Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 729,590 views

SikaihQ

Posts: 485

#661 • • SikaihQ faijas
baitewei, huomaa taas punttiksella että uudenvuodenlupauksia on tehty; niin perkeleesti porukkaa arki-iltaisin satujumppaamassa, miehet HABAAA ja PENKKIII ja naiset reidenlähennystä/loitonnusta ja vähän "vatsoja"... Ei se sinäänsä haittaa, koska power-räkissä on melkein aina tilaa jos ei joku ole vajaita kyykkyjä eksynyt tekemään, mutta voisi noita kuntoilun aloittamisia sijoittaa mielellään vaikka kesän alkuun niin vähän tasoittuisi noi ruuhkapiikit.
Tipsu

Posts: 133

#662 • • Tipsu RONTTI =)

SikaihQ:
---
Tipsu:
Musta tuntuu että...itse taidan kokeilla kevätkilonlisäyksen!...niin tai yrittänyt koht vuoden mut...syö mitä tahansa, kui paljon hyvänsä niin ei!*uuh*...Ei se näinkään ole kivaa...*hmph*

---


Et vaan ole syönyt tarpeeksi... Tosta ei pääse yli eikä ympäri. Tarpeeksi kun syö niin paino nousee.




Ai en syö mukamas!*kivatsulle*..enemmän ku moni mies!...mut taitaa olla liikuntamääräkin aikasta suuri..*iihhih*..ei sillä etteikö ny olis hyvä,mut meinaa paikat ruveta hajoileen*ding*..eikä potkua riitä, vaik halua olis*uuh*. Niin ja tiedän kyllä; LEPOPÄIVÄT!*hymy*

--
Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan...

Oliwer

Posts: 799

#663 • • Oliwer

yusu:
---
W:
Kesätavoitekunto:

---


Pienet on tavotteet ;D ..hyvä kondis tolla tyypillä kyllä: lihaa, kireyttä ja muotoa löytyy



Niinpä, kovan työn on kundi salilla tehny, siitä pojot! *aplodit* Mutta totuuden nimissä täytyy sanoa, että mun käsityksen mukaan tuo kuvan kondis pystytään oikeasti pitämään vain ohikiitävä hetki.. Tommonen kisatreenaus ja tommonen lihasmassa sekä siitä seuraava lähes nesteetön ja rasvaton kroppa, on kuitenkin aikas kaukana "tavallisten" ihmisten
painonpudotus dieteistä.. *piis*
S-T

Posts: 1,195

#664 • • S-T Pieni

Kirsikka:
Ei se liikunnan lisääminen niin vaikeaa ole kuin syömisen vähentäminen, syöminen kun on niin kivaa...


Ei kannata muuten syödä liian vähän. Normaali ihminen saa syödä loppujenlopuksi aika paljon, jos syö terveellisiä raaka-aineksia. Itse kun olen vähentänyt kaiken "roskan" ruokavaliosta pois, tekee tiukkaa saada edes 1800 kcal kokoon päivittäin.. Mun pitäisi vielä liikunnan määrän ja lihastenkasvatusprojektin takia syödä rutkasti enemmän - ei vaan meinaa napa vetää *ding*

--
Pieni on kaunista.

SikaihQ

Posts: 485

#665 • • SikaihQ faijas

Tipsu:
---

Ai en syö mukamas!*kivatsulle*..enemmän ku moni mies!...mut taitaa olla liikuntamääräkin aikasta suuri..*iihhih*..ei sillä etteikö ny olis hyvä,mut meinaa paikat ruveta hajoileen*ding*..eikä potkua riitä, vaik halua olis*uuh*. Niin ja tiedän kyllä; LEPOPÄIVÄT!*hymy*



Joo tiedän kyllä että syöminen voi käydä työstä, mutta kyllä jokainen lihoaa kun syö enemmän kuin kuluttaa... Reippaasti vaikka rypsiöljyä aina safkojen sekaan niin tulee helposti kaloreita lisää.
Tipsu

Posts: 133

#666 • • Tipsu RONTTI =)

SikaihQ:
---
Tipsu:
---

Ai en syö mukamas!*kivatsulle*..enemmän ku moni mies!...mut taitaa olla liikuntamääräkin aikasta suuri..*iihhih*..ei sillä etteikö ny olis hyvä,mut meinaa paikat ruveta hajoileen*ding*..eikä potkua riitä, vaik halua olis*uuh*. Niin ja tiedän kyllä; LEPOPÄIVÄT!*hymy*

---


Joo tiedän kyllä että syöminen voi käydä työstä, mutta kyllä jokainen lihoaa kun syö enemmän kuin kuluttaa... Reippaasti vaikka rypsiöljyä aina safkojen sekaan niin tulee helposti kaloreita lisää.



Niin no...näinhän se menee...sekin jo käytössä!Kiitos vinkistä...*joo*....mut mun maha on kasvanut*aplodit*.

Tsemppiä kaikille kilojenpudottajille!Mikään ei tapahdu hetkessä, mutta kärsivällisyys palkitaan!*hymy* Ei muuta kuin tassua toisen eteen...*vink*

--
Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan...

Avatar
#667 • • astaroth Guest
This week I have been mostly eating...shit.

*poistuu*
killabunny

Posts: 63

#669 • • killabunny the white bunny
eihän liikunta voi tamppaamisen ystäville ongelma olla. nupit vaan kaakkoon himassa, strobo pyöriin ja jalat polkkaamaan, sitä kolmisen tuntia täysillä joka yö ja ah kyllä kunto kohoaa ja kilot tippuu.

--
jalat turvallisen kaukana maasta tamppaa koko elämän

Avatar
#670 • • candyraver Guest

killabunny:
eihän liikunta voi tamppaamisen ystäville ongelma olla. nupit vaan kaakkoon himassa, strobo pyöriin ja jalat polkkaamaan, sitä kolmisen tuntia täysillä joka yö ja ah kyllä kunto kohoaa ja kilot tippuu.



*joo*kannatetaan*jiihaa**jiihaa*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#671 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

UnityF:
Mä oon jostain lukenu vuosia sitten et terveellinen laihuttaminen on kai kun syö 1000-1200 kalorii päivässä mut onko toi 1800 sit se normaali määrä?



1000-1200 on aivan liian vähän kenelle tehansa. Oma peruskulutus on yksilöllistä, ja se tietysti kasvaa mitä enemmän harrastaa liikuntaa ja mitä enemmän lihasmassaa on. Itse oon arvioinu, että oma kulutus olis joku 2200-2300, en sitten tiedä. Ihan mutua *hymy*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#672 • • astaroth Guest

UnityF:
Mistä muuten näkee paljon kaloreita pitäis miehen tai naisen tai nuoren ym syödä päivässä? Mä oon jostain lukenu vuosia sitten et terveellinen laihuttaminen on kai kun syö 1000-1200 kalorii päivässä mut onko toi 1800 sit se normaali määrä?


Keskimääräisesti terve ihminen syö muistaakseni 2500-3000 kaloria/päivä. Ja noin 500 kalorista luopuminen laihduttaa, vaikka elämäntavat jatkuisivat samanlaisina, vaikka liikunta onkin paras väline.

Oon myös lukenu et jotkut on laihuttanu niin että ne on syöny 500 kalorii päivässä pelkästää.


No tuo luku on ollut jo jollakin ihmisellä, joka on kahlittu laihiksen ajaksi ketjuihin, ja saa sen 500 kaloria imeskelemällä kahleitaan. *lmao*
Oliwer

Posts: 799

#673 • • Edited Oliwer
Tälläistä löytyi äkkiseltään B&K:n sivuilta:

Oikeanlainen kalorimäärä

Olen miettinyt minkälainen dieetti olisi järkevin pitää pitäisin? Sitten tämä ikuinen kalorikysymys. Yksi asiantuntija kertoi konsultaatiossaan, että kun halutaan tiukkaan kuntoon, kalorien pitää mennä alimmillaan 1000 kaloriin päivässä? Muista kuitenkin lukeneeni että näin alhaisilla kaloreilla ei saada tuloksia kuin huonompaan suuntaan? Haluan säilyttää vaivalla hankitut lihakset ja päästä kuntoon, mitä teen??




Vastaus

Dieetti mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja on todellakin useita. Taustastasi/dieetin pituudesta ja tavoitteesta riippuen on todella tärkeää että suunnittelet dieetin oikein! En pysty tässä antamaan mitään tarkempaa ohjetta koska en tiedä miten olet tähän asti syönyt jne.. Mutta tässä on muutamia perusasioita jotka ovat todella tärkeät pitää mielessä!! Meidän kaikkien keho on erilainen ja reagoi erilailla. Mutta tietyt perusasiat ovat faktoja ja toimivat niin sinulla kuin minullakin samalla idealla. Kun mennään miinus kaloreilla, rasva palaa taatusti olipa sinulla tarkoitus pitää minkälainen dieetti tahansa. Välillä minulta kysytään missä vika kun rasva ei pala? Yleisin syy on että dieetti ei pidä, eli napsitaan vähän ylimääräistä sieltä sun täältä. Jos fuskaa, ei taatusti saavuta tuloksia olipa sitten kyseessä dieetti tai jokin muu asia. Seuraava asia on erittäin tärkeä seikka joka pitäisi olla kaikille selvä! Jos mennään liian alhaiselle kaloritasolle, aineenvaihdunta/rasvan palaminen hidastuu takuuvarmasti ja kadotetaan vaivalla hankittuja lihaksia! Nuori, terve liikkuva naishenkilö kuluttaa päivässä ilman mitään tekemättä n.1500-1800 kaloria. Tähän kun lisätään harjoittelut, aerobiset jne. .kulutus onkin jo toista luokkaa! Tässä ei tarvitse olla kovinkaan nero ymmärtääkseen, ettei keho voi 1000 kalorin tasolla toimia optimaalisella tavalla ja saada samalla huippu lopputulosta! Kovaa harjoittelevan naisurheilijan ei pitäisi mennä alle missään vaiheessa 1500 kalori keskiarvon alle. Eli kehotan sinua todellakin pitämään tämä neuvo mielessäsi! Pitää muistaa että rasvan palamiseen ja hyvään kuntoon pääsemiseen pitää varata aikaa. Nämä perusseikat pätevät kaikkiin, olipa sitten kysymyksessä mies tai nainen. Suosittelen pitämään hiilihydraattipitoisen dieetin mukana monestakin syystä. Tässä pari erittäin tärkeää syytä miksi: Palaudut harjoittelusta, jaksat harjoitella hyvin ja lihaksisto vastaa treeniin optimaalisella tavalla sekä säilytät lihakset. Vastaaja: Pauliina Talus
linkki
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#674 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
luulisin, että tolla 1200 kalorilla menee elimistö ihan säästöliekille, toisin sanoen aineenvaihdunta hidastuu ja elimistö tottuu todella pieneen energiamäärään. Noilla kaloreilla luulis olevan aika väsynytkin... Mun mielestä järkevämmältä kuulostaisi tiputtaa omasta peruskaloreistaan joku 400kcal ja kiinnittää huomiota siihen mitä syö: huonot rasvat ja hiilarit pois, ja enemmän proteiinia. Kai tota kalorimäärää vois tiputella vähän enemmänkin sitten myöhemmin, mutta jos normaalisti on syönyt vaikkapa 2500kcal päivässä, ja yhtäkkiä tipauttaa sen 1200 kaloriin, niin luulen että sellasella dieetillä ratkeaa aika nopeesti kaikennäköiseen roskaan...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

S-T

Posts: 1,195

#675 • • S-T Pieni
Tässä vaiheessa täytyy taas suositella kaikille Kutrin sivuja (Siitä huolimatta, että ko. henkilön mediapersoona on imo aika ärsyttävä...)

Tuolta löytyy hyvin asiallista tietoa painon pudotukseen! Myös jonkinlainen kulutustaulukko. Kandee huomata, että tuo taulukko on toimistotyötä tekevälle ihmiselle, joka ei juurikaan liiku. Siis kaikki liikunta mukaan luettuna kalorimäärät kasvavat jonkin verran!

--
Pieni on kaunista.

Avatar
#676 • • Kirsikka Guest
Pidin yhdessä vaiheessa ruokapäiväkirjaa, ja ihan normaaleilla ruokatottumuksilla (pois enimmät karkit ja sipsit) päivittäinen kalorimäärä oli siinä 900-1300, mutta kyllä mä silti olen vähän pyöreä. Enkä nytkään sen enempää syö, ja olen alkanut enemmän harrastaa liikuntaa, mutta ei ainakaan vielä mitään tuloksia havaittavissa...hmh.
discopöllö

Posts: 128

#677 • • discopöllö Bijou

Kirsikka:
Pidin yhdessä vaiheessa ruokapäiväkirjaa, ja ihan normaaleilla ruokatottumuksilla (pois enimmät karkit ja sipsit) päivittäinen kalorimäärä oli siinä 900-1300, mutta kyllä mä silti olen vähän pyöreä. Enkä nytkään sen enempää syö, ja olen alkanut enemmän harrastaa liikuntaa, mutta ei ainakaan vielä mitään tuloksia havaittavissa...hmh.



Luulen että tässä on käynyt niin että ensiksihän kalorimäärä on aivan liian alhainen. (Elimistö menee säästöliekille). Laihduttava naisen pitäisi syödä sellaiset 1200-1500 kaloria päivässä. Ja toiseksi syötyjen kaloreiden määrä ei kerro vielä kovinkaa tarkasti sitä onko ravinto sisällöltään terveellistä. Voi syödä kalorimäärältään huomattavasti enemmän mikäli ravinto on oikein koostettu. Laihduttajankin täytyy saada tarpeeksi rasvoja ja syödä kohtuudella hiilareita ja suhteessa enemmän proteiineja kun normaaliruokavaliossa. Vai muutama ajatus *joo*

--
The elegant Bijou enjoys her friends, ribbons and jewels. With her refined and delicate nature, she is the Ham-Ham sweetheart.

Avatar
#678 • • Kirsikka Guest

discopöllö:
Luulen että tässä on käynyt niin että ensiksihän kalorimäärä on aivan liian alhainen. (Elimistö menee säästöliekille). Laihduttava naisen pitäisi syödä sellaiset 1200-1500 kaloria päivässä. Ja toiseksi syötyjen kaloreiden määrä ei kerro vielä kovinkaa tarkasti sitä onko ravinto sisällöltään terveellistä. Voi syödä kalorimäärältään huomattavasti enemmän mikäli ravinto on oikein koostettu. Laihduttajankin täytyy saada tarpeeksi rasvoja ja syödä kohtuudella hiilareita ja suhteessa enemmän proteiineja kun normaaliruokavaliossa. Vai muutama ajatus *joo*



No jaa, tai sit mä oon laskenut ihan väärin :D Tai sit vaan kuvittelen et syön nyt yhtä vähän kaloreita kuin silloin. Mutta mun mielestä mä syön ihan normaalisti, kaks lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapalan, ja ihan terveellisesti, koulussa mitä nyt siellä on, ja kotona itse tehtyä kohtalaisen kevyttä ruokaa. (en syö punaista lihaa enkä kanaa)
Karski

Posts: 6,049

#679 • • Edited Karski Pomon kätyri
Edelleen nimimerkillä -21 kg, niin tulokset alko syntyyn
siinä vaiheessa kun vähensin rasvoja ja lisäsin
proteiineja ja liikuntaa. Proteiinin vähentämisellähän ei siis
edesauta mitään muuta kuin yleiskunnon lässähtämistä
entisestään, sillä sitä tarvitaan elimistön peruskunnon
ylläpitämisessä samoin kuin kalsiumia, ja
jo pelkästään proteiinin hyödyntämisessä elimistössä
palaa energiaa, samoin kuin kalsiumin, jota kuluu
luuston ylläpitoon. Proteiinipitoisesta ravinnosta tulee
myös kylläisempi olo, joka puolestaan vähentää
pienten välipalojen tarvetta. Itse kun kokeilin
silkkaa tietämättömyyttäni vähentää myös proteiineja,
oli tuloksena aluksi epämääräistä roikkuvaa massaa
ja nahkapusseja sen sijaan että keho olisi alkanut
kiinteytyä ja hoikistua.

Lisäksi sitten riittävä määrä kuituja pitää huolen siitä
että elimistön jätehuolto toimii, joten sitäkään ei sovi
unohtaa jotta sulatusprosessi olisi mahdollisimman tehokas.

Ei se sen mystisempää ole, pitää vain ajatella elimistöä
kokonaisuutena, jonka ylläpitoon ja liikkeellä pitämiseen
kuluu tietty määrä energiaa. Tästä kun jättää ylimääräiset
painolastit pois (esim. vähentää eläinperäisten rasvojen, valkoisen
riisin, vehnän, jne. syömistä) niin paino lähtee
väistämättä laskuun. *piis*


Ja lopuks vielä korostaisin, että MISSÄÄN vaiheessa en
edes harkinnut kaloreiden laskemista. *eiei* Oma fiilis
siitä, että miten paljon on tullut syötyä ja liikuttua
sekä 0.1 kg tarkkuuteen yltävä digitaalivaaka ovat
paras apu tässä yhä jatkuvassa prosessissa.
Unohtakaa ne kalorit jo.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

vaavu

Posts: 1,324

#680 • • vaavu vara-vana

S-T:
Tässä vaiheessa täytyy taas suositella kaikille Kutrin sivuja (Siitä huolimatta, että ko. henkilön mediapersoona on imo aika ärsyttävä...)

Tuolta löytyy hyvin asiallista tietoa painon pudotukseen! Myös jonkinlainen kulutustaulukko. Kandee huomata, että tuo taulukko on toimistotyötä tekevälle ihmiselle, joka ei juurikaan liiku. Siis kaikki liikunta mukaan luettuna kalorimäärät kasvavat jonkin verran!



Tässä on Mikael Fågelholmin kaava päivittäiselle energiankulutukselle:
Code:
Miehet: E = 4,18(879+10,2*m)*k Naiset: E = 4,18(795+7,18*m)*k

Kaavalla saadaan päivittäinen energiantarve E kJ keskiarvona väestötasolla. Yllä m on kehon massa kg. Aktiivisuuskerroin k on
Code:
k kuvaus 1,3 Kevyt. Ei lainkaan kuntoliikuntaa 1,5 Tavallinen. Kevyt työ ja hieman vapaa-ajan aktiivisuutta 1,7 Kohtalainen. Kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai fyysisesti keskiraskas työ 2,0 Kova. Päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ 2,2 Erittäin kova. Kilpaurheilija.

Ja kilojoulet saa muutettua kilokaloreiksi jakamalla 4,19:lla.

<offtopik>Muutenkin IMHO on outoa että energiankulutuksesta puhutaan kaloreina. Suomalaiset aina naureskelee brittien ja jenkkien tuumille ja fahrenheiteille, mutta käyttää sitten itse laihdutuksesta puhuttaessa samanlaisia mittayksiköitä.</offtopik>