilta päässä kun on kasvot kaventunu. Ei tarvikaan ostaa uusia, jes.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

SamHard

Posts: 2,098

#1698 • • SamHard
Puoli kiloa lähtenyt*pepsodent**nauru* Aamulla pari kasvis/juusto päällysteistä
leipää, päivällä hiilihydraatitonta tonnikalasalaattia, illlalla mehukeittoa + 10km
kävely. 2pv mennyt about tolla tyylillä joten 2-3kg pitäis tippua viikossa..
Vielä tohon pitäis lisätä aamu kavely 10km eli 20km kävelyä päivässä ja vähän
energiaa. Nyt jos ei ala paino tippumaan tälle menolla tässä kevään mittaan
ni luovutan*igor**grr*
aada

Posts: 736

#1699 • • aada

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Jussi Soro, 13.1.2010 11:51:
---
aada, 13.1.2010 11:20:
Olenkohan ainoa täällä, joka ei kannata liikaa kuntoilua tai turhan tarkkaa ruokailua edes painonpudotuksessa?

Tärkeintä mielestäni on se, että elää aktiivista elämää, kävelee joka paikkaan jne. ja syö mitä haluaa, mutta aina kohtuudella (vähän). Näin ei koe jäävän mistään paitsi, saa nauttia ruoasta ja elämästä, eikä liikunnasta taikka ruoasta tule pakkomiellettä taikka elämää millään tavalla hallitsevaa asiaa. Toki tämä vaatii itsekuria ja toisaalta sellaista asennetta ruokailuun, että vain hyvä ruoka kelpaa, mielummin on ilman kuin syö huonoa.
---

Hyötyliikunta, vaikka onkin toki nimensä mukaan hyödyllistä, ei kuitenkaan juurikaan auta painonpudotuksessa.

Laihduttaminen on lopulta hirveän yksinkertaista, pitää kuluttaa enemmän energiaa kuin ottaa sisäänsä. Jos liikunta on vähäistä, täytyy kaloreidenkin olla vähäisiä. Pelkästään pienet annokset tasaisesti syötynä eivät suurimmalla osalla ihmisistä riitä laihduttamiseen, tai ainakaan ole enää kokonaisvaltaisesti terveellisiä. On huomattavasti terveellisempää kierrättää enemmän energiaa kehonsa läpi, kuin koko ajan olla säästöliekillä. Eli tässä mielessä mieluummin runsaampi ruokailu ja runsaampi liikunta kuin pelkkä syömättä jättäminen ja hyötyliikunta.

Ruoan laatu toki on sitten myös merkitsevää, rasvojen laatu ja määrä, ruokailuajat suhteessa treenin aikaan, nopeat tai hitaat hiilarit jne, näistä voidaan hifistellä vaikka maailmanloppuun asti. Perussääntönä yksinkertainen on kuitenkin syödä terveellisesti, pieniä annoksia monta päivässä ja liikkua riittävästi.



Olen tässä kyllä täysin eri linjoilla. Ainakin omalla kohdallani hötyliikunta nimenomaan pudottaa kiloja. Huomaan heti, jos esim. kävelen ympäriinsä kaupungilla tavallista enemmän.

Mielestäni on myös parempi liikkua kohtuudella (tai harrastaa vain hyötyliikuntaa) ja syödä vähän kuin se, että söisi ja liikkuisi paljon. En myöskään oikein ymmärrä tuota, että pitäisi syödä monesti päivässä. Itselläni ei ainakaan tule heikkoa oloa tms. jos syön vaikka vain pari kertaa päivässä ja mielestäni onkin parempi odottaa nälkää ja syödä sitten vain sen verran, että pahin nälkä lähtee eli ei kylläiseksi saakka.

Nämä jutut nyt riippuvat tietysti varmaan siitä, millainen ruumiinrakenne kullakin on tällä hetkellä ja millaiseen ulkonäköön pyrkii.
kinderi

Posts: 1,783

#1700 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Vampyrella, 20.1.2010 01:35:

Voisin perustaa siis Klubituksen löysyydenpudotus -topikin.



I'm soooooooo in!

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*