Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 718,214 views

Freja

Posts: 8,774

#1721 • • Freja Sihteeri

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

pirpeli, 17.2.2010 10:52:
Mä kaipailen edelleen Turun suunnalla liikkumiskaveria.
Itse en pääse yksin liikenteeseen, koska oon laiska ja saamaton tän asian suhteen. Kaverin kanssa varmasti jaksan, semmosen joka jaksaa pyytää mukaan. Tiiän, tyhmää, koska järki sanoo että liikuttava ois.



Toi on perseestä, i feel you. Itel ihan sama ongelma. :( Toivottavasti löytäsit lenkkikaverin!! *hali*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Cloudberry

Posts: 493

#1722 • • Cloudberry

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Freja, 17.2.2010 10:56:
Joo venaas, rupeen tästä lusikoimaan leivinjauhetta ;)



Omnomnom! *vink*

No, se nyt oli vaan esimerkki ja pointti oli että kalsiumia on muuallaki ku maidossa.

Sieltä Finelin sivulta voi helposti ja näppärästi tarkistella muitaki ravintoaineita, jos kiinnostaa. (Tai jos esim. haluaa vältellä gradun kirjottamista sijaistoiminnalla *pepsodent*)
Avatar
#1723 • • Annakins Guest

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Freja, 17.2.2010 10:56:
---
Cloudberry, 17.2.2010 10:42:
---
Freja, 15.2.2010 19:43:
Tai si vaa vedän litran rasvatonta maitoa päivittäin ja pidän nenästä kii xD

---


Jos kalsiumin saanti kiinnostaa muutenkin kuin painonpudotusmielessä,
niin onhan sitä myös esimerkiksi leivinjauheessa, kuivatussa basilikassa ja oreganossa sekä seesaminsiemenissä.

---


Joo venaas, rupeen tästä lusikoimaan leivinjauhetta ;)



Älä leivinjauhetta lusikoi ku pistä salaattiin seesaminsiemeniä ;)
Freja

Posts: 8,774

#1724 • • Freja Sihteeri

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Annakins, 17.2.2010 13:07:
Älä leivinjauhetta lusikoi ku pistä salaattiin seesaminsiemeniä ;)



Noku en oikee tykkää niistä, that's the problem :/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

OlliS

Posts: 3,999

#1726 • • OlliS Further
Read this:
http://higher-thought.net/wp-content/uploads/Notes-to-Good-Calories-Bad-Calories.pdf

tämän jälkeen ei tarvitse miettiä kuinka syödä, miten syödä, milloin syödä jne.
Asiat eivät ole niin monimutkaisia miltä ehkä vaikuttavat ravinnon suhteen.
Ihminen on vielä geneettisesti "luolamies" ja keho myös toimii ravinnon osalta niin (hunther-gatherer).

Ja jos oikeasti haluaa vielä syventyä tarkemmin, kannattaa tuo 600 sivuinen kirja lukea. Siinä on käyty 100v ajalta _kaikki_ olemassa oleva tutkimusdata ravintoon liittyen.
Freja

Posts: 8,774

#1727 • • Freja Sihteeri
Huomenna käyn ostamassa Wii Fitin! o/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

inneah

Posts: 704

#1728 • • Edited inneah ...Trust no one...
I'm in o/
Nyt loppu tää parin vuoden löhööminen ja loppuvuoden löydös Ben & Jerry's (<3) saavat nyt kyytiä.
Tammikuussa aloitin salilla käymisen, sitä ennen satunnaisia liikuntasuorituksia. Liikunta aina ollu jotenki pakkopullaa enkä saa siitä kovinkaan suurta mielihyväntunnetta niinkuin väittävät. No mutta, yritän ainakin.
Tavoite olis mahtua pieniksi jääneisiin lempivaatteisiin, sekä kesällä oleviin siskon häihin olisi kiva OIKEASTI olla hyvässä kunnossa ja ehkä jopa sinut oman kropan kanssa.
Nyt kun on vielä hyvä syy ja aikakin painon putoamiseen on realistinen, niin pakko se nyt jos ei koskaan.
Painoa olisi tarkoitus pudottaa sellanen 7-8 kiloa, mutta en vaakaa niin seuraa jos vaatteet alkaa mahtumaan ja ehkä jopa lihaksia näkyä (ja peilikuva miellyttää :))
Kiteytettynä: urheilu aloitettu (vastahakoisesti) mutta tulosten toivossa. Ruokavalio kunnossa. PT:n kanssa tapaamisia ja sitä kautta tsemppiä ja hän myös ruokapäiväkirjaani analysoi. Kalorilaskuri.fi myös hyväksi havaittu ja silmiä avaava todellisuus :D
Tsemppiä! (itselleni)

--
nahkalakanat

Jusuplussa

Posts: 1,292

#1729 • • Jusuplussa UG-///
Jos sitä pikkacn koittais kiristellä. 101-102kg oli tos pari vko sit. Nyt 99-100kg. Jos johonkin 95kg tienoille tiputtaa ja kattoo onko se kondis muuttunu mihinkään. Kyl se kymppi varmaan pitää tiputtaa, jos haluu vähänki paremmin palikat esille.
Sssan*

Posts: 651

#1730 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa
Sanna nyt 51kg, rasva% 15,2 (=7,8kg) :) + paljon paljon lisää treenausta!

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

m1kk3

Posts: 5,560

#1731 • • Edited m1kk3 no-life
Täytyypä sanoa että kyllä vaan VHH-ruokavalio toimii. 7 viikkoa ja -8 kiloa, eikä edes ihmeemmin oo tullu laskettua syömisiä. Sokeri, pastat, riisit, leivät (paitsi omatekemä VHH-leipä *slurps* ), puurot, perunat jne. vaan pois, tilalle rasvaista lihaa ja kalaa, kasviksia, marjoja, rasvaista maustamatonta jogurttia, rahkaa, kermaa, leipäjuustoa, pekonia, kananmunia, majoneesia, you name it :) Makeanhimo häviää kun itestään, olo on pirteämpi ja energisempi, liikunta maistuu ihan toisella tavalla kuin ennen, näläntunne on huomattavasti vähentynyt, ja mikä tärkeintä, saa ja pitääkin syödä massun täyteen aterioilla. Niin kun tekee ni ei tuu naposteltua sitte turhia aterioiden välillä ja jaksaa sen 5-6 tuntia yhden aterian voimalla helpostikin. Ja se on jännä juttu että VHH-aterian jälkeen ei väsytä olenkaan, kuten ennen. Päinvastoin tuntuu että on täys energiaa ja tekee mieli lähtä kuluttamaan sitä energiaa jotenkin :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Mai

Posts: 374

#1733 • • Mai Villikisu
Huhtikuussa pitäs vähän kevätdietille ruveta, on meinaa kaikenmaailman ruoat maistuneet nyt vähän liiankin hyvin. Ei mitään yberrankkaa diettiä kiinnosta/tarvi vetää, mutta kuhan nyt kattoo hieman tarkemmin noita syömisiä ja sit vois lisätä vaikka vähän aerobista. :)
Freja

Posts: 8,774

#1734 • • Freja Sihteeri
Tullut huomattua tässä, että mun ruokailu painottuu enemmän iltaan kuin mihinkään muuhun vuorokauden aikaan. Välillä ongelmana on myös ahmimishäröt, mutta nyt oon lähtenyt taistoon niitä vastaan.

Aamiainenhan on kaiken A ja O, ja mä oon alkanut nyt panostaa siihen. Aamupalaan satsaan 350-400 kcal, ja lounas myös on runsaskalorinen.
Ennen aamu alkoi max. Activia-jugurtilla, ja lounaallakin kituuttelin about 200 kalorilla jos silläkään. Illalla sitten tietty kotiin päästyä tuli naposteltua ensin (kun ruoanlaitossahan menee niin kauan, että sitä ennen pitää saada jo jotain koska on niin kova nälkä) ja myöhemmin sitten vain "mörssättyä". Vähän riippui kyllä päivästä, mutta pääasiallisesti kaava meni noin.

Mun aamupalaan satsaus on ny kestäny lauantaista saakka, ja täytyy kyl kehua. Jaksan paremmin töissä (ja töihinkin myös), eikä illalla oo tullut naposteltua mitään isoa. Jotain hiilaripitoista oon syönyt, hedelmää tai leipää tms.

Toivottavasti painokin lähtis taas hipumaan alas päin :))

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

turquoise

Posts: 732

#1735 • • turquoise e-ra2co
Onko siinä mitään evolutiivista (onks tää se sana) hyötyä, että monilla naisilla on sairaan kova makeannälkä muutama päivä ennen menkkoja?

Mulla paino pysyny tossa mitä viimeks oon päivitelly. Itseasiassahan en oo puntarilla käyny kuukausiin, vaan vaatteista katon. Viimekesänen hame menee päälle, joten osatavoite on saavutettu. Ei ollu toivookaan talvella, että se olis mahtunut. Nyt alkaakin viimeset rippeet pudota melkein itsestään, kun alkaa kevät-/kesäkelit jolloin malta olla valoisana aikana sisätiloissa. Tai en mä nyt ees tiiä, että tarvittiskokaan tässä pudottaa enää mitään. Putoo sitten jos putoo - pääasia, kun ei enää nouse tohon mitä oli joulukuussa.

Hiilarit oon vetänyt aamulla ja illalla lähinnä kurkkua ja tomaattia dipillä / salsalla tms., joskus myös kalggunanakkeja tai tofua. Nam.

Tuli mieleen tosta tuhdista aamupalasta - Berliinissä ihmiset olivat ainakin keskimäärin suomalaisia hoikempia.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Mai

Posts: 374

#1736 • • Mai Villikisu

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Freja, 22.3.2010 10:26:
Tullut huomattua tässä, että mun ruokailu painottuu enemmän iltaan kuin mihinkään muuhun vuorokauden aikaan. Välillä ongelmana on myös ahmimishäröt, mutta nyt oon lähtenyt taistoon niitä vastaan.

Aamiainenhan on kaiken A ja O, ja mä oon alkanut nyt panostaa siihen. Aamupalaan satsaan 350-400 kcal, ja lounas myös on runsaskalorinen.
Ennen aamu alkoi max. Activia-jugurtilla, ja lounaallakin kituuttelin about 200 kalorilla jos silläkään. Illalla sitten tietty kotiin päästyä tuli naposteltua ensin (kun ruoanlaitossahan menee niin kauan, että sitä ennen pitää saada jo jotain koska on niin kova nälkä) ja myöhemmin sitten vain "mörssättyä". Vähän riippui kyllä päivästä, mutta pääasiallisesti kaava meni noin.

Mun aamupalaan satsaus on ny kestäny lauantaista saakka, ja täytyy kyl kehua. Jaksan paremmin töissä (ja töihinkin myös), eikä illalla oo tullut naposteltua mitään isoa. Jotain hiilaripitoista oon syönyt, hedelmää tai leipää tms.

Toivottavasti painokin lähtis taas hipumaan alas päin :))



Auts, itse en ikinä selviäis activia jugurteilla ja 200kalorin lounaalla. Hyvään suuntaan olet kyllä menossa. Sikäli iltasyöminen ei haittaa jos se on päivällinen suoraan reenin jälkeen, sillon kuuluukin syödä. :)

Itselläni on tapana syödä 2 voileipää ruoanlaiton aikana, mutta sitten en itse ruoan aikana syö enään leipää. En mä malttas kans tehdä ruokaa nälkäsenä syömättä ite mitään, ihan turha edes yrittää, tahdon syödä mun ruokaleivät etukäteen! :D
Freja

Posts: 8,774

#1737 • • Freja Sihteeri

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Mai, 23.3.2010 10:06:
Auts, itse en ikinä selviäis activia jugurteilla ja 200kalorin lounaalla. Hyvään suuntaan olet kyllä menossa. Sikäli iltasyöminen ei haittaa jos se on päivällinen suoraan reenin jälkeen, sillon kuuluukin syödä. :)

Itselläni on tapana syödä 2 voileipää ruoanlaiton aikana, mutta sitten en itse ruoan aikana syö enään leipää. En mä malttas kans tehdä ruokaa nälkäsenä syömättä ite mitään, ihan turha edes yrittää, tahdon syödä mun ruokaleivät etukäteen! :D



Joo noi jugurtti- ja saldelounaat meni sillee, et aamupväl vedin useita kuppeja teetä ja paljon vettä, jotka piti nälkää loitolla. Fail anyway! :D

Neljäs päivä reilulla aamiaisella (tänään weetabixia maidolla, mehulasi, teetä, kiivi ja paahtoleipä jossa kalkkunaleike) tänään menossa ja olo on kyllä hyvä. Vähän joutunu fiksaan aamuherätystä (puol tuntii aikasemmin), ja alus pelkäsin et ei tuu onnaan mutta näköjään unikin on parempaa ja jaksan herätä helpommin, kun illalla ei ole syönyt raskaasti.

"Iltasin" syönyt nyt kotiinpäästyäni jotain lämmintä (eilen kanaa, tänään vuorossa hirvenlihaa) salaatin kera about viiden maissa, ja siirtänyt nyt sen activian iltapalaksi (jonka syön joskus seiskan-kasin maissa).

Painossa en oo viel huomannu muutosta oikeen, joka ei kyl oo ihme näin pienel ajalla vielä, mutta illalla ei vaan tee enää mieli napostella, ja tosiaan ne aamuheräämiset on paljon mukavampia.

Jee! ^^

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Mai

Posts: 374

#1738 • • Edited Mai Villikisu

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Freja, 23.3.2010 10:20:
---
Mai, 23.3.2010 10:06:
Auts, itse en ikinä selviäis activia jugurteilla ja 200kalorin lounaalla. Hyvään suuntaan olet kyllä menossa. Sikäli iltasyöminen ei haittaa jos se on päivällinen suoraan reenin jälkeen, sillon kuuluukin syödä. :)

Itselläni on tapana syödä 2 voileipää ruoanlaiton aikana, mutta sitten en itse ruoan aikana syö enään leipää. En mä malttas kans tehdä ruokaa nälkäsenä syömättä ite mitään, ihan turha edes yrittää, tahdon syödä mun ruokaleivät etukäteen! :D

---


Joo noi jugurtti- ja saldelounaat meni sillee, et aamupväl vedin useita kuppeja teetä ja paljon vettä, jotka piti nälkää loitolla. Fail anyway! :D

Neljäs päivä reilulla aamiaisella (tänään weetabixia maidolla, mehulasi, teetä, kiivi ja paahtoleipä jossa kalkkunaleike) tänään menossa ja olo on kyllä hyvä. Vähän joutunu fiksaan aamuherätystä (puol tuntii aikasemmin), ja alus pelkäsin et ei tuu onnaan mutta näköjään unikin on parempaa ja jaksan herätä helpommin, kun illalla ei ole syönyt raskaasti.

"Iltasin" syönyt nyt kotiinpäästyäni jotain lämmintä (eilen kanaa, tänään vuorossa hirvenlihaa) salaatin kera about viiden maissa, ja siirtänyt nyt sen activian iltapalaksi (jonka syön joskus seiskan-kasin maissa).

Painossa en oo viel huomannu muutosta oikeen, joka ei kyl oo ihme näin pienel ajalla vielä, mutta illalla ei vaan tee enää mieli napostella, ja tosiaan ne aamuheräämiset on paljon mukavampia.

Jee! ^^



Siis totta toi aamuherääminen. Mä yritän rajoittaa myös vedenjuontia illalla, että maks lasi/pari koska en jaksa heräillä pitkin yötä vessahätään.

Mun projektina on lisätä vedenjuontia päivisin, olen niin huono siinä! Nyt Koitan juoda sen 2l päivässä :)
Ergilion

Posts: 751

#1739 • • Ergilion
Vuodenvaihteen jälkeen lähtenyt se kymmenisen kiloa ja oon huomannu et alkoholi on potkinu aika paljon ärtsymmin, eikä millään tavalla positiivisesti :D

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

aada

Posts: 736

#1740 • • aada
Olen huomannut, että itselläni ainakin toimii parhaiten se, että syön ihan mitä haluan, milloin tahansa, mutta aina aika vähän. En siis syö ikinä itseäni kylläiseksi.

En ole oikeastaan koskaan tykännyt syödä kauhean paljon, joten jos söisin joka päivä monta ateriaa ja kunnolla, tuntuisi että ahdan itseeni hirveät määrät ja toisaalta en tykkäisi etten voisi syödä aterioiden välissä jos tekisi mieli.

Tykkään muutenkin syödä pääasiassa lihaa, kanaa, joskus hedelmiä tms. Punaviiniä ja suklaata käytän kanssa melkeinpä päivittän pieniä määriä. Itselläni ainakin toimii. Tosin ravintolassa on aina hauskaa, kun kaikki muut naiset tilaavat aina jotain salaattia tms. ja itse tilaan aina ison pihvin.