Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 728,412 views

tuittu

Posts: 38

#261 • • tuittu
Samaa mieltä! Milla sulla ei todellakaan oo mitään laihdutettavaa... eikä grammaakaan ylimäärästä! *joo*
Jone

Posts: 8,258

#262 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay:
anteeksi, että loukkasin herkkiä tunteitasi. Taidanpa siirtyä tästä muualle perseilemään :)



Lähinnä toi sun ”nti. ravitsemusterapeutti tulee ja kertoo miten nyt teette nää hommat”-asenne on rasittava. Eikös tuolla jo aikaisemmin ilmaistu, että jokainen asettakoon ihan itse itselleen omat tavoitteensa oli kyse sitten painon pudottamisesta, nostamisesta, kiinteyttämisestä tai löysistämisestä? Toteuttamisenkin voisi jättää ihan itse kunkin omilla harteille ellei joku sitten ihan erikseen toisten näkymystä jostain tietystä asiasta pyydä.

Aini, jotta puhuis ihan itse aiheestakin:
Noin kahdessa viikossa painoni on pudonnut hilppasen päälle 2kg. Tämä on tapahtunut pääsääntöisesti ihan niinkin yksinkertaisesti kuin omasta mielestäni hemmetin hyvänmakuisen regular Kokiksen juomisesta hemmetin pahanmakuisen Pepsi Maxin juomiseen siirtymällä. Ainakaan en juuri näe muuta syytä painon putoamiselle. Kaljaa ja safkaa oon vetänyt siinä missä ennenkin.
antonsonin

Posts: 2,712

#263 • • antonsonin laserpoint.

Lansetti:
---
NextAce:
Mulla on vähän päinvastainen tavoite. Haluaisin lihoa 65 kilosta 75 kiloon. Oon niin ruipelo muuten.

---


Otetaas samanlainen tavote.. eli kun pituus on 177cm ja paino 64kg ni tähdätään siihen 70kg vaikka aluks.. Vaikea tehtävä tämäkin nimittäin viimeseen 7 vuoteen ei ole painoa tullut lisää kun ehkä kilon verran. (Vaikka ruokavalio koostuu lähinnä roskaruuasta)



Mä syön päivässä yhden pakastekebab annoksen ja muuta roskaruokaa ja paino ei nouse *nyyh*
S-T

Posts: 1,195

#264 • • S-T Pieni
Hyvä Jone, go for it! Kohta oot taas laihan nörttipojan prototyyppi *pihkassa* Anne varokoon silloin meitä nörttipojista syttyviä otuksia *hahjust*

edit: ostan sulle vielä silmälasit niin avot *kuolaa*

[muokattu 16.4.2004 23:23]

--
Pieni on kaunista.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#265 • • [Nuclear] el aprendiz
Kaikki kun sanoo, et hiilarit alas niin kertokaapas nyt mullekin millä ilveellä meinaatte sen tehdä? Ainoita eineksiä mitä kaapista löyty ja mis ei ollu hiilareita oli hedelmät. *hih* Täysjyväruisleivässäkin oli 41% ja täysjyväriisissä 71% tjsp. Ero vaaleen paahtoleivän ja ruispalojen välillä oli parisen prossaa et eipä toi tumma leipä nyt niin hirveesti ”terveellisempää” tolta katottuna ole kuin vaalea.

edit: niin ja varsinkin ku riisi- ja pastaruoathan on niitä herkullisimpia.

edit2: korjauksia nummeroihin

[muokattu 16.4.2004 23:35]

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

S-T

Posts: 1,195

#266 • • S-T Pieni

[Nuclear]:
Kaikki kun sanoo, et hiilarit alas niin kertokaapas nyt mullekin millä ilveellä meinaatte sen tehdä?


Hieman harjoittelemalla mikä vaan pääruoka maistuu ihan hyvältä pelkän salaatin kanssa :] Paremmalta even. Myös hiilihydraattien laadussa on iso ero kts. jostain glykeeminen indeksi.

--
Pieni on kaunista.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#267 • • [Nuclear] el aprendiz

BlueWind:
Hieman harjoittelemalla mikä vaan pääruoka maistuu ihan hyvältä pelkän salaatin kanssa :] Paremmalta even. Myös hiilihydraattien laadussa on iso ero kts. jostain glykeeminen indeksi.


Pastahan on pääruoka. *vink* Salaatit on kyl herkullisia, mut niitten väsääminen on suht työlästä, tosin kesäsin salaattia on kiva tehdä ku aurinko paistaa ja linnut laulaa. Ja mitä johonkin glykeemiseen indeksiin, niin en nyt ihan niin tosissaan jaksa alkaa stressaa painosta/ulkonäöstä et alkaisin mennä tolle ravitsemusterapeutti-linjalle (= lasketaan kalorit ja tutkitaan kaikki mahdolliset kemialliset rakenteet) =D

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jna

Posts: 613

#268 • • Jna
Tähän vois yleistää että kaikki ruoka mikä on hyvää on pahasta kilojen kannalta ja sitten tietenkin toisinpäin..

*justjoo*
Oliwer

Posts: 799

#269 • • Oliwer


[Nuclear]:
Kaikki kun sanoo, et hiilarit alas niin kertokaapas nyt mullekin millä ilveellä meinaatte sen tehdä?

Tossa vois toimii protsku dietti. Lihaa, kalaa kanaa saa syödä pajon, muuta ei. Esim: 1kg kanaa päivässä ja 100g pastaa mukana. Jos alkaa siivet kasvaa, voi vaihtaa esim: vähärasvaiseen naudan jauhelihaan tms. Peruna, leipä, murot,pastat dietin ajaks minimiin, paino putoo kohisten, energia saadaan lihasta. Karkit, pullat, jäätelö ja muu sokeriherkku pois, kahvia saa ja pitää juoda, se lisää aineenvaihduntaa.

[muokattu 17.4.2004 08:51]
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#270 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Jna:
Tähän vois yleistää että kaikki ruoka mikä on hyvää on pahasta kilojen kannalta ja sitten tietenkin toisinpäin..

*justjoo*



ei voi pitää paikkaansa *hih* esim. pannulla paistettu broileri on mitä suurinta herkkua ja ravintoarvot on kohdallaan *hymy*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Ozie

Posts: 1,389

#271 • • Ozie

[Nuclear]:
Kaikki kun sanoo, et hiilarit alas niin kertokaapas nyt mullekin millä ilveellä meinaatte sen tehdä? Ainoita eineksiä mitä kaapista löyty ja mis ei ollu hiilareita oli hedelmät. *hih* Täysjyväruisleivässäkin oli 41% ja täysjyväriisissä 71% tjsp. Ero vaaleen paahtoleivän ja ruispalojen välillä oli parisen prossaa et eipä toi tumma leipä nyt niin hirveesti ”terveellisempää” tolta katottuna ole kuin vaalea.



Älkää lukeko jos ei hiilarit kiinnosta:


Tässä pieni pätkä joka voi selventää

”Hiilihydraatit voidaan jakaa rakenteensa mukaan kolmeen eri ryhmään. Näitä ovat monosakkaridit, joihin kuuluvat glukoosi, fruktoosi ja galaktoosi; disakkaridit, jotka koostuvat kahdesta monosakkaridista ja joihin kuuluvat sakkaroosi eli tavallinen pöytäsokeri, laktoosi ja maltoosi sekä polysakkaridit, joita ovat mm. tärkkelys, kuidut ja glykogeeni. Elimistö pilkkoo kaikki syödyt hiilihydraatit ensin monosakkaridiasteelle, ennen kuin ne voidaan käyttää hyväksi. Pilkkoontuminen alkaa suussa sylkiamylaasin avulla, jonka jälkeen pilkkoontuminen jatkuu vatsalaukusta poistumisen jälkeen suolistossa haiman erittämän amylaasi entsyymin ja suolinesteen disakkaridaasin vaikutuksesta. Lopputuotteena olevat monosakkaridit siirtyvät sitten verenkiertoon ja elimistön käyttöön, joko suoraan energiaksi tai glykogeenivarastoihin maksaan ja lihaksiin. Tähän prosessiin kuluu aikaa vaihtelevasti riippuen siitä, minkälaista hiilihydraattia on nautittu. Esimerkiksi kuidut hidastavat imeytymistä ja näin energiaa vapautuu hitaammin, samanaikaisesti nautitut muut ravintoaineet vaikuttavat myös imeytymisnopeuteen. Hiilihydraattien imeytymisnopeutta mittaamaan on kehitetty ns. glykeeminen indeksi. Mitä korkeampi arvo on, sitä voimakkaampi ja lyhytaikaisempi vaikutus verensokeriin. Fruktoosin arvo on 32 ja glukoosin 138. Hiilihydraatit kannattaakin pääasiassa valita alhaisen glykeemisen indeksin omaavista lähteistä.”
iris

Posts: 9

#272 • • iris
Ihan nyt vain sivuhuomautuksena, että hedelmissä ja salaateissa ja sun muissa kasviksissa on nimenomaan hiilihydraatteja.
Ei varmaan kannata mennä liiallisuuksiin minkään Atkinsin perässä, kun ihan järkeä käyttämällä laihtuu, eikä tarvitse ryhtyä yhtä energiaryhmää vihaamaan.
Rasvassa nyt kumminkin silti on kaksi kertaa enemmän energiaa grammaa kohti kuin hiilihydraateissa sanoi Jennifer Aniston mitä tahansa.
Kyllä sitten itkettää, kun kaikki se rasvaisen ruuan kolesteroli on suonien seinämissä.
t: 3 tuntia sepelvaltimotautiluennolla

--
we´re in the business of fun

typ0

Posts: 1,892

#273 • • typ0 syntax error
meitsi tulee messiin.. ainaki yrittaa =D pituutta sellaset 174 ja painoo 72+ joten jos sellasen 6-7 sais pois nii ois aika jees =D

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Ozie

Posts: 1,389

#274 • • Ozie

iris:
Ihan nyt vain sivuhuomautuksena, että hedelmissä ja salaateissa ja sun muissa kasviksissa on nimenomaan hiilihydraatteja.
Ei varmaan kannata mennä liiallisuuksiin minkään Atkinsin perässä, kun ihan järkeä käyttämällä laihtuu, eikä tarvitse ryhtyä yhtä energiaryhmää vihaamaan.
Rasvassa nyt kumminkin silti on kaksi kertaa enemmän energiaa grammaa kohti kuin hiilihydraateissa sanoi Jennifer Aniston mitä tahansa.
Kyllä sitten itkettää, kun kaikki se rasvaisen ruuan kolesteroli on suonien seinämissä.
t: 3 tuntia sepelvaltimotautiluennolla



Hedelmien ja kasvisten hiilihydraattimäärät on kuitenki kohtuu pieniä.

Kurkussa 1.4g/100g
Salaatissa 0.8g/100g
Paprika 4.3g/100g
Tomaatti 3.8g/100g
Ananas 11g/100g
Omena 8.3g/100g

Lähde: http://www.ktl.fi/fineli/
siveys

Posts: 2,492

#275 • • siveys lovely

Ozie:
Hiilihydraatit kannattaakin pääasiassa valita alhaisen glykeemisen indeksin omaavista lähteistä.


Kivan tarinan meille kirjoittelit hiilareista, joka kyllä vielä kaikenlisäksi nykytietämyksen valossa taitaa pitää paikkaansa, mutta tämä viimeinen lause tuli mun mielestäni vähän perustelematta.

Mun mielestäni kannattaisi hieman pysähtyä miettimään, että MIKSI hiilihydraatit kannattaisi valita alhaisen glykeemisen indeksin omaavista lähteistä eikä vain orjallisesti noudattaa random terveysintoilijan ohjetta pudottaa korkean glykemisen indeksin ruoat pois ruokavaliosta.

Mun mielestäni tämän kysymyksen pohtiminen on varsin oleellinen juttu kenelle tahansa, joka haluaa muuttaa ruokailutottumuksiaan.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#276 • • [Nuclear] el aprendiz

iris:
Ihan nyt vain sivuhuomautuksena, että hedelmissä ja salaateissa ja sun muissa kasviksissa on nimenomaan hiilihydraatteja.
Ei varmaan kannata mennä liiallisuuksiin minkään Atkinsin perässä, kun ihan järkeä käyttämällä laihtuu, eikä tarvitse ryhtyä yhtä energiaryhmää vihaamaan.
Rasvassa nyt kumminkin silti on kaksi kertaa enemmän energiaa grammaa kohti kuin hiilihydraateissa sanoi Jennifer Aniston mitä tahansa.
Kyllä sitten itkettää, kun kaikki se rasvaisen ruuan kolesteroli on suonien seinämissä.
t: 3 tuntia sepelvaltimotautiluennolla


Ozie tossa alempana vastasikin jo. En mä nyt sentään tarkottanu ettei niis oo yhtään hiilareita. *ding*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#277 • • ALIEN Guest
vitut väliä mitä missäkin on! kunhan maistuu hyvälle... saatana mitä perseilyä! Mullakin menee vittu iltapalaks pizza tai kaks ja silti olen kireessä kunnossa ja kuntokin on hyvä. ja vielä kun kesäkin tulee niin pitää vaan syödä enemmän \”roska\” -ruokaa, ettei vaan tule liian kireeksi. Onneks on keksitty magnessium ym kramppailua vastaan *hih*
Ozie

Posts: 1,389

#278 • • Ozie

alien:
vitut väliä mitä missäkin on! kunhan maistuu hyvälle... saatana mitä perseilyä! Mullakin menee vittu iltapalaks pizza tai kaks ja silti olen kireessä kunnossa ja kuntokin on hyvä. ja vielä kun kesäkin tulee niin pitää vaan syödä enemmän ”roska” -ruokaa, ettei vaan tule liian kireeksi. Onneks on keksitty magnessium ym kramppailua vastaan *hih*



Kaikilla tää homma vaan ei toimi ihan niin helposti. Oo vaan onnellinen geeneistäs.

siveys:
Kivan tarinan meille kirjoittelit hiilareista, joka kyllä vielä kaikenlisäksi nykytietämyksen valossa taitaa pitää paikkaansa, mutta tämä viimeinen lause tuli mun mielestäni vähän perustelematta.



En ollu tota itte kirjottanu vaan se oli otettu muualta, jäi vaan lähde mainitsematta.

Kirjotan tarkempaa perustelua myöhemmin.
Avatar
#279 • • ALIEN Guest

Ozie:
Kaikilla tää homma vaan ei toimi ihan niin helposti. Oo vaan onnellinen geeneistäs.



Niin olenkin *joo*

Jos aletaan vielä nussimaan pilkkua niin voisin huvikseni kertoa oman ruoka -ohjelmani (eli näin syö nuori mies, jonka kroppaa kuolataan hietsussa ja ties missä *nauru*)

Aamu:

Kaurapuuroa ja siihen lisättynä 1-2 teelusikallista SOKERIA.

Lounas:

Ihan mikä vain lämminruoka, mikä täyttää masun

Väliruoka:

Ihan mitä vain, mikä pitää nälän poissa

Iltapala:

Ihan mitä vain, millä jaksaa yön yli.


Usein menee päivässä 1-2 pussia makeisia, 1,5 l Cokista, 1 pizza ja noihin tietty lisättynä muut safkat. Olen kaikkiruokainen, joten ihan sama, mitä syön.

Laskettuani viimeiset neljä viikkoa olen syönyt viikossa vähintään 3 pizzaa, 4 pussia karkkia, 1 kerran mäkkärissä ja limua päivittäin ja silti lihasten erottuvuus on hyvä, vaikka kireemmässäkin kunnossa on oltu (varsinkin kesäisin) Alkaaks jo ärsyttää? *nauru*

Ottakaa mallia ja lopettakaa noiden naurettavien ”grammojen / 100g” seuraaminen. Nussikaa ne kalorit helvettiin tai menkää juoksemaan, jos teidän isot perseenne teitä häiritsevät *vink*


ps. älkää nyt pienestä suuttuko. mä vain yritän auttaa teitä *possu*

edit:

Ai, niin ja pieni lisäys tohon ruoka -ohjelmaani: mä syön ja juon _todella_ monipuolisesti. Se kannattaa *vink* Suosittelen porkkanamehua, kalanmaksaöljyä ja nk. ”terveys” juttuja.. Niistä ei paljon ainakaan haittaa luulisi olevan *hymy*

äsken vedin pienen tunnin lenkin ja kohta syömään jotain pirskatin hyvää *slurps*

[muokattu 17.4.2004 17:59]
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#280 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
no ei ne hyvät geenitkään loputtomiin auta. Vaikka esim. mulla olisi kaikki ”syövänestogeenit” täydellisesti toiminnassa, se ei tarkoita sitä, etten saisi syöpää, jos alan polttaa kuin korsteeni. Luultavasti alien harrastat vain paljon normaalia enemmän liikuntaa *vink*

edit: mutta se on kyllä totta, että suurempi lihasmassa=suurempi peruskulutus. Tuo lihhasmassa auttaa varmaan sullakin

[muokattu 17.4.2004 16:56]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D