Kirsikka:
Mutta mun mielestä mä syön ihan normaalisti, kaks lämmintä ateriaa, aamu- ja iltapalan, ja ihan terveellisesti, koulussa mitä nyt siellä on, ja kotona itse tehtyä kohtalaisen kevyttä ruokaa. (en syö punaista lihaa enkä kanaa)
En tiedä missä koulussa käyt, mutta toi kouluruoka saattaa oikeasti olla yksi mahdollinen tekijä painon lisäyksessä. Ainakin opiskelijaruokaloissa on välillä niin epäterveellistä mättöä kuin olla ja voi. Koska hyvälaatuinen proteiini on yleensä kallista, laitetaan ruokaan kylläisyyttä lisäämään paljon rasvaa. Kannattaa vaikka katsoa lautasen kiiltoa aterian syötyään: ruoasta irronnut rasva näkyy lautasella rasvalammikoina.
Muutenkin kasvissyöjällä saattaa olla vaarana se, että ruoan mukana tulee liian vähän proteiinia ja liikaa rasvaa. Tämä erityisesti silloin, jos ei itse tee ruokaansa, vaan syö ravintoloissa tai ruokaloissa tai ostaa valmisruokia. Mulla on sellainen kutina, että juuri kasvisruokiin lisätään helposti reilusti sitä rasvaa, jotta ruoasta saataisiin ravitsevan tuntuista.