Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 749,108 views

Hyzenthlay

#781 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

hardikaveri, 16.12.2005 15:41:
no 2k ei paljoon laihduta...siis nopeesti..
jos tolla kalorimäärällä on pitkään niin se on kaikkein ideaalisin määrä...

Ei noin voi yleistää, sillä ihmiset syövät ja kuluttavat niin eri määriä. Hyvä tapa aloittaa dieetti on esim. miinustaa 400kcal sen hetkisestä päivittäiskalorimäärästä, ja tiputella sitä sitten pikku hiljaa dieetin edetessä *joo* 1600kcal on jo ihan helvetin vähän melkein kenelle tahansa, sillä elimistö menee säästöliekille kun se saa ihan liian vähän energiaa.

Tärkeintä pointteja
-Jos näet nälkää, dieetti kaatuu varmasti ennemin tai myöhemmin (todennäköisesti ennemmin)
-kannattaa kiinnittää huomiota ruoan laatuun, eikä tuijotella niin sokeasti niitä kaloreita. Voihan sitä laihtua syömällä kaikkea paskaa 1200kcal päivässä, mutta lopputulos ei ole välttämättä kovin nätti
-lihaskuntoa kannattaa treenata monestakin syystä (mm. kun on lihasmassaa edes vähän, elimistö kuluttaa levossakin energiaa enemmän)
-syöminen kannattaa painottaa aamuun ja vähentää iltaa kohti

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

vaavu

#782 • • vaavu vara-vana
Me alotettiin jo joulukuun puolella :)

No, tarkalleen ottaen ei meistä kummallakaan ole tavoitteena pudottaa kiloja. Mulla on tavoitteena saada rasvaprosenttia alas, luumassaa kasvuun ja lihasta vähän lisää, kun taas ville keskittyy enemmän tohon lihasten muokkaamiseen. Painoa ei kummankaan tarvitse alentaa, koska molempien painoindeksi on alle 19.

Ruokailutottumuksia me ei olla erityisemmin muutettu, koska me syödään nytkin jo ihan ok. Ainoastaan alkoholin juomista pitäisi vähän pystyä leikkaamaan, koska siitä tulee helposti ihan tajuttomasti tyhjiä kaloreita.

Keinoina meillä onkin pelkästään liikunnan lisääminen. Ostettiin joulukuussa jo ennen joululomien syöminkejä kortit esport centeriin, ja ollaan siellä nyt käyty 2-3 kertaa viikossa. Oli kyllä ihanaa käydä salilla joulunpyhinä, kun sai tehdä ihan rauhassa. Nyt tänään oli salilla ihan eri meininki, ihmisiä oli tungokseksi asti. Ilmeisesti uudenvuodenlupausten toteutus on alkanut. :) No, eiköhän se ihmismäärä tosta ala vähentyä kevättä kohti.

Mä olen myöskin elämäni ekaa kertaa kokeillut spinningiä, ja täytyy sanoa että tykästyin lajiin kovasti. Pyöräily on mun sydäntä lähellä muutenkin, koska mm. poljen joka päivä vuoden ympäri töihin. Mutta spinning kyllä eroaa tavallisesta pyöräilystä aika tavalla, koska sille laitteelle voi antaa helpommin kenkää kuin tavalliselle pyörälle. Eikä tarvitse väistellä koiranulkoiluttajia tai sompailla jääkokkereiden keskellä.
Sallakat

#784 • • Sallakat jungle, baby !

Avernian, 16.12.2005 15:35:
Mä olen ollut jo 1,5kk tässä laihiksella. Kaloreita about 2k/päivä, salilla kolmesti viikossa ja aerobista pari kertaa myös, yksi pizzapäivä viikossa, muuten siististi. Tuloksena voimat on lähtenyt, pää on jumissa ja paino pysynyt about samana. Kokeilin jopa olla viikon about 1600kcal/päivä... sillä viikolla tuli kaksi kiloa lisää. Hassua.

Saanen avautua aiheesta, joka on lähellä sydäntäni. Itse harrastan maalaisjärkeä näissä asioissa, en mene tieteen asteelle vaikka asiassahan voi hifistellä mielinmäärin. Tykkään kuitenkin lukea aiheesta ja omaksua asioita omaan ruokavaliooni/treeniini. Näin olen asiat ymmärtänyt ja toteuttanut:

Jos kerran ton verran harrastat liikuntaa, ei 2k kaloria välttämättä edes riitä,koska tunnet olosi voimattomaksi tai sitten syöt vääriä asioita, väärään aikaan päivästä.
http://kalorilaskuri.fi/ruokakulutus.php
ota joku treenipäivä esimerkiksi ja laske tuolla laskurilla paljon kulutuksesi on. aika hyvin suuntaa-antava tuo laskuri.

Sitä paitsi pelkkien kalorien tuijotus on ihan turhan kanssa. Kannattaa tarkkailla ennemminkin hiilari-proteiini-rasva suhdetta kokonaisuudessaan. Ja katsoa mihin aikaan päivästä syö mitäkin. Aamulla kannattaa syödä kuitupitoista ruokaa, esim puuroa tai ruisleipää, mysliä (muromyslit ovat big no-no, oikea kunnon mysli hyvää mutta ehkä mautonta). Kuitu on erittäin tärkeää ja hyvää mahanpohjalla kun aloittaa päivän. Pitää myös nälän pitkään. Lounaalla kannattaa syödä päivän isoin ateria, jos painon pudotus kiinnostaa, jätä perunat, pasta/riisi pois ja syö vain liha ja vihannekset. Ruisleipäpalanen ruoan kanssa on ihan ok. Sitten nälän ja kuntoilusta/treenistä riippuen jotain terveellistä myöhemmin päivästä.
Kuulostaa erittäin järkevältä myös pitää yksi herkuttelupäivä viikossa, se pitää motivaatiota yllä paremmin kun yrittää tasapainottaa ruokavaliotaan.

Kannattaa siis alkaa vähentämään huonoja (nopeita) hiilareita ja lisäämään proteiinia sopivasti. Jättää kaikki vehnä, valkoinen sokeri ja riisi pois. Jos pastaa/riisiä tykkää syödä niin ruispastaa/tummaa riisiä vain. Vehnäjauhon voi leivonnassa tai ruoanlaitossa korvata speltillä, jossa on kaikki ravintoaineet tallessa, toisin kuin valkaistussa vehnässä.

Rasvasta ei kannata olla niin huolissaan kunhan se on ns. hyvää rasvaa. ei esim mitään kevyt margariinia vaan kunnon oikea voita, suhteessa tietenkin vain vähemmän kuin kevytversiota. Ottaa vaikka lusikallinen kylmäpuristettua oliiviöljyä päivässä ja saa tarpeellisen määrän hyviä öljyjä. Tai pähkinöitä (maustamattomia tietenkin).tai auringonkukan siemeniä.

Sitä paitsi oletko ottanut huomioon, että jos teet 3 kertaa viikossa salitreenin ja olet mies (ilmeisesti?) niin lihasmassasi ja sen kasvaminen luultavasti aiheuttaa painonnousua.

On myös erittäin tärkeää miten ajoitat syömisesi salin ja kuntoilun ohella. Pitäis jättää ainakin
2-4 tuntia väliä ruokailusta ennen salille menoa. Voin myös henk.koht. suositella lisäravinteita saliohjelman tueksi, silloin ei tarvitse niin täydellisesti pohtia ruokavaliota ennen ja jälkeen salia. Eli 2-4 tuntia ennen salia syö hyvin. sitten juuri ennen salille menoa voi ottaa (ei välttämätöntä) vähän maltodekstriiniä. Jos teet raskasta voimatreeniä niin voi ottaa jopa desin verran juomaan sekoitettuna. Jos teet kiinteytystreeniä, ehkä 1/4 desiä tai 1/2 desiä riittää. Treenin jälkeen on ehdottoman tärkeä nauttia jotain proteiinipitoista, koska lihaksesi tarvitsee sitä kehittyäkseen. Jos et lisäravinteista innostu niin syö silti jotain proteiinipitoista treenin jälkeen. On myös tärkeätä ottaa maltoa treenin jälkeen, se helpottaa lihasten palautumista. Myös aerobisen liikunnan ohelle nuo lisäravinteet sopivat.
hrdkvr

#785 • • Edited hrdkvr KURGO
talvella on nyt kyl huomannu et pitää syödä enemmän.. syynähän on toi ruumiin lämmittäminen..
ei ole nyt näillä safkoilla jaksanut ollenkaan.. kauhee väsy ja nälkä..

siksipä olen ottanut vähän hiilareita nyt kehiin.. ruispastaa ja kokojyväriisii..

villellähän on nyt optimaalinen tilanne.. kun se on niin stiksilaiheliini niin ei tarvii sitä rasvaa lähtee polttelee vaan pelkkää kasvatusta..

optimaalisin tilanne..

kalorivaihtelut..

eli eka vedetään muutama kuukausi isoilla plussilla sanotaan nyt 2500-300 riippuen ukosta..
sen aikana kovaa treeniä (massakausi)

sit pari kuukautta kiinteytymistä pienillä miinuksilla.. ja kevyttä punttia..

sit kans villelle ehdottomasti prodedrinksut jos ei ihan pelkkää heraa niin ainakin palautusjuomaa (eli hiilareilla varustettua)
ja glutamiinia et ei tule lihakset kipeiksi..

tsemii

btw mul tuli heti pari kiloo lisää kun keittiö oli rempassa.. tuli syötyy vaa mäkissä :(
mut nyt taas lähtee kilot..

niin ja muija on heittäny nyt 44-> 40..and dropping..

--
-keep it hard-

josbe

#786 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Jaah.. Jospa sitä liittyis tähän ketjuun, niin vois saada paremmin jotain aikaseks.

Kiloja ei tarvis tiputtaa, mutta olis taas kiva päästä siihen tilaan, että on normaalia käydä salilla nelisen kertaa viikossa, ja että vatsa näyttää (melkein) samalta istuessa kuin seistessä. Kunhan nää pyhät on ohi.. Eli ens viikolla!!! *promise**piis*
vaavu

#787 • • vaavu vara-vana
Osaako joku suositella jotain proteiinivalmistetta, joka

a) on helppo nauttia
b) sekoittuu veteen ilman hillitöntä vatkaamista (jos on nestemäinen)
c) on sellaista, että sitä pystyy nauttimaan ilman inhoreaktioita
hrdkvr

#788 • • Edited hrdkvr KURGO

vaavu, 4.1.2006 16:09:

a) on helppo nauttia

no prismastakin saa FASTin tuotteita.. ne on sellasii perusjuttuja..
jos haluat sit hyvänmakusii palautusjuomia niin sit pakkotoiston webbisivuilta tilaan tai käynti paikan päällä(kalevankatu).
siel on osaavaa porukkaa
mm proslowia on kehuttu...

iite viimeksi vedin on nutrin -minttusuklaan makuisen heran (siis ei palautusjuoma) ja oli tooosi hyvää maitoon sekoitettuna.
muutenkin noi fastit on hyvii maitoon tehtynä ja sekoittuu hyvin.. halpa hintakin on plussaa.

kuitenkin maito tai wehnää (whey) suosittelen koska soijassa on ollu kaikkee paskaa joukossa ja maistuu pahalle..

asematunnelin jr fitnesiin ei kannata mennä.. leaderin prodet on kauheen makuisia ja mies kauppaa sulle 1/2 kauppaa kun on niin sujuva suustaan..

--
-keep it hard-

OlliS

#789 • • OlliS Further

a) on helppo nauttia

Kaikki Evolutionin ja UFS:n omat valmisteet.
check: www.ufs.fi

objektiivisesti voin todeta, että ehdottomasti laadukkaimmat valmisteet mitä Suomessa myydään.

FAST:n tuotteisiin en koskisi tikullakaan.
hrdkvr

#790 • • Edited hrdkvr KURGO
ufsin suklaata koitin ..maistu pahalle..

onko muuten laktoosiongelmia??
ja kyl niit fastei voi maallikot vetää ihan rauhassa :D

noi kaikki 4 kertaiset suodatukset ja 2g enemmän prodee/100g on vaan hifistelyy ja turhaa hypee

--
-keep it hard-

rZi

#791 • • rZi 42
Kaikki lisäravinteet maistuu poikkeuksetta pahalle. Kalja maistu 16 kesäsenä pahalle mut kyl sitä silti joi sixpäkin. Protskuu ei tarvii tinaa kun puol litraa, eli kaks huikkaa ja *ryöh*.

Hyödystä en lähtis väittelee.
hrdkvr

#792 • • hrdkvr KURGO

rZi, 4.1.2006 18:11:
Kaikki lisäravinteet maistuu poikkeuksetta pahalle. Kalja maistu 16 kesäsenä pahalle mut kyl sitä silti joi sixpäkin. Protskuu ei tarvii tinaa kun puol litraa, eli kaks huikkaa ja *ryöh*.

Hyödystä en lähtis väittelee.

mut on noissa mauissa ihan kauheita eroja..

ite kun olen uber nirso kaikelle pahalle..

jotkut maistuu siedettävälle ja jotkut kauheelle...
siksi kannattaa kysellä ja siksi suosittelen kans maitoa..

mulla vaan kun on ton laktoosin kanssa onkelmi niin joutuu ostaa laktoositonta maitoa ja hinta nousee sit kivasti...

--
-keep it hard-

remotion

#793 • • remotion nostatus guru

OlliS, 4.1.2006 16:29:
---

a) on helppo nauttia

---

Kaikki Evolutionin ja UFS:n omat valmisteet.
check: www.ufs.fi

objektiivisesti voin todeta, että ehdottomasti laadukkaimmat valmisteet mitä Suomessa myydään.

FAST:n tuotteisiin en koskisi tikullakaan.

EAS ja evolution on ainakin kummatkin erittäin mukavan makuisia.
evolutionissa on se että se vaahtoaa pitkään, EAS:stä tykkäsin sen takia enemmän että ei vaahtoa niin paljon.
remotion

#794 • • remotion nostatus guru

hardikaveri, 4.1.2006 16:21:
asematunnelin jr fitnesiin ei kannata mennä.. leaderin prodet on kauheen makuisia ja mies kauppaa sulle 1/2 kauppaa kun on niin sujuva suustaan..

:D paitsi jos on nainen niin sitä varmaan kuuntelee ihan mielellään :P voisin kuvitella
hrdkvr

#795 • • hrdkvr KURGO
tässä on kovai tuotteita:

palkkari:

http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=30&products_id=410

hera:
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=26&products_id=375

gluta
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=27&products_id=311

ja wannabeille viel crea
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=52&products_id=309

tosi jampathan tekee palkkarit ite eli heraa ja http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=29&products_id=316

tätä sekasin sanotaan nyt vaikka 50/50.. ite pistäisin vähemmän.. sekaan sit viel vähä glutaa treenin jälkeen niin ei tosiaan huomenna tunnu niin pahalta..

sit tietty perinteiset kalaöljyt ja vitamiinit pitää muistaa niin touhu tuntuu paljon todemmalta :D

--
-keep it hard-

La Petite

#796 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

a) on helppo nauttia

Koska uskon/luulen että Vaavu ei ole hakemassa mitään mega-bulkkia, ehdottaisin kainosti ostamaan Gainomax-tetroja. Juoma tulee tietty hieman kalliimmaksi, koska on valmista, mutta ainakin IMHO on ihan ehdottomasti parhaimman makuista. Tässä juomassa on kyllä myös hiilareita mukana, mutta itse olen nauttinut sitä usein esim. välipalana. Makuja on mm. vanilja, mansikka, suklaa ja kahvi ja kaikki ihanan kermaisia, pirtelömäisiä *slurps*

--
Rem tene, verba seqventur

hrdkvr

#797 • • hrdkvr KURGO

La Petite, 5.1.2006 09:41:
---

Koska uskon/luulen että Vaavu ei ole hakemassa mitään mega-bulkkia, ehdottaisin kainosti ostamaan Gainomax-tetroja. Juoma tulee tietty hieman kalliimmaksi, koska on valmista, mutta ainakin IMHO on ihan ehdottomasti parhaimman makuista. Tässä juomassa on kyllä myös hiilareita mukana, mutta itse olen nauttinut sitä usein esim. välipalana. Makuja on mm. vanilja, mansikka, suklaa ja kahvi ja kaikki ihanan kermaisia, pirtelömäisiä *slurps*

no voitko kertoa mikä tekee puhtaasta prodesta bulkin tekoa??
toi gainomaxhan on erittäin laihaa palautusjuomaa..
ihan samaa tavaraa siis mutta osa hiilareista on korvattu sokereilla (keinotekoisten makujen/aspartaamin sijaan)

onhan ne hyvän makuisia..ja vielä parempia on ne kaikki lasiset palautusjuomapullot punttiksella.. mutta vähänkö tulee kalliiksi..

mä vedän n.yli 100g heraa päivässä.. eli siihen menis joku 5 tetraa gainomaxia :D 10-15e pv!!

kun sitä proteiinia tarvii sen 1.5-2g rasvatonta painokiloa kohden..

no en nyt lähde arvioimaan vaavun painoa mut jos keskiverto muija on sen 60kg(joista rasvatonta 55kg) niin tarvittaisiin tommonen yli 80g prodee..

no tietty paljon riippuu ruokavaliosta ja kuinka paljon sitä vajetta sen jälkeen jää..

jps vaik vetäisit 300g heraa pv ei se susta sen isompaa tai läskimää(bulkimpaa) tee.. paitsi jos se menee sit kulutuksen päälle.. ihmiset on muutenkin jostain syystä semmoisessa pelossa että kun vetää proteiinia niin lihakset ne vaan kasvaa kauheasti.. blääh..

se on vaan nestemmäistä kanaa :D

se auttaa kasvattamaan lihasta..TAI SÄILYTTÄMÄÄN sitä kovassa hikitreenissä..

--
-keep it hard-

La Petite

#798 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

hardikaveri, 5.1.2006 10:05:
---
*klips*

Jep, juu, okei...

Siis tarkoituksena tuskin kenelläkään on korvata kaikkea päivittäistä proteiinia lisäravinteilla?

Ja mitä nyt Gainomaxiin tulee niin sen suhteen kehuin erityisesti makua, en hintaa. Tiedän vaan omasta kokemuksesta että joskus nuo jauhe-lisäravinteet vaan tökkii *poks*

Eikä tietenkään ole tarkoitus että kovaa treenaava kundi korvaisi päivittäiset proteiininsa gainomaxilla!

Ja mun ehdotus oli vaan ehdotus, yksi vinkki muiden joukossa, mutta sen voin todeta että naisihmisellä myös liiallinen proteiinin saanti voi lihottaa (turvottaa). Itse olen sen karvaasti kokenut aikoinaan.

Mut joo, jokainen tyylillään *piis*

--
Rem tene, verba seqventur

vaavu

#799 • • vaavu vara-vana
Kiitos kaikille kovasti ehdotuksista! Kävin silmäilemässä muutamien kauppojen ja valmistajien sivuja, mutta se ei kyllä vieläkään selventänyt asiaa, melkein päinvastoin.

Tavoitteena ei tosiaan ole niinkään massan lisäys, vaan ennemminkin kiinteytys ja rasvakudoksen ja lihaksen välisen suhteen parantaminen (=lisää lihasta ja vähemmän rasvaa suhteessa toisiinsa). Jos lähdetään siitä, että lisään liikunnan avuksi yhden lisäravinteen, mikä se kannattaisi olla? Kannattaako mieluummin ottaa valmistetta, joka sisältää pääasiassa proteiinia, vai valmistetta, jossa on myös hiilareita? Jotenkin ajatuksena tuntuisi kummalliselta ottaa "turhia" hiilarikaloreita valmisteen seassa, kun kuitenkin sitä energiaa tulee ihan päivittäisestä ravinnostakin. Ongelmana ei ainakaan tällä hetkellä ole, että punttistreenin jälkeen olisi ihan veto poissa. Ja jos veto on poissa, sen voi paikata syömällä vaikka hedelmiä.

Olen joskus maistanut jotakin proteiinivalmistetta, ja kokemus ei ollut mikään mieltäylentävä: nesteessä lillui kokkareita ja maku oli aika vastenmielinen. En tiedä, auttaisiko makua, jos jauheen voisi sekoittaa maitoon. Maitoon sekoittamisessa olisi ainakin se etu, että samalla kertaa saisi hyvän annoksen kalsiumia. Onko makujen suhteen eroja, mitä kannattaa sekoittaa maitoon ja mitä ei? Toimiiko esim. suklaa paremmin maidon kanssa?

Eli vähän tarkennettuna mun toivomuslista voisi olla seuraava:
- hyvänmakuinen
- sekoittuu hyvin
- maitoon sekoittamisen mahdollisuus on plussa
- ei mielellään hiilareita (tarvitseeko niitä oikeasti?)

Jos joku osaisi tämän pohjalta sanoa oman suosikkinsa (merkkiä ja makua myöten), niin olisin kiitollinen.

hardikaveri, 5.1.2006 10:05:
kun sitä proteiinia tarvii sen 1.5-2g rasvatonta painokiloa kohden..
no en nyt lähde arvioimaan vaavun painoa mut jos keskiverto muija on sen 60kg(joista rasvatonta 55kg) niin tarvittaisiin tommonen yli 80g prodee..

Miten toi rasvattomuus lasketaan? Rasvaprosentin avulla? Mun paino on 53,5kg ja rasvaprosentti käsien läpi otetun ultraäänimittauksen mukaan karvan alta 20. Tuleeko tosta siis 42,8kg rasvatonta massaa? Eli ton mukaan tarvittaisiin sellanen 64-86g proteiinia päivässä. (Ja onko ton laskelman esimerkkinaisella tosiaan rasvaprosentti joku 8,3? Aika timmi keskivertonainen.)

Kuinka paljon olisi siis hyvä nauttia noita proteiinilisiä, jos oletetaan, että ruokavalio on muuten ihan suhteellisen normaali?
hrdkvr

#800 • • hrdkvr KURGO
elikkäs..

hiilareita jotkut tarvii palkkarissasen takia koska..

- saa heti ravinteita treenin jälkeen verenkiertoon = kasvu
- palauttaa kovasta treenista ja heikotuksesta (kun hiilari menee polttoaineeksi samantein)
- ammattilaiset puskevat tyhjää seuraavassa treenissä jos edellisellä kerralla palkkaria ole saanut

et ite käyttäisin jos en olis laihiksella..

sinänsä kaikki mainoslauseet "g.mass, supermass" ei sinänsä ole kuitenkaan niin et niil tulee massaa.. niis on vaan paljon hiilareita..

osta joku perus hera vaan

--
-keep it hard-