Liikunta vs. Laiskottelu

219 posts, 11 pages, 55,979 views

xl8r

Posts: 2,227

#161 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Mä ostin fillarin ja ny oon innostunu sillä sotkeen. Just kävin ihan muuten vaan ajelemassa. Aikamoinen harppaus 100 % sohvaperunasta *joo*

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

asdf

Posts: 3,155

#162 • • asdf
Mä oon hemmetin laiska liikkumaan, eikä motivaatiokaan oo mitään huippuluokkaa. Toisaalta nyt ku lumet on sulanu tarpeeks ni vois käydä ehkä sotkemas pyörällä jossain.
Ripzu

Posts: 202

#163 • • Ripzu
3-5 kertaa viikossa liikuntaa.
Lenkillä, salilla, ja sähly.
Tarkoituksena olisi osallistua puolimaratoniin*joo*
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#164 • • WiljamiDzay Nyypiö
Viimeeksi viime syksynä lenkkeilyä n. joka toinen päivä, talven aikana liikunta jäänyt satunnaiseen kaukiksen pelailuun kavereiden kanssa.. (Mutta kunhan kelit taas lämpenee ja pururata kuivaa, ni pitää kaivaa lenkkarit kaapista *joo*)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Avatar
#165 • • Muussika Guest
Molemmille, sekä liikunnalle että laiskottelulle, on aikansa ja paikkansa. Moon just niitä, jotka haluaa nauttia elämästä ja tehdä mahdollisimman paljon asioita, joita on mukava tehdä. Näinollen välillä jos tuntuu siltä, että jään mielummin sohvaperunaksi syömään lakujädeä ku heilautan eväänikään, ni teen juuri niin. Mä kelaan niin, että niin kauan ku joku asia ei hallitse elämääni vaan mä sitä, niin kaikki on oikeen hyvin. Samaten harrastan vain sellaista liikuntaa, joka on mulle mielekästä. Tykkään eniten seinäkiipeilystä, tanssimisesta, luistelusta ja laskettelusta tällä hetkellä, mutta toki vuodenajat vaikuttaa osaan näistä lajeista. Tietenkin tulee esim. seinäkiipeilyn ohessa juostua ja reenattua masulihaksia jne. Yleisestiottaen tykkään liikunnasta, jossa voi yhdellä kertaa käyttää koko kroppaansa. En ole yhtään punttisihmisiä, vaikka punttis toki voisi toimia hyvänä lisänä tai osana seinäkiipeilypäivää.

Mua itteeni henk koht vituttaa se, että useissa yhteyksissä liikuntaa ja etenkin liikkumisen aloittamista kuvataan sellasella hikisellä ja tuskasella aerobic-, kuntosali- tai juoksumattoskenaariolla, ja jengillä on naamat irvessä ja tuskanhiki ottalla. En sano, että noi hommat ois kaikille tuskaisia, mutta kun liikuntaa on niin monenlaista ja jokaiselle varmasti on olemassa jokin MIELUISA ja sopiva liikunnan muoto, niin jotenkin risoo kun telkussa sun muualla kaupataan usein tota ''tuskaista ja rankkaa liikuntaa'', ja ''voi kun tää nyt on rankkaa''.

Meikä ainakin on sitä mieltä, et liikkumisen pitää olla kivaa. *joo* Jos ei mitään muuta keksi, ni ainahan voi harrastaa seksiä sellasissa asennoissa, et seuraavana päivänä kroppa kyllä ilmottaa et jotaan o tullu tehtyä. *nauru*
Epailija

Posts: 5,636

#166 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Hankittu: Sykemittari. Olisiko kenelläkään tarjota kätevää keinoa määrittää maksimisyke (lajina lenkkeily), kun ei tuohon 220 miinus ikä jaksaisi oikein luottaa?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

mange

Posts: 1,913

#167 • • mange Terrorcraft
Aikoinaan tuli harrastettua vähän kaikenlaista suht aktiivisesti mutta nykyään melkeinpä 100% penkkiurheilija. En tiedä mistä ihmeestä saisi taas sen kipinän takas urheiluun. *uuh*
Epailija

Posts: 5,636

#168 • • Epailija Physicist, 2nd class.

mayah, 17.4.2007 19:58:
Ilmeisesti siinä sun mittarissas ei siis oo sellasta toimintoa?

Edit: joko saan sut kuulostaa idiootilta tai kuulostan itse idiootilta tätä kysyessäni, mut kysyn silti varmuuden vuoksi, kun omassani sellainen toiminto kerran on ;)



Oma mittarini määrittää sen syntymäajan perusteella eli on juurikin tuo mainitsemani 220 - oma ikä, mikä on sellainen todella karkea "rule of thumb". Halpismittari siis. Näyttää kyllä tunnollisesti kulloisenkin sykkeen prosenttimäärän "maksimisykkeestä" ja hälyttää, jos mennään yli sadan prosentin. "*jiihaa*" Koska maksimisyke pitäisi määritellä joka lajille erikseen, en toisaalta lähtisi ehkä luottamaan vähän kalliimmankaan mittarin antamaan maksimisykkeeseen ja nyt olisikin tarkoitus löytää joku kätevä keino määrittää vähän tarkempi lukema lenkkeilyyn. Jos kyseinen metodi perustuu pelkkään ajanottoon (eikä siis tarvitse tietää mäkien jyrkkyyskulmia tai tarkkoja etäisyyksiä), aina parempi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

gerry

Posts: 979

#169 • • gerry
Onneks saanut itteni taas niskasta kiinni pitkästä aikaa ja ruvennu liikkumaan oikein olan takaa. Päivisin töitten puolesta ja 3 kertaa viikol salil:)

Liikunta on vähän ku laittais rahaa pankkiin. Pitkän tähtäimen projekti mut kannattaa.

--
by B.C.S

remotion

Posts: 5,283

#170 • • remotion nostatus guru
kun sopivasti rehkii ja ahkeroi ni se loppu laiskottelu sitten tuntuu sitäkin maukkaammalta..

eli kumpaakin sopivassa suhteessa.
Josssu

Posts: 506

#171 • • Josssu
Les mills bodybalance *sydän*, hydrospinning, taitoluistelu + ratsastus. Yhdessä vaiheessa jaksoin käydä noiden lisäksi vielä salilla,uimassa ja x-bike tunneilla.
Mut nyt viikon ajan on ollut jokin ihme laiskotus päällä ja hyh mikä olotila on heti tullut..
Dinsku

Posts: 186

#172 • • Dinsku
Tällä hetkellä ehdottomasti liikunta *sydän* saan jotai aivan uskomattomia fiiliksiä siitä *pepsodent*
ianna ei anna!

Posts: 1,999

#173 • • ianna ei anna! RaittiusYhdistyksen pj / Hullu Joanna-täti

mayah, 17.4.2007 20:47:
Keskimäärin 4-5 kertaa viikossa tulee jotain tehtyä, yleensä kerran viikossa pumppi, juoksu, krossaus, kävely ja uusi suosikkini Forza. Ja venyttelytunneilla on nyt kans tullu käytyä.



hei kerropa mulle mis tota forzaa on mahdollisuus harrastaa? oon jo pitkään halunnu mennä kokeilemaan mut en oo löytäny mistään mitään infoa :/

--
Älä pelkää koettelemuksia, ne ovat maksu jolla
lunastat varsinaisen omaisuutesi.
-Maria Jotuni_

Sallakat

Posts: 2,220

#174 • • Sallakat jungle, baby !

ianna ei anna!, 18.4.2007 13:06:
---
mayah, 17.4.2007 20:47:
Keskimäärin 4-5 kertaa viikossa tulee jotain tehtyä, yleensä kerran viikossa pumppi, juoksu, krossaus, kävely ja uusi suosikkini Forza. Ja venyttelytunneilla on nyt kans tullu käytyä.

---


hei kerropa mulle mis tota forzaa on mahdollisuus harrastaa? oon jo pitkään halunnu mennä kokeilemaan mut en oo löytäny mistään mitään infoa :/



ja mitä tuo forza on? googlettamalla löytyi (ylläri!) vain forza motorsport juttuja *nauru*

Itse en ole mikään liikuntafani. Muusikkoperheessä ei ikinä pidetty hirveän tärkeänä asiana liikunnassa pärjääminen/liikunnasta tykkääminen ja pakollisista hiihtokilpailuista sun muista kehkeytyi melkein kammo liikuntaan.
Nyttemmin ulkonäköpoliittisista syistä ja peruskuntoon ja vanhenemiseen liittyvistä syistä olen alkanut salin lisäksi käymään xyclingissä ja ryhmätunneilla vatsaselkätreeneissä. Tehokasta, NAM! Kyllähän näillä viikon saa aika tukkoon tietyllä tapaa. Tai 3 krt/vkokin tuntuu joskus hurjalta määrältä, kun kuitenkin pohjimmiltani olen hedonisti/nautiskelija *plur*
ianna ei anna!

Posts: 1,999

#176 • • Edited ianna ei anna! RaittiusYhdistyksen pj / Hullu Joanna-täti
kiitos tiedosta, täytynee tulla testaamaan *hymy*
mulla on itellä jäsenyys SATSilla jossa tulee käytyy salilla, pumpit, aerobicit, coret sun muut ryhmäliikuntatunnit ja lisäks tulee käytyä thaiboxaamassa 2 x vko +nyt on sit vielä kova juoksuharjoittelu käynnissä kun tavoitteena juosta elokuussa city marathon *hikoil*

Liikunta *sydän* mut voi sitä välillä laiskotellakin ja pitääkin koska kuntohan kasvaa levossa :)

Harmi vaan että mulla on just thaikkistreenit keskiviikkosin tohon aikaan mut nyt parin vkon päästä se harrastus jää varmaan kesätauolle joten sitten vaan Forzaamaan *hihu*

--
Älä pelkää koettelemuksia, ne ovat maksu jolla
lunastat varsinaisen omaisuutesi.
-Maria Jotuni_

Avatar
#177 • • infiana Guest
LAISKOTTELU! Vituttaa kun pyöräilin kämppiksen tsygällä sörkästä pohjois-haagaan, ja nyt pitää polkee takas. VIKA KERTA!
Heli

Posts: 1,489

#178 • • Heli vai kuka se oli
No laiskottelu *sydän*

Kyl siin on tarpeeks liikuntaa kun pyöräilee (ja taluttaa pyörää ylämäet,ha) kouluun ja takasin, vaik ei siin nii hirveesti kilometrejä kerry.

sitäpaide laiskottelu nyt on vaan kivaa!

--
ei se väärin ole.

Epailija

Posts: 5,636

#179 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 18.4.2007 13:39:
Enpä ollut ennen forzasta kuullukkaa.
Forzasta voi sit varmaan siirtyä näppärästi iaidoon, jos tuntee vetoa miekkoihin :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Iaido



Tai sitten mieluummin skippaa tuollaiset hömppälajit ja aloittaa suoraan aidolla tavaralla. =)

Sitten palatakseni aiempaan postaukseeni. Note to self: Älä osta vastaisuudessa halpoja sykemittareita. Eilisellä lenkillä käytiin läpi lukemat 74 (ylämäessä) ja 185 (tasamaalla). Tänään hankkimaan uusia paristoja ja mahdollisesti sähkönjohtavuutta parantavaa geeliä, jos ne vaikka auttaisivat. x)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Freja

Posts: 8,775

#180 • • Freja Sihteeri

ianna ei anna!, 18.4.2007 13:55:
Harmi vaan että mulla on just thaikkistreenit keskiviikkosin tohon aikaan mut nyt parin vkon päästä se harrastus jää varmaan kesätauolle joten sitten vaan Forzaamaan *hihu*



Toi forza on kyl oikeesti aivan ihanaa. Kärsin ravintola-alalla duunissa ollessa (ja kyllä kai muutenkin) ikuisista niska-hartiakivuista, mut nyt mm. forza auttaa et mul ei oo paikat enää nii jumis. Ei oo ollu pääsärkyi pariin kuukautee (paitsi yks krapula tuli koettua), ja muutenkin hartiaseudun liikkuvuus parantunu ihan sikana.

Käyn siis 3-5 kertaa viikossa salilla, milloin mitäkin tekemässä. Ma bodypump, ti spinning, ke forza ja pe krossailua tai muuta häröilyä, ja ny sunnuntaisin taidan alkaa käymään syvävenyttelyssäkin. Mulla on niiiin energinen olo nykyään, ainakin verrattuna edelliseen 7 päivää viikossa-laiskotteluun. Nyt kyllä laiskottelupäiviäkin pitää olla, mut yritän "kunnon" rötväämisen jättää ja saada aikaseks ees jotain hyötyliikuntaa.

On ihanaa kun on joku kaveri mukana noissa meiningeissä, että tulee käytyä, koska muuten mä en varmaan harrastais mitään liikuntaa. Onneks Maija potki mut liikkeelle *sydän*

Loistavaa huomata monen säryn ja vian parantuneen liikuntaharrastuksen aloitettua. Kuntokin noussut jo hieman. Hymyilenkin useemmin :D

Elikkäs mun tapauksessa kävi nyt niin, että vaihdoin tuota galluppivastaustani *hihu*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been